Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 12:49
Verwijderd
Als je zaad van een mensen-man injecteert bij een vrouwelijke chimpansee, kun je dan een half mens half aap geval maken? Of gebeurt er dan niks?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2011, 12:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Verschillende soorten kunnen in ieder geval geen vrúchtbare nakomelingen krijgen. Soms zijn het wel al verschillende soorten en krijgt het nog nakomelingen, maar onvruchtbaar (bij de tijger en de leeuw en de geit en 't schaap). Ik denk echter dat het tussen mens en chimpansee niet meer zo lukt, maar zowel dan wordt het waarschijnlijk iets ziekelijks wat op een mens-aap combinatie lijkt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:00
Verwijderd
Hmm.. okée.. Interessant |
Mischien was dat ook wel het geval bij Oliver
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:32
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Zover ik weet krijg je zowiezo geen nakomeling welke kant je het ook op probeerd. Dit is ook een van de redenen dat chimpansees (Pan troglydes en Pan Panicus) in een ander genus (geslacht, nl. Pan) worden geplaatst dan mensen (Homo sapiens sapiens van het genus Homo). De vrucht wordt waarschijnlijk afgestoten.

Bedenk daarbij dat mensen ook een soort apen zijn. We behoren tot de mensapen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:16
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Paarden en ezels kunnen elkaar wel succesvol bevruchten. Dan krijg je een muilezel (ezelmerrie en paardenhengst) of een muildier (ezelhengst en paardenmerrie), maar die zijn zelf altijd onvruchtbaar.

Dat is de enige succesvolle kruisbestuiving waar ik van weet.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 12:35
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Paarden en ezels kunnen elkaar wel succesvol bevruchten. Dan krijg je een muilezel (ezelmerrie en paardenhengst) of een muildier (ezelhengst en paardenmerrie), maar die zijn zelf altijd onvruchtbaar.

Dat is de enige succesvolle kruisbestuiving waar ik van weet.
Volgens mij lukt het af en toe ook nog wel eens tussen leeuwen en tijgers.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 14:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Inderdaad, dan krijg je lijgers of teeuwen. En bij schapen en geiten ook wel, geloof ik, tenminste, mijn broertje vond dat dat kon. En vast bij nog wat meer dieren.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:19
Verwijderd
Lijgers zijn fucking groot.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:23
Verwijderd
Ze kunnen wel nakomelingen krijgen maar die zijn dan onvruchtbaar, zoals een muildier; paardxezel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 15:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ze kunnen wel nakomelingen krijgen maar die zijn dan onvruchtbaar, zoals een muildier; paardxezel
Ik denk niet dat chimpansee en mens automatisch nakomelingen kunnen krijgen omdat paard en ezel dat ook kunnen. Imo is wel, maar onvruchtbare, nakomelingen krijgen een grijs gebied tussen hetzelfde soort zijn en samen geen nakomelingen kunnen krijgen. De meeste combi's van twee verschillende soorten (mens en vlieg, paard en tijgerhaai) zullen geen nakomelingen opleveren, en een paar uitzonderingen toevallig wel. En ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat mens/chimpansee tot zo'n uitzondering behoort, afgaand op Kittens reactie.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2011, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat chimpansee en mens automatisch nakomelingen kunnen krijgen omdat paard en ezel dat ook kunnen. Imo is wel, maar onvruchtbare, nakomelingen krijgen een grijs gebied tussen hetzelfde soort zijn en samen geen nakomelingen kunnen krijgen. De meeste combi's van twee verschillende soorten (mens en vlieg, paard en tijgerhaai) zullen geen nakomelingen opleveren, en een paar uitzonderingen toevallig wel. En ik zou niet met zekerheid durven zeggen dat mens/chimpansee tot zo'n uitzondering behoort, afgaand op Kittens reactie.
Mens en vlieg kan heul wel! Dan krijg je dit:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 13:22
Verwijderd
Het kan sowieso niet, omdat mensen en chimpansees daarvoor genetisch te veel verschillen. Zo hebben chimpansees hebben 48 chromosomen en mensen 46. Daardoor kunnen een chimpansee-eicel en een mensenzaadcel (of andersom) al niet met elkaar versmelten tot een zygoot (een zygoot is een bevruchte eicel).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 15:07
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Inderdaad, dan krijg je lijgers of teeuwen. En bij schapen en geiten ook wel, geloof ik, tenminste, mijn broertje vond dat dat kon. En vast bij nog wat meer dieren.
Schapen en geiten kunnen wel. Stond pas nog in de krant.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 18:45
Verwijderd
En ijsberen en grizzlyberen kunnen ook vruchtbare nakomelingen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 22:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Honden en coyote's eveneens. Maar goed, die hebben dan ook precies evenveel chromosoompjes.

Trouwens, bij schapen en geiten is er sprake van een verschil van zes chromosomen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 22:53
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Bij mensen en stieren lukt het ook, heb ik me laten vertellen.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 08:17
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Trouwens, bij schapen en geiten is er sprake van een verschil van zes chromosomen
Kan kloppen. Het 'embryo' gaat ook 9 van de 10 keer dood als het een gaap of scheit zou moeten zijn. Maar het kan wel, ik las het in de krant, er stond ook een foto bij.
HET KAN!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 08:29
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het kan sowieso niet, omdat mensen en chimpansees daarvoor genetisch te veel verschillen. Zo hebben chimpansees hebben 48 chromosomen en mensen 46. Daardoor kunnen een chimpansee-eicel en een mensenzaadcel (of andersom) al niet met elkaar versmelten tot een zygoot (een zygoot is een bevruchte eicel).
Dat is natuurlijk onzin, alsof die ei- en zaadcellen van elkander weten dat ze niet hetzelfde aantal chromosomen hebben en dus maar niet versmelten
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2011, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is natuurlijk onzin, alsof die ei- en zaadcellen van elkander weten dat ze niet hetzelfde aantal chromosomen hebben en dus maar niet versmelten
Wut
Nee, 't is niet zo dat ze het weten en dan maar besluiten om het niet te doen. Het zijn cellen, geen denkende wezens. 't Is meer dat het niet kán. Om te versmelten, geslachtscel zijnde, moet je je halve chromosomenparen koppelen aan de bijpassende halve chromosomenparen van de andere geslachtscel. Dat lukt niet als het niet matcht. Daar hoeft de cel niets voor te weten.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 12:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Wut
Nee, 't is niet zo dat ze het weten en dan maar besluiten om het niet te doen. Het zijn cellen, geen denkende wezens. 't Is meer dat het niet kán. Om te versmelten, geslachtscel zijnde, moet je je halve chromosomenparen koppelen aan de bijpassende halve chromosomenparen van de andere geslachtscel. Dat lukt niet als het niet matcht. Daar hoeft de cel niets voor te weten.
Nee hoor, om te versmelten moeten ze gewoon versmelten en vervolgens regelt het maternale RNA dat de protamine in de spermatoinden vervangen worden voor variant-histonen waarna de beide pronuclei bij elkaar komen (ongeveer 20 uur na de bevruchting, of samensmelting of hoe je het ook precies wil noemen) en dan worden de beide haploide genomen inderdaad gecombineerd tot 1 prachtig diploid genoom, of vindt een natuurlijke abortus plaats.

Citaat:
Horse-donkey hybrids are almost always sterile because horses have 64 chromosomes whereas donkeys have 62, producing offspring with 63 chromosomes.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 16:05
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wut
Nee, 't is niet zo dat ze het weten en dan maar besluiten om het niet te doen. Het zijn cellen, geen denkende wezens. 't Is meer dat het niet kán. Om te versmelten, geslachtscel zijnde, moet je je halve chromosomenparen koppelen aan de bijpassende halve chromosomenparen van de andere geslachtscel. Dat lukt niet als het niet matcht. Daar hoeft de cel niets voor te weten.
Maar mensen met een downsyndroom hebben toch ook een chromosoom teveel?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:35
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Maar mensen met een downsyndroom hebben toch ook een chromosoom teveel?
er zijn mensen met 1 teveel of 1 te weinig.

(bv trisomerie 21,18,13 , Turner, Klinefelter,.. als ik het juist heb)
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:48
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Bij een trisomerie heb je er altijd een teveel
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:51
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Bij een trisomerie heb je er altijd een teveel
Ja daarom staat er ook Tri van 3 in de naam. Maar ik gaf gewoon voorbeelden van te veel of te weinig. en de niet leefbare zijn er natuurlijk ook
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, om te versmelten moeten ze gewoon versmelten en vervolgens regelt het maternale RNA dat de protamine in de spermatoinden vervangen worden voor variant-histonen waarna de beide pronuclei bij elkaar komen (ongeveer 20 uur na de bevruchting, of samensmelting of hoe je het ook precies wil noemen) en dan worden de beide haploide genomen inderdaad gecombineerd tot 1 prachtig diploid genoom, of vindt een natuurlijke abortus plaats.
OK, dus jouw definitie van versmelten is anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2011, 16:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
OK, dus jouw definitie van versmelten is anders.
Wat is die van jouw dan? En die van mij?

Volgens mij is er namelijk geen enkel moment waarop een verschil in aantal chromosomen in een mannelijke en vrouwelijke geslachtscel voor problemen kan zorgen op de manier zoals jij die beschrijft dus al is de definitie anders, wat je zegt blijft fout.


Ja dat is het!
__________________
Welcome to your mom's house!

Laatst gewijzigd op 30-06-2011 om 16:29. Reden: nooit met artsen discussieren
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 22:08
Tobiboy
Avatar van Tobiboy
Tobiboy is offline
Geit + schaap = scheit / gaap

Oke dat moest ik even kwijt
Maar verschillende geslachten binnen de determinatie, dat gaat niet werken. Al zou het wel interessant geweest zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Zo mooi als je bent, wanneer je slaapt.
Verwijderd
7 27-08-2005 17:22
Eindexamens 2005 Als je niet slaagt
grensgeval
24 17-04-2005 14:19
Liefde & Relatie hoe reageer jij als je gigantisch aso behandeld wordt..??
Verwijderd
65 22-09-2002 12:42
Liefde & Relatie Als je naar een pretpark gaat met zijn 2en, wat is dan het belangrijkste?
Tiger_Wolf
31 16-06-2002 16:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: t is terrecht als je als winkeleigenaar een crimineel gewapend aanvalt!
MissLopez
58 14-04-2002 20:03
ARTistiek Als je een zou weten...
Lindatje
7 23-09-2001 11:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.