Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2011, 13:20
Verwijderd
Dat lijkt me eerder gewoon een leuke broche
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2011, 13:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
[afbeelding]

maya vliegtuig model (500 and 800 CE)
De uitvergrootte versie kan vliegen
Maar heb je die bewering overgenomen van zo'n Maia-believers website, of echt gezien? Ik zie namelijk platte deltavleugels (die geen lift geven), met een hele dikke opstaande rand in het midden, die de aerodynamica van die broche zouden verwoesten.

Overigens maak je bij de redenering met 300 ton en scheepskranen een denkfout; je hoeft dat gewicht niet van de grond te tillen en meters van de as van je kraan af te verplaatsen, je hoeft die steen alleen maar van zijn plaats te trekken terwijl hij ligt (eventueel op rollers).

Bovendien zijn de piramides gemaakt met blokken van zo'n 25 ton. Met 200 mensen die eraan trekken betekend dat, dat ze ieder maar 125 kilo hoeven te verplaatsen. Welnu, toen ik 17 was kon ik met gemak een zitmaaier van meer dan 150 kilo naar huis duwen toen het ding afsloeg. Laat staan wat een getrainde arbeider kan doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 14:26
Verwijderd
Voor de blokken van de piramiden is er nog de mogelijkheid dat ze halve cirkels plat op de grond legden en dan konden ze in een experiment met vier man zo'n blok van 25 ton verplaatsen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 18:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Voor de blokken van de piramiden is er nog de mogelijkheid dat ze halve cirkels plat op de grond legden en dan konden ze in een experiment met vier man zo'n blok van 25 ton verplaatsen.
Daar gaat het niet om zoals de schrijver van dat stuk al zegt, dat 1 man 10 babys kan optillen wil niet zeggen dat die man ook ook beer kan optillen en naar zee kan dragen.

je gaat wat betreft de piramides voorbij aan het feit dat er
1 - éen steen van gemiddeld 2 a 4 ton per 2 minuten zou moeten zijn geplaatst (grofweg)
2 - er in de piramides stenen zitten die ook 30- 40 ton wegen waarvan enkele op grote hoogte

verder ga je bij alle andere bouwwerken voorbij aan het feit dat er
1 - stenen van 300 - 400 ton zijn (hefvermogen chinook 9 ton)
2 - die verplaatst zijn over grote afstanden
3 - de formaties vaak van hogere wiskunde getuige (squaring a circle, de gulden regel)

4 - Dat al die zaken toen eigenlijk nog niet ontdekt hadden kunnen zijn.

Zoals zo veel anderen onderschat je A de schaal van dit soort projecten (qua techniek is de sphinx (met z'n foute verhouding hoofd hmm) veel moeilijker dan bv een piramide; zwaardere stukken op een kleiner oppervlakkte.
en B dat dit soort projecten (ziggurats maar ook steen- of beeldformaties) over de hele wereld voorkomen in een tijd waarin men niet geacht wordt globale communicatie te hebben.

Natuurlijk kan er een hele doodgewone menselijke verklaring voor het totaalpakket zijn (wat jij dus niet geeft, jij geeft een mogelijke verklaring voor een heel klein deel van dat pakket) ik zeg alleen dat we die verklaring nog niet gevonden hebben.

dit om te benadrukken dat zaken dus niet zo oppervlakkig (dan wel "primitive methods" dan wel mijn "alien lords") hoeven te zijn als ze lijken/aangenomen wordt.

Ik vind echter dat gezien de documentatie die mensen hebben achter gelaten (zeg epos van gilgamesj tot de poëtische edda en alles ertussen) dat ik wel sterke aanwijzingen voor mijn visie heb, wat jij er ook van vindt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 19:54
Verwijderd
Kort samengevat, jij denkt dat de Egyptenaren zijn geholpen door aliens?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 10:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar wat wil je nu eigenlijk met die beeldjes zeggen? Zijn er bewijzen van dat die dingen zijn uitvergroot? Omdat het nu gewoon een beeldje van een valkje lijkt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 12:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar wat wil je nu eigenlijk met die beeldjes zeggen? Zijn er bewijzen van dat die dingen zijn uitvergroot? Omdat het nu gewoon een beeldje van een valkje lijkt
Nouja de eerste persoon die de saqqara bird uit heeft vergroot beweerd dat hij he heeft laten vliegen, een ander die het model heeft uitvergroot (met balsahout) claimt dat met staartvin dat de vliegeigenschappen slecht waren.
maar het zou best van ander materiaal kunnen zijn.

Het punt is dat alleen de kop die van een vogel is, vogels hebben geen verticale staart (er zit een inkeping bovenop de staart van de saqqara waar waarschijnlijk nog een onderdeel zat)
De vleugels zijn ook die van een vliegtuig, dikker bij de romp dunner bij de vleugels bol van boven vlak van onder.

De modellen zijn uiteraard wel door mensen gemaakt maar waar hebben de mensen de ideeën vandaan... vogels zien er zo niet uit.

1 ding is wel zeker de uitvergrote saqqara kan alleen vliegen als hij een "launched start" heeft, zoals bv. met een katapult.

Mijn punt is ook niet dat ik wil bewijzen dat die modellen kunnen vliegen (al geloof ik dat als je ze op de juiste grootte maakt van de juiste materialen dat dat zeker kan), mijn punt is dat er in dat tijdsbestek van 10000bc tot zeg 500 na christus veel is geschreven en gebeurt, dat de mens van kleine groepen jager-verzamelaars ineens steden vormde, dat techniek een vlucht (hihi) nam, en dat er tevens in die periode veel is geschreven.

uit die schriften blijkt dat de mens allerlei dingen meemaken waar ze zelf geen controle over hadden, deze mensen gaven aan dat deze zaken een directe relatie hebben met wat zij "goden" noemden.

Citaat:
Aic schreef:
Kort samengevat, jij denkt dat de Egyptenaren zijn geholpen door aliens?
Mijn officiële standpunt is dat buitenaards intelligent leven op aarde geweest is in een periode dat hier alleen primitief leven was.
dit buitenaards leven heeft m.i. "bomen" (lees zuilen/bergplaatsen) van informatie achtergelaten en ook begeleidende schriften van welke "bomen" we wel de vruchten mochten hebben en welke "bomen" we niet klaar voor waren.

Op een gegeven moment is Eden verlaten (dit is in de geschriften een oorlog tussen de goden die gaat om onenigheid over wat te doen met de mens, ze meer informatie geven zodat ze zich ontwikkelen (standpunt van Enki) of ze dom houden (standpunt Marduk).

(een deel van) De informatie is achtergebleven en sommige mensen hebben die informatie kunnen lezen en doorgeven.

dus nee, niet persé direct geholen maar zeker indirect.

Citaat:
vogelvrij schreef:
wat wil je zeggen...
Dat dingen niet persé oppervlakkig zijn dat er veel onbekende factoren zijn en dat "geloven dat de goden uit de schriften bestonden/bestaan" niet persé geloven in "man op wolk is", ik beschrijf wat ik denk dat die mensen beschreven hebben.

Citaat:
vvrij schreef:
Omdat het nu gewoon een beeldje van een valkje lijkt
Dat ben ik niet met je eens, het maya beeldje lijkt maar op 1 ding en dat is een gevechtsvliegtuig.
de saqqara heeft meer weg van een zweefvliegtuig dan een vogel.

Citaat:
deadlock schreef:
Dat lijkt me eerder gewoon een leuke broche
De vorm komt niet in de natuur voor.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 27-07-2011 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 12:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar heb je die bewering overgenomen van zo'n Maia-believers website, of echt gezien? Ik zie namelijk platte deltavleugels (die geen lift geven), met een hele dikke opstaande rand in het midden, die de aerodynamica van die broche zouden verwoesten.
Nouja ik kan onmogelijk beweren dat ik het zelf heb gezien, bovendien neem ik aan dat die modellen gekopieerd zijn van iets wat iemand heeft gezien en dus niet persé hetzelfde hoeven te zijn als het orgineel (zoals de materialen; hout en goud) dus kunnen ook details van de vleugels anders zijn bij het orgineel.

waar het om gaat is dat ze de inspiratie om zo'n vorm te maken ergens vandaan moeten hebben.

de saqarra lag in een grafplaats toch een belangrijke plaats in egypte.

Citaat:
Bovendien zijn de piramides gemaakt met blokken van zo'n 25 ton. Met 200 mensen die eraan trekken betekend dat, dat ze ieder maar 125 kilo hoeven te verplaatsen. Welnu, toen ik 17 was kon ik met gemak een zitmaaier van meer dan 150 kilo naar huis duwen toen het ding afsloeg. Laat staan wat een getrainde arbeider kan doen.
Dat werkt zo niet, dan zou je zogenaamd met 2 250 tons kranen 500 ton kunnen tillen en dat is niet waar.

Bovendien zijn er stenen van tientallen tot honderden tonnen die over grote afstand zijn verplaatst in een kort tijdsbestek, het komt gewoon niet uit met menskracht.

dat blijkt ook uit de link van deadlock, er zijn testen geweest echter het mijnen van de monolith van 35 ton lukte niet met doloriete hamers.
het verplaatsen hebben ze met een oplegger gedaan.
het oprichtten lukte niet de eerste keer.

maar zelfs al had al dat met grote moeite gelukt, wat bewijst het, helemaal niets over 200 tons blokken en ook niets over de snelheid en afstand.

overigens zit in jouw zitmaaier lage frictie kogellagers van gehard staal op de assen, dus je grootspraak bewijst niets.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 13:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
waar het om gaat is dat ze de inspiratie om zo'n vorm te maken ergens vandaan moeten hebben.
Die is door de tijd heen geevolueerd vanuit mastaba's die ze vroeger bouwden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mastaba

Als je een mastaba omhoog door blijft bouwen in dezelfde vorm, krijg je vanzelf een piramide.
Citaat:
dat blijkt ook uit de link van deadlock, er zijn testen geweest echter het mijnen van de monolith van 35 ton lukte niet met doloriete hamers. het verplaatsen hebben ze met een oplegger gedaan. het oprichtten lukte niet de eerste keer.
Daarom hebben ze ook dertig jaar gedaan over het bouwen van die piramide. Daarom snap ik ook die zin over een 'kort tijdsbestek' niet. We praten over duizenden mensen die dertig jaar lang bijna non-stop met iets bezig zijn.

Daarna hebben ze het ook niet meer op die schaal gedaan, omdat het langer duurde dan de gemiddelde heerser leefde.
Citaat:
overigens zit in jouw zitmaaier lage frictie kogellagers van gehard staal op de assen, dus je grootspraak bewijst niets.
Behalve dan dat rollers zoals de Egyptenaren en de meeste primitieve volken ook hadden, een enorme impact hebben op hoe verplaatsbaar iets is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 18:28
Verwijderd
Daarbij wil ik ook wel weten hoe jij denkt over hoe het buitenaards leven hier is gekomen, gezien de dichtsbijzijnde ster 10 lichtjaar verderop staat. Bovendien onderschat je menselijke vindingrijkheid.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2011, 19:47
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Daarbij wil ik ook wel weten hoe jij denkt over hoe het buitenaards leven hier is gekomen, gezien de dichtsbijzijnde ster 10 lichtjaar verderop staat. Bovendien onderschat je menselijke vindingrijkheid.
Hm, Douglas Adams heeft daar wel wat op gevonden. Maar dan zouden we allemaal afstammen van kapsters, modemensen, commercialbedenkers, de randgevallen van de kunstsector etc.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 08:28
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Hoog Erik von Daniken gehalte in deze thread ;P
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 14:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Die is door de tijd heen geevolueerd vanuit mastaba's die ze vroeger bouwden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mastaba
Ik heb het niet over de vorm van de piramides.

Citaat:
Behalve dan dat rollers zoals de Egyptenaren en de meeste primitieve volken ook hadden, een enorme impact hebben op hoe verplaatsbaar iets is.
Nog steeds niet tientallen meters in de lucht met segmenten zwaarder dan die we nu gebruiken op krappe plaatsen, van globale aard, met een oppervlakte afwerking waar je nog geen speelkaart tussen krijgt verplaatst over honderden landmijlen in een korte tijdspanne.

het was de eerste keer dat ze het bouwden en alle experimenten slaagden direct? van een stel rondtrekken semiboeren?

ik twijfel er niet aan dat mensen alles gebouwd hebben, ik zeg gewoon dat ze informatie ter hand hadden welk ze op een gegeven moment konden lezen, zoals zo velen na hun.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 29-07-2011 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2011, 14:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Daarbij wil ik ook wel weten hoe jij denkt over hoe het buitenaards leven hier is gekomen, gezien de dichtsbijzijnde ster 10 lichtjaar verderop staat. Bovendien onderschat je menselijke vindingrijkheid.
Ik twijfel er niet aan dat mensen het gebouwd hebben, ik zie alleen dat de methodes die voorgesteld werden en waarmee ge-expirimenteerd is niet toereikend zijn voor de veronderstelde snelheid en nauwkeurigheid waarmee dit gedaan is.

Dit betekend voor mij dat de technologie dus hoogstaander is geweest en later blijkbaar weer verloren is gegaan om weer (deels) herondekt te worden.

Ik bedoel wat vind je terug na zoveel jaar? natuurlijk een paar museums vol, maar hoeveel is voor altijd weg, wat hebben we nog over van de middeleeuwen?

de rest is vrije associatie met de geschriften, en dat is niet iets waar ik jullie van probeer te overtuigen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 00:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Daarbij wil ik ook wel weten hoe jij denkt over hoe het buitenaards leven hier is gekomen, gezien de dichtsbijzijnde ster 10 lichtjaar verderop staat. Bovendien onderschat je menselijke vindingrijkheid.
Plus dat je dan vanuit moet gaan dat die aliens wisten waar wij van leefden en hoe ze met ons konden communiceren. Sterker nog, ze moesten ook de informatie hebben dat er op aarde ooit intelligent leven zou komen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 03:05
Verwijderd
Citaat:
Plus dat je dan vanuit moet gaan dat die aliens wisten waar wij van leefden en hoe ze met ons konden communiceren. Sterker nog, ze moesten ook de informatie hebben dat er op aarde ooit intelligent leven zou komen.
Intelligent leven ontstaat niet in één dag. Ze zouden jarenlang probleemloos hebben kunnen observeren. Ten tweede zou je kunnen beargumenteren dat ze er vóór die tijd ook al waren maar dat er in de overleveringen niet zoveel van terug te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 14:27
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Intelligent leven ontstaat niet in één dag. Ze zouden jarenlang probleemloos hebben kunnen observeren. Ten tweede zou je kunnen beargumenteren dat ze er vóór die tijd ook al waren maar dat er in de overleveringen niet zoveel van terug te vinden is.
Het observeren is theoretisch niet eens het probleem. Als er vandaag aliens op aarde voet zouden zetten, is de kans groot dat die vertrokken van hun planeet voordat de Romeinen goed en wel voet aan land haddne gezet. En een volk dat de radio nog niet ontdekt heeft ontdekken is ook lastig. Dus misschien komen de aliens over duizend jaar eens aanzetten, tegen die tijd hebben we onszelf wellicht al vernietigd.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:05
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Het observeren is theoretisch niet eens het probleem. Als er vandaag aliens op aarde voet zouden zetten, is de kans groot dat die vertrokken van hun planeet voordat de Romeinen goed en wel voet aan land haddne gezet. En een volk dat de radio nog niet ontdekt heeft ontdekken is ook lastig. Dus misschien komen de aliens over duizend jaar eens aanzetten, tegen die tijd hebben we onszelf wellicht al vernietigd.
Dat is geheel afhankelijk van technologie waar wij nog niet over kunnen dromen. Zat sci-fi-ideeën die uitkomen op een methode om sneller dan het licht te reizen, of om het reisprobleem heen te werken. Allemaal net zo plausibel, aangezien we totaal geen idee hebben welke kant we op moeten denken voor een goede, snelle ruimtereis.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:51
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Dat is geheel afhankelijk van technologie waar wij nog niet over kunnen dromen. Zat sci-fi-ideeën die uitkomen op een methode om sneller dan het licht te reizen, of om het reisprobleem heen te werken. Allemaal net zo plausibel, aangezien we totaal geen idee hebben welke kant we op moeten denken voor een goede, snelle ruimtereis.
Uiteraard. Maar desondanks: Zelfs met de lichtsnelheid of sneller (wat ik absurd speculatief vind trouwens, en dan nog zou het niet significant uitmaken, tenzij je het echt over een orde van grote sneller hebt.) liggen alleen de sterren in onze melkweg al op onoverbrugbare afstand. Onoverbrugbaar in de zin van binnen een betrekkelijk kort tijdsbestek, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2011, 16:04
dirk-janusIV
dirk-janusIV is offline
Natuurlijk is er meer dan de aarde. De vraag is bestaat het bovennatuurlijke. Buitenaardse wezens(In de zin van organismen in ons universum opgebouwd uit atomen en die zich aan de natuurwetten moeten houden) vallen niet in die catagorie, god, engelen, demonen of spoken vallen daar wel in. Dus als iemand zegt ´ik geloof dat er meer is´ of ´ik geloof dat er ´iets´ is´ dan beschouw ik dat diegene aangeeft te geloven in iets bovennatuurlijks maar niet goed weet wat.

Ikzelf geloof niet in het bovennatuurlijke. Niet geloven is betekent overigens niet dat ik het uitsluit. Het betekent enkel dat je niet aanneemt dat het bestaat. Ligt er een Chinese thee pot ergens in mijn huis? Ik heb het niet gezien dus heb ik geen reden om aan te nemen dat het er is. Maar mij zul je niet horen zeggen dat ik zeker weet dat het er niet is, ik heb namelijk niet het hele huis afgespit. Op dezelfde manier zie ik het bovennatuurlijke.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 18:30
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
.. bovennatuurlijk.
Op het moment dat we het kunnen vaststellen, onderzoeken en uitpluizen wordt het gewoon weer "natuurlijk" en zullen we het ons bekende natuurwetboek even moeten uitbreiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Gods liefde versus Gods woede
leonkorn
38 09-09-2011 16:41
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie Visie op Judas
AngelLena
102 28-05-2004 19:59
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie probeert ze mij bij een bepaalde groep (sekte) te kijrgen?
HelpMePlease
39 09-08-2003 16:51
Levensbeschouwing & Filosofie Wie of wat is God?
Troenk
72 13-07-2002 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.