Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2011, 14:55
Child of God
Avatar van Child of God
Child of God is offline
,

Laatst gewijzigd op 19-08-2011 om 19:26.
Advertentie
Oud 19-08-2011, 14:59
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Fijn dat het voor jou zo goed werkt, maar dit board is bedoeld om te discussiëren, niet om enkel een verhaal te vertellen. Heb je hier toevallig ook nog een stelling / iets aan discussiewaarde bij?
Oud 19-08-2011, 15:00
Child of God
Avatar van Child of God
Child of God is offline
Ik wil graag weten hoe andere mensen over de volwassendoop denken!?
Oud 19-08-2011, 15:15
Verwijderd
Ik denk dat je compleet gek bent geworden.
Oud 19-08-2011, 15:17
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Prima, jezelf vergeten voor het grote geheel, levensdoel hebben, liefdevol zijn beoefenen. Maar dat moet niet uit angst of schuldgevoel, want dat vergiftigt zuivere intentie. Ook heb je misschien de neiging je te verliezen in religieuze denkbeelden omdat die allemaal opeens lijken te kloppen. Ik zou je vooral aan willen raden bij jezelf te blijven, en te geloven wat je écht gelooft, en niet simpelweg aannemen wat je volgens de regels zou moeten geloven.
Ik wens je veel geluk er mee.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 19-08-2011, 15:21
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Ik vind het opvallend dat veel mensen die zich bekeren met veel tegenslagen, eufemistisch uitgedrukt, te maken hebben gehad. Zoals jij bijvoorbeeld dus. Doet denken aan het ontstaan van religies.
Dat gezegd hebbende, ben ik blij voor je dat je rust en harmonie kunt vinden in het geloof.

Om je vraag te beantwoorden: Ik vind dopen zinloos, of het nou bij een kind is of bij een puber, of bij een volwassene. Ik kan me neit voorstlelen dat het bijdraagt aan goed geloof, maar dat zal wel komen omdat ik niet gelovig ben.

E: Oh, en Wout: Waar is die reactie voor nodig?
Oud 19-08-2011, 15:27
Verwijderd
Scoot, ja, ik moet nog even onderbouwing geven. Het is inderdaad mogelijk dat er een God bestaat, wat ik wel degelijk denk, maar om nou te beweren dat je een 'Child of God' bent, vind ik persoonlijk nogal overdreven. Met de nadruk op nogal.

Waarschijnlijk had TS zich bij de Islam aan laten sluiten, als bijvoorbeeld dat lieve echtpaar niet katholiek was geweest, maar moslims. Ik krijg niet het idee dat je zélf heb gekozen en een stem in je hoofd kan al helemaal niet.
Oud 19-08-2011, 15:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Hier ben ik je verloren: Hier ben ik kind Maar weet je niet dat je schuld en zonde je van Mij scheidt?
Niemand heeft schuld of zonde aan welk onfortuinlijks hem/haar ook is overkomen, met de nadruk op overkomen.
Als er iemand dus tegengehouden werd door eigen zonden waren het de daders, niet jij. En laten nou juist ZIJ geen interesse hebben in religie...
Als het je helpt je leven in rechte banen te leiden, ga ervoor, maar verwacht geen werkelijke wonderen van een god, want goden bestaan niet.
En dopen? Dat is niet meer dan een soort lidmaatschapskaartje van de club christenen. Waarom zou je je bij die club aansluiten als je al een directe lijn met god hebt? Bidden doe je toch ook niet via de telefooncentrale van de kerk?
Oud 19-08-2011, 15:51
Child of God
Avatar van Child of God
Child of God is offline
eigenlijk ben ik er wel trots op:$
Oud 19-08-2011, 16:11
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Scoot, ja, ik moet nog even onderbouwing geven. Het is inderdaad mogelijk dat er een God bestaat, wat ik wel degelijk denk, maar om nou te beweren dat je een 'Child of God' bent, vind ik persoonlijk nogal overdreven. Met de nadruk op nogal.

Waarschijnlijk had TS zich bij de Islam aan laten sluiten, als bijvoorbeeld dat lieve echtpaar niet katholiek was geweest, maar moslims. Ik krijg niet het idee dat je zélf heb gekozen en een stem in je hoofd kan al helemaal niet.
Op de ladder der geloofwaardigheid vind ik "er bestaat een God" en "Wij zijn kinderen van God" niet zo ver uit elkaar liggen, beiden bungelen wat mij betreft onderaan.

Verder geldt je tweede alinea voor veel gelovigen, een overgrote meerderheid. Richard Dawkins wil het juist daarom niet langer over "islamitische kinderen" of "Christelijke kinderen" hebben. Het zijn "kinderen van islamitische [Christelijke] ouders". Een kind dat geboren wordt bij Christelijke ouders heeft net zozeer zelf gekozen voor het Christendom als de TS. Verder ben ik het daarom wel met je eens dat het wellicht niet een heel onbetwistbare 'keuze' is, maar ik zou niet zeggen dat ze "compleet gek" geworden is.
Oud 19-08-2011, 16:56
Verwijderd
Tsja, als je een moeilijke jeugd hebt gehad ga je nou eenmaal eerder in dergelijke onzin geloven, al is het maar om ergens bij te horen. Succes ermee!
Oud 19-08-2011, 20:51
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
De openingspost is weg, blijkbaar ziet de TS dit topic niet zitten dus deze kan dicht.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.