Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2011, 20:56
ExpoRules
ExpoRules is offline
hallo, wat vinden jullie van rascisme? en wat vinden jullie ervan dat als het zo door gaat dat er dan niets van het blanke ras overblijft? De blanke wereld populatie is al zo ontzettend klein in de wereld en als het zo door gaat met al die allochtonen die 5 kinderen krijgen en blanken die voor 1, 2 of helemaal geen kiezen. Ik ben geen rascist, ik heb echt niks tegen donkere mensen, maar ik wil gewoon niet dat 'ons' ras uitsterft. (mischien vind ik blanken mensen toch beter dan anderen :$)
Advertentie
Oud 09-09-2011, 20:59
Verwijderd
Ik ben tegen racisme. Ik geloof niet dat er een probleem is als mensen een andere huidskleur krijgen. Het gaat om de persoon die aan de binnenkant zit, niet om wat voor huidskleur die persoon heeft.

Ik snap ook niet dat jij er wel een probleem mee hebt dat blanke mensen "minder" voorkomen. Waarom zouden blanken dan beter zijn dat anderen?
Oud 09-09-2011, 21:00
RiRi95
Avatar van RiRi95
RiRi95 is offline
Ons ras uitsterven, yeah right.
Zolang jij leeft zullen er genoeg blanke mensen zijn. Het kan me geen reet schelen waar iemand vandaan komt. Bijna al me vrienden zijn buitenlanders.
Oud 09-09-2011, 23:09
Verwijderd
"Ik ben geen racist maar... ik ben eigenlijk wel een racist!"

Echt, waarom zou het een probleem zijn als straks ieder mens op aarde een tintje heeft? Ik kan eerlijk waar geen enkele reden bedenken.
Oud 10-09-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:
"Ik ben geen racist maar... ik ben eigenlijk wel een racist!"

Echt, waarom zou het een probleem zijn als straks ieder mens op aarde een tintje heeft? Ik kan eerlijk waar geen enkele reden bedenken.
Dit. Snotneus.
Oud 10-09-2011, 08:30
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Dat zal echt niet zo snel gebeuren, vriend.

En inderdaad, wat heb je dan tegen halfbloedjes? Reken je die dan gelijk tot een 'niet-blank ras'? Wat is het probleem met mensen die een tintje hebben?

(sowieso is het al gaar dat jij aangeeft geen racist te zijn terwijl je topic-titel luidt: Wide Pride World Wide...)
Oud 10-09-2011, 11:17
Verwijderd
Is je manifest al bijna af?

Waarom wil je niet dat ons ras uitsterft? Net alsof dat snel zou gebeuren.
Oud 10-09-2011, 11:52
Verwijderd
Ik vind dit niet helemaal op Psychologie passen dus ik verplaats 'm naar Wetenschap & Levensbeschouwing.
Oud 10-09-2011, 12:41
Verwijderd
Ik ben ook geen racist (maar misschien vind ik het toch fijn dat de blanken uitsterven).
Oud 10-09-2011, 13:30
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
hallo, wat vinden jullie van rascisme? en wat vinden jullie ervan dat als het zo door gaat dat er dan niets van het blanke ras overblijft? De blanke wereld populatie is al zo ontzettend klein in de wereld en als het zo door gaat met al die allochtonen die 5 kinderen krijgen en blanken die voor 1, 2 of helemaal geen kiezen. Ik ben geen rascist, ik heb echt niks tegen donkere mensen, maar ik wil gewoon niet dat 'ons' ras uitsterft. (mischien vind ik blanken mensen toch beter dan anderen :$)
In de huidige wereld is het echt heel lastig om nog te spreken van 'rassen', op genetische basis. Veel van de grotere, wereldse maatschappijen zijn al duizende jaren weer met elkaar in contact. Dat er nog steeds uiterlijke verschillen zijn, komt natuurlijk door de overheersende groepen op bepaalde plaatsen.

Maar wat zou er stom aan zijn? Uiteindelijk zijn wij blanke de uitzondering op aarde. Lang geleden was iedereen 'blank'.

Waar jij, denk ik, bang voor bent is verandering in cultuur. Maar dat is nog grotere onzin dan bang zijn voor genetische verandering binnen onze populatie. 50 jaar geleden was het nog mogelijk om mensen (sociaal) uit te sluiten op de variant van het Christendom die iemand bezigde, of uit welk dorp iemand komt. Jij spreekt dezelfde angst uit, omdat je je bedreigt voelt door mensen uit een afstandje verder. Ontspan maar, want het maakt niet uit: mensen zijn mensen. Of maak jij je ook nog steeds druk of jouw buurman Catholiek is of Protestants?
__________________
Altijd nuchter
Oud 10-09-2011, 18:10
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als mensen niet meer zo blank zijn, lopen ze vast ook minder risico op huidkanker en hoeven ze niet van dat lelijke nepbruin op te smeren!

Maar ik denk niet dat het met zo'n vaart zou lopen. En zowel /care. Dan maar geen blanke mensen, alles verandert altijd, en blank is niet per se mooier of beter, gewoon anders. Ik zou hooguit een klein beetje het verlies van de lichte ogen betreuren (en als die niet verloren gaan als iedereen niet-blank is, dan is het helemaal mooi, want de combinatie van lichte ogen en donkere huid/haar is tof <3). Maar dat maak ik toch niet mee, dus eigenlijk betreur ik het ook niet.

En volgens mij zijn blanken (zoals Kitten zegt) helemaal geen apart 'ras'. Sowieso, ras, hm. Ik vind dat naar een veel strengere scheiding klinken dan nu het geval is. En het verschil zit 'm volgens mij vooral in uiterlijkheden (vorm ogen, vorm neus, kleur) en dat is meer een kwestie van smaak dan van goed/slecht.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 10-09-2011, 18:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Proberen te ontkennen dat je een racist bent, maar je topic als titel de afkorting van White Pride World Wide noemen.... Beetje dom.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 10-09-2011, 21:46
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dit topic kan dicht omdat de titel niet echt aardig is en omdat het beetje dat er in dit topic zat er onderhand wel uitgehaald is.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme op internet (EN WAT JIJ KAN DOEN!)
hhendrikxx
57 26-03-2005 14:20
Beleidszaken Wpww #2
Verwijderd
53 21-03-2005 11:54
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic, deel 10!
Verwijderd
500 08-03-2005 20:27
Beleidszaken Tsja.
Verwijderd
93 16-02-2005 10:46
Lichaam & Gezondheid Duizelig en misselijk na...
x-ViXeN-x
15 11-05-2004 21:05
Games Settlers 4
x-ViXeN-x
9 04-08-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.