Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2005, 19:39
Mara
Mara is offline
Welkom op het grote lijntopic

Zoals de titel al doet vermoeden zitten hier mensen die bezig zijn met hun lijn, de meesten om af te vallen, sommigen omdat ze aan willen komen. Je kan dit topic gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum . Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl . Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel . Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday. Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Het vorige lijntopic

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 18:37.
Oud 16-01-2005, 19:46
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat merken we Meelfriek. Geil he, lijntopics openen.

Sommige mensen geilen er blijkbaar ook op te rellen met ongefundeerde meningen, stel stresskippen denk om jullie bloeddruk dat is veel linker dan dat beetje zoetstof. In godsnaam zeg, ruim een pagina geschreeuw over iemand die de zoetstofkankerklok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Citaat:
Epidemiological studies in humans did not find the bladder cancer-inducing effects of saccharin and cyclamate that had been reported from animal studies in rats. Despite some rather unscientific assumptions, there is no evidence that aspartame is carcinogenic

However, according to the current literature, the possible risk of artificial sweeteners to induce cancer seems to be negligible.
Kortom, normaal bescheiden zoetstof gebruik veroorzaakt niet aantoonbaar hoger risico op kanker.

Bron? Pubmed.com:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q..._uids=15367404

En nu niet meer zeiken over een beetje zoetstof!
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 16-01-2005, 19:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 16-01-2005 @ 20:46 :
Dat merken we Meelfriek. Geil he, lijntopics openen.
Ik moest d'r toch iets neerzetten voor ik dat verhaal ging kopieren
Oud 16-01-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 16-01-2005 @ 20:46 :
En nu niet meer zeiken over een beetje zoetstof!
Wat mij betreft niet, dat was ook niet zo zeer het 'probleem' wat mij betreft.
Oud 16-01-2005, 19:51
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-01-2005 @ 20:48 :
Wat mij betreft niet, dat was ook niet zo zeer het 'probleem' wat mij betreft.
Och deed jij ook nog mee

Meningen onderbouwen en die van een ander ontkrachten, dat zou meer moeten gebeuren. Alleen op die manier krijgt men een juist beeld van de werkelijkheid zonder dat iedereen zijn of haar mening tegen elkaar op schreeuwt.

Ik heb het niet helemaal doorgelezen maar Ikkeleerlinge kon haar zoetstof-fobie niet echt onderbouwen maar ik heb ook niemand gezien die het ontkrachtte, voor men over ging op het al dan niet aanraden van suiker.

Dat wou ik er even mee duidelijk maken, zorg dat geleverde kritiek kloppend is. Maar dat was voor jou al wel normaal dacht ik zo
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 16-01-2005, 20:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 16-01-2005 @ 20:51 :
Och deed jij ook nog mee
Thank you.
Oud 16-01-2005, 21:25
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Stop het gezeik over zoetstof!

Haidieholie, ik heb vanavond na het diner alleen nog 300 gram magere kwark met een appeltje er door gegeten en ik ben er blij mee!

Tot morgen mensen!
Oud 17-01-2005, 12:02
Verwijderd
Vandaag hele dag (9.00-20.00) op school en daarna gelijk door naar sport dus geen warm eten..

8.00
2 broodjes hagelslag
1 broodje chocopasta
(, maar wel goed voor energie tijdens tentamen )

12.00
1 krentenbol
1 broodje 30+ kaas

12.30
1 appel


verwachting

14.30
1 banaan

17.30
1 broodje 30+ kaas
1 broodje 'slanke lijn'-boterhamworst (2% vet)

18.00-19.30 sporten

daarna:
1 krentenbol
1 banaan
Oud 17-01-2005, 12:33
Mara
Mara is offline
Krentenbollen zijn niet zo best Neem liever gewoon brood.
Oud 17-01-2005, 12:38
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 17-01-2005 @ 13:02 :
Vandaag hele dag (9.00-20.00) op school en daarna gelijk door naar sport dus geen warm eten..

8.00
2 broodjes hagelslag
1 broodje chocopasta
(, maar wel goed voor energie tijdens tentamen )

12.00
1 krentenbol
1 broodje 30+ kaas

12.30
1 appel


verwachting

14.30
1 banaan

17.30
1 broodje 30+ kaas
1 broodje 'slanke lijn'-boterhamworst (2% vet)

18.00-19.30 sporten

daarna:
1 krentenbol
1 banaan
Neem liever om 14.30 een broodje, en om 17.30 een banaan en maar 1 broodje.
Is het wel verstandig om zo vroeg voor het sporten brood te eten? Ga je dan niet kotsen? Als je gewichten gaat doen, ok. Als je cardio gaat doen zou ik toch om 17.00 eten.
Oud 17-01-2005, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
8.30 uur: twee boterhammen met kokosbrood en een met niets en een half flesje water

11.30 uur: Liga evergo en de rest van het flesje water

13.00 uur: Twee boterhammen met gerookte kaas, twee met gebraden gehakt en glas vruchtensap

15.30 uur: drie plakjes ontbijtkoek zonder boter en kopje thee.

Gaat best aardig met de verdeling vandaag. Hier kan ik wel op studeren. Vanavond nog spaghetti en wat fruit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-01-2005, 15:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
07:30 2 boterhammen met jam, glas optimel
08:30 twee mandarijnen
11:00 kom (=0,3L) kippensoep
12:30 2 boterhammen met jam, handje rozijntjes
14:00 halve krentenbol
15:30: kop kruidenbouillon, kiwi
verwachting:
17:00 bescuitje, handje rozijntjes
18:30 avondeten: kip madras. Appel + gemarineerde kip + rijst +paprika + een saus + Sla en dan als toetje een of andere volle vruchtenyoghurt

Weeg ondertussen 63 kg, ik haat mezelf
Oud 17-01-2005, 15:08
Verwijderd
Ik ga geloof ik ook maar eens posten wat ik eet op een dag, wie weet heeft er iemand zinnig commentaar op oid.

9.00 uur: twee boterhammen met appelstroop, een glas water en een beker thee
tussen 9.00 en 10.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en twee glazen CoolBest light
10.45 uur: een wit pistoletje en een glas water
14.00 uur: twee kiwi's en wat druiven en een beker thee
15.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en een glas suikervrije siroop
En vanavond waarschijnlijk iets van bloemkool (met een klein beetje saus), aardappelpuree en iets van vleesvervanger. En misschien iets van fruit of wat halfvolle yoghurt ofzo. En nog wel wat thee, water en ander drinken.

't is wat weinig brood (normaal eet ik ook meer brood) en die maïs is niet zo heel goed, maar tijdens het leren is iets te "snacken" soms lekker.

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 15:11.
Oud 17-01-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:02 :
Weeg ondertussen 63 kg, ik haat mezelf
Waarom haat je jezelf...?
Oud 17-01-2005, 15:13
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:09 :
Waarom haat je jezelf...?
Ik was aangekomen naar 64 kg, en ben toen, terwijl dat eigenlijk goed was, weer afgevallen. Ik ben gewoon zwak. Ik wil gewoon een gezond gewicht hebben en niet hysterisch gaan lopen zeuren over een buikje. Maar ik kan niet eens niet afvallen, of iig eens geen calorien tellen, van eten genieten, of gewoon aankomen.
Oud 17-01-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:13 :
Ik was aangekomen naar 64 kg, en ben toen, terwijl dat eigenlijk goed was, weer afgevallen. Ik ben gewoon zwak. Ik wil gewoon een gezond gewicht hebben en niet hysterisch gaan lopen zeuren over een buikje. Maar ik kan niet eens niet afvallen, of iig eens geen calorien tellen, van eten genieten, of gewoon aankomen.
Calorieen tellen is ook helemaal niet zo goed... Belangrijk is dat je gezond eet en volgens mij is wat je eet is niet zo vreselijk slecht...?
Oud 17-01-2005, 15:15
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:08 :
Ik ga geloof ik ook maar eens posten wat ik eet op een dag, wie weet heeft er iemand zinnig commentaar op oid.

9.00 uur: twee boterhammen met appelstroop, een glas water en een beker thee
tussen 9.00 en 10.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en twee glazen CoolBest light
10.45 uur: een wit pistoletje en een glas water
14.00 uur: twee kiwi's en wat druiven en een beker thee
15.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en een glas suikervrije siroop
En vanavond waarschijnlijk iets van bloemkool (met een klein beetje saus), aardappelpuree en iets van vleesvervanger. En misschien iets van fruit of wat halfvolle yoghurt ofzo. En nog wel wat thee, water en ander drinken.

't is wat weinig brood (normaal eet ik ook meer brood) en die maïs is niet zo heel goed, maar tijdens het leren is iets te "snacken" soms lekker.
Als je normaal meer brood eet en niet altijd mais is het denk ik wel goed, of je moet heeeele vette saus hebben .. Ik zou alleen voor een bruin pistoletje gegaan zijn, niet voor wit...
Oud 17-01-2005, 15:16
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:15 :
Calorieen tellen is ook helemaal niet zo goed... Belangrijk is dat je gezond eet en volgens mij is wat je eet is niet zo vreselijk slecht...?
dit is voor mij echt super super veel. Ik voel me dan nu ook heel klote en schuldig. En het is denk ik niet genoeg om aan te komen.. ik weet het niet
Oud 17-01-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:15 :
Als je normaal meer brood eet en niet altijd mais is het denk ik wel goed, of je moet heeeele vette saus hebben .. Ik zou alleen voor een bruin pistoletje gegaan zijn, niet voor wit...
Bruine pistoletjes zijn een stuk minder lekker zonder beleg. Ik eet meestal gewoon bruine boterhammen en als ik dan een keertje een broodje eet, dan wil ik ook een lekker broodje, dus vandaar (normaal neem ik meestal een soort van meuslibol als ik een broodje haal, maar die hadden ze nu niet).

Ik weet niet hoe vet die saus is, 't komt iig uit een pakje van Honig oid (moet je aanmaken met water).
Oud 17-01-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:16 :
dit is voor mij echt super super veel. Ik voel me dan nu ook heel klote en schuldig. En het is denk ik niet genoeg om aan te komen.. ik weet het niet
Gaat het er niet meer om dat je gezond eet...?

Hoeveel wil je dan per sé aankomen?
Oud 17-01-2005, 15:22
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:17 :
Gaat het er niet meer om dat je gezond eet...?

Hoeveel wil je dan per sé aankomen?
Ik wil het niet, maar het lijkt me gezonder. Momenteel menstrueer ik al een tijdje niet en ben vaak ziek. Ik heb een bmi van 18,2. Mn ouders willen dat ik 69 kg weeg.
Oud 17-01-2005, 15:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 16:08 :
Ik ga geloof ik ook maar eens posten wat ik eet op een dag, wie weet heeft er iemand zinnig commentaar op oid.

9.00 uur: twee boterhammen met appelstroop, een glas water en een beker thee
tussen 9.00 en 10.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en twee glazen CoolBest light
10.45 uur: een wit pistoletje en een glas water
14.00 uur: twee kiwi's en wat druiven en een beker thee
15.00 uur: 25 gram maïs (niet gepoft, maar iets anders) en een glas suikervrije siroop
En vanavond waarschijnlijk iets van bloemkool (met een klein beetje saus), aardappelpuree en iets van vleesvervanger. En misschien iets van fruit of wat halfvolle yoghurt ofzo. En nog wel wat thee, water en ander drinken.

't is wat weinig brood (normaal eet ik ook meer brood) en die maïs is niet zo heel goed, maar tijdens het leren is iets te "snacken" soms lekker.
Ik vind het best lang als je tussen 10.45 en 14.00 uur niets eet maar als jij in de tussentijd geen honger had dan is het natuurlijk geen probleem. Verder ziet het er goed uit.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-01-2005, 15:34
Verwijderd
830
één boterham + beker melk

1100
liga milkbreak + 400ml water.

1330
2 boterhammen met worst (ofzo. gewoon uit een pakje)
500 ml water
twee boterhammen met gekookt ei.
chocoladekoekje

1430
peer.

zometeen
1830
Gado Gado

en dat was het wel weer.
Oud 17-01-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:22 :
Ik wil het niet, maar het lijkt me gezonder. Momenteel menstrueer ik al een tijdje niet en ben vaak ziek. Ik heb een bmi van 18,2. Mn ouders willen dat ik 69 kg weeg.
Maar je komt niet in één keer veel aan, toch? Probeer gezond te blijven eten, ik denk dat dat het belangrijkst is. (En als je zelf twijfelt en/of het lukt niet, misschien kun je dan een keertje een afspraak maken bij een dietiste?)

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2005 @ 16:23 :
Ik vind het best lang als je tussen 10.45 en 14.00 uur niets eet maar als jij in de tussentijd geen honger had dan is het natuurlijk geen probleem. Verder ziet het er goed uit.
't is ook lang, heb je helemaal gelijk in...we waren druk aan het overleggen op school.
Oud 17-01-2005, 15:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 17-01-2005 @ 16:34 :
830
één boterham + beker melk

1100
liga milkbreak + 400ml water.

1330
2 boterhammen met worst (ofzo. gewoon uit een pakje)
500 ml water
twee boterhammen met gekookt ei.
chocoladekoekje

1430
peer.

zometeen
1830
Gado Gado

en dat was het wel weer.
Kun je het niet wat beter verspreiden? Meer ontbijt, minder lucnh om 13.30
Oud 17-01-2005, 16:05
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 16:22 :
Ik wil het niet, maar het lijkt me gezonder. Momenteel menstrueer ik al een tijdje niet en ben vaak ziek. Ik heb een bmi van 18,2. Mn ouders willen dat ik 69 kg weeg.
hoe lang was je ookal weer?

Het belangrijkste is denk ik, dat je iig zoveel eet dat je niet meer afvalt.

Ik heb een tijd 1 boterham gegeten en ik ben meer gaan eten. M'n moeder zorgde dat er iets was wat ik lekker vind, bv krentenbrood met spijs. Dat heb ik een tijdje gegeten, toen merkte ik hoe erg ik kon genieten van gewoon eten. Je moet weer leren genieten van eten en van het gevoel dat je lichaam krijgt als je eet en je honger stilt. Hoe fijn het is als je niet steeds honger hebt en extra energie krijgt.
Ik kon toen maar 4 uur per dag naar school, de rest vd lag ik in bed of op de bank. Daarnaast menstrueerde ik ook niet. Maar het was zo fijn om te merken dat ik gewoon kon eten, zonder dat ik echt dik werd. Dat ik kon genieten van een lekkere tosti of wat anders. Gooi de weegschaal uit het raam en ga cm'ers kijken of het beste, ga niets meer kijken, ga genieten van lekker eten, vraag je moeder of ze lekkere dingen koopt (dan bedoel ik geen snoep, maar dingen voor op brood of ontbijtkoek of andere soort dingen)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-01-2005, 16:11
-(L)-
@ Sassiefje

Citaat:
Weeg ondertussen 63 kg, ik haat mezelf
Hoe groot was je ook weer? Sorry, ben 't ff helemaal kwijt...
Oud 17-01-2005, 16:26
-(L)-
Mijn dagschema nog een keer:

08.00: 4 sneeen brood met boter + 300 gram vifit vla

09.00: 2 mandarijnen en 3 beschuiten

11.00: pakje sultana naturel

13.00: 1 appel, 2 snack-a-jacks

15.00: 300 gram magere yoghurt met uh... een beetje zoetstof erin

verwachting:

17.30: bord stampot (aardappelen en zuurkool)

19.00: beker magere melk, 1 banaan
Oud 17-01-2005, 16:29
Verwijderd
@Happyyy: Waar is je lunch?
Oud 17-01-2005, 16:32
Nuck
Nuck is offline
Sporten voor het ontbijt, dus op een nuchtere maag, is dat nu juist wel of niet goed voor vetverbranding?
__________________
As if!
Oud 17-01-2005, 16:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 17-01-2005 @ 17:32 :
Sporten voor het ontbijt, dus op een nuchtere maag, is dat nu juist wel of niet goed voor vetverbranding?
Het is wel goed voor je vetverbranding. Of het goed is voor de rest van je lichaam weet ik niet maar ik begin er maar niet aan Risico op flauwvallen is mij te groot.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-01-2005, 16:41
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 17:11 :
@ Sassiefje


Hoe groot was je ook weer? Sorry, ben 't ff helemaal kwijt...
1.86, misschien wat langer.
Oud 17-01-2005, 16:45
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-01-2005 @ 17:05 :
hoe lang was je ookal weer?

Het belangrijkste is denk ik, dat je iig zoveel eet dat je niet meer afvalt.

Ik heb een tijd 1 boterham gegeten en ik ben meer gaan eten. M'n moeder zorgde dat er iets was wat ik lekker vind, bv krentenbrood met spijs. Dat heb ik een tijdje gegeten, toen merkte ik hoe erg ik kon genieten van gewoon eten. Je moet weer leren genieten van eten en van het gevoel dat je lichaam krijgt als je eet en je honger stilt. Hoe fijn het is als je niet steeds honger hebt en extra energie krijgt.
Ik kon toen maar 4 uur per dag naar school, de rest vd lag ik in bed of op de bank. Daarnaast menstrueerde ik ook niet. Maar het was zo fijn om te merken dat ik gewoon kon eten, zonder dat ik echt dik werd. Dat ik kon genieten van een lekkere tosti of wat anders. Gooi de weegschaal uit het raam en ga cm'ers kijken of het beste, ga niets meer kijken, ga genieten van lekker eten, vraag je moeder of ze lekkere dingen koopt (dan bedoel ik geen snoep, maar dingen voor op brood of ontbijtkoek of andere soort dingen)...
Ik merk ook dat ik heel erg moe ben... Kan me slecht concentreren enzo. Had vandaag SE's, dus ik heb mn best gedaan goed te eten en zoete dingen. Mn moeder doet ook haar best voor me. Ze heeft krentenbolletjes en roggebrood gehaald, komijnenkaas, gedroogd fruit, vers fruit. Maar ik ben alleen zo irritant dat ik het niet uit mn zelf pak, ze moet me ertoe dwingen en dan voel ik me meteen down. Ook schommelt mn gewicht zo. Eet ik namelijk een week goed, dan kom ik aan, en dan denk ik, shit, ik kom te snel aan, straks zit alles op mn buik, en dan wordt ik nog minder geaccepteerd... En dan eet ik weer minder, sta weer op de weegschaal, ben afgevallen en dan denk ik jezus, hoe durf je dit je ouders aan te doen?
Ik ben namelijk van nature breed gebouwd, breed bekken, ribbenkast, e.d., degenen die geen overgewicht in mijn familie hebben zijn ook gewoon fors. Daarbij heb ik ook heel gespierde benen, maar absoluut geen spieren in mn armen en buik..
Oud 17-01-2005, 16:48
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-01-2005 @ 17:37 :
Het is wel goed voor je vetverbranding. Of het goed is voor de rest van je lichaam weet ik niet maar ik begin er maar niet aan Risico op flauwvallen is mij te groot.
Mja je moet geen 2 uur intensief gaan sporten zonder gegeten te hebben, dat lijkt me idd niet gezond. Maar ik heb vanochtend een uurtje gesport, redelijk intensief, maar niet buitensporig en dat kan ik op een lege maag goed volhouden, ook geen last gehad van duizeligheid o.i.d. Dat is dan wel een voordeel
__________________
As if!
Oud 17-01-2005, 16:51
Verwijderd
Ik tel eigenlijk niet echt calorien meer, ik doe het 1 keer in de week, gewoon om te kijken of ik nog goed zit. Meestal zit ik rond de 1400/1500 op een normale dag. Ik let er gewoon op dat ik niet te (slecht) vet eet en genoeg en gezond, als ik echt calorien tel heb ik noggal de neiging overdreven te gaan doen en ik ga me d'r ook niet blijer door voelen dus dan liever niet

Ik heb vanochtend bij het ontbijt een stukje nainaimo gehad, da's chocola, heel veel suiker, maar ik ga straks toch in de sneeuw 'spelen' dus op zich valt het mee... maar ben er toch niet blij mee. deze week is weegdag, en ik zie er niet naar uit! Ik weet dat ik mn best heb gedaan, en dat het veel beter ging dan toen ik eerst in deze topics postte... maar toch... bluh

Ik zit vandaag in het huis opgesloten, mn vriend is hier ook, yay , d'r is nu een blizzard aan de gang (een wind-sneeuwstorm) dus geen school en kon ook niet naar de sportschool vanochtend... maar zodra de wind dus afneemt gaan ik en m'n vriend naar buiten met m'n zusje denk ik... dus dan telt ook voor activiteiten
Oud 17-01-2005, 16:59
Verwijderd
@Sassiefje: Geaccepteerd worden of niet is over het algemeen niet afhankelijk van je gewicht. Als je er zulke problemen mee hebt, dan zou ik toch overwegen om eens met je huisarts te overleggen.
Oud 17-01-2005, 17:30
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2005 @ 17:29 :
@Happyyy: Waar is je lunch?
Ik had school van kwart over 11 tot kwart over 2 en ik neem nooit veel mee naar school, zeker niet als ik maar een paar uurtjes les heb. Ik had trouwens geen honger gehad, anders had ik nog een appel genomen die ik bij me had. Eigenlijk verschilt 't per dag hoeveel ik op een bepaald tijdstip eet, maar vandaag kwam het toevallig zo uit...
Oud 17-01-2005, 17:31
-(L)-
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 17:41 :
1.86, misschien wat langer.
O ja, dat is wel groot inderdaad...
Oud 17-01-2005, 17:56
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Vandaag ging het wel goed. Ik beschouw vorige week maar als het weekje om er een beetje in te komen.

9:00
volkoren boterham bramenjam
witte boterham pindakaas

10:00
glas coolbest tropical

12:00
dikke plak wit brood (zonder beleg)
300 ml coolbest tropical

16:00
klein bruin pistoletje (zonder beleg)
300 ml milk&fruit

18:00
3 aardappels met jus
2 scheppen sla
kleine schnitzel
200 ml kwark met een beetje suiker

Ik ben wel tevreden over vandaag. Het ontbijt was goed en vullend, behalve het witte brood. Ik had niet zoveel honger dus heb tussen 9 en 12 niks gegeten, alleen maar wat sap dus, maar geen honger gehad. Ik had heel veel haast dus ik had geen tijd om fatsoenlijk eten te smeren voor school. Toen heb ik in mijn haast maar het laatste (zelfgebakken) brood meegenomen. Wel wit dus . Met nog meer sap. Dat vulde wel behoorlijk, en toen heb ik het gek genoeg ook nog uitgehouden tot 4 uur. Toen kon ik pas weer wat eten kopen, bij de alberrrt heijn, dus het meest gezonde wat ik kon vinden. Het avond eten is niet fantastisch, jus en de slasaus (was al bereid) en de suiker is niet zo heel geweldig. Maar over het algemeen dus wel behoorlijk tevreden.

Vanavond nog een droge rijstwafel en een banaantje met een beschuit om het uit te houden. Misschien dan, nu nog totaal geen honger.

Ik merk dat het na zo'n korte tijd al makkelijker wordt om gezond te eten, ik heb er zelfs wel plezier in lekkere én gezonde dingen te bedenken, te kijken naar calorieën en me gezond te voelen en alles. Ook heb ik minder nodig, normaal heb ik wel veel meer honger met dit voor mij relatief weinige eten. Oftewel : het gaat de goede kant op

Whi
Oud 17-01-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 17-01-2005 @ 16:41 :
Kun je het niet wat beter verspreiden? Meer ontbijt, minder lucnh om 13.30
ik ben al blij als ik smorgens een boterham naar binnen krijg, voor 1300 is het heel moeilijk eten voor mij .
Oud 17-01-2005, 17:57
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 17-01-2005 @ 17:45 :
Ik merk ook dat ik heel erg moe ben... Kan me slecht concentreren enzo. Had vandaag SE's, dus ik heb mn best gedaan goed te eten en zoete dingen. Mn moeder doet ook haar best voor me. Ze heeft krentenbolletjes en roggebrood gehaald, komijnenkaas, gedroogd fruit, vers fruit. Maar ik ben alleen zo irritant dat ik het niet uit mn zelf pak, ze moet me ertoe dwingen en dan voel ik me meteen down. Ook schommelt mn gewicht zo. Eet ik namelijk een week goed, dan kom ik aan, en dan denk ik, shit, ik kom te snel aan, straks zit alles op mn buik, en dan wordt ik nog minder geaccepteerd... En dan eet ik weer minder, sta weer op de weegschaal, ben afgevallen en dan denk ik jezus, hoe durf je dit je ouders aan te doen?
Ik ben namelijk van nature breed gebouwd, breed bekken, ribbenkast, e.d., degenen die geen overgewicht in mijn familie hebben zijn ook gewoon fors. Daarbij heb ik ook heel gespierde benen, maar absoluut geen spieren in mn armen en buik..
Als ik jou was zou ik met een dietiste gaan praten, misschien zou zo iemand jou kunnen helpen om gestaag aan te komen en op de juiste manier. Ik heb totaal geen verstand van aankomen, dus ik kan je niet echt helpen, maar het lijkt me zowiezo wel verstandig als je er zoveel problemen mee hebt. Succes iig!
Oud 17-01-2005, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 18:56 :
Vandaag ging het wel goed. Ik beschouw vorige week maar als het weekje om er een beetje in te komen.

9:00
volkoren boterham bramenjam
witte boterham pindakaas

10:00
glas coolbest tropical

12:00
dikke plak wit brood (zonder beleg)
300 ml coolbest tropical

16:00
klein bruin pistoletje (zonder beleg)
300 ml milk&fruit

18:00
3 aardappels met jus
2 scheppen sla
kleine schnitzel
200 ml kwark met een beetje suiker

Ik ben wel tevreden over vandaag. Het ontbijt was goed en vullend, behalve het witte brood. Ik had niet zoveel honger dus heb tussen 9 en 12 niks gegeten, alleen maar wat sap dus, maar geen honger gehad. Ik had heel veel haast dus ik had geen tijd om fatsoenlijk eten te smeren voor school. Toen heb ik in mijn haast maar het laatste (zelfgebakken) brood meegenomen. Wel wit dus . Met nog meer sap. Dat vulde wel behoorlijk, en toen heb ik het gek genoeg ook nog uitgehouden tot 4 uur. Toen kon ik pas weer wat eten kopen, bij de alberrrt heijn, dus het meest gezonde wat ik kon vinden. Het avond eten is niet fantastisch, jus en de slasaus (was al bereid) en de suiker is niet zo heel geweldig. Maar over het algemeen dus wel behoorlijk tevreden.

Vanavond nog een droge rijstwafel en een banaantje met een beschuit om het uit te houden. Misschien dan, nu nog totaal geen honger.

Ik merk dat het na zo'n korte tijd al makkelijker wordt om gezond te eten, ik heb er zelfs wel plezier in lekkere én gezonde dingen te bedenken, te kijken naar calorieën en me gezond te voelen en alles. Ook heb ik minder nodig, normaal heb ik wel veel meer honger met dit voor mij relatief weinige eten. Oftewel : het gaat de goede kant op

Whi
Voor je lunch mag je wel wat meer eten, het liefst nog 1 of 2 bruine boterhammen erbij, denk ik. Je eet nu wel weer erg weinig, wat met je 'vorige' eetpatroon een grote omschakeling is. Dan val je ook veel sneller terug.
Oud 17-01-2005, 17:59
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
z0pje schreef op 17-01-2005 @ 18:56 :
ik ben al blij als ik smorgens een boterham naar binnen krijg, voor 1300 is het heel moeilijk eten voor mij .
Misschien kun je het langzaam opbouwen en er aan gewend raken ('s ochtends eten) en anders zou je brood kunnen vervangen door iets anders..
Oud 17-01-2005, 18:00
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
z0pje schreef op 17-01-2005 @ 18:57 :
Voor je lunch mag je wel wat meer eten, het liefst nog 1 of 2 bruine boterhammen erbij, denk ik. Je eet nu wel weer erg weinig, wat met je 'vorige' eetpatroon een grote omschakeling is. Dan val je ook veel sneller terug.
Hmja, dat wou ik ook wel doen vanochtend, maar ik ben maandagochtend vrij, en dan doe ik allemaal dingetjes en kom ik eigenlijk nauwelijks aan eten toe. Maar ik wil wel om 11 uur nog een boterhammetje erbij eten..
Oud 17-01-2005, 18:17
-(L)-
Ik vroeg me af;
Plannen jullie (een dag) van te voren wat je gaat eten? Of zie je dat op de dag zelf wel?
Ik plan meestal alleen m'n ontbijt, omdat ik 's avonds weet wat er de dag erna 's morgens nog in huis is. De rest van de dag heb ik meestal zoiets van 'ik zie het wel, zolang ik maar geen honger heb', en meestal komt dat wel redelijk uit.

Ik ben best trots op mezelf, heb vanaf 2e kerstdag (op oudejaarsavond na) niet te veel gegeten. Misschien soms iets minder gezond (bv vifit vla), maar over 't algemeen ben ik heel erg te vreden.

Vanmiddag moest ik me echter ff beheersen;
Ik had m'n rapport gekregen, en ik sta voor al m'n profielvakken een 9 of hoger. Dit was ook m'n voornemen, en daarom wilde ik mezelf belonen met een chocoladekoekje (wat er uiteindelijk vast meer dan 1 waren geworden), maar gelukkig kon ik me nog net inhouden en bedacht ik me dat ik naar school ga voor mezelf, en niet om me te belonen met koekjes...
Oud 17-01-2005, 18:20
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 19:17 :
Ik vroeg me af;
Plannen jullie (een dag) van te voren wat je gaat eten? Of zie je dat op de dag zelf wel?
Ik plan meestal alleen m'n ontbijt, omdat ik 's avonds weet wat er de dag erna 's morgens nog in huis is. De rest van de dag heb ik meestal zoiets van 'ik zie het wel, zolang ik maar geen honger heb', en meestal komt dat wel redelijk uit.

Ik ben best trots op mezelf, heb vanaf 2e kerstdag (op oudejaarsavond na) niet te veel gegeten. Misschien soms iets minder gezond (bv vifit vla), maar over 't algemeen ben ik heel erg te vreden.

Vanmiddag moest ik me echter ff beheersen;
Ik had m'n rapport gekregen, en ik sta voor al m'n profielvakken een 9 of hoger. Dit was ook m'n voornemen, en daarom wilde ik mezelf belonen met een chocoladekoekje (wat er uiteindelijk vast meer dan 1 waren geworden), maar gelukkig kon ik me nog net inhouden en bedacht ik me dat ik naar school ga voor mezelf, en niet om me te belonen met koekjes...
Ik zie alles wel als de dag komt. Ik probeer vooral te voorkomen dat het nogal obsessief voor me wordt (jaren terug nogal voorgekomen), dus zie alles wel komen en besluit op het moment wat ik ga eten. Uiteraard rekening houdende met gezonde dingen enzo

Heel netjes van je, jij doet toch weightwatchers, of ben ik nu in de war?

Wowwowwow Hoe oudb en je/welke klas zit je. Een negen of hoger. Halleluja
Maar goede gedachte qua die koekjes
Oud 17-01-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 18:59 :
Misschien kun je het langzaam opbouwen en er aan gewend raken ('s ochtends eten) en anders zou je brood kunnen vervangen door iets anders..
mja, ik ontbijt nu tenminste, dat vind ik al heel wat . en dan niet snoepen in de tweede pauze vind ik ook al heel wat. brood eten vind ik echt moeilijk, vooral op school. morgen maar weer zien .

Citaat:
Qwuartz schreef op 17-01-2005 @ 19:00 :
Hmja, dat wou ik ook wel doen vanochtend, maar ik ben maandagochtend vrij, en dan doe ik allemaal dingetjes en kom ik eigenlijk nauwelijks aan eten toe. Maar ik wil wel om 11 uur nog een boterhammetje erbij eten..
ja dat kan ik me wel voorstellen. ik merk alleen bij mezelf dat als ik op een keer weer heel erg enthousiast begin, ik des te sneller weer afhaak, vandaar

Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 19:17 :
Ik vroeg me af;
Plannen jullie (een dag) van te voren wat je gaat eten? Of zie je dat op de dag zelf wel?
Ik plan meestal alleen m'n ontbijt, omdat ik 's avonds weet wat er de dag erna 's morgens nog in huis is. De rest van de dag heb ik meestal zoiets van 'ik zie het wel, zolang ik maar geen honger heb', en meestal komt dat wel redelijk uit.


Nee, ik plan meestal niet echt. Er is altijd voldoende in huis en ik zie het allemaal wel. Ik ga niet speciaal dingen kopen of aanraden bij mn moeder.

Citaat:
Ik ben best trots op mezelf, heb vanaf 2e kerstdag (op oudejaarsavond na) niet te veel gegeten. Misschien soms iets minder gezond (bv vifit vla), maar over 't algemeen ben ik heel erg te vreden.
heel goed , in die weken kon ik me er echt niet toe zetten, dan ben ik echt teveel bezig met eten. en toen was ik ziek, das ook nooit een goed tijdstip om je lichaam opeens aan iets anders te laten wennen.

Citaat:
Vanmiddag moest ik me echter ff beheersen;
Ik had m'n rapport gekregen, en ik sta voor al m'n profielvakken een 9 of hoger. Dit was ook m'n voornemen, en daarom wilde ik mezelf belonen met een chocoladekoekje (wat er uiteindelijk vast meer dan 1 waren geworden), maar gelukkig kon ik me nog net inhouden en bedacht ik me dat ik naar school ga voor mezelf, en niet om me te belonen met koekjes...
ongelofelijk wel profiel doe je? goed hoor, jeetje. gefeliciteerd . en ook wel heel goed dat je je dan in kan houden
Oud 17-01-2005, 18:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-01-2005 @ 19:17 :
Ik vroeg me af;
Plannen jullie (een dag) van te voren wat je gaat eten? Of zie je dat op de dag zelf wel?
Ik plan meestal alleen m'n ontbijt, omdat ik 's avonds weet wat er de dag erna 's morgens nog in huis is. De rest van de dag heb ik meestal zoiets van 'ik zie het wel, zolang ik maar geen honger heb', en meestal komt dat wel redelijk uit.
Ik woon op mezelf en doe een keer per week boodschappen. Eigenlijk plan ik voor ik boodschappen ga doen wat ik die week ga eten en wat ik dus in huis moet halen. Als ik iedere dag gewoon les heb enzo dan maak ik van te voren een schema met wat ik elke dag eet zodat ik zeker weet dat ik iedere dag eten heb (zodat ik niet bijv. aardappels met vlees en groente wil eten en geen vlees meer heb ofzo) en dat ik ook weet dat ik het afwissel dus geen twee dagen pasta na elkaar. Verder heb ik al een paar jaar hetzelfde eetpatroon. Dus ik eet altijd een vast aantal boterhammen 's ochtends, 's middags en andere dingen tussendoor. Eigenlijk plan ik dus niet echt wat ik eet behalve als ik mijn boodschappenlijstje maak.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 17-01-2005, 18:31
Mara
Mara is offline
Vandaag teveel calorieën binnengekregen, en me ook niet aan me dieet gehouden. Ik denk dat 't door de zenuwen komt van de tentamens, en het niet hebben van een structuur (ook door de tentamens).

Dit resulteerde in salami op brood (sleecht!) een bounty mini en een plak indische cake. Die indische cake is niet zo heel slecht, rest wel. Uit salami alleen al 300kcal.
Oud 17-01-2005, 18:31
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
z0pje schreef op 17-01-2005 @ 19:26 :
mja, ik ontbijt nu tenminste, dat vind ik al heel wat . en dan niet snoepen in de tweede pauze vind ik ook al heel wat. brood eten vind ik echt moeilijk, vooral op school. morgen maar weer zien .

ja dat kan ik me wel voorstellen. ik merk alleen bij mezelf dat als ik op een keer weer heel erg enthousiast begin, ik des te sneller weer afhaak, vandaar

Ja, ik hoor wel vaker dat mensen 's ochtends echt weinig of niets naar binnen krijgen, kan er zelf niet zoveel bij voorstellen, maar als dit nieuw voor jou is vind ik het al heel goed dat je tenminste iets eet . Op school krijg ik ook nooit brood naar binnen, ik vind het zo vies op school, bah .

Hmja, ik neem morgen een boterhammetje meer mee naar school
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.