Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 14:15
heavinly
heavinly is offline
Hebben jullie daar wel eens last van? Dat je zo plotseling een piep in je oor krijgt waardoor je even weinig hoort en dat vloeit zachtjes weg? Echt vaag, ik vraag me af wat het eigenlijk is, iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 14:26
Verwijderd
Ik ken het, maar wat het precies is weet ik ook niet.. Ben ook wel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 15:28
Verwijderd
Mh, heel af en toe, maar ik heb het vooral na harde muziek.

Mijn vader is half doof en die heeft constant zo'n piep (hij heeft altijd in veel te harde muziek gestaan (speelde in band), dus je bent gewaarschuwd )
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:07
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ja hek altijd na t stappen
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 00:31
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Dit fenomeen heet oorsuizen oftewel tinnitus.

Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:34
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
heel gek, ik krijg het spontaan altijd als er zo'n testbeeld op teevee is. echt heel mysterieus.. en dan zepp ik naar een andere zender.. en Floep! weg gepiep..
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:41
woefke
Avatar van woefke
woefke is offline
bij ons is het hoe rechter hoe slechter
en hoe linker hoe flinker dus je rechter oor piept dan zouden ze o.a roddelen over jou
__________________
Hey you, yes you, stop reading my signature. STOP GODDAMMIT, it doesn't concern u. allright happy now, you've read the end
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:57
mR. DJ
mR. DJ is offline
Ik weet welke piep je bedoelt, heb ik ook wel eens. Ik weet ook dat het iets heel anders is dan wat je na een avond harde muziek hebt.
Zelf luister ik ook regelmatig naar knal harde muziek. Zo hard dat je ogen trillen van de bass (das echt cool, dan zie je alle lettertjes met elke beat een beetje wazig worden ) Maar mijn gehoor is nog heel goed. Dat komt waar schijnlijk omdat m'n gehoor een beetje "getraind" is. Ik hou mezelf al een tijdje bezig met geluids technische zaken, dan ga je vanzelf anders naar de muziek luisteren.

Maar zo'n spontane piep heb ik ook wel eens, heel af en toe maar. Kan me nu niet eens meer herinneren hoe lang dat wel niet geleden is.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:07
M*girl
Avatar van M*girl
M*girl is offline
Citaat:
woefke schreef:
bij ons is het hoe rechter hoe slechter
en hoe linker hoe flinker dus je rechter oor piept dan zouden ze o.a roddelen over jou
Helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:24
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:
Ik weet welke piep je bedoelt, heb ik ook wel eens. Ik weet ook dat het iets heel anders is dan wat je na een avond harde muziek hebt.
Zelf luister ik ook regelmatig naar knal harde muziek. Zo hard dat je ogen trillen van de bass (das echt cool, dan zie je alle lettertjes met elke beat een beetje wazig worden ) Maar mijn gehoor is nog heel goed. Dat komt waar schijnlijk omdat m'n gehoor een beetje "getraind" is. Ik hou mezelf al een tijdje bezig met geluids technische zaken, dan ga je vanzelf anders naar de muziek luisteren.

Maar zo'n spontane piep heb ik ook wel eens, heel af en toe maar. Kan me nu niet eens meer herinneren hoe lang dat wel niet geleden is.
Gehoorverlies komt met de jaren, of je nou getrainde oren hebt of niet, knalharde muziek is voor niemand goed.
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:48
mR. DJ
mR. DJ is offline
Ik zou zeggen: verdiep je eens in de geluids wereld, ook gehoor enzo. Ik denk dat ik 1 van de weinige ben die dat gedaan heeft hier.

Wat is trouwens jou defenitie van het begrip "knal harde muziek"??
>Bij mij is dat zoiets van, als het hele huis staat te shaken .
En waarvan gaat het huis shaken??
>Van de bass, lage tonen dus.
En wat is het minst schadelijk voor je gehoor??
>Lage tonen dus .

Heb je trouwens wel eens van db gehoord (vast wel) en van foon (vast niet).

En het is trouwens heel natuurlijk dat je gehoor met de jaren af neemt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 20:52
Markiex
Markiex is offline


Ojee, jij bent geweldig hoor....

Maar ff ter zake: ik ga me niet zo verdiepen in de geluidswereld in die zin dat ik wil weten wat de nieuwste Sony ERD 543 XJLk box allemaal wel niet kan; laat ik aan jou over. Verder weet ik wel wat van het gehoororgaan af.
Voor mij is knalharde muziek het geluidsniveau dat je pakken krijgt als je voor een box staat in een discotheek. Kijk dat lage tonen minder schadelijk zijn wil niet zeggen dat ze NIET schadelijk zijn.
Maar leg eens uit mR DJ: hoe komt het dan dat veel van die DJ's die in housetempels (bass, lage tonen..) staan gehoorproblemen krijgen na een aantal jaar (nee, dan heb ik het niet over het natuurlijke proces dat je op je 70 ste een gesprekje niet meer kan volgen in een druk cafe...(presbyacusis of ouderdomsslechthorendheid)).
En of ik van dB en foon (and what about soon ?) gehoord heb ....wat voor punt wil je hier nou mee maken
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:
Maar zo'n spontane piep heb ik ook wel eens, heel af en toe maar. Kan me nu niet eens meer herinneren hoe lang dat wel niet geleden is.
Ja, toen ik dat had een paar dagen geleden dacht ik ook: zo dat is lang geleden, vaag
en het is inderdaad anders dan na harde muziek gehoord te hebben, zo'n piep.
Maar vraag me nog steeds af hoe het kan?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:09
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Wat een onzin, Getrainde oren.
En ik luister niet echt vaak naar knal harde muziek en heb ook geregeld een piep.

Volgens mij is tinititus nog wat erger.

Kijk maar.

Of kijk Hier eens

Laatst gewijzigd op 26-06-2002 om 10:14.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:13
mR. DJ
mR. DJ is offline
Onzin?? Waarom denk je dat geluids technicie in studios veel sneller fouten horen dan de gemiddelde mens?? En denk je echt dat iereen het geluid van een rock band goed kan laten klinken??
Ik d8 het niet hoor. Daar heb je ten eerste ervaring voor nodig, en dan wel die ervaring om verschillende geluid te onderscheiden. Ook het focussen op bepaalde frekwetie gebieden valt hier onder.

Je gaat me niet vertellen dat je denkt dat iedereen die in de geluids business zit aangeboren goed gehoor heeft (met uitzondering van de mensen die er nix van bakken). En door veel met geluid bezig te zijn (wat toevallig in de geluids wereld voor komt (duh )) krijg je getraint gehoor. Net als met voetbal, tennis of weet ik veel wat: OEFENING BAART KUNST!!!

Dus in dit geval ook.
Ik zeg niet dat ik hier het beste gehoor heb, maar het zal wel wat "beter" (getrainder/meer geoefend) zijn dan het gehoor va de gemiddelde scholier die elke week zijn gehoor naar de kl*te helpt in een dixo.
1 avond met 100 dB op je oren is veel schadelijker dan een paar keer per dag 120 dB op je oren gedurende een paar minuten. En 20 dB scheelt een factor 100 in het vermogen dat de versterkers moeten leveren om het geluid uit de speakers te krijgen.
Dus laten we er van uit gaan dat er in de gemiddelde dixo waar plaats is voor zo'n 200 man een setje van 100 watt nodig is om 100 dB te produceren, dan kun je nog beter een setje van 10 Kilo watt af en toe open draaien.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
mR. DJ schreef:
Ik weet welke piep je bedoelt, heb ik ook wel eens. Ik weet ook dat het iets heel anders is dan wat je na een avond harde muziek hebt.
Zelf luister ik ook regelmatig naar knal harde muziek. Zo hard dat je ogen trillen van de bass (das echt cool, dan zie je alle lettertjes met elke beat een beetje wazig worden ) Maar mijn gehoor is nog heel goed. Dat komt waar schijnlijk omdat m'n gehoor een beetje "getraind" is. Ik hou mezelf al een tijdje bezig met geluids technische zaken, dan ga je vanzelf anders naar de muziek luisteren.

Maar zo'n spontane piep heb ik ook wel eens, heel af en toe maar. Kan me nu niet eens meer herinneren hoe lang dat wel niet geleden is.
Mijn vader bast, speelt in een band, had altijd hele harde muziek om zich heen, en hij is nu dus zo doof als een... tja... kwartel of zo. Dus hou jezelf maar niet voor de gek, je hebt er nou geen last van, maar over een jaartje of twintig wel...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:27
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
beste Mr Dj. sjeetje mineetje, ik kijk veel naar kunstwerkjes, ik zie dingen (patronen, lijnvoeringen, composities enz) sneller dan een gemiddeld iemand. heb ik nu betere ogen? nee.
dat jij verschillende geluiden en lagen kunt herkennen betekent nog niet dat je trommelvliezen beter tegen het harde geluid kunnen.
Jij wordt later slechthorend/doof . klaar.
<als je zo doorgaat teminste.>
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:33
mR. DJ
mR. DJ is offline
ARRRGGGGGG...................... sorry, ik moet t ff duidelijk uitleggen. Wat word ik hier moe van .


Maargoed, hier nog wat met betrekking tot bandjes. Ik had het over de geluidsman die alles inregelt. De persoon die er uiteindelijk voor zorgt dat het goed klinkt. Om zo'n bandje goed te laten klinken, moet je er goed naar luisteren; verschillende dingen kunnen onderscheiden en er 1 mooi geheel van te maken.

Dit heeft absoluut nix met het spelen in een band te maken (een klein beetje wel. Maar de personen die in een band spelen moeten noten kunnen lezen (hoeft niet persé), beetje muziekaal zijn, of gewoon goed kunne spelen. Die personen hebben er nix aan om met volle concentratie naar het geheel te luisteren of er misschien niet een beetje te veel 2 KHz in de 4de gitaar zit en of de mic's niet net te haard staan zodat ze net iets beginnen rond te zingen.
De geluidsman moet dus in staat zijn ok een smal frekwentie gebied, van een bepaald instrument te kunnen onder scheiden van de rest.
En die geluids mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn tijdens het werk, ze dragen niet voor nix oordoppen van 300 piek. De geluids man hoeft niet de hele tijd te luisteren, af en toe is ook goed. Dat de bandleden dat niet doen snap ik wel, die moeten natuurlijk opletten of ze niet te hard spelen ofzo, en dan word het wel heel duur om oordoppen met een recht dempings karateristiek te krijgen (zijn waarschijnlijk niet eens ontwikkeld).

Als je blieft.... snap het nou .
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:37
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
beste Mr Dj. sjeetje mineetje, ik kijk veel naar kunstwerkjes, ik zie dingen (patronen, lijnvoeringen, composities enz) sneller dan een gemiddeld iemand. heb ik nu betere ogen? nee.
dat jij verschillende geluiden en lagen kunt herkennen betekent nog niet dat je trommelvliezen beter tegen het harde geluid kunnen.
Jij wordt later slechthorend/doof . klaar.
<als je zo doorgaat teminste.>



Gehoor is niet je trommelvliezen. Die van mij zijn net zo vergaard of goed als die van jou. Gehoor zit in je hoofd. Je hersenen die train je.
En wat je er mee opschiet. Nou, niet elk geluid is even schadelijk. Dus als jij in staat bent om te horen wanneer het fout gaat kun je er wat aan doen. Als je niet hoort of het goed of fout gaat sta je daar maar van: zo.... das best hard. Jammer dat je net niet hoort dat de karateristiek een puinhoop is en dat er een grote piek op de 1 kHz zit.

Ik zie me zelf niet doof worden. Ik kom nooit in een dixo, ga nooit naar grote festivallen. Een paas keer per jaar maakt ik zo iets mee. Maar ik draai zelf wel (niet mer dan 2 minuten achter elkaar) zo hard dat er geen muur te vinden is die niet trilt.
Geloof me, 1 avond dixo is veel erger dan een jaar af en toe (enkele minuten lang) knetter hard te draaien.

Laatst gewijzigd op 26-06-2002 om 18:40.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:50
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
Markiex schreef:


Ojee, jij bent geweldig hoor....

Maar ff ter zake: ik ga me niet zo verdiepen in de geluidswereld in die zin dat ik wil weten wat de nieuwste Sony ERD 543 XJLk box allemaal wel niet kan; laat ik aan jou over. Verder weet ik wel wat van het gehoororgaan af.
Voor mij is knalharde muziek het geluidsniveau dat je pakken krijgt als je voor een box staat in een discotheek. Kijk dat lage tonen minder schadelijk zijn wil niet zeggen dat ze NIET schadelijk zijn.
Maar leg eens uit mR DJ: hoe komt het dan dat veel van die DJ's die in housetempels (bass, lage tonen..) staan gehoorproblemen krijgen na een aantal jaar (nee, dan heb ik het niet over het natuurlijke proces dat je op je 70 ste een gesprekje niet meer kan volgen in een druk cafe...(presbyacusis of ouderdomsslechthorendheid)).
En of ik van dB en foon (and what about soon ?) gehoord heb ....wat voor punt wil je hier nou mee maken
Deze had ik ff gemist denk ik. Nou dit dan ook maar .

Die DJ's krijgen echt niet alleen harde lage tonen te horen hoor. En houseparý's staan er bekend om om erg hard te draaien. Daar komt boven op dat (bijna) elke DJ zo hard mogelijk wil draaien. Dus hij gooit zijn master (eind volume regeling op een menspaneel) helemaal open. En opeens gaan er rooie lampjes branden. Het mengpaneel word te hard uit gestuurd --> er komt een te hard en tevens vervormt signaal bij de versterker aan (als er geen limiter tussen zit) --> de versterker gaat ook over z'n nek door het te harde signaal, en die begint te clippen (is nie goed voor versterker, speakers en gehoor). Wat blijft er over?? Een heleboel vervorming. En vervormt geluid klinkt harder dan schoon geluid (wat het dus niet is), maar beschadigd je gehoor ook sneller.
En dan zie je dat DJ's koptelefoons dragen (ik mag hopen dat je weet wat ze daar mee doen??) En die dingen zetten ze ook maar zo hard als ze kunnen. Ze willen immers dat ze het geluid uit de zaal/DJ booth niet dwars door de koptelefoon horen, maar alleen het geluid dat door de koptelefoon word geproduceerd. Uit een kop telefoon komt trouwens ook niet echt een harde bass.

Zoals je ziet is dat een opstapeling van TE harde muziek bij DJ's. En precies zoals jij zegt, die mensen worden heeeel snel doof . Gelukkig zijn er ook DJ's die wel goed om gaan met hun gehoor en dat van het publiek.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:53
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Ik wordt echt helemaal gek van die Mr. DJ wat ben jij toch een idioot, en volgens mij kan een mens gewoon niet zo dom zijn, en doe je dus alleen maar alsof je het nog steeds gelooft wat je zelf raaskalkt.
Ik wordt echt zo moe van dit soort mensen.

En verder hoop ik je complete doofheid toe op je 20e en dan je alleen maar van die krekels kan horen tsjilpen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:55
mR. DJ
mR. DJ is offline
Citaat:
Oen schreef:
Ik wordt echt helemaal gek van die Mr. DJ wat ben jij toch een idioot, en volgens mij kan een mens gewoon niet zo dom zijn, en doe je dus alleen maar alsof je het nog steeds gelooft wat je zelf raaskalkt.
Ik wordt echt zo moe van dit soort mensen.

En verder hoop ik je complete doofheid toe op je 20e en dan je alleen maar van die krekels kan horen tsjilpen.
Jonge....... volg jij het nog wel ???

Voor vandaag vin ik het wel weer genoeg , pffff...........


W8 ff, nog 1 vraagje....... geloof je nou nog niet dat schade aan je gehoor afhankelijk is van de tijd en ook van het niveau?? Dus NIET ALLEEN het niveau.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 19:14
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:


Deze had ik ff gemist denk ik. Nou dit dan ook maar .

Die DJ's krijgen echt niet alleen harde lage tonen te horen hoor. En houseparý's staan er bekend om om erg hard te draaien. Daar komt boven op dat (bijna) elke DJ zo hard mogelijk wil draaien. Dus hij gooit zijn master (eind volume regeling op een menspaneel) helemaal open. En opeens gaan er rooie lampjes branden. Het mengpaneel word te hard uit gestuurd --> er komt een te hard en tevens vervormt signaal bij de versterker aan (als er geen limiter tussen zit) --> de versterker gaat ook over z'n nek door het te harde signaal, en die begint te clippen (is nie goed voor versterker, speakers en gehoor). Wat blijft er over?? Een heleboel vervorming. En vervormt geluid klinkt harder dan schoon geluid (wat het dus niet is), maar beschadigd je gehoor ook sneller.
En dan zie je dat DJ's koptelefoons dragen (ik mag hopen dat je weet wat ze daar mee doen??) En die dingen zetten ze ook maar zo hard als ze kunnen. Ze willen immers dat ze het geluid uit de zaal/DJ booth niet dwars door de koptelefoon horen, maar alleen het geluid dat door de koptelefoon word geproduceerd. Uit een kop telefoon komt trouwens ook niet echt een harde bass.

Zoals je ziet is dat een opstapeling van TE harde muziek bij DJ's. En precies zoals jij zegt, die mensen worden heeeel snel doof . Gelukkig zijn er ook DJ's die wel goed om gaan met hun gehoor en dat van het publiek.
Leuk verhaaltje over die Dj's met hun master en clippen en limiter enz...je kan merken dat je daar verstand van hebt
__________________
Bwegh...
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 19:28
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb het ook wel eens, maar omdat ik van metal hou en omdat ze in concertzalen het volume wel eens hard hebben willen staan zijn mijn oren een beetje teveel gaan piepen en ga ik oordoppen nemen. Wel professionele...
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:22
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
same here.....ik heb het wel vaak,maar waar het vandaan komt,mij een vraag....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 20:41
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
mR. DJ schreef:


Jonge....... volg jij het nog wel ???

Voor vandaag vin ik het wel weer genoeg , pffff...........


W8 ff, nog 1 vraagje....... geloof je nou nog niet dat schade aan je gehoor afhankelijk is van de tijd en ook van het niveau?? Dus NIET ALLEEN het niveau.
Ga jij mij nou iets vragen over gehoor beschadiging, ga JIJ mij iets uit proberen te leggen hierover. Sorry hoor maar daar heb ik 4 woorden voor die hier onder de sencuur vallen, maar het klinkt als. Kikker toch op man.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 23:45
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Mr Dj ken wel goed hore... maar luistere ken ie niet


hahahahaha Bassie en Adriaan Bassie en Adrian dat zijn de beste vriende...
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 09:04
~*~WiCkEd~*~
Avatar van ~*~WiCkEd~*~
~*~WiCkEd~*~ is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Hebben jullie daar wel eens last van? Dat je zo plotseling een piep in je oor krijgt waardoor je even weinig hoort en dat vloeit zachtjes weg? Echt vaag, ik vraag me af wat het eigenlijk is, iemand een idee?
jah heel soms.........
__________________
~*~WiCkEd DuDe~*~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:56
C5C5C
C5C5C is offline
Ik heb daar ook wel eens last van
echt heel irri
__________________
www.myforumclub.tk
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid aan de mensen die constant een piep in het oor hebben
ellapi
8 18-12-2012 11:26
Lichaam & Gezondheid Jeuk in oren
Verwijderd
6 21-10-2012 22:39
Lichaam & Gezondheid Gehoorschade door vuurwerk.
thomasvandeberg
9 04-01-2012 16:59
Muziek Piep in je oren
dovekwartel
18 12-04-2011 19:37
Muziek Gehoorschade
PunkyFunkyDucky
11 04-05-2010 06:29
Werk, Geld & Recht Max. decibel discotheek
Billy_bob
29 29-11-2004 20:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.