Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2011, 18:13
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Hoi

Er zijn mensen die beweren aura's te kunnen zien. Geloof jij daarin en waarom wel/niet?
Persoonlijk geloof ik daar wel in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2011, 19:09
Verwijderd
Nee, ik ben te oud voor sprookjes.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik ben te oud voor sprookjes.
Hoe kan je nou te oud zijn voor sprookjes?

OT: Ik weet niet of ik erin geloof.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 12:12
Verwijderd
Nee man, aura's zijn onzin verzonnen door personen die speciaal willen zijn maar dat niet kunnen zonder zogenaamde magische truucjes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 18:44
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Persoonlijk geloof ik daar wel in.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 19:47
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik weet niet of ik erin geloof.
Hoe kun je dat nou niet weten?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Hoe kun je dat nou niet weten?
Gewoon, dat ik in principe best geloof in bovennatuurlijke zaken enzo, dus dat het best zou kunnen. Maar misschien is het ook niet zo, weet ik veel. Ik heb me nooit zo in aura's verdiept.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 21:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Gewoon, dat ik in principe best geloof in bovennatuurlijke zaken enzo, dus dat het best zou kunnen. Maar misschien is het ook niet zo, weet ik veel. Ik heb me nooit zo in aura's verdiept.
Als het zo IS dan is het niet geloven, dan is het een feit. Als jij al gelooft in bovennatuurlijke zaken, zou je in 10 tellen kunnen vaststellen of jij in aura's gelooft. Daar hoeft het hele fenomeen "aura" niet voor te bestaan.
Maar er zijn 2 dingen (voor de komende aanval)
- bestaan van de aura
- mensen die ze kunnen zien.
Je gelooft het eerste, beide of geen van beiden.

Duidelijk moge zijn dat ik niet in aura's geloof. Ik denk dat mensen "uitstraling" verwarren met iets bovennatuurlijks.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 21:40
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Ik geloofde er niet in, maar ik heb een klasgenoot die beweerde dat hij aura's kon lezen.
Hij heeft het bij mij en vele anderen gedaan, betekenis van mijn kleur was echt angstig herkenbaar
Maar ik weet niet of ik er nu wel in geloof, het kan ook zijn dat hij de kleuren met betekenissen wist.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Als het zo IS dan is het niet geloven, dan is het een feit. Als jij al gelooft in bovennatuurlijke zaken, zou je in 10 tellen kunnen vaststellen of jij in aura's gelooft. Daar hoeft het hele fenomeen "aura" niet voor te bestaan.
Maar er zijn 2 dingen (voor de komende aanval)
- bestaan van de aura
- mensen die ze kunnen zien.
Je gelooft het eerste, beide of geen van beiden.

Duidelijk moge zijn dat ik niet in aura's geloof. Ik denk dat mensen "uitstraling" verwarren met iets bovennatuurlijks.
Waarom zou ik dat in tien tellen moeten kunnen vaststellen?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik geloofde er niet in, maar ik heb een klasgenoot die beweerde dat hij aura's kon lezen.
Hij heeft het bij mij en vele anderen gedaan, betekenis van mijn kleur was echt angstig herkenbaar
Maar ik weet niet of ik er nu wel in geloof, het kan ook zijn dat hij de kleuren met betekenissen wist.
Of hij vertelde gewoon jouw karakter en bedacht daar een leuk kleurtje bij.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 15:28
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Citaat:
Of hij vertelde gewoon jouw karakter en bedacht daar een leuk kleurtje bij.
nee, hij zei alleen de kleur, en de betekenis hebben we op inet opgezocht.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 17:45
Verwijderd
En als een andere website zegt dat die kleur wat heel anders betekend? Geloof je dan maar gewoon wat het meest """"""""""""logische""""""""""" klinkt?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 18:23
Telesmurf
Avatar van Telesmurf
Telesmurf is offline
Hm, ik geloof dat er 'meer' bestaat. Maar ik heb het zelf nog nooit gezien.

*Reclame, doei doei*

Laatst gewijzigd op 12-12-2011 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 20:37
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Waarom?
Omdat ik ze zelf een beetje kan zien. MAr de meeste in dit topic zullen dat niet geloven helaas.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 08:09
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Er zijn mensen die beweren aura's te kunnen zien.
Citaat:
Omdat ik ze zelf een beetje kan zien.
Ah, de grote verrassing ! Was je zó onzeker dat je eerst de kat uit de boom wilde kijken voordat je met deze mededeling kwam?
Moet een kleurrijke boel zijn als je over straat loopt, of zie je het alleen op een heel speciaal moment met een speciaal iemand op een speciale plek met speciaal licht?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 14:23
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Ah, de grote verrassing ! Was je zó onzeker dat je eerst de kat uit de boom wilde kijken voordat je met deze mededeling kwam?
Moet een kleurrijke boel zijn als je over straat loopt, of zie je het alleen op een heel speciaal moment met een speciaal iemand op een speciale plek met speciaal licht?
Ja ik wilde graag eerst de kat uit de boom kijken ja
Maar is idd een kleurrijke boel (als je mij überhaubt geloofd)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 21:23
Verwijderd
Misschien is er dicht bij jouw huis een gaslek waardoor jij tript ofzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-12-2011, 17:06
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Misschien is er dicht bij jouw huis een gaslek waardoor jij tript ofzo.
Tuuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:08
Verwijderd
Klinkt 'tuurlijker dan aura's!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:18
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Klinkt 'tuurlijker dan aura's!
Ja dat is jullie mening. Maar je hoeft me niet perse te geloven ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:23
Verwijderd
Dat doen we ook niet. We zijn alleen benieuwd naar hoe het kan dat mensen zich dit soort dingen gaan inbeelden.

Of nouja, daar zijn op zich al genoeg verklaringen voor. Het is gewoon interessant om te horen hoe jij het persoonlijk voor jezelf goedpraat.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:30
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Dat doen we ook niet. We zijn alleen benieuwd naar hoe het kan dat mensen zich dit soort dingen gaan inbeelden.

Of nouja, daar zijn op zich al genoeg verklaringen voor. Het is gewoon interessant om te horen hoe jij het persoonlijk voor jezelf goedpraat.
hoho, ik heb geen ziekte in mijn hoofd ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 17:41
Verwijderd
Dat zeg ik ook nergens?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 18:00
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
nouja ik begreep dat zo, omdat je zegt dat ik het me "inbeeld" en "goedpraat"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 19:57
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Jij ziet iets van kleuren om het hoofd van mensen.
We kennen het lichtspectrum, en die is zichtbaar voor de meeste van ons.
Misschien kun jij UV of infra-rood zien door één of andere mutatie in je netvlies, maar zelf àls dat al het geval zou zijn, zou een UV of infra-rood camera deze ook kunnen zien, en zou je deze bijvoorbeeld ook bij een hond moeten zien.
Zo'n beetje het het hele spectrum van elektromagnetische straling (gammastraling, röntgenstraling, ultraviolet, zichtbaar, en infrarood licht, radiostraling) is met de juiste apparatuur waar te nemen.
Nooit is er met al deze apparatuur iets van een "aura" gezien en jij kan het zonder, kun je je ons ongeloof een beetje voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2011, 20:20
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Jij ziet iets van kleuren om het hoofd van mensen.
We kennen het lichtspectrum, en die is zichtbaar voor de meeste van ons.
Misschien kun jij UV of infra-rood zien door één of andere mutatie in je netvlies, maar zelf àls dat al het geval zou zijn, zou een UV of infra-rood camera deze ook kunnen zien, en zou je deze bijvoorbeeld ook bij een hond moeten zien.
Zo'n beetje het het hele spectrum van elektromagnetische straling (gammastraling, röntgenstraling, ultraviolet, zichtbaar, en infrarood licht, radiostraling) is met de juiste apparatuur waar te nemen.
Nooit is er met al deze apparatuur iets van een "aura" gezien en jij kan het zonder, kun je je ons ongeloof een beetje voorstellen?
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar ik zie wat ik zie (ook bij honden mogelijk). En zoals ik al zei vraag ik niet om me te geloven.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Maar ik zie wat ik zie (ook bij honden mogelijk). En zoals ik al zei vraag ik niet om me te geloven.
Wat is dan het hele doel van dit topic?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 15:30
Verwijderd
Kijken of er nog meer mensen zijn met waanvoorstellingen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 16:55
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Kijken of er nog meer mensen zijn met waanvoorstellingen lijkt me.
Ja zoiets ja (behalve dan dat ik niet hou van het begrip waanvoorstellingen)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 18:21
SacredRose
Avatar van SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Ja zoiets ja (behalve dan dat ik niet hou van het begrip waanvoorstellingen)
hallucinaties dan.

OT: ik geloof er niet in. maar als ze met degelijk bewijs komen zal ik het ook niet tegenspreken.
__________________
|| wees lief tegen mijn spelfouten of ze vallen je aan || [QUOTE=spawn again;31169639]Ja hij wil daten, ik wil je gewoon beffen. (y)[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 14:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Hoe heb je vastgesteld dat je aura's ziet dan? Op een gecontroleerde manier, bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 20:02
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Citaat:
Hoe heb je vastgesteld dat je aura's ziet dan? Op een gecontroleerde manier, bedoel ik.
Sorry ik snap je vraag niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 23:45
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Hij vraagt hoe jij hebt bepaald dat de dingen die jij ziet ook daadwerkelijk aura's zijn, en niet iets anders, en hoe jij weet wat een aura dan is en hoe die er uit ziet.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 07:36
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Ik kende zegmar ook andere mensen die aura's (even in jullie taal: waanbeelden) konden zien, en ik herkende mezelf heel erg in hen. Ik had namelijk aan hun verteld wat ik zag want ik had toen nog geen idee. Zij vertelde mij wat het waren. Heb er toen later nog een boek in de bibliotheek over gelezen. Ook de plaatjes in dat boek waren zoals ik het zag.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 14:54
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Eh.. het kan veel simpeler verklaard worden dan waanbeelden, hersentumoren of bovennatuurlijke verschijnselen.

1. Als je maar lang genoeg naar iets kijkt, raken de kegeltjes in je ogen voor die kleuren tijdelijk 'op'.
2. Als je denkt dat je strak naar iets kijkt, doe je dat niet. je ogen verspringen steeds een beetje tussen verschillende punten van focus.

Daardoor ontstaat er om het object/person een lichte 'waas' van verkleuring, die je zou kunnen verklaren als een 'Aura'.

Het zou best kunnen dat de mate van lichtgevoeligheid, en dus verkleuring, enorm kan verschillen per persoon. Ik weet van mezelf dat ik vooral bij sterke verlichting erg veel last heb van dit soort kleurverschuivingen. (met als mogelijke compensatie dat ik in het donker behoorlijk goed kan zien)
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-12-2011, 15:29
Verwijderd
TL;DR er is iets mis met je ogen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 13:07
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Kwam van de week een meisje tegen met 'foto's van aura's'. Dit lijkt me vrij sterk want als je echt aura's kon vastleggen op die manier zou er geen twist meer over zijn. Maar wat was het dan wel? Het leek niet geshopt. Ze zei dat het een speciale camera was ofzo? Weet iemand hier er meer over?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 14:56
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
Zou ik ook wel willen weten. Al geloof ik zelf ook niet dat je auras kan vastleggen op foto
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Kwam van de week een meisje tegen met 'foto's van aura's'. Dit lijkt me vrij sterk want als je echt aura's kon vastleggen op die manier zou er geen twist meer over zijn. Maar wat was het dan wel? Het leek niet geshopt. Ze zei dat het een speciale camera was ofzo? Weet iemand hier er meer over?
Meisje ontdekt infrarood modus op haar camera.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 20:45
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik kende zegmar ook andere mensen die aura's (even in jullie taal: waanbeelden) konden zien, en ik herkende mezelf heel erg in hen. Ik had namelijk aan hun verteld wat ik zag want ik had toen nog geen idee. Zij vertelde mij wat het waren. Heb er toen later nog een boek in de bibliotheek over gelezen. Ook de plaatjes in dat boek waren zoals ik het zag.
Er zijn een hoop dingen die onzin zijn en door veel mensen geloofd worden en in boeken staan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2011, 17:55
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ze zei dat het een speciale camera was ofzo? Weet iemand hier er meer over?
invulflits. De shutter blijft langer open dan nodig voor de flits, het mens is scherp, maar omdat de lens nog open staat is de foto toch bewogen. Het licht van haar gezicht/kleding wordt dan ook nog vaag vastgelegd. Beste effect als je de camera na de flits naar beneden beweegt of inzoomt.
Het kan ook met camera's die double exposure aankunnen; maak een foto van vaag gekleurd behangetje, loop vervolgens je "ingewijde studio" in en maak de overlappende foto van het slachtoffer. Kijk vervolgens ernstig, doe een blabla verhaal en trek de kassala open.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 06:49
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Vond nog wat interessants, gezien mijn vorige antwoord betreffende het elektromagnetische spectrum.

Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 13:14
TeDaz
TeDaz is offline
Ik denk het wel
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 17:06
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik denk het wel
Je denkt van wel? Waarom?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 17:48
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
@Hookee; jammer dat de schaal exponentieel is. Maar het geeft wel weer dat wij heel weinig waar kunnen nemen.

Ik denk dat aura's je reinste kul zijn, naar mijn weten nemen de kegeltjes en staafjes kleuren en lichtintensiteit weer. Ik denk niet dat aura's daar onder vallen.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 08:51
TeDaz
TeDaz is offline
Citaat:
Je denkt van wel? Waarom?
Ik heb geen logische verklaring.... (Oké beetje vaag)
Maar ik geloof dat er wel iets tussen hemel en aarde is
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 08:51
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik heb geen logische verklaring.... (Oké beetje vaag)
Maar ik geloof dat er wel iets tussen hemel en aarde is
Waarom? En waarom impliceert dit aura's?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 14:12
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik heb geen logische verklaring.... (Oké beetje vaag)
Maar ik geloof dat er wel iets tussen hemel en aarde is
Nogmaals: Waarom?
Met citaat reageren
Oud 02-01-2012, 18:37
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Omdat ie dat fijn vindt. Punt.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Bestaan aura's?
DBZ
32 19-11-2009 21:51
Psychologie meisje van 11 ziet vanalles
nivava
81 20-01-2007 23:40
Films, TV & Radio The Village
Apomes
174 17-02-2005 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Homeopathie en andere bullshit
Drs. M
62 03-01-2005 15:34
Verhalen & Gedichten It's your shadow
Black Reina
3 26-03-2002 02:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.