Oud 29-09-2014, 19:31
Verwijderd
Heerlijk rondje gehad! Ik zat er echt lekker in, goed tempo en het was gewoon heerlijk buiten: precies de goede temperatuur en alles rook lekker doordat het geregend had.

Hawahaai: 27/9: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 35 km in 3 uur 30 minuten (10 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 29/9 5.55km in 33.08 (10.1 km/u)
Atelier madame: 24/9 5.3 kilometer in +- 36 minuten (9 km/u)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 17:58
Verwijderd
Hawahaai: 27/9: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 35 km in 3 uur 30 minuten (10 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/10 5.44km in 31.45 (10.3 km/u)
Atelier madame: 24/9 5.3 kilometer in +- 36 minuten (9 km/u)

Ik vond het best zwaar, kreeg m'n ademhaling al meteen vanaf het begin niet lekker onder controle. Maar uiteindelijk bleek het toch een prima rondje te zijn geweest
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 08:27
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Hawahaai: 27/9: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 35 km in 3 uur 30 minuten (10 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/10 5.44km in 31.45 (10.3 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 03-10-2014, 07:51
Verwijderd
Hawahaai: 27/9: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/10 5.44km in 31.45 (10.3 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Ik houd niet van 's avonds in het donker lopen maar het moet nu wel
Met citaat reageren
Oud 04-10-2014, 09:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 3/10: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/10 5.44km in 31.45 (10.3 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Lekker weer!

In het donker lopen doe ik ook niet graag, zeker niet hier in de buurt met slechte fietspaden die ook nog eens niet goed verlicht zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 18:19
Verwijderd
Hoppakee, weer een rondje achter de kiezen, en we gaan echt lekker. Volgende keer misschien een stukje erbij.

Hawahaai: 3/10: 4,5 km in 27 minuten (10 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 6/10 5.5km in 31.40 (10.4 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2014, 07:55
Verwijderd
Nog 1.5 week Jeminee. Nu allemaal korte loopjes, 'taperen', waardoor mijn benen nu voor het eerst sinds weken helemaal uitgerust voelen en dat is een gek gevoel. Zaterdag nog een 10km op volle snelheid en daarna koolhydraten stapelen en vooral met de benen omhoog zitten. Spannend!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 10:14
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het komt vast goed, Kristaco! Je hebt je prima voorbereid, heb er vertrouwen in.

Hawahaai: 9/10: 4,7 km in 30 minuten (9,4 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 6/10 5.5km in 31.40 (10.4 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Ik kreeg vanochtend rotnieuws, maar ben later op de ochtend toch maar een rondje gaan lopen. Maar ik was er met mijn hoofd niet echt bij.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg vanochtend rotnieuws, maar ben later op de ochtend toch maar een rondje gaan lopen. Maar ik was er met mijn hoofd niet echt bij.
Ik vind het op dat soort momenten juist heerlijk om te sporten moet je je wel er toe kunnen zetten maar als dat eenmaal gelukt is
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 13:22
Verwijderd
Ik ben weer iets aangekomen de laatste tijd en fiets te weinig dus net even in de pauze 40 minuutjes op de loopband gestaan, 11 km/u op dat ding gezet en gewoon saai rennen. Man, wat vind ik hardlopen toch stom maar het is zo snel gedaan en zo

Kristaco in het vorige topic liet je al eens vallen dat de meesten hier veel te hard renden voor hun doel etc. Ik kan me daar op zich wel in vinden maar ik vind het tegelijkertijd heel lastig. In de donkere maanden fiets ik minder/niet meer op en neer naar mijn werk dus heb ik andere manier nodig om in conditie te blijven. Hardlopen (buiten of op loopband) is dan erg effectief, zeker als ik het in de pauze op mijn werk doe. Maar ik wil daar bewust niet te lang mee bezig zijn (dan kan ik beter gaan wielrennen). Ik loop met die 11 km/u al bewust langzamer dan ik afgelopen winter deed en dan ik kan. Hartslag zit in D2zone, dat lijkt me prima voor zo'n korte training, D1 heb je weinig aan zo kort. Ik zou nog kunnen gaan intervallen tussen D3 en D1 natuurlijk.

Maarrrrr ik zit hier nu weer en voel nu al in mijn bovenbeen iets trekken en mijn knie zeurt nu al een beetje. Ik weet dat als je als wielrenner gaat hardlopen, je erg rustig aan moet doen anders is het vragen om allerlei klachten.

BLABLa waar wil ik heen: wat raad je me aan?? Nog langzamer gaan lopen? Nogmaals: meer tijd nemen is niet echt een optie
Met citaat reageren
Oud 09-10-2014, 18:50
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik ben Kristaco niet, maar 40 minuten lijkt mij wel (te) veel om mee te beginnen! Ik vind dat je met 11 km/u ook wel erg hard loopt, maar misschien komt dat doordat ik zelf niet zo snel ben. Ik zou vooral rustig(er) opbouwen, conditioneel kan je het prima aan, maar de belasting van je pezen en gewrichten is bij hardlopen echt wel anders dan bij wielrennen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 05:38
Verwijderd
Naja even ter verduidelijking maar kristaco weet dat wel, ik heb tot iets meer dan een jaar geleden op redelijk niveau een sport gedaan waarbij je veel moet rennen (8-9km per wedstrijd), wat in feite een grote intervaltraining was. Toen had ik veel minder last.

En ik snap het van 11 km/u maar dankzij het wielrennen kan ik idd veel meer hebben, als ik langzamer ga lopen zit ik al snel in D1 hartslagzone en dat is voor 40 minuutjes niet de moeite.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 05:47
Verwijderd
Van de andere kant geeft mijn lichaam met die pijntjes natuurlijk wel een vrij duidelijk signaal af
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 06:09
Verwijderd
Als je het meest effectief wilt afvallen met die 40 minuten die je hebt kun je beter gaan krachttrainen

40 minuten D2 is gewoon te hard en te veel, dat heb je zelf nu ook wel door, ook al voelt het alsof je er nog niet heel moe van wordt Het kan een lange tijd goed gaan, maar hardlopen is gewoon een erg blessuregevoelige sport. Je zou kunnen beginnen met 5x5' hardlopen en tussen door 2,5' heel langzaam joggen of wandelen. Als je dat eerst een paar weken op je huidige tempo doet, zul je het daarna wel op kunnen voeren naar D3.
Bij de meeste veldsporten loop je wel veel, maar toch echt meer sprinten en stilstaan, ook meer zijwaarts en tenslotte het allerbelangrijkste, op een ander soort schoen waardoor je landing anders is. Je kunt dan meer aan dan iemand die helemaal geen loopsport doet, maar alsnog is het echt een andere belasting.

Het is ook een beetje de tijd van het jaar he Ik ken zoveel wielrenners die een maand lang fanatiek hebben getraind voor de singelloop of dam tot dam, die konden ze wel even in 15km/u rennen, van 0 km hardlopen in de maand naar 130, en allemaal hebben ze de wedstrijd of niet uitgelopen, of zijn helemaal ingestort, of hebben nu een blessure
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 06:13
Verwijderd
Overigens de loopband wel altijd op incline 1% zetten he, dan is het vergelijkbaar met het tempo wat je buiten zou kunnen lopen.

Dat is trouwens ook nog een manier, iets rustiger lopen maar met intervallen van stijgingspercentage, is minder belastend voor je knieën maar je kunt er de intensiteit net zo goed mee verhogen als met tempo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 07:37
Verwijderd
Ja maar ik vind krachttraining suf dat is een beetje het probleem, ik vind zo ongeveer alles dat je in het fitnesscentrum zou doen saai en suf De strijd bij dat hardlopen is niet de snelheid of wat dan ook maar gewoon 40 minuten op de band blijven lopen, ik ben altijd echt aan het aftellen en moet mezelf bezighouden met afleidingen om het vol te houden. Dat heb ik op de fiets pas na een uur of vier.

Dank voor je antwoord, ik moet toch wel wat dingen die ik eerder zei nuanceren of toevoegen ik liep/strompelde vanochtend de afdeling op en dacht "heuj dat voelt als vroeger op de maandag na een wedstrijd". Dus waar ik hierboven zei dat ik bij de veldsport geen last had, dat is dikke bullshit. Logisch ook, daar maak je allerlei reactiebewegingen/onverwachte bewegingen. Ik heb ook gewoon zooltjes en zelfs onder mijn wielrenschoenen op de plaatjes zitten wigjes om mijn voeten wat rechter op de pedalen te krijgen. Dus dat mijn bewegingsapparaat niet helemaal perfect is weet ik eigenlijk heel goed.

De reden dat ik het vroeg is dan ook dat ik vorig jaar vanaf deze tijd geregeld ben gaan hardlopen en dat ik in het voorjaar (ja toen pas) inderdaad knieklachten kreeg. Dat wil ik voorkomen. Dus iig alvast dank voor je tips, ga dan toch maar wat meer intervallen en de incline wat groter maken inderdaad.

Weet jij of HITT-trainingen iets zijn (en niet belastend voor gewrichten)? Die geven ze hier en dat is in een groep, misschien dat dat me stimuleert
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik vind krachttraining suf dat is een beetje het probleem, ik vind zo ongeveer alles dat je in het fitnesscentrum zou doen saai en suf De strijd bij dat hardlopen is niet de snelheid of wat dan ook maar gewoon 40 minuten op de band blijven lopen, ik ben altijd echt aan het aftellen en moet mezelf bezighouden met afleidingen om het vol te houden. Dat heb ik op de fiets pas na een uur of vier.

Dank voor je antwoord, ik moet toch wel wat dingen die ik eerder zei nuanceren of toevoegen ik liep/strompelde vanochtend de afdeling op en dacht "heuj dat voelt als vroeger op de maandag na een wedstrijd". Dus waar ik hierboven zei dat ik bij de veldsport geen last had, dat is dikke bullshit. Logisch ook, daar maak je allerlei reactiebewegingen/onverwachte bewegingen. Ik heb ook gewoon zooltjes en zelfs onder mijn wielrenschoenen op de plaatjes zitten wigjes om mijn voeten wat rechter op de pedalen te krijgen. Dus dat mijn bewegingsapparaat niet helemaal perfect is weet ik eigenlijk heel goed.

De reden dat ik het vroeg is dan ook dat ik vorig jaar vanaf deze tijd geregeld ben gaan hardlopen en dat ik in het voorjaar (ja toen pas) inderdaad knieklachten kreeg. Dat wil ik voorkomen. Dus iig alvast dank voor je tips, ga dan toch maar wat meer intervallen en de incline wat groter maken inderdaad.

Weet jij of HITT-trainingen iets zijn (en niet belastend voor gewrichten)? Die geven ze hier en dat is in een groep, misschien dat dat me stimuleert
Ik heb nooit iets gedaan wat letterlijk HIIT heette, wel intervaltraining met circuitjes van 30-45 seconden per oefening en 15-30 seconde rust, dat is volgens mij wel hetzelfde. Dat is iig effectief voor de vetverbranding en als het afwisselend is vergroot je er ook juist je belastbaarheid mee. Over het algemeen, hoe sterker je core is en bijvoorbeeld ook de spieren bij je enkels en knieen, hoe kleiner de kans op blessures.

Mijn vriend heeft het trouwens nog veel erger, die heeft ook een hekel aan hardlopen maar als hij het dan een keer doet, dan krijgt hij van een hartslag onder D1 al spierpijn Qua conditie zou hij 12/13 km/u makkelijk in D1 moeten kunnen lopen, maar als hij dat doet heeft hij een week spierpijn. Toen bedacht hij een keer dat hij wel een intervaltraining van het roeien hardlopend kon uitvoeren, lekker op hoge hartslag, toen kon hij helemaal een week niet lopen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 17:34
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Hier ben ik weer!

Een tijdje inactief op een forum betekent natuurlijk niet dat ik die tijd heb stilgezeten!

Ik heb sindsdien 2 nieuwe PR's gelopen:

3000M van 9:56 naar 9:21
5000M van 17:37 naar 17:03 en een week later naar 16:34

Ook ben ik sinds 2 maanden geleden begonnen met wielrennen en sinds vorige week ook begonnen met zwemmen. Dus volgendjaar waarschijnlijk m'n eerste (achtste) triathlon doen :-) .

Fietsen gaat eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Ik kan ongeveer 3 uur lang 30 km/h (gemiddeld) rijden met een hartslag van onder de 130, met het hardlopen heb ik met duurloopjes tegen de 150 hartslag. (max = 200 hartslag).

Het zwemmen... Tja... Zwaar maar, wel leuk! Dus ik hoop dat ik dat regelmatig kan blijven doen en zo voldoende conditite op te bouwen om 500M lang borstcrawl te doen voor de triathlon.

Dus nu doe ik in de week ongeveer dit:

Maandag: 2 uur fietsen
Dinsdag: hardloop training bij de vereniging
Woensdag: Of fietsen of lopen (2 uur en 1 uur)
Donderdag: Loop training bij de vereniging
Vrijdag: Rust of 30min als er zaterdag een loopwedstrijd is.
Zaterdag: loopwedstrijd of anders zwemmen en lopen of fietsen
Zondag: Lange duurloop.

Dus ongeveer 5x lopen, 2x fietsen en 1x zwemmen, dat is iig het plan

Nu a.s. zondag (12-10) een 5km loopje in Hellevoetsluis, hopelijk redelijk rustig aan maar toch mijn 2e plek in het klassement te behouden.

----

Om te reageren op de ''discussie'' hierboven: mijn hartslag zones zijn

70-96 -> 97-133 -> 134-178 -> 179-190 -> 191-210
Met een duurloop zit ik dus in zone 3 en fietsen zone 2. Met een baantraining (lopen) zit ik rond zone 4 en met een wedstrijd in 4/5.

Is die 150 in een duurloop iets teveel misschien? Ik denk zelf van niet omdat ik echt merk dat het een enorme positieve invloef heeft op mijn conditie in wedstrijden. Die 150 hartslag is trouwens bij 12km/h.

Dus ik denk dat Erturkoetjelief gewoon verder kan gaan met 11km/h maar misschien proberen het wat beter optebouwen. Dus beginnen bij 20 minuten en zo werken naar langer.
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 10-10-2014, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Hier ben ik weer!

Een tijdje inactief op een forum betekent natuurlijk niet dat ik die tijd heb stilgezeten!

Ik heb sindsdien 2 nieuwe PR's gelopen:

3000M van 9:56 naar 9:21
5000M van 17:37 naar 17:03 en een week later naar 16:34

Ook ben ik sinds 2 maanden geleden begonnen met wielrennen en sinds vorige week ook begonnen met zwemmen. Dus volgendjaar waarschijnlijk m'n eerste (achtste) triathlon doen :-) .

Fietsen gaat eigenlijk vanaf het begin al heel goed. Ik kan ongeveer 3 uur lang 30 km/h (gemiddeld) rijden met een hartslag van onder de 130, met het hardlopen heb ik met duurloopjes tegen de 150 hartslag. (max = 200 hartslag).

Het zwemmen... Tja... Zwaar maar, wel leuk! Dus ik hoop dat ik dat regelmatig kan blijven doen en zo voldoende conditite op te bouwen om 500M lang borstcrawl te doen voor de triathlon.

Dus nu doe ik in de week ongeveer dit:

Maandag: 2 uur fietsen
Dinsdag: hardloop training bij de vereniging
Woensdag: Of fietsen of lopen (2 uur en 1 uur)
Donderdag: Loop training bij de vereniging
Vrijdag: Rust of 30min als er zaterdag een loopwedstrijd is.
Zaterdag: loopwedstrijd of anders zwemmen en lopen of fietsen
Zondag: Lange duurloop.

Dus ongeveer 5x lopen, 2x fietsen en 1x zwemmen, dat is iig het plan

Nu a.s. zondag (12-10) een 5km loopje in Hellevoetsluis, hopelijk redelijk rustig aan maar toch mijn 2e plek in het klassement te behouden.

----

Om te reageren op de ''discussie'' hierboven: mijn hartslag zones zijn

70-96 -> 97-133 -> 134-178 -> 179-190 -> 191-210
Met een duurloop zit ik dus in zone 3 en fietsen zone 2. Met een baantraining (lopen) zit ik rond zone 4 en met een wedstrijd in 4/5.

Is die 150 in een duurloop iets teveel misschien? Ik denk zelf van niet omdat ik echt merk dat het een enorme positieve invloef heeft op mijn conditie in wedstrijden. Die 150 hartslag is trouwens bij 12km/h.

Dus ik denk dat Erturkoetjelief gewoon verder kan gaan met 11km/h maar misschien proberen het wat beter optebouwen. Dus beginnen bij 20 minuten en zo werken naar langer.
Wow goed bezig zeg! Vanwaar de keuze om je te gaan richten op triathlon? Met een tijd onder de 17 minuten op de 5k zul je toch ook wel aardig meedoen in jouw leeftijdscategorie op nationale wedstrijden?

En ik denk dat 150 prima is voor een duurloop voor jou, ik heb zelf een max hartslag van boven de 210 en ik zit vaak tussen de 145 en 155. Ik vind alleen jouw zones nogal breed, 134 of 178 is een enorm verschil in intensiteit En 70-96 is natuurlijk niet echt een zone, dat heb je al als je van de bank af komt.

Hoe bevalt het om al zo vaak en zwaar te trainen in combinatie met school en vrienden? Je bent nog best jong natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 11:27
Verwijderd
Net 48 min over de 10k gelopen in een training (tempoloopje), lekker wel!
Nu koolhydraten stapelen en de laatste week vooral met de benen omhoog, wordt nog een mentale uitdaging!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 12:17
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Citaat:
Wow goed bezig zeg! Vanwaar de keuze om je te gaan richten op triathlon? Met een tijd onder de 17 minuten op de 5k zul je toch ook wel aardig meedoen in jouw leeftijdscategorie op nationale wedstrijden?

En ik denk dat 150 prima is voor een duurloop voor jou, ik heb zelf een max hartslag van boven de 210 en ik zit vaak tussen de 145 en 155. Ik vind alleen jouw zones nogal breed, 134 of 178 is een enorm verschil in intensiteit En 70-96 is natuurlijk niet echt een zone, dat heb je al als je van de bank af komt.

Hoe bevalt het om al zo vaak en zwaar te trainen in combinatie met school en vrienden? Je bent nog best jong natuurlijk!


Mijn vader doet al sinds dat ik me kan herinneren triathlons, ik vond het kijken altijd al heel leuk maar een keer meedoen lijkt me echt te gek! Maar, eerst maar eens kijken of ik ook echt zover kan komen met het zwemmen :-P

Ja die zones kunnen idd nog wel beter ingesteld worden, haha. Ik heb ook nog nooit een echte test gedaan zodat ik die zones exact weet. Dus het is een beetje op kennis ingesteld en (blijkbaar) redelijk onzorgvuldig.

Zoals ik nu m'n trainingsmomenten indeel is het perfect! Maandag kan ik 's ochtends vroeg omdat ik standaard pas om half 12 moet beginnen op school. En de andere dagen is meestal 's avonds, gaat ook prima, gelukkig ;-).
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 12:46
Verwijderd
Citaat:

Dus ik denk dat Erturkoetjelief gewoon verder kan gaan met 11km/h maar misschien proberen het wat beter optebouwen. Dus beginnen bij 20 minuten en zo werken naar langer.
Ik heb echt geen kut aan 20 minuten lopen op 11 km/u. Dank dat je mee wilt denken maar dan kan ik beter kroketten gaan vreten in de kantine.

Ik ben niet geïnteresseerd in het "opbouwen" van hardlopen, ik wil in de wintermaanden een training doen die mijn conditie op peil houdt en die ongeveer drie kwartier duurt dus in mijn pauze op werk te doen is. Hardlopen is gemakkelijk/laagdrempelig om te doen en effectief, vandaar dat ik dat nu doe. Ik ben bang voor gewrichtsklachten want ik merk al na het hardlopen dat het een aanslag is op mijn gewrichten.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 12:48
Verwijderd
Oh en een inspanningstest is erg leuk om te doen (vind ik). Dat kan ik je wel aanraden. En totaal andere opmerking, maar ik vind het altijd grappig dat jullie noorderlingen fietsprestaties afmeten aan gemiddelde snelheid kom maar eens een rondje van drie uur met mij meefietsen, dan halen we de 30 km/u bij lange na niet maar ik denk dat je verder kapot zit dan ooit
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 13:00
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Citaat:
Ik heb echt geen kut aan 20 minuten lopen op 11 km/u. Dank dat je mee wilt denken maar dan kan ik beter kroketten gaan vreten in de kantine.

Ik ben niet geïnteresseerd in het "opbouwen" van hardlopen, ik wil in de wintermaanden een training doen die mijn conditie op peil houdt en die ongeveer drie kwartier duurt dus in mijn pauze op werk te doen is. Hardlopen is gemakkelijk/laagdrempelig om te doen en effectief, vandaar dat ik dat nu doe. Ik ben bang voor gewrichtsklachten want ik merk al na het hardlopen dat het een aanslag is op mijn gewrichten.
Ehh, als je dat niet wil dan moet je maar met pijntjes lopen

en je andere bericht, noorderlingen? lol. Is zeeland noord-nederland? Dus ik ga ervanuit dat je in Limburg woont? Lijkt me trouwens leuk om daar te trainen met de fiets en waars. ook lopens!

iig succes met je loop probleem ;-)
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 13:33
Verwijderd
Ik woon in Maastricht ja. Dus vanuit mijn perspectief ben je wel degelijk een noorderling. Ik fiets overigens meestal in België, voerstreek en verder de provincie Liège in. Of ik gooi de fiets achter in de auto en rijd richting Luxemburg maar dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan. Zuid-Limburg zelf is redelijk saai en veel te druk qua verkeer (maar ook dit is een kwestie van perspectief, jij zou het waarschijnlijk prachtig vinden ).

Plan is om volgend jaar de Marmotte te fietsen



Denk dat me dat nu ook al wel relatief gemakkelijk zou lukken, maar juist daarom wil ik de conditie op peil houden. En ook daarom heb ik weinig aan 20 minuutjes lopen.

Maar goed dit is een hardlooptopic we dwalen af
Met citaat reageren
Oud 11-10-2014, 13:34
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Citaat:
Ik woon in Maastricht ja. Dus vanuit mijn perspectief ben je wel degelijk een noorderling. Ik fiets overigens meestal in België, voerstreek en verder de provincie Liège in. Of ik gooi de fiets achter in de auto en rijd richting Luxemburg maar dat heb ik al een tijdje niet meer gedaan
Aha! Gaaf!
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 14-10-2014, 08:05
Verwijderd
Puur ter terugkoppeling: ik heb gisteren een HIIT-training gedaan (grappig genoeg korten ze het hier af als HITT maar dat klopt natuurlijk niet). Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, maar ik vond het wel een fijne work-out, ook heel veel core stability en dat is goed natuurlijk Denk dat ik ga proberen dit zo veel mogelijk te doen komende winter
Met citaat reageren
Oud 15-10-2014, 08:05
Verwijderd
Citaat:
Puur ter terugkoppeling: ik heb gisteren een HIIT-training gedaan (grappig genoeg korten ze het hier af als HITT maar dat klopt natuurlijk niet). Ik had verwacht dat het zwaarder zou zijn, maar ik vond het wel een fijne work-out, ook heel veel core stability en dat is goed natuurlijk Denk dat ik ga proberen dit zo veel mogelijk te doen komende winter
Bedankt voor de terugkoppeling!

Als je thuis een matje hebt kun je trouwens ook veel pittige core/krachttrainingen thuis doen, bijvoorbeeld Insanity Workout
Of Poweryoga, krijg je ook hele sterke core van maar je schiet er niet heel veel mee op voor afvallen.

Ik moet over 4 nachtjes slapen al
Met citaat reageren
Oud 16-10-2014, 09:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 16/10: 4,5 km in 28 minuten (9,6 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 6/10 5.5km in 31.40 (10.4 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Door het klussen in huis schiet het sporten er vaak bij in . Gisteren wel gezwommen en nu heb ik maar even gewacht tot de regenbui voorbij was en ben ik toch maar een rondje gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 17:28
Verwijderd
Hawahaai: 16/10: 4,5 km in 28 minuten (9,6 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 17/10 5.3km in 30.26 (10.5 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Paar dagen niet gelopen omdat ik vorige week door mijn enkel ben gegaan (niet eens tijdens het hardlopen). Gelukkig ging het nu wel weer lekker!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 19:28
Verwijderd
Gelukt
42.2 km in 3.59, en de tweede helft sneller dan de eerste!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2014, 21:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Woehoe, goed zo, Kristaco!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 06:06
Verwijderd
Had je nog veel over, denk je dat je (veel) sneller kunt of was dit ook redelijk de max? goed gedaan iig
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Had je nog veel over, denk je dat je (veel) sneller kunt of was dit ook redelijk de max? goed gedaan iig
Nouja veel over heb je sowieso niet, vanaf 27km doen je benen gewoon heel veel pijn en dan is het je vastbijten in het tempo
Maar de eerste 12km gingen echt bagger, ben toen ook gestopt om te plassen en mijn schoenen opnieuw te strikken, denk dat ik de eerste helft wel een paar minuten sneller had kunnen afleggen. Versnellen lukt op een gegeven moment niet heel erg meer, maar ik heb het nooit mentaal heel zwaar gehad. Als ik me er op ingesteld had, had ik ook nog wel 5km of verder doorgekund in dit tempo.
Maar het was mijn eerste, dus ben blij dat ik hem goed ingedeeld heb met een negatieve split, beter zo met het gevoel dat je eventueel een paar minuten harder had gekund, dan instorten en asgrauw over de finish komen. Ik heb gewoon alleen maar genoten het laatste deel. Heel veel mensen ingehaald en mijn vrienden en familie waren steeds verbaasd hoe fris ik er nog bij liep..
Het waren ook niet de ideale omstandigheden voor een supersnelle tijd, vooral in het eerste kwart had je harde wind tegen en was het erg warm, daar raakte je al erg veel energie kwijt en de luchtvochtigheid was erg hoog. Gelukkig kwamen er wel 2 korte buitjes en bleef het niet zo warm als voorspeld. Al met al ben ik supertevreden!



Dit was na 31 km..

Laatst gewijzigd op 20-10-2014 om 08:31.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 14:09
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Wow, goed gedaan, Krista! Prachtige tijd, met ook nog eens een negatieve split! Echt super, helemaal voor je eerste marathon! Hoe voelen de benen vandaag?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2014, 17:43
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Super Krista!! Zeker met die temperatuur!

Zelf heb ik vorige week in Hellevoetsluis een 5km gelopen en gisteren in Rucphen ook een 5km.

In Hellevoetsluis was het 2,5 heen, keerpunt en 2,5 terug. De eerste 2,5 gingen fantastisch. Ik kon met de kopgroep mee in 2x 3:20 per kilometer. Na het keerpunt kon ik niet meer goed op snelheid komen en moest dus de kopgroep laten gaan. Toch nog 3e geworden in 17:09, net geen PR op de weg. (17:03)

In Rucphen ging het voor mezelf veel beter maar door de hitte en een harde wind ging het toch niet fantastisch. Hier moesten we 2 rondes van 2,5km lopen. Meteen in de eerste ronde op het wind tegen stuk gign het tempo in ons groepje sterk omlaag omdat niemand op kop wilde lopen. Ik wilde wel graag een PR lopen dus ging ik er zelf vandoor , 2 km later (bij 3,5km ongeveer) kon ik niet meer tempohouden en werd ik ingehaald. Daarna kon ik hem volgen maar de afstand tussen ons bleef hetzelfde. 2e in 17:09. WEER 17:09 :-P

Voorlopig ff geen wedstrijden, 9 november in Spijkenisse is de volgende. Weer een 5KM. In de tussentijd lekker trainen en hopelijk kan ik dan wel onder de 17:00 duiken op de weg.
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 26-10-2014, 08:18
Verwijderd
Kristaco, wat goed! Ziet er nog soepel en fit uit op die foto!

Ik ben een week op vakantie geweest. Daar wel één keer een poging tot hardlopen gedaan (3.5km bijna alleen maar berg op erp, maar dat was een beetje te warm (bijna dertig graden) en echt heel zwaar. Wel drie dagen spierpijn in mijn kont gehad

Nu weer een poging doen om de vakantiekilo's er af te krijgen, dus een gewoon rondje op normaal Nederlands terrein gedaan.
Hawahaai: 16/10: 4,5 km in 28 minuten (9,6 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 26/10 5.3km in 30.15 (10.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2014, 08:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 26/10 5.3km in 30.15 (10.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Oei, gisteren bij de zwemtraining zat ik tegen kramp aan, en kennelijk was dat nog niet helemaal gezakt. Al snel waren mijn benen verzuurd.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 08:19
Verwijderd
Wat een heerlijk hardloopweer vandaag! Zonnetje, maar wel nog lekker fris en nauwelijks wind.

Hawahaai: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/11 5.24km in 29.40 (10.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2014, 11:46
Verwijderd
Inderdaad heerlijk hardloopweer, maar fris vond ik het zeker niet Heb denk ik zeker 2 liter zweet verloren.

maar de eerste lange duurloop zit er weer op, al merk ik dat ik nog niet helemaal hersteld ben
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 08:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 6/11: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/11 5.24km in 29.40 (10.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Mjah, herfst. Bah
Met citaat reageren
Oud 06-11-2014, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Hawahaai: 6/11: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 1/11 5.24km in 29.40 (10.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Mjah, herfst. Bah
Heerlijk juist!
Ik heb gisteren proef-getraind bij de atletiekvereniging, in de koude avondlucht, zo'n 5 graden. Een hele leuke snelheidstraining, was heerlijk!
Alleen heb ik met mijn reistijd wel erg weinig tijd over 's avonds dus het is nog even de vraag of ik echt lid ga worden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 09:23
Verwijderd
Hawahaai: 6/11: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 19/5: 6 km in 38 minuten (9,5 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 9/11 5.08km in 31.16 (9.7 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Slecht rondje vandaag, stuk trager dan anders. Ik had vooral moeite met ademen, kreeg weinig lucht.
Verder merk ik dat ik nog maar eens per week kan lopen nu het zo vroeg donker is, echt zonde.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 13:38
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Balen dat het vandaag wat minder ging, Lieveheersbeest! Je kan trouwens toch gewoon lopen als het donker is? Lampjes om, route evt. iets aanpassen en gaan!

Ik heb vanmorgen ook weer gelopen, wat een prachtig loopweer! Ik loop de laatste tijd wat minder in verband met mijn knie (waar ik wel braaf dagelijks oefeningen voor doe..), maar vandaag ging het redelijk goed.

Hawahaai: 6/11: 4,5 km in 30 minuten (9 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 9/11 5.08km in 31.16 (9.7 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 13:39
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Ik zag trouwens iemand lopen met muts op en handschoenen aan. Ik was blij met mijn korte broek
Met citaat reageren
Oud 09-11-2014, 13:55
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Ik heb vandaag in Spijkenisse een 5km (weg)wedstrijd gelopen. Het was eerst anderhalf rondje rond de atletiekbaan en daarna nog ± 4 km over de weg. Er was een premie voor de eerste man en vrouw die van de baan af kwamen. Ik doe normaal gesprokken niet mee met die onzin maar een concurent voor de 5km deed dit wel (hij had ook die premie gepakt) dus ik moest wel volgen.

Na de baan liepen we in een groepje van 4. Onze premie jager hadden we ingelopen en liep zwaar ademend in het groepje, na een 1km was hij ook weg gevallen. Ik kon het tempo goed bijhouden tot de laatste km, na een kort klimmetje liep ik 5m achter de kopgroep en met windtegen kon ik niet dichterbij komen. Als slot van de 5km moesten we nog een half rondje op de baan lopen. In de laatste 100m kon ik nog op 2 seconde komen van plek 2, plek 1 was 10 seconde voor me.

Dus, 3e geworden in een tijd van 16:45. Dat is ook een PR voor op de weg (het was 17:03).


Verder gewoon lekker getraind afgelopen weken, proberen 5x te lopen, 2x te fietsen en 1x te zwemmen in een week, lukt helaas lang niet altijd!

Mijn volgende wedstrijd word de NK cross in tilburg (23 november).
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Balen dat het vandaag wat minder ging, Lieveheersbeest! Je kan trouwens toch gewoon lopen als het donker is? Lampjes om, route evt. iets aanpassen en gaan!
Ik ren altijd in een mooi natuurgebied wat hier om de hoek ligt, maar dat is niet verlicht. Ben er laatst geweest toen het begon te schemeren en dat was echt niet relaxt. En een andere route weet ik eigenlijk niet hier

Verder heb ik voor mijn verjaardag een hip hardloophorloge gekregen. Ben benieuwd hoe dat werkt! Lijkt me echt fijn om tijdens het lopen te zien of je ritme een beetje klopt enzo. Dit weekend uittesten
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 09:36
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hawahaai: 13/11: 4,5 km in 31 minuten (8,7 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 9/11 5.08km in 31.16 (9.7 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Mijn hoofd is zwaar van de verkoudheid. Ik hoopte dat bewegen zou helpen, maar ik heb niet echt het idee dat 't helpt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2014, 17:48
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Ik ren altijd in een mooi natuurgebied wat hier om de hoek ligt, maar dat is niet verlicht. Ben er laatst geweest toen het begon te schemeren en dat was echt niet relaxt. En een andere route weet ik eigenlijk niet hier

Verder heb ik voor mijn verjaardag een hip hardloophorloge gekregen. Ben benieuwd hoe dat werkt! Lijkt me echt fijn om tijdens het lopen te zien of je ritme een beetje klopt enzo. Dit weekend uittesten
Ja dat lijkt me ook niet echt fijn. Maar een andere route is vast wel mogelijk! Alleen misschien iets minder ideaal, mijn route voor als het donker is heeft bijvoorbeeld eigenlijk iets teveel stoplichten, maar goed, dat is dan niet anders..

Nog gefeliciteerd! Welk hardloophorloge heb je precies? Ik ben benieuwd naar je ervaringen, zit zelf ook over zoiets te denken.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2014, 10:03
Verwijderd
Vandaag voor het eerst met mijn hardloophorloge gelopen. Het goede nieuws: hij werkt super makkelijk, is overzichtelijk en het is leuk om tijdens het lopen te zien hoe het gaat. Het slechte nieuws: mijn iPod bleek de afstand aardig te overschatten, waardoor mijn rondje nu een km korter blijkt te zijn en dus mijn tempo ook beduidend lager ligt Niet goed voor mijn grafiekjes, maar denk dat dit wel een stuk betrouwbaarder is. Ik ben dus lang niet zo snel als ik dacht

Hawahaai: 13/11: 4,5 km in 31 minuten (8,7 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 16/11 4.45km in 29.37 (9.0 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 07-09-2008 23:37
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #4
Miracle
500 20-03-2008 13:36
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Southtown
0 28-09-2007 09:54
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.