Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2002, 18:31
heavinly
heavinly is offline
Hey
Ik heb n probleempje, al mn hele leven eigenlijk. Ik kan namelijk geen pillen slikken, ik krijg dat dus echt niet door mn keel, niet met water, niet met vla of wat dan ook. Maakt ook niet uit hoe groot het pilletje is, het zit gewoon tussen mn oren (zoals mn moeder het noemt ). Maar goed, ik wil dus graag aan de pil heel binnenkort, maar ik ben bang dat ik dan elke dag loop te kloten omdat ik niet kan slikken.
Dit is echt
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, maar nog belangrijker, heeft er iemand oplossingen hiervoor? Zou ik heel blij mee zijn..
grtzzz

en btw B.G.G.O., je kunt om meerdere redenen aan de pil willen hoor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:41
Python
Python is offline
Dit probleem ken ik, ik had dit toen ik een klein kind was. Toen kon je nog drankjes ipv pillen krijgen, alhoewel het toen ook af en toe een groot drama was... Maar ok. Hoe je er vanaf komt? Ik had bijvoorbeeld wel dat ik bijvoorbeeld pepernoten in één keer door kon slikken, terwijl die veel groter zijn dan de meeste pillen. Toen ik iets ouder werd lukte pillen slikken echter wel. Ik denk inderdaad ook dat het tussen je oren zit, want een somatische oorzaak kan er niet zijn, als je wel gewoon kunt eten. Misschien is het een soort angst ofzo. Je moet denk ik gewoon tegen jezelf zeggen: Nu doe ik het en als het eenmaal een paar keer is gelukt, snap je niet meer dat je het nooit kon. Even doorzetten nog! Succes
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:47
Drizzt
Drizzt is offline
Ik kan dus ook echt geen pillen slikken... wat ik altijd probeer is de pil op het puntje van mijn tong leggen, hoofd achterover gooien zodat die pil achter in mijn strot terecht komt en dan een plens water erachteraan.. hopen dat het werkt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:50
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Toen ik pillen moest slikken (ging echt niet goed met mij), lukte het me ook niet.
Tip 1: vraag je Oma.
Die zei: Jonge man, neem een boterham en doe daar de pil in stoppen, eet je boterham op met wat water en slikken maar.
Tip 2: kijk hoe je moeder je vroeger stiekem volstopte met vitamine pillen, de mijne deed het in de brintapap verstoppen, en omdat ik altijd een wedstrijd deed met mijn broers wie het eerste zijn bord leeghad, voelde je de pil niet eens.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 18:56
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Oen schreef:
Tip 2: kijk hoe je moeder je vroeger stiekem volstopte met vitamine pillen, de mijne deed het in de brintapap verstoppen, en omdat ik altijd een wedstrijd deed met mijn broers wie het eerste zijn bord leeghad, voelde je de pil niet eens.
dies best leuk
Alleen heb ik geen oma meer
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:07
Vos
Vos is offline
Gewoon de pil in je hand nemen..Hem recht in je keel duwen..En dan ff keihard slikken en dan ff wat water erachter aan..Believe me..Oefening baart kunst..De 1e week gaat alles wat moeizaam (als je er moeite meer hebt dan..)..Maar daarna wordt het gewoon routine..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:20
PV
PV is offline
ik heb zoiets gehad, ik wil(de) nooit pillen slikken, drankjes drinken en zo.. 1 keer een antibiotica pil o.i.d. proberen te slikken, spuugde ik meteen weer uit maar met 'de pil' heb ik totaal geen problemen.. het is veel kleiner, echt heel klein, kleiner dan een mini-m&m. en het doel erachter is natuurlijk anders, je bent niet ziek ofzo. ik neem m altijd met een beetje water in, dan merk je er niks van.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:25
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Hey
Ik heb n probleempje, al mn hele leven eigenlijk. Ik kan namelijk geen pillen slikken, ik krijg dat dus echt niet door mn keel, niet met water, niet met vla of wat dan ook. Maakt ook niet uit hoe groot het pilletje is, het zit gewoon tussen mn oren (zoals mn moeder het noemt ). Maar goed, ik wil dus graag aan de pil heel binnenkort, maar ik ben bang dat ik dan elke dag loop te kloten omdat ik niet kan slikken.
Dit is echt
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, maar nog belangrijker, heeft er iemand oplossingen hiervoor? Zou ik heel blij mee zijn..
grtzzz


De pil is superklein. Ik kan ook moeilijk pillen slikken, maar met de pil heb ik nog geen problemen gehad.
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2002, 22:32
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:

De pil is superklein. Ik kan ook moeilijk pillen slikken, maar met de pil heb ik nog geen problemen gehad.
Oke, thnx.. let's try it then
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 02:14
eagle eyez
eagle eyez is offline
In je eten doen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 09:12
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Oke, thnx.. let's try it then


P'cies
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:32
shampooflesje
shampooflesje is offline
de pil is idd nog geen halve centimeter groot ofzo. en heel plat. echt makkelijk te doen. als je 'm in een glaasje water doet en zonder kijken het glaasje water opdrinkt heb je niet eens gemerkt dat ie door je keel gleed.

als dat lukt tenminste

zelfde verhaal met yoghurt, je merkt niet eens dat je 'm doorslikt.

gaat echt lukken!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:34
Verwijderd
leg 'm achter op je tong, en als je dan een beetje je hoofd naar achter houdt, kun je bijna niet anders dan hem doorslikken. (tip: niet door je mond ademen te gelijker tijd! door je neus kan wel hoor)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 19:41
@pie
@pie is offline
Citaat:
heavinly schreef:
Hey
Ik heb n probleempje, al mn hele leven eigenlijk. Ik kan namelijk geen pillen slikken, ik krijg dat dus echt niet door mn keel, niet met water, niet met vla of wat dan ook. Maakt ook niet uit hoe groot het pilletje is, het zit gewoon tussen mn oren (zoals mn moeder het noemt ). Maar goed, ik wil dus graag aan de pil heel binnenkort, maar ik ben bang dat ik dan elke dag loop te kloten omdat ik niet kan slikken.
Dit is echt
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, maar nog belangrijker, heeft er iemand oplossingen hiervoor? Zou ik heel blij mee zijn..
grtzzz

ik heb et mezelf ook aan moeten leren (meteen van die grote krengen, weet niet hoe ze heten)

enige manier waarop ik ze naar binnen kreeg was om eerst water in me mond te doen, dan met je hoofd naar achter hangen, mond open en dan die pil erin laten vallen.. als ie dan na 2 secs tegen je keelgat aanligt (voel je niet of nauwelijks) dan slik je gewoon die hele slok water in een keer door.. met dat pilletje voorop...

good luck!
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 20-01-2002, 20:01
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
shampooflesje schreef:
de pil is idd nog geen halve centimeter groot ofzo. en heel plat. echt makkelijk te doen. als je 'm in een glaasje water doet en zonder kijken het glaasje water opdrinkt heb je niet eens gemerkt dat ie door je keel gleed.
Hoeft geeneens met water joh.

__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 13:50
Verwijderd
Dè Pil hoef je toch heus niet in zijn geheel door te slikken? Die kan je gewoon in je mond op laten lossen en dan door slikken...

Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 16:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
had hetzelfde probleem... kon ook nooit pillen slikken. op een gegeven moment moest ik echt mini pilletjes slikken, net een knop van een speld en zelfs die kreeg ik niet doorgeslikt, tot ik door had hoe het wel lukte...
mijn probleem was namelijk dat ik het altijd tegen hield met m'n tong dus je moet zorgen dat je daar de tijd niet voor hebt.
nou leg ik het altijd in het midden van m'n tong, dan heel veel water erbij en de pil gewoon mee laten voeren met het water, niet proberen er nog controle over te houden met je tong. Dan je mond aan de kraan en drinken maar... zo lukt het me tegenwoordig prima!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 16:22
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
linda85 schreef:
had hetzelfde probleem... kon ook nooit pillen slikken. op een gegeven moment moest ik echt mini pilletjes slikken, net een knop van een speld en zelfs die kreeg ik niet doorgeslikt, tot ik door had hoe het wel lukte...
mijn probleem was namelijk dat ik het altijd tegen hield met m'n tong dus je moet zorgen dat je daar de tijd niet voor hebt.
nou leg ik het altijd in het midden van m'n tong, dan heel veel water erbij en de pil gewoon mee laten voeren met het water, niet proberen er nog controle over te houden met je tong. Dan je mond aan de kraan en drinken maar... zo lukt het me tegenwoordig prima!

ja ik heb dit dus ook, tegenhouden met mn tong. Maar kun je nu ook grotere pillen slikken ofnie?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 16:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ja, 'gewone' paracetamol werkte bij mij niet meer dus toen ging ik ibuprofen proberen, ik weet niet of je die kent.. dat zijn pilletjes van ongeveer 1cm doorsnede, die lukken me nou ook. als je hem maar op je tong neerlegt, daarna met het water meelaat gaan en proberen er niet meer aan te denken tot ie doorgeslikt is.. je moet dus ook al het water wat je daarna drinkt, drinken zonder te controleren met je tong (deed ik eerst namelijk, dan merkte ik het dus zodra hij bij m'n keel kwam en hield ik het alsnog tegen)
gewoon in een keer allemaal achterover gooien zeg maar!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:32
KazzZ
Avatar van KazzZ
KazzZ is offline
jah hebbik ook moeite mee, met pillen slikken haat dat!
gebruik gewoon wat te drinken erbij...
__________________
chaos!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Dwarsliggende verstandskies
Young Predator
16 12-01-2009 07:44
Lichaam & Gezondheid Ziek worden van ongesteld
KleineeRenee
50 25-07-2008 15:12
Lichaam & Gezondheid Nooit ongesteld
Tesca
8 07-09-2007 22:40
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic, deel 10!
Verwijderd
500 08-03-2005 20:27
De Kantine Wat voor fobieën hebben jullie allemaal
olijke otter
112 14-12-2004 16:56
Seksualiteit De pil - een vreemde drug
Just Johan
7 28-01-2003 19:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.