Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2004, 18:36
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ik weet niet echt waar ik moet beginnen, dus begin ik maar gewoon bij het begin.

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een meisje ontmoet in de zomervakantie en daar heb ik toen 2 dagen een relatie mee gehad.. aan het eind van de vakantie heb ik het vervolgens met haar uitgemaakt omdat ik 1: niet verliefd was 2: ik mezelf goed genoeg kende om te weten dat ik toch geen contact met r zou houden..

2 jaar later kwam ik haar stomtoevallig tegen in het ziekenhuis. Ik was meteen smoorverliefd op haar, en kon er echt niet bij dat ik het toen had uitgemaakt. Omdat ik haar toen gekwetst heb durfde ik toen niet te laten maken dat ik haar helemaal te gek vond... Ik heb toen een half jaar elke dag met haar in mijn kop gelopen, totdat ik haar WEER stomtoevallig in amsterdam tegenkwam. Toen heb ik haar mee uit gevraagd en hebben we week later een fantastische dag gehad en hebben we die avond in amsterdam ook gezoend.. Ik dolgelukkig maar dat was helaas van korte duur. Een paar dagen later liet ze me weten dat ze een klasgenoot ook erg leuk vond, en dat hij haar ook net had verteld dat hij haar leuk vond. Zij heeft toen voor hem gekozen, en daar had ik opzich best vrede mee.. Ik heb contact met haar gehouden en we zijn vrienden gebleven.. Nu is het sinds kort uit met haar vriend en zijn we onlangs een weekend samen naar maastricht geweest (kennissen van r geweest). Toen kwam ik er weer achter dat ik haar fantastisch vond.. daar hebben we toen ook over gepraat maar het is voor mij nooit echt duidelijk geworden. Ze liet me wel weten dat ze vrienden wilden blijven maar waarom ze vrienden wil blijven, en niks wilt beginnen, is mij nu nog steeds niet duidelijk.. Ik weet dat liefde blind maakt, dus probeer ik objectief te kijken en praat ik er veel met vrienden over.. maar ik krijg gewoon echt geen hoogte van haar.. Eerst zegt ze dat ze alleen vrienden wilt blijven, maar we hebben wel 2x gezoend en iedereen denkt dat we een stelletje zijn. De ene week spreekt ze me aan op MSN en via SMS, en de week daarna spreekt ze nauwelijks met me... Als ik duidelijke hints geef over wat ik voor haar voel, lacht ze ze weg, maar gaat er nooit serieus op in. Ik weet simpelweg niet of ze me niet wilt kwetsen door niet te zeggen dat ze niks (meer) voor me voelt, of dat ze wacht op het moment dat ik een duidelijke stap doe.. maar dat durf ik dus niet, omdat ik onze vriendschap niet op het spel durf te zetten, en zowieso bang ben voor afwijzing. Maar zoals het nu gaat word ik helemaal gek van mezelf.. vandaar deze topic, en hopelijk heeft iemand wat tips voor me.

alvast bedankt voor het lezen en evt replies !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2004, 18:51
Spydogez
Avatar van Spydogez
Spydogez is offline
Ik denk dat ze zich ongemakkelijk voelt omdat ze niet weet wat ze voor je voelt, of in het ergste geval: niets voor je voelt.
Als je het niet aankan zoals het nu gaat, wat ik heel goed begrijp, en voel (heb ongeveer hetzelfde gehad) zou ik het tóch vragen. Als ze nu zegt dat ze echt niets voor je voelt, dan kun je er tenminste mee omgaan, want dan heb je eindelijk zekerheid. Misschien komen jullie na een tijdje weer als vrienden bij elkaar.

(off-topic: super dat je dit instuurt, soms denk ik dat alleen wij meisjes met zoiets zitten!)
__________________
The eyes of truth are always watching you...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:31
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik zou het gewoon vragen. Geen hints meer geven of subtiel contact proberen te zoeken, maar gewoon recht in haar gezicht, dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Als je het echt niet meer aankan, dan moet je afstand nemen, anders breekt het je nog op.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 23:36
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ja mischien moet ik dat inderdaad maar doen.... Op deze manier gaat het niet langer.. mischien komt ze eerste kerstdag hier eten, en dan ga ik het er cker met r over hebben.. als dat niet doorgaat dan moet het maar via de telefoon (zij woont redelijk ver weg namelijk) want langer wachten kan ik echt niet.. Het is ook voor mij de eerste keer dat ik echt verliefd ben op een meisje.. heb zovaak korte relaties/scharrels gehad, maar dat betekende eigenlijk achteraf gezien niks voor me.. De gevoelens die ik de laatste tijd voel, zijn echt compleet nieuw voor me, en beinvloeden mn hele leven en hoe ik tegen dingen aankijk.. Aan de ene kant is het fantastisch, maar aan de andere kant word je er soms ook helemaal leip van.. Als ik maar duidelijkheid heb, en dat kunnen meisjes/vrouwen vaak zo moeillijk geven
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 00:24
Verwijderd
1.Het is pas net uit met haar vriend
2.Misschien is de liefde er gewoon niet van 2 kanten
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 01:37
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
mensen die net een relatie achter de rug hebben, hebben over het algemeen niet zoveel behoefte aan gelijk iets nieuws. dat kan voor haar ook gelden. als je haar echt wilt hebben, zul je nog even wat geduld moeten hebben en haar nu veel steunen. zorg dat je er voor haar bent en zorg dat je gewoon gezellige dingen met haar doet. ze heeft je leuk gevonden, dus dat komt dan ook wel weer! don't worry bout it!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 11:31
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Tja, ik wil wel wachten, maar ik kan het simpelweg niet opbrengen. Het kost me gewoon veel energie om alleen al niet aan haar te denken.. er hoeft maar een nummer voorbij te komen met het woord liefde/love en daar ga ik weer Ze komt de eerste kerstdag niet eten, dus had ik als idee om maar gewoon een brief bij mn kerstkaart te doen, met daarin mijn verhaal en daarin de vragen stel die me dwarszitten. dan word ze ook niet voor het blok gezet en kan ze rustig nadenken hoe ze nou precies met me verder wil..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:08
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
opzich een idee, maar heeft het echt zoveel haast? kun je haar niet een beetje uit je hoofd proberen te zetten, dat je het wat rustiger aan probeert te pakken? dat lijkt me meer succes hebben namelijk...
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:25
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ja... I wish I could.. nou ja de kerstdagen en oud en nieuw komen eraan.. er komen ook veel feestjes aan enzo.. maar ik heb al gemerkt dat ik als veel gedronken of geblowed heb ik JUIST aan haar ga denken. en dat ik dan depri word en nog meer ga drinken.. Resultaat kan je raden.. Ik ga er nog ff heel goed over nadenken, en laat het jullie wel weten.. in the meantime blijf reageren
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 23-12-2004 @ 01:24 :
1.Het is pas net uit met haar vriend
2.Misschien is de liefde er gewoon niet van 2 kanten
Zoiets ja.
Ze zoent wel met je, maar kom op... dat hoeft écht niets te betekenen. Ze is gewoon te makkelijk.

Je kunt het nog een tijdje aankijken ivm haar recente breakup, maar laat je asjeblieft niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:25
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Brasco schreef op 23-12-2004 @ 12:31 :
dus had ik als idee om maar gewoon een brief bij mn kerstkaart te doen, met daarin mijn verhaal en daarin de vragen stel die me dwarszitten. dan word ze ook niet voor het blok gezet en kan ze rustig nadenken hoe ze nou precies met me verder wil..
Als je je eerste post zo'n beetje op papier zet, lijkt me dat wel een goed idee. Duidelijker kun je het niet maken. Ik denk dat zij gewoon niet weet wat ze wil, maar dat komt vanzelf wel.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 23:30
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Ik heb er vanavond ook met mijn ouders over gepraat (doe ik normaal echt nooit) en heb alles zo goed mogelijk uitgelegd.. ik heb nu besloten om in ieder geval te proberen haar uit mijn hoofd te zetten en dan in 2005 maar weer wat af te spreken. Ik stuur dr nog wel een kerstkaart, maar voor de rest ga ik echt proberen om niet aan haar te denken en ff geen contact op te nemen.. wish me luck
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 14:43
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Sorry voor de dubbelpost.. ff een kleine update. In de tussentijd hebben we twee keer wat afgesproken en hele leuke dagen gehad.. Een dagje naar Eindhoven geweest, met wat vrienden van mij bij haar gegeten en naar de stad geweest etc. Het was gewoon supergezellig en hebben het heel erg leuk gehad. Toch liet ze me wel op een leuke manier weten dat ze het prima vond zoals het nu ging tussen ons, en dat ze geen relatie wilde.. Maar waarom niet, dat liet ze niet weten. Het is gewoon frustrerend.. Ik heb een tijdje met haar vader gepraat en hij zei ook dat ze het alleen maar over mij had en dat hij vond dat we echt goed bij elkaar passen.. Eigenlijk iedereen zegt het, maar toch wil zij niks beginnen.. Ik ga nu langzamenhand twijfelen.. Waar kan het aan liggen ? Voor mijn gevoel is het mijn uiterlijk, nou ja.. meer HAAR uiterlijk. Ze is gewoon erg mooi en dat weet ze.. Ze maakt er geen misbruik van, maar ze weet wel dat ze de jongens praktisch voor het uitzoeken heeft. En om mij er dan naast al goede vriend te hebben waar ze mee kan praten (zijn een aantal persoonlijke dingen waar wij alleen met elkaar over kunnen praten, want niemand anders begrijpt) is dan voor haar de makkelijkste keuze. Maar dat is voor mij op dit moment gewoon te moeilijk.. dus zit ik nu te twijfelen om dit duidelijk aan haar te vertellen en haar te laten kiezen tussen of een relatie met mij, of een tijd geen contact meer zodat ik het rustig kan verwerken.. Denk dat ik maar voor het laatste ga, dat is de makkelijkste weg.. ben nou eenmaal een mietje
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:10
Mouilly
Mouilly is offline
Zoiets heb ik ook..en wat ik op gegven moment heb gedaan ist volgende : ik stuurde naar hem: ben ik speciaal voor je? en zo ja..op wat voor manier?
ik weet niet nog steeds niet wara ik het lkef vandaan haalde maar ik had er wle iets aan want hij stuurde terug: lief, ja je bent speciaal voor me..en de manier is dat "iets"wat we hebben.

En dara had ik genoeg aan en was er heel tevreden mee en wist ik ook gelijk hoe hij erover d8..gewoon doen..dat heb ik ook gedaan
__________________
Houden van het onbereikbare
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:10
teirg
Avatar van teirg
teirg is offline
Mja, voordat ik met mijn vriend iets had, was hij ook een beetje onduidelijk. De reden bij hem was dat hij te bang was mij te verliezen als beste vriendin als het toch mis zou lopen.

En ik zou het haar toch nog eens proberen te vragen als je er de gelegenheid toe krijgt.
__________________
1+1+1+1+1+1=8
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:41
MB
Avatar van MB
MB is offline
Stel haar niet voor een keuze op die manier, dat is egoïstisch, maar ga gewoon een keer met haar praten. En zeg gewoon iets van: 'Ik ben eigenlijk toch wel heel erg verliefd op je, is dat wederzijds?' Als ze dat weglacht, dan zeg je gewoon dat het echt heel belangrijk voor je is.

Dan zal ze dus heus wel zeggen of ze wel of niet wat voor jou voelt, en als je dan nog twijfelt (sommige mensen willen je dan niet kwetsen en proberen het op een te softe manier te zeggen, zodat het nog steeds vaag is) vraag haar dan gewoon duidelijk te zijn.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 10:02
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik zou haar niet voor die keuze gaan zetten, want op die manier kan je iemand kwijtraken die heel veel voor je betekent.
Wel is het goed om echt duidelijkheid te vragen en te krijgen. Wil ze niets verder dan vrienden zijn, take that, accepteer het en besef dat ze je niet kwijt wil raken. Mss is ze juist bang wanneer jullie wat krijgen en het mocht uit gaan, dat ze je voorgoed kwijt is.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:56
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Citaat:
igfy schreef op 23-12-2004 @ 00:31 :
Ik zou het gewoon vragen. Geen hints meer geven of subtiel contact proberen te zoeken, maar gewoon recht in haar gezicht, dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Als je het echt niet meer aankan, dan moet je afstand nemen, anders breekt het je nog op.
.... precies wat ik dacht...
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2005, 19:31
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Weer een update Gisteravond naar haar toe geweest met wat vrienden en zij had haar vrienden ook uitgenodigd.. was super gezellig en het klikte erg goed tussen onze vrienden en wij zijn uiteindelijk ook bij elkaar in bed beland... alleen gezoend en wat gestreeld enzo.. hadden achteraf wel zoiets dat we toch maar zo verder moeten gaan als dat we nu doen.. dus gewoon goede vrienden ... Wat niet wegneemt dat ik echt van haar houd Maja.. we zien wel hoe het loopt, qua vriendschap zit het nu gelukkig echt goed en heb er echt een goede vriendin bij
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:21
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Dr zijn alweer een paar dagen voorbij en aangezien ik nu toch weer met twijfelgevoelens zit opgescheept was ik van plan om dit naar haar te sturen. Let me know what you think:

------

Heey S. ik wil ff met je praten.. ik weet dat je nu met A. in je kop zit (leuke gozer daar niet van..) maar wil t nu toch ff over "ons" hebben.. Want zoals het nu gaat word ik er behoorlijk ziek van om het maar ff bot te zeggen.. Het word voor mij allemaal steeds ingewikkelder en ik weet gewoon niet meer wat ik voor je moet voelen. Ik weet niet hoe je nou over mij denkt, en elke keer als ik denk dat ik ongeveer weet hoe je over me denkt gebeurt er weer iets waardoor ik weer begin te twijfelen. Ik kan je vele voorbeelden geven maar ik ga dr vanuit dat je zelf ook wel weet wat ik bedoel. Kijk iedereen doet wel eens iets waar die achteraf spijt van krijgt... Maar ik begin het nu echt vervelend te vinden.. Ik ben helemaal niet boos op je, maar als je niks voor me voelt en me gewoon als vriend ziet dan begrijp je hoe kut het voor mij is als er zoiets gebeurd. Helemaal omdat er zoveel in het verleden is gebeurt tussen ons.

I love you like a fat kid loves cake ! En als die cake nou een keer helemaal door iemand opgegeten werd dan kon ik accepteren dat ik nooit meer een stukje krijg.. Maar als ik regelmatig een klein hapje krijg dan blijf ik ernaar verlangen.. En soms denk ik echt dat je gewoon een spelletje met me speelt.. Ik geloof niet dat je dit expres doet, maar toch vind ik het vervelend. Als je niks meer voor me voelt laat dat dan ook merken. Niet door lullig of anders tegen me te doen, maar door gewoon eerlijk tegen me te zijn. Want je kan wel zeggen dat je niet verliefd op me bent en zo kom je ook op me over, maar dat betekend niet dat ik op deze manier met je verder wil gaan. Want nu voel ik me elke keer weer een week kut als ik na een onwijs leuke avond of weekend besef dat ik je weer weken niet zie. En ik vind het ook vervelend om van verschillende mensen steeds te horen dat we zo goed bij elkaar passen en blablabla. Ik wil je niet dwingen tot een keuze maar ik wil wel aan je vragen om nou eens een keer HEEL duidelijk naar mij te zijn. Vertel mij nou eens een keer simpelweg hoe je mij ziet en wat ik voor je beteken. Ik kan wel zelf dingen gaan invullen en mensen om ons heen vragen hoe jij over me denkt, maar daar schiet ik ook niks mee op. En als je echt niks met wil vertel dan ook meteen waarom je niks met me wilt zodat ik daar ook niet over hoef te piekeren. Ik denk persoonlijk dat het puur komt door mijn uiterlijk omdat ik voor mn gevoel voor de rest wel op één lijn zitten.. maar ik kan dr ook naast zitten natuurlijk..

Denk er maar even over na, maar laat het me wel weten als je er voor jezelf uit bent, zodat ik ook weet waar ik aan toe ben. Je hoeft zowieso niet bang te zijn om me te kwetsen want zoals het nu gaat kwets je me veel meer. Niks is zo vervelend als constant in onzekerheid zitten. Helemaal als het gaat om het allermooiste en allerliefste meisje dat ik ooit heb ontmoet. En ik kan nog wel drie kantjes volschrijven hoe leuk ik je vind en hoe graag ik wil dat het iets tussen ons word, maar dat weet je inmiddels allemaal allang. Ik wil je zowieso niet kwijt en ik ben bang dat als we op deze manier doorgaan echt nog een keer onwijs in de knoop komen te zitten en dat het uiteindelijk op een vervelende manier misgaat. Dus wees duidelijk en mischien zijn we er ff verrot van en zullen we elkaar een tijdje niet spreken, maar nogmaals op deze manier gaat het voor mij echt niet langer. We komen er hopelijk samen wel uit

Kus !
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:32
Spray rebel
Avatar van Spray rebel
Spray rebel is offline
De brief is goed opgesteld, je lult er niet teveel omheen.. Maar ik vind niet dat je voor je eigen moet invullen dat je "niet het uiterlijk" heb of in die trend.. Je moet niet zo minderwaardig denken, niet iedereen valt toch ook op Brad Pitt of Carmen Electra? Ik heb het ook een tijdje met een meisje gehad.. Zij was dol op me.. Ik ook wel op haar maar op een andere manier, toch voelde ik me soms aangetrokken tot haar.. Wij hebben ook gezoend en we zijn zelfs verder geweest, ze wilde ook graag zekerheid, maar ik kon haar die niet geven, ik twijfelde niet over haar innerlijk of uiterlijk, dat vond ik keileuk, maar ik had er geen goed gevoel bij en dat kan ook..! Op een gegeven moment hebben we toch 2 weken wat gehad, maar heb het daarna toch zelf weer uitgemaakt.. Het werkte gewoon niet..Toen daarna zijn we goede vrienden gebleven, we hebben nog wel eens gezoend als we beide niemand hadden, nou ja en zij is nu ook wel helemaal in de hemel van iemand anders..

Ik vind het wel goed van je dat je nu zekerheid wilt hebben, stel het er wel duidelijk bij, VRiENDEN of MEER? Dat is het enigste antwoord dat ik van je wil weten..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:17
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
thanks ! Ik haal dat stukje over mn uiterlijk er inderdaad wel uit, al denk ik nog steeds dat het daar aan ligt. Ik vind dat ik er prima uitzie en ben ook zeker tevreden met mezelf maar het is gewoon een erg mooi meisje en heeft de jongens praktisch voor het uitzoeken.. Ik weet dat ze vroeger ook een tijd op mij verliefd is geweest en dat gevoel verdwenen is. waarom dat gevoel verdwenen is dat weet ik niet.. En dat wil ik nu graag van dr weten
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 01:12
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
goeie brief hoor.. verder wel een paar foutjes gaat om de inhoud natuurlijk, maar aangezien het een redelijk belangrijke brief is zou ik et toch maar ff veranderen dus

Citaat:
...
Ik ben helemaal niet boos op je, maar als je niks voor me voelt en me gewoon als vriend ziet dan begrijp je hoe kut het voor mij is als er zoiets gebeurd gebeurt. Helemaal omdat er zoveel in het verleden is gebeurt gebeurd tussen ons.
...
Want je kan wel zeggen dat je niet verliefd op me bent en zo kom je ook op me over, maar dat betekend betekent niet dat ik op deze manier met je verder wil gaan.
...
En ik kan nog wel drie kantjes volschrijven hoe leuk ik je vind en hoe graag ik wil dat het iets tussen ons wordt, maar dat weet je inmiddels allemaal allang.
...
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 13:46
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
hahaha thanks
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 16:07
*$tylo*
Avatar van *$tylo*
*$tylo* is offline
Heb je de brief al gestuurd? Ben echt benieuwd namelijk wat zij te zeggen heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 16:34
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Nee sorry.. Ik denk dat ik hem maar niet ga versturen.. Ik heb haar ruim een week niet gesproken en het bevalt me best goed.. Ik weet dat het nu goed met haar gaat (had problemen met r gezondheid) en dat ze goede mensen om zich heen heeft. We houden gewoon contact via msn en telefoon en ik denk dat ik het maar even zo laat. Ik heb op dit moment nog genoeg andere dingen aan me hoofd en hoe graag ik ook wil dat het wat tussen ons word, ik ben blij dat we nog zo'n goede relatie hebben als dat we nu hebben. Dat wil ik niet op het spel zetten door haar nu nogmaals te confronteren met mijn gevoelens. Zij weet dat ze er zitten, en heb ook het gevoel dat als ik het even laat rusten zij vanzelf erover begint. Er zit gewoon nog steeds een onderhuidse spanning tussen ons, en zolang we op deze voet verder gaan zie ik die ook niet verdwijnen.. dus beter iets meer afstand nemen en dan kunnen we rustig bepalen hoe t nu verder moet en eerlijk gezegd denk ik dat ook de beste manier wil het ooit nog serieus tussen ons worden.. Zodra er iets nieuws of onverwachts gebeurt dan haal ik deze topic wel weer omhoog
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:54
*$tylo*
Avatar van *$tylo*
*$tylo* is offline
Goed idee Hou ons op de hoogte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Moeder verslaafd aan alcohol?
irisiris
3 22-06-2015 12:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.