Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 13:27
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik dacht, laten we eens een topicje Irak maken, dan verdwijnen de dagelijkse zelfmoordacties niet steeds in het "tiswah" bakje.

Hier misschien de eerste kinderstapjes naar het einde van het conflict:

Citaat:
Stammen in westen Irak bestrijden al-Qaeda
UTRECHT/BAGDAD - 30-09-2006 - De hoofden van stammen of clans in het onrustige westen van Irak hebben naar eigen zeggen de oorlog aan al-Qaeda verklaard. 'Het offensief tegen het terroristische netwerk staat op de rails'.

Dat verzekerde zaterdag sjeik Abdel Sattar Baziya, leider van de Abu Risha-clan en voorzitter van de stammenraad in de soennitische, westelijke provincie al-Anbar.

De stammen hebben vrijdag al drie Saudi's, twee Syriërs en drie Iraakse minderjarigen opgepakt die ze van terrorisme verdenken. Ze zijn volgens de sjeik aan de politie overgedragen. De stap betekent een steun in de rug voor de centrale regering in Bagdad. Die heeft zaterdag in Bagdad een uitgaansverbod van 24 uur afgekondigd om het geweld in de hoofdstad te bezweren.

© Tiscali/ANP
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2006, 13:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Eerste stapjes op weg naar het einde van het conflict? Jongen, ze zitten daar op het randje van een burgeroorlog. Als ze daar al niet middenin zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:31
Verwijderd
Inderdaad, Irak is één en al chaos. Ik denk niet dat het daar ooit goed gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:39
De #1 Baas
Avatar van De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Irak komt nog wel tot een burger oorlog ik bedoel die spanningen daaro zijn gewoon veels te groot...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 16:12
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Burgeroorlog hoeft niet per se slecht te zijn natuurlijk. Het land zou er op den duur beter op kunnen worden. Om binnen de landsgrenzen ontzettend veel fracties te hebben die elkaars bloed wel kunnen drinken, en die dan vervolgens min of meer dwingen tot samenwerking is natuurlijk ook geen houdbare situatie. Op zich zou het dan geen raar idee zijn om het land op te splitsen in een soenitisch en een shi'itisch deel om de vrede nog enigszins te bewaken. Of dit relaistisch is is een tweede natuurlijk.. maar jah.. Een opsplitsing heeft het voormalige balkan-gebied ook aardig 'ontstressed'.. ideaal is het zeker niet natuurlijk, maar je moet toch wat.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 16:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ach, ze moeten gewoon eens leren dat mekaar afmaken om welke stroming van een godsdienst je aanhangt belachelijk is.

Ook een leuk nieuwsfeitje is overigens dat Al Sadr het commando over zijn milities kwijt lijkt te raken. Een artikel gister sprak ervan dat ongeveer een derde van zijn legertje geen orders meer aanneemt en zich tegenwoordig verhuren als freelance doodseskader.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 17:06
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Best een treurige geschiedenis, eigenlijk. Ik bedoel, iemand van mijn leeftijd daar heeft al heel wat ellende moeten verteren.

Ik zie het niet zo snel goedkomen.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:10
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Irak is zowiezo een kk zooi america had het moeten plat bombaderen en er een wallmart op moeten zetten
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 18:46
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
nee
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:38
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Woef schreef op 30-09-2006 @ 19:10 :
Irak is zowiezo een kk zooi america had het moeten plat bombaderen en er een wallmart op moeten zetten
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 30-09-2006 @ 17:12 :
Burgeroorlog hoeft niet per se slecht te zijn natuurlijk. [...] ideaal is het zeker niet natuurlijk, maar je moet toch wat.
Gefeliciteerd! Je kunt meteen bij Fox News aan de slag:

Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:31
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
akumabito schreef op 30-09-2006 @ 17:12 :
Op zich zou het dan geen raar idee zijn om het land op te splitsen in een soenitisch en een shi'itisch deel om de vrede nog enigszins te bewaken. Of dit relaistisch is is een tweede natuurlijk..
Probleem is dat door de hele Arabische wereld die onderverdeling min of meer economisch en politiek vastligt. Maar in Iraq hoeft het niet persé slecht te gaan, het noorden is relatief veilig geworden en stoomt zich tegenwoordig zelfs klaar voor toerisme, het is er ook erg veilig, toch een overwinning voor de Koerden.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:36
Verwijderd
Oh puh-lease, 'veilig'. Als je het vergelijkt met de chaos in de rest van het land is het noorden misschien relatief minder gevaarlijk, maar eer je het predikaat veilig erop kan plakken zijn we wel wat jaartjes verder.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:39
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
*?* Leg uit?
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:40
Verwijderd
Ik denk niet dat er een plek is in Irak die je als 'veilig' kan bestempelen - dat is mijn indruk tenminste.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:52
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Coalitietroepen hebben zich opgesteld op de grenzen van de voormalige Koerdische gebieden in het noorden en noord-oosten. Daardoor zijn de steden Kirkuk, Arbil, Sulaimaniyah enz plots veilig geworden, half Iraq zit daar nu om de gevechten in het zuiden en centraal te ontlopen. Je moet maar een paar km voorbij die veilige grens gaan of je zit in de hel (Mosul bv.). Het probleem is dat de regering nu meer centraal gezag wilt en daar ook de Koerden bij wil betrekken waardoor die hun autonomie dreigen kwijt te spelen én de mogelijkheid om te chargeren vanuit hun gebieden in Turkije, 't is complex Ook het uiterste zuid-oosten is veilig.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 23:54
Verwijderd
Ik vind persoonlijk 'minder gevaarlijk' beter. Maar goed, 'relatief veilig' dan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 01-10-2006 @ 00:31 :
Probleem is dat door de hele Arabische wereld die onderverdeling min of meer economisch en politiek vastligt. Maar in Iraq hoeft het niet persé slecht te gaan, het noorden is relatief veilig geworden en stoomt zich tegenwoordig zelfs klaar voor toerisme, het is er ook erg veilig, toch een overwinning voor de Koerden.
Dat is grappig dat je dat zegt, want Kurdisch Irak heeft inderdaad een *reclamefilm* gemaakt om toeristen te lokken! "The other Iraq"!
Jon Stewart werpt er een blik op (vlak nadat -ook ontopic!- Amerikaanse hoge militairen hun bezorgdheid uiten over mogelijke burgeroorlog):
http://www.youtube.com/watch?v=Ov_4GyKpTCI
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2006, 00:17
Verwijderd
Een burgeroorlog zit er aan te komen voor die arme Irakezen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:41
Verwijderd
www.youtube.com/watch?v=Ov_4GyKpTCI Echt een te foute Comedy Central-video.

Mja, ik vrees dat de Amerikanen Irak halsoverkop gaan verlaten en dat het land aan zichzelf wordt overgelaten en daarmee de hele regio meetrekt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-10-2006 @ 01:41 :
www.youtube.com/watch?v=Ov_4GyKpTCI Echt een te foute Comedy Central-video.
Euhm... die zette ik er dus net neer.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 01:48 :
Euhm... die zette ik er dus net neer.
Dat heb je net toegevoegd, toen ik postte stond het er nog niet voor zover ik weet. Echt heel erg leedvermaak, maar wel briljant.

Vooral als dat meisje 'share the dream' zegt, omg.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 00:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-10-2006 @ 01:49 :
Dat heb je net toegevoegd, toen ik postte stond het er nog niet voor zover ik weet.
Nee hoor, het stond er echt al om 01:07 al. Ik dacht er meteen aan toen Carosa dat over toerisme postte. Maar het is alleen maar goed om te zien dat er nog een andere Stewart-fan is.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 01:26
professor2
professor2 is offline
waarom splitsen ze dat land niet gewoon op


kk turken ook
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2006, 08:08
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Opsplitsen, da's een goed idee, en dan een grote hoge lange betonnen muur ertussen
Alle gekheid op een stokje, dat zou kunnen werken, Irak is net als Iran ook maar een samenraapsel van stammen waar "men" besloten heeft 1 bestuur aan te geven.
Mits beide partijen kunnen instemmen waar dan precies de grens komt. Mijn ervaring met een ander land is dat dat nooit echt goed komt, het gras is namelijk altijd groener aan de andere kant van het hek en er zijn altijd een paar idioten bij die het heerlijk vinden mensen (liefst burgers) op te blazen en er een politieke- of godsdienstige reden bij verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 10:19
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Nee gekheid de irakeze overheid of amerikaanse leger zou veel meer mensens daar moeten hebben om het land in bedwang te houden...
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 11:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 02:26 :
waarom splitsen ze dat land niet gewoon op [afbeelding]


kk turken ook
Euhm... wat hebben de Turken hier mee te maken?

En zomaar het land verdelen zal niet lukken. Iedereen zal immers aanspraak willen maken op het olierijke gebieden van Irak.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 12:56
professor2
professor2 is offline
Citaat:
hookee schreef op 01-10-2006 @ 09:08 :
Opsplitsen, da's een goed idee, en dan een grote hoge lange betonnen muur ertussen
Alle gekheid op een stokje, dat zou kunnen werken, Irak is net als Iran ook maar een samenraapsel van stammen waar "men" besloten heeft 1 bestuur aan te geven.
Mits beide partijen kunnen instemmen waar dan precies de grens komt. Mijn ervaring met een ander land is dat dat nooit echt goed komt, het gras is namelijk altijd groener aan de andere kant van het hek en er zijn altijd een paar idioten bij die het heerlijk vinden mensen (liefst burgers) op te blazen en er een politieke- of godsdienstige reden bij verzinnen.
men ?
je bedoelt de britten in hun drang omd e wereld te koloniseren

wat is dat nou voor onzin redenatie dus kunnen we net zo goed alle landen terwereld 1 land maken ofzo ?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 12:58
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 12:46 :
Euhm... wat hebben de Turken hier mee te maken?

En zomaar het land verdelen zal niet lukken. Iedereen zal immers aanspraak willen maken op het olierijke gebieden van Irak.
zijn de grootste tegenhouders van de opsplitsing omdat ze bang zijn voor de koerden in eigenland als er een koerdisch deel komt in noord irak


de olie rijke gebieden zitten a heel duidelijk ijn het zuiden niet ergens langs de grens tussen 2 groepen ofzo
en b dat is geen reden om het land niet op te splitsen alsof er anders in een burgeroorlog niet om gevohten word ofzo
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 14:24
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
maar ff serieus wie luisterd in de wereld nou wat de turken willen?
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 16:21
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Woef schreef op 01-10-2006 @ 15:24 :
maar ff serieus wie luisterd in de wereld nou wat de turken willen?
wouter bos, stemmen winnen
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 17:28
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Woef schreef op 01-10-2006 @ 15:24 :
maar ff serieus wie luisterd in de wereld nou wat de turken willen?
amerika en de EU helaas
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 17:30
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
EU? America? dacht het niet hoor!
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 18:35
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 13:56 :
men ?
je bedoelt de britten in hun drang om de wereld te koloniseren
wat is dat nou voor onzin redenatie dus kunnen we net zo goed alle landen terwereld 1 land maken ofzo ?
Ik wist niet dat Irak (nog) onder brits bewind was? Mijn idee was juist opsplitsen, misschien was vroeger Irak als geheel een goed idee, nu de heethoofden het kookpunt bereiken niet meer. Het gaat volgens mij dan ook niet alleen meer om land, maar geloof.
Sinds het uiteenvallen van de Sovjet-unie zijn ook veel landen weer autonoom, hoewel dat ook niet overal goed gaat is dat misschien toch een optie.
Het risico is dat "rijke" delen zich altijd willen afsplitsen, ze voelen zich de sponsor van het arme deel.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
hookee schreef op 01-10-2006 @ 19:35 :
Ik wist niet dat Irak (nog) onder brits bewind was? Mijn idee was juist opsplitsen, misschien was vroeger Irak als geheel een goed idee, nu de heethoofden het kookpunt bereiken niet meer. Het gaat volgens mij dan ook niet alleen meer om land, maar geloof.
Sinds het uiteenvallen van de Sovjet-unie zijn ook veel landen weer autonoom, hoewel dat ook niet overal goed gaat is dat misschien toch een optie.
Het risico is dat "rijke" delen zich altijd willen afsplitsen, ze voelen zich de sponsor van het arme deel.
dat is ook niet zo maar niemand heeft besloten aan een samenraapsel van stammen bestuur te geven het was een britste kolonie die onafhankelijk is geworden

maar wat is daar mis mee economisch odnerzoek wijst uit dat regios die steun ontvangen zich uiteindelijk minder ontwikkelen dan regios die ozihzelf zich moeten ontwikkelen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2006, 19:02
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Woef schreef op 01-10-2006 @ 18:30 :
EU? America? dacht het niet hoor!
dan zou ik nog maar eens hard nadenken
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 13:58 :
zijn de grootste tegenhouders van de opsplitsing omdat ze bang zijn voor de koerden in eigenland als er een koerdisch deel komt in noord irak
Hum... volgens mij hebben de Turken echt niets te zeggen over de manier waarop de Iraki's hun land inrichten, hoor.

Citaat:
de olie rijke gebieden zitten a heel duidelijk ijn het zuiden niet ergens langs de grens tussen 2 groepen ofzo
en b dat is geen reden om het land niet op te splitsen alsof er anders in een burgeroorlog niet om gevohten word ofzo
Zowel Sji'eten, Soennieten als Koerden zullen die zuidelijke olie-rijke gebieden willem claimen. Bij een eventuele opsplitsing zal dat dus op ruzie uitdraaien.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Kortom: het wordt een teringzooi daar, en dat zal pas ophouden als na jaren burgeroorlog alles kapot is en er niets meer over is. Daarna moet het land met internationale steun weer helemaal opgebouwd worden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:39
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:06 :
Hum... volgens mij hebben de Turken echt niets te zeggen over de manier waarop de Iraki's hun land inrichten, hoor.


Zowel Sji'eten, Soennieten als Koerden zullen die zuidelijke olie-rijke gebieden willem claimen. Bij een eventuele opsplitsing zal dat dus op ruzie uitdraaien.
je denkt dat de irakis zelf alles over hun land te zeggen hebben ?
de amerikanen zijn de baas hoor en die luisteren wel naar turkse druk helaas

ja maar dat is dus onzin dan moeten de koerden oliebronnen op 2000 kilometer van hun grondgebied vclaiemen

er word hoe dan ook om gevochten maar een aparte staat lijkt me dan nog bde beste oplossing
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:46
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 21:39 :
je denkt dat de irakis zelf alles over hun land te zeggen hebben ?
de amerikanen zijn de baas hoor en die luisteren wel naar turkse druk helaas
Natuurlijk is de Iraakse regering een marionettenshow van de VS. Dat realiseer ik me zeker wel.

Citaat:
ja maar dat is dus onzin dan moeten de koerden oliebronnen op 2000 kilometer van hun grondgebied vclaiemen
Het gaat erom dat alle drie de groepen aanspraak kunnen maken op die gebieden omdat alle drie de groepen in de staat Irak wonen.

Citaat:
er word hoe dan ook om gevochten maar een aparte staat lijkt me dan nog bde beste oplossing
Ik voorzie een Balkan-situatie. Oorlog, dus.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:47
juno
Avatar van juno
juno is offline
Yup. Ze hadden Saddam gewoon moeten laten zitten. Het was een dictator, maar de treinen reden tenminste wel op tijd. Nu gaat alles in puin.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:23
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:46 :
Natuurlijk is de Iraakse regering een marionettenshow van de VS. Dat realiseer ik me zeker wel.


Het gaat erom dat alle drie de groepen aanspraak kunnen maken op die gebieden omdat alle drie de groepen in de staat Irak wonen.


Ik voorzie een Balkan-situatie. Oorlog, dus.
wat wou je dan zeggen


waar haal je dat nou wee vadaan natuurlijk niet de shieten en de snoennieten zullen over de grenzen gaan steggelen natuurlijk maar als het land echt verdeeld gaat worden zitten de koerden in principe redelijk vast kwa grenzen en de shieten zullen ook niet zo mal zijn om een gebied wat midden in soennitisch deel ligt te claimen

oorlog sluit ik niet uit maar ik denk dat dat wel mee valt aangezien niemand een georganiseerd leger heeft zelfmoordaanslagen en terreur daar kom je niet zo makkelijk van af nee

nu trek je toch de foute paralel de balkan is eerder het uiteenvallen van joegoeslavie wat vooral door de serven gedomineerd werd
precies de situatie die we in irak niet willen hebben een land met meerdere bevolkings groepen die elkaar niet mogen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 21:24
professor2
professor2 is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:47 :
Yup. Ze hadden Saddam gewoon moeten laten zitten. Het was een dictator, maar de treinen reden tenminste wel op tijd. Nu gaat alles in puin.
wat een onzin ze hadden alleen beter na moeten denken wat ze daarna met irak gingen doen

amerika heeft de oorlog verloren toen ze hem net hadden gewonnen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 22:23 :
waar haal je dat nou wee vadaan natuurlijk niet de shieten en de snoennieten zullen over de grenzen gaan steggelen natuurlijk maar als het land echt verdeeld gaat worden zitten de koerden in principe redelijk vast kwa grenzen en de shieten zullen ook niet zo mal zijn om een gebied wat midden in soennitisch deel ligt te claimen
Let op, leg ik het nog één keer uit:

Koerden, Sjiéten, Soennieten wonen allemaal in Irak. Bij het opdelen zullen zij alledrie aanspraak maken op de olievelden, wat die bevinden zich allemaal in hun *land* Irak, no matter *waar* in Irak zij nu wonen. Snappie?

Citaat:
nu trek je toch de foute paralel de balkan is eerder het uiteenvallen van joegoeslavie wat vooral door de serven gedomineerd werd
precies de situatie die we in irak niet willen hebben een land met meerdere bevolkings groepen die elkaar niet mogen
Dat zeg ik: Joegoslavië viel uiteen in verschillende landjes en dat werd oorlog. Nu vrees ik ook voor oorlog als Irak uitéén valt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 22:24 :
wat een onzin ze hadden alleen beter na moeten denken wat ze daarna met irak gingen doen

amerika heeft de oorlog verloren toen ze hem net hadden gewonnen
Amerika had geen plan voor na de oorlog. Ze dachten dat iedereen hen zou verwelkomen met bosjes bloemen. Serieus, er wás geen plan B. Men mocht niet eens een plan B maken. Kun je nagaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 23:02 :
Amerika had geen plan voor na de oorlog. Ze dachten dat iedereen hen zou verwelkomen met bosjes bloemen. Serieus, er wás geen plan B. Men mocht niet eens een plan B maken. Kun je nagaan.
jantje ik zeg toch dat dat het probleem was wat is je punt nou
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:50
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 22:24 :
wat een onzin ze hadden alleen beter na moeten denken wat ze daarna met irak gingen doen

amerika heeft de oorlog verloren toen ze hem net hadden gewonnen
Wat had je willen doen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 22:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 01-10-2006 @ 23:49 :
jantje ik zeg toch dat dat het probleem was wat is je punt nou
Niets, ik ben het met je eens. Ik weid alleen maar verder uit.

Overigens heet ik Mark Almighty en niet Jantje Almighty.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 23:18
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sylph schreef op 01-10-2006 @ 23:50 :
Wat had je willen doen?
er bijvoorbeeld er zaten veel te weinig troepen toen saddam viel
werden er ziekenhuizen geplunderd etc het wzas een grote chaos er was geen enkel plan voor hulp wederopbouw was niet vantevoren gergeld en als laatste er was op geen enkele manier nagedacht wat te doen met irak met verschillende bevolkings groepen
opsplitsen federaal maken of anders hoe er een natie van te vormen

er was gewoon nergens over nagedacht echt nergens alleen hoe saddam zo snel mogelijk uit te schakelen wat amerika voortreffelijk gedaan heeft de oorlog duurde verassend kort
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlanse steun aan inval Irak
Mark Almighty
130 04-04-2007 18:23
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nieuwe betoog [oorlog in irak] gemaakt :please nakijken
halilo
4 06-01-2006 14:14
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken]
halilo
14 05-01-2006 21:10
De Kantine Nederlandse troepen uit Irak NU!
niceman1984
13 17-01-2004 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor of tegen een aanval op Irak
Rafael
5 12-02-2003 11:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vs vs Irak
Joop von Amsber
2 15-01-2003 10:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.