Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2004, 13:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Net gezien, ik vond het een erg sterke film, met notabene meneer Ashton Kutcher in de hoofdrol. Ik vind het thema van de film erg goed;

Als je de mogelijkheid had om iets verschikkelijks in het verleden te veranderen, zou je dat doen ookal betekend het dat je zelf met de consequenties daarvan moet leven?

anyway, leuk gefilmd, redelijk tot goed acteerwerk; ik vond de effecten wel leuk als Ashton het verleden induikt; alhoewel een beetje overdone.

Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 15:16
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Het verhaal is best interessant maar de uitwerking is soms wat rommelig, het acteerwerk is van een redelijk laag niveau en heel wat dialogen zijn nep, hersenloos en nietszeggend.

Toch heb ik me wel degelijk weten te amuseren. Hoe? verstand op 0 en genieten van de originele grappen en de coole special effects.

[upon discovering his armlessness]
Evan (Kutcher): What the fuck?
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 20:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mjah, mischien ben ik het wel eens over het acteerwerk, maar goed, ik bekeek de film ook met de gedachte van "Het kan lang nooit zo erg zijn als Punked (of hoe je dat schrijft)", dus ik vond het persoonlijk erg meevallen, niks appart maar ook niet hoogstaand.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 12:57
heavinly
heavinly is offline
Ik ben er echt benieuwd naar, maar hij komt voorlopig nog niet in de bios geloof ik. Maar ik ga er zeker heen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 15:54
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik heb hem net gedownload dus ik zal hem wel kijken later vandaag of de komende week
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 23:42
Type
Avatar van Type
Type is offline
Leuke film om een keer te zien inderdaad, en dat Donnie Darko meets Memento ben ik het wel mee eens.
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 12:41
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik heb hem een tijdje geleden gezien in snake, en die was idd goed . Het eerste kwartier was stiekem maar niets, maar ik ben zeer blij dat ik ben blijven zitten.


En ik denk dat iedereen wel iets uit zijn verleden anders zou willen gedaan hebben... Dus als je de kans had omdat te veranderen het ook zou doen, maar als je dan ziet dat alles mee veranderd is het toch maar raadzaam om het niet te doen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:52
Verwijderd
Ik heb 'm afgelopen weekend gezien..

En ik vind het een zeer goede film, zelfs Ashton kwam gewoon serieus over.
Af en toe zielige stukjes ertussen, dat wel..
(Het is ook een half-drama).

verder verrraad ik niks.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 01:50
Verwijderd
Ik vond het een matige film. Hij was vermakelijk, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk vond ik niet overtuigend, het kwam af en toe een beetje geforceerd over. De film heeft verder inhoudelijk of qua boodschap eigenlijk niks te bieden; de titel en de quote in het begin - 'chaos theory' - dekken de hele lading.

*lichte spoiler volgt*

En als iemand mij kan vertellen wat het punt was van de beginscene (de flash-forward)? Het kwam later terug, maar was totaal onnodig voor het verloop van het verhaal...puur bedoeld om de kijker in het begin even te boeien, maar uiteindelijk slechts één van de enkele alternatieve tijdlijnen waar hij in verzeild was geraakt.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:37
Verwijderd
Ik heb een hekel aan films die inhoudelijk een boodschap willen geven..
Krijg je dingen als Passion of the Christ ed.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:45
Verwijderd
Ik weet niet precies waar je op doelt, maar dat een film een boodschap heeft wil niet direct zeggen dat het er dik bovenop hoeft te liggen. Een goede inhoud gaat verder dan een paar melodramatische scenes...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:21
AJMouse
Avatar van AJMouse
AJMouse is offline
Wel of geen boodschap, ik zou daar toch geen waarde aan hechten als een film zegt van: Zo en zo is het met et leven, dus dan weet je dat maar ff.

Ik vond het gewoon een erg leuke film, en 8 man met mij, we hebben em dit weekend gekeken.
__________________
Há lekker, appeltaart!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 18:58
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
de band vind ik goed
de film ken ik niet
__________________
a pill-popping jukebox
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:01
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken. Als drama lachwekkend en als science-fiction te stompzinnig.

Citaat:
Ik heb een hekel aan films die inhoudelijk een boodschap willen geven..
THE BUTTERFLY EFFECT had anders wel een boodschap, alleen geen religieuze.

Citaat:
En als iemand mij kan vertellen wat het punt was van de beginscene
Niets meer dan een zogenaamde audience hook.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)

Laatst gewijzigd op 09-06-2004 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 19:06
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
gister in de sneak preview, echt een geweldige film gewoon, just wat de TS zegt

"ik vond het een erg sterke film, met notabene meneer Ashton Kutcher in de hoofdrol. Ik vind het thema van de film erg goed; "

"Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento."
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:48
heavinly
heavinly is offline
Ik ga vanavond naar de Sneak.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:12
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Diesel schreef op 01-05-2004 @ 16:16 :


[upon discovering his armlessness]
Evan (Kutcher): What the fuck?
En bedankt

Spoilertag?

Ontopic: ik wil em wel heel graag zine om het verhaal maar had liever een ander gezien ipv meneer Kutcher .
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:08
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 12-06-2004 @ 15:12 :
Ontopic: ik wil em wel heel graag zine om het verhaal maar had liever een ander gezien ipv meneer Kutcher .
Hij is echt niet vervelend aanwezig in de film imho. Hij speelt best goed...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2004, 16:36
Solid
Avatar van Solid
Solid is offline
wat een gezeur weer vanwege ashton kutcher, met iemand anders zou niemand het erover hebben.. Enfin ik vond het een leuke, inderdaad vermakelijke, film. Ik vond het verhaal goed verzonnen en die special effects waren wel ok. Sommige dingen zijn enigzins rommelig uitgewerkt, maar verder vond ik 't een goede film, interessant gegeven ook
__________________
Drop it!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:53
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Type schreef op 12-06-2004 @ 17:08 :
Hij is echt niet vervelend aanwezig in de film imho. Hij speelt best goed...
Sja ik zal hem kijken neemt niet weg dat ik 'm nog steeds een lamlul vind.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 09-06-2004 @ 20:01 :
Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken.
Legatus en het fenomeen tijdreizen .

Ik ben erg nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 02:31
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
Wil hem erg graag zien, zag toevallig vandaag de poster hangen in de bios waar ik werk dus dat betekent dat we hem wel krijgen, ik heb alleen geen idee wanneer ie uitkomt
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:28
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
29 juli 2004.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:35
Verwijderd
Net gekeken. En eerlijk... echt een goeie, bizare film...
Citaat:
Ik vind het een beetje Stand By Me meets Donnie Darko meets Memento.
Stand by me ken ik niet (zal ik zeker kijken) maar over de rest, helemaal mee eens.

Het laat je echt achter met zo'n raar gevoel...
Ik was helemaal van de kaart na die film (nuchter gezien nog ook... maar ligt ook aan privé dingen die momenteel plaats nemen)

Maar echt, ik vond het een goeie film!

En Ashton? Goed geacteerd (ik vind em zowiezo leuk van That 70's show)

En tja... Hij's gewoon geil

Ik denk dat je deze film, net zoals Donnie Darko, alleen zou moeten zien, of als iedereen heel stil is en oplet (wat je wel in de bios kan hebben, maar thuis vaak niet)

Naja, igg, veel kijk plezier!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 01:57
Artus
Avatar van Artus
Artus is offline
vette film, redelijk geacteerd, vooral door de 2 jonge Evans, Kutcher vond ik iets minder. het is natuurlijk pure onzin die ook niet uitgelegd wordt, maar het verhaal vind ik desondanks goed. eigenlijk is mn enige punt wat ik echt jammer vond dat echt niks aan de verbeelding over wordt gelaten, werkelijk alles wordt uitgelegd.. maar verder een zéér vermakelijke film die mij ook met een raar gevoel achterliet
__________________
Her name in blood and her eyes on me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 10:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond TBE niet onaardig, maar het verhaal was te clichematig en soms slordig uitgeschreven. Het was met name door de stemmige muziek allemaal wel redelijk spannend hoor, daar niet van, maar ik had constant het gevoel dat het gegeven door de tamme regie niet helemaal uit de verf kwam. Zonde, want sommige scenes waren an sich redelijk sfeervol. Ook erg jammer was schaamteloze manier waarop de de filmmakers de kijker belazeren aan het eind van de film(hint: smallfilm). Dat ging mij echt veel te ver en haalde de film zeker een paar puntjes verder naar beneden.

Maar het allergrootste probleem was echter het gebrek aan uistraling en acteervermogen van Ashton Kutcher. De eenvoudige corners van zijn rol beheerst hij wel aardig, maar hij weet zijn personage NERGENS, maar dan ook NERGENS te voorzien van een derde dimensie. En tja, als dit soort zaken al niet in orde zijn komt een film als deze doorgaans niet van de grond.

Daar komt nog eens bij dat de film zich absoluut niet kan meten met thematisch (enigszins) vergelijkbare films zoals Donnie Darko of Frequency. Zoiets had ik natuurlijk ook niet hoeven verwachten van een onbeduidend B-filmpje, maar ik was toch best wel teleurgesteld. Want nu is The Butterfly Effect eigenlijk niets meer dan een lekker tussendoortje, terwijl er met een beetje meer aandacht voor het script best een behoorlijk stevige genrefilm had kunnen worden neergezet. Too bad.

Maar ik denk dat de meesten hier er toch anders over denken. Prima.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:35
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik wil de director's cut nog n keer zien/downloaden/bemachtigen, alternatief einde blijkt wat beter te zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:59
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Maar ik denk dat de meesten hier er toch anders over denken. Prima.
Mijn reactie staat ook op SNEAKPOINT

Ik gaf hem een vier, voor de moeite.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:02
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
werkelijk alles wordt uitgelegd..
Lang niet alles wordt uitgelegd.

Citaat:
soms slordig uitgeschreven
Héél slordig.

Ik probeer te begrijpen waarom de meerderheid zo lovend over deze film is. Vaak kom ik er wel uit, maar hier ben ik oprecht verbaasd.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 07-07-2004 @ 14:59 :
Mijn reactie staat ook op SNEAKPOINT

Ik gaf hem een vier, voor de moeite.
Heh.

Tja ach, wat op sneakpoint geldt, geldt hier natuurlijk ook. Onder welke naam sta je daar geregistreerd?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:00
Verwijderd
Sorry voor de up. Maar ik heb deze film net gezien..

Ik vond hem zelf ok. Ik leefde mij goed mee in de film.

@Legatus: Ik probeer te begrijpenw aarom jij de film "minder" vind. Matig acteerwerk ben ik het niet met je eens...
In het begin had ik echt zoiets van, wow doen die kereltjes goed (acteren)

Ik leefde mij iig echt mee in de film.
Tijdens de film had ik echt genoeg dat ik zei: Wow.
Wat gebeurt er nu weer...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:30
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
ingisteren gezien, vond het alsnog een goede film vermakelijk vooral..
apart om al die dingen zo te zien veranderen, niet echt super goed gedaan maar goed, zelf ashton vond ik nog wel meevallen..
ik was er een gegaan met geen verwachtingen, maar vond hem uiteindelijk toch wel een 7/10
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 18:02
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
@Legatus
Ik probeer te begrijpenw aarom jij de film "minder" vind. Matig acteerwerk ben ik het niet met je eens...
Matig acteerwerk (vooral) van Kutcher. Niet tenenkrommend, en hij heeft het geprobeerd, maar hij lijkt zijn personage geen diepte te kunnen geven. De grote schuld ligt vooral bij het scenario. Amy Smart vond ik juist de grote verrassing.

Ik vind deze film vooral verschrikkelijk vanwege het verloop van het verhaal, daarbij heb ik geen probleem met zaken die ambigu blijven, maar er is o.a. totaal geen uitleg ten aanzien van waarom hij kan tijdreizen. Ze gaan ook niet voor een einde waarover geïnterpreteerd kan worden. Dan wil ik al helemaal niet praten over de manier waarop hij er achterkomt dat hij kan tijdreizen. Tenenkrommend. Ook worden de regels van tijdreizen door de makers gebroken. Iets waar ik erg over val. De personages zijn ook te oppervlakkig en clichématig. Ik heb al aan een aantal mensen mijn grote problemen uitgelegd. Ze kunnen alleen maar instemmen en vervolgens reageren dat ze het toch een leuke film vonden. En dat is hun recht.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 21:48
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Lijkt me wel een leuke film

Alleen een beetje jammer van Ashton, maar goed, misschien verrast hij me nog wel met zn acteerkunsten.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 01:49
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
ik wil 'm wel zien.. niet voor het verhaal, maar voor de sfeer.
(ok ok, en ashton )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 15:49
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
hmm trailers te veel van gezien, dus zo maar eens op zoek gaan
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-08-2004, 17:06
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Ik heb em gezien en voor een ieder met een beetje fantasie is dit ook een aanrader
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:47
spookylisa
Avatar van spookylisa
spookylisa is offline
Goede film, spannend
Supergaaf
__________________
*moodswingsister* wear the shirt you think you like
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:49
Pla
Pla is offline
Ik vond de film echt heavy! Het begin vond ik vooral best schokkend, maar wel super goed..
Ik vond het wel een 8.5 waard eigenlijk..
__________________
duss..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 14:22
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vond het een schiterende film. Leuk verhaal alleen idd een beetje overdreven special effects. Wat betreft Ashton Kutcher. Wat kan mij het nou schelen dat hij het is. Als het maar leuk is. En ik vond het leuk .

Ik heb die andere films die jullie noemen niet gezien maar die ga ik zeker een keer huren ofzo.

Citaat:
legatus schreef op 09-06-2004 @ 20:01 :
Rommelig scenario, matig acteerwerk en geforceerde plotwendingen, waarvan sommigen zich niet houden aan de theorie van tijdreizen die de makers gebruiken.
Waarom moet je je altijd aan eenzelfde theorie houden? Een keer iets anders is best leuk .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 18:00
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-08-2004 @ 15:22 :
Waarom moet je je altijd aan eenzelfde theorie houden? Een keer iets anders is best leuk .
Bedenk zoveel theorieën als je wil, maar BREEK ze niet. Ik verwijs maar weer eens naar die "stigmata-scenè". Weinig mensen hebben het in de gaten, maar wat daar gebeurd is héél slecht scenarioschrijven. Gemakzucht ten top.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 19:12
heavinly
heavinly is offline
Gaaave film. <3 Echt super.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 02:48
Munky-2nd
Avatar van Munky-2nd
Munky-2nd is offline
Doet me aan Groundhog Day denken... elke dag opnieuw beleven totdat t WEL goed gaat...

alleen hier gaat t dan over een tijd van 13 jaar... maar toch, een vette film!!
__________________
Tune it in, Chill out, Drop dead, I need a fix
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 00:19
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
in het begin snapte ik er geen hol van .. maar later begon ik het steeds meer te begrijpen .. goede film
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:08
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Gisteravond gezien.

In het begin heel vaag en ik snapte er geen reet van maar uiteindelijk werd alles me duidelijk.
goede film
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:09
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Aurora schreef op 04-08-2004 @ 22:48 :
Lijkt me wel een leuke film

Alleen een beetje jammer van Ashton, maar goed, misschien verrast hij me nog wel met zn acteerkunsten.
hij heeft mij wel verrast, ik vond hem vrij goed acteren.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:55
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
k vond het een goede film, maar zit nog met n dilemma:

donderdag heb een gedownloade versie van de film gezien, terwijl een vriendin woensdag de bioscoopversie heeft gezien.

Spoiler
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.

Laatst gewijzigd op 28-08-2004 om 15:04.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:55
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 28-08-2004 @ 15:55 :
k vond het een goede film, maar zit nog met n dilemma:

donderdag heb een gedownloade versie van de film gezien, terwijl een vriendin woensdag de bioscoopversie heeft gezien.

Spoiler
ik heb geen idee waarom dat is gedaan maar mij lijkt de eerste versie (die heb ik zelf ook gezien) beter
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 17:20
Verwijderd
Ik moet 'm nog steeds zien, hoewel me al tijden geleden aangeraden is erheen te gaan (ver voor ie in de bios was)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 20:20
Verwijderd
ik heb m net gezien op mn comp. ik had m gedownload..iedere keer dat je denkt dat je het snapt...is er weer iets heel anders..dat was echt geweldig..


ik was stomverbaasd en ik vond het een klasse film
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom wij geen vrije wil hebben
snepsnep
129 16-07-2007 10:19
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 14]
Verwijderd
500 05-08-2005 12:54
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van? [Deel 9]
Dinalfos
500 13-01-2005 21:57
Films, TV & Radio Film jaarlijstjes 2004
Carpe Diem
55 03-01-2005 12:42
Muziek eerstvolgende concert, optreden, festival...
netram
500 06-11-2004 15:48
Muziek The Butterfly Effect - Begins Here
Carn
13 10-08-2003 21:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.