Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Bekijk resultaten poll: Met welke vorm van Openbaar Vervoer reis je het liefste!
Trein 83 81.37%
Bus 34 33.33%
Tram 11 10.78%
Metro 20 19.61%
Overig 5 4.90%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2005, 22:14
Verwijderd
je kan niet reiden maar alleen maar rijden .

Maar ik liefst de trein of metro en dan tram.
Trams in a'dam rijden trouwens beter dan de trein. Niet per definitie op tijd maar zo massaal dat de volgende niet ver weg is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2005, 22:50
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Ik heb een hekel aan trams, iig die van de HTM, ze zijn langzaam, zitten niet lekker en trekken het vreemdste volk aan. Maar die nieuwe in A'dam waren een stuk beter .

Treinen zijn gewoon lekker, reizen met 100nogwat km/u en stoppen recht in het midden van de steden waar ik moet zijn, da's toch prima.

Bussen zijn de topping op het geweldige OV fundament gelegd door de NS, neit echt super ofzo, maar handig om net wat dichter in de buurt te komen van waar je moet zijn.

Een metro die op tijd rijdt is echt cool, de Weense metro is echt het beste OV dat ik ooit heb mogen beproeven. Maar meestal is het een stuk minder dus heb er maar neit op gestemd.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 23:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
De fiets natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:16
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
DE BUS!!!!!!! Uiteraard!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:18
damsco
damsco is offline
bus
vooral omdat ik ergens woon waar bijna niemand instapt
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:19
Bell
Avatar van Bell
Bell is offline
Citaat:
damsco schreef op 25-10-2005 @ 10:18 :
bus
vooral omdat ik ergens woon waar bijna niemand instapt
herkenning

mijn halte is de 3e halte van het begin van de route.. maar de haltes daarvoor stapt nooit iemand in.. dus eigenlijk is mijn halte de eerste

ruime keus aan zitplaatsen
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Met de trein, het liefste een intercity. Vooral als er weinig mensen in jouw coupé zitten. Heerlijk, steeds hetzelfde geluid van de wielen. Dan kan ik heel ontspannen een boek lezen en merk ik nauwelijks dat er tijd voorbij gaat.

In de bus moet je veel te veel opletten, voor je het weet, duw je te laat op het knopje.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:46
Verwijderd
vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:42
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-10-2005 @ 18:58 :
Trein! Dat is toch wel het comfortabelst denk ik en het gaat véél sneller.
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:42
Donald Duck
Avatar van Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-10-2005 @ 10:46 :
vliegtuig
__________________
Sorry als mijn reacties bot zijn. Heb geen blad voor mijn mond. Soms!!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:11
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gister zowaar een stukje met de metro gereisd. Ook wel leuk.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
de trein
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:36
YopY
Avatar van YopY
YopY is offline
Voor langere afstanden vind ik de trein wel comfortabel, mits hij natuurlijk niet al te vol is. Was een keer naar Amsterdam met de trein, en ik moest een uur ofzo in zo'n klein kamertje staan omdat de trein gewoon veel te vol was O_o. Niet leuk, maarja.

Als het niet al te vol is, trein dus.

Bussen... Gaat wel, zolang ze niet al te vaak de bocht om moeten of over hobbelige wegen moeten. Doe ik dus elke dag als ik naar school ga :/.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 14:27
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Lord Alvilon schreef op 17-10-2005 @ 17:34 :
Ik de bus!

Daar kan je het relaxte zitten, en is meestal niet overvol en minder terrorisme gevoelig
dan heb je de bussen hier nog niet gezien doe mij maar de trein!
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 19:54
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Trein, bus en metro. Tram zit niet lekker. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, ik reis sowieso graag. Als ik een ov had gehad zou ik zo de trein in stappen en een dagje gaan "treinen".
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 02:34
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Subject schreef op 28-10-2005 @ 20:54 :
Trein, bus en metro. Tram zit niet lekker. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, ik reis sowieso graag. Als ik een ov had gehad zou ik zo de trein in stappen en een dagje gaan "treinen".
ja dat dacht ik ook toen ik nog geen ov had,
maar het is helemaal niet leuk om doelloes ergens naar toe te rijden je zit dan echt in die trein van: wat ben ik aan het doen..
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 02:35
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 30-10-2005 @ 03:34 :
ja dat dacht ik ook toen ik nog geen ov had,
maar het is helemaal niet leuk om doelloes ergens naar toe te rijden je zit dan echt in die trein van: wat ben ik aan het doen..
Hmm ik zal je over 2 jaar vertellen hoe het was.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:48
Verwijderd
Dat ligt aan zoveel dingen...vooral aan hoe druk het is en waar ik heen moet. Als ik naar de andere kant van Nederland moet ga ik bv. liever niet met de tram ofzo.

Trein vind ik het fijnst voor lange stukken, hoewel de bus dan ook niet zo heel erg is, maar bij de trein heb je geen last van files ed. Maar ik wil natuurlijk wel gewoon kunnen zitten. Bus vind ik fijn voor kleine stukjes, maar ook daar moet ik wel gewoon lekker kunnen zitten (er zijn hier bussen die hebben echt bagger stoelen ). De tram vind ik over het algemeen ook best, de trams hier iig wel (vrij luxe en altijd met controleurs - moet ook wel, maar goed ), al is het nogal eens (veel) te druk. De metro voldoet hier in de stad ook best, 't is alleen vaak wat te druk...en die nieuwe poortjes zijn erg verrot.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 08:53
Mariekje*
Mariekje* is offline
Overduidelijk de trein. Liever maak ik helemaal geen gebruik van openbaar vervoer want er valt altijd wel iets over te zeiken. Bussen zijn kut want ze rijden 1. nooit op de tijden dat ik dat wil, en 2. Als ze dan rijden, dan moet je ze nog zoeken ook.
Trams vind ik weinig comfortabel.. En metro's is het grootste kutvervoer dat ze ooit uit hebben gevonden. Té druk, té vol, té bewegelijk oh en van zulke K U T stoeltjes.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 17:20
Sneaksie Thief
Avatar van Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Ow ik vind de metro wel gezellig x] lekker ondergronds... de metro en de trein gebruik ik elke dag (sinds vorige week de bus ook, omdat mijn fiets is gestolen).

Dus de metro en de trein zijn voor mij prima =]. De tram gebruik ik nauwelijks tot nooit, en bussen vallen wel mee..
__________________
''Yous stinksie human! Go washies yousselves...''
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Subject schreef op 28-10-2005 @ 20:54 :
Trein, bus en metro. Tram zit niet lekker. Maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit, ik reis sowieso graag. Als ik een ov had gehad zou ik zo de trein in stappen en een dagje gaan "treinen".
Ik deed dat altijd al vaak met mijn vriend en nu heb ik OV en ben ik van plan het veel vaker te doen, helaas hebben we allebei week OV dus we kunnen er niet zo vaak zomaar mee op pad.

Ons doel is om voor de nieuwe dienstregeling 2007 ingaat alle treinlijnen van Nederland gehad te hebben en we zijn al een heel eind
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:47
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Subject schreef op 30-10-2005 @ 03:35 :
Hmm ik zal je over 2 jaar vertellen hoe het was.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:51
Project 50
Project 50 is offline
Trein, 100%. Lekker snel. Meestal genoeg plaats. Geen gezeik met haltes om de 5 minuten. Stations hebben goede voorzieningen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 18:40
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Het liefst met de trein. Snel en comfortabel.

Daarna het liefst met de bus, maar de trams sluiten beter aan op de stations waar ik dagelijks kom. Ik heb bus ingevuld i.p.v. tram, ik vind dat de tram veel te vaak stopt. Elke halve kilometer moeten ze stoppen. En ze rijden bijna nooit harder dan 40 km/h, behalve voor zoveer ik weet dat lange stationsloze stuk tussen Rijswijk en Delft (ik heb het hier alleen over HTM trams).
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 15:15
Nyawa
Trein .
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 16:31
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Metro lekker snel de stad door en je mag 's avonds je fiets meenemen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 11:20
Verwijderd
Trein en metro.

In de praktijk ga ik eigenlijk alleen met de bus, en ik ben er niet dol op. Sommige chauffeurs zien de weg echt als een racebaan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:05
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ze hebben allemaal wel hun charme.

Trein: Zijn snel, stoppen niet elke minuut en zit best wel confortabel.
tram: Vooral erg handig in de binnenstad.
Metro: Zelfde als de tram, alleen dan wat gezelliger.
Bus: Het hele idee erachter. Je wacht op een bepaald plek en na een paar minuten komt een bus je ophalen waar nog meer mensen inzitten. Je ziet ook meer van de binnenstad, dan in een trein.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 17-10-2005 @ 18:44 :
Trein.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 11:33
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
interliner/qliner

trein gaat helemaal niet altijd sneller hoor, als ik van gorkum naar utrecht moet doet de trein er een uur over en de qliner 40 minuten. Daarbij vind ik een qliner ook veel relaxter zitten (ach, misschien ben ik gewoon lui).

Wel liever de trein dan een 'gewone' stad- of streekbus, niet normaal wat voor toeristische routes die nemen en hoe lang die er over doen.
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 14:07
DP17
DP17 is offline
Ik neem bij voorkeur de trein!! Je kunt er meestal redelijk goed zitten en zo'n bus das vaak niet echt normaal!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 17:12
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
baboon schreef op 19-11-2005 @ 12:33 :
Wel liever de trein dan een 'gewone' stad- of streekbus, niet normaal wat voor toeristische routes die nemen
Dat is toch leuk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2005, 09:49
€L$OŃ
€L$OŃ is offline
Ik reis het liefst met de trein en daarna, de bus
Waarom?
omdat een trein die gaat gewoon supersnel!
__________________
Groetjes Elson
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:22
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik vind reizen met de bus gezellig. Het duurt lekker lang en je ziet nog de gezichten van de mensen. ALs je in een trein zit zitten ze of met hun gezicht in de krant of kijken ze nara buiten. In de bus kun je nog de chauffeur groeten met een vriendelijke goedemiddag.

De bus is sociaal
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 20:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Met allemaal, ik hou echt van het openbaar vervoer
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 07:39
phlexx
Avatar van phlexx
phlexx is offline
metro alleen niet sochtends vroeg
bus neee...kleffe bedoeling
trein schnell
tram nee nee...idem als bus

ik hou van ruimte om me heen in het ov...zeker als ik vroeg reis of in mn uppie
__________________
Serieuze groet!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.