Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2005, 19:15
Verwijderd
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Daewoo Lanos, een rode uit 1999. De wagen ziet er leuk en sportief uit.
Helaas werden maar mijn gedachten bevestigd, koop nooit een auto van een bedrijf dat magnetrons maakt.

Het voelt allemaal heel goedkoop aan.
Als je een deur dichtdoet van een auto moet je een subtiele zware 'boef' horen en geen goedkoop lichte metalen
'plonk'.
Het schakelen was erg hakerig en trok daardoor niet lekker door.
Het plastic voelt allemaal erg goedkoop aan en houd niet lekker vast.

Kortom, ga voor een europese of een japans merk.

Laatst gewijzigd op 05-11-2005 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2005, 19:20
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Landwind was toch Chinees?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 19:23
Verwijderd
Oeps, klopt
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 20:50
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
koop sowieso geen aziaat, in de versnellingsbak kan je roeren alsof het een bak noodlesoep is!
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
rossi46 schreef op 05-11-2005 @ 21:50 :
koop sowieso geen aziaat, in de versnellingsbak kan je roeren alsof het een bak noodlesoep is!
Onze Mazda 626 schakelts anders perfect, wat ik niet kon zeggen van een Ford Fiesta waar ik tijdje geleden in heb gereden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 23:44
Q
Avatar van Q
Q is offline
Toevallig is een maat van mij zeer te spreken over Daewoo, gewoonweg omdat hij ze goedkoop vind en weinig problemen dr mee heeft. Dus we zijn laatst wezen kijken voor een daewoo 'bendenaamffkwijt' en hij heeft er een gekocht voor 750 euro en ik moet zeggen dat was een goeie deal.

Edit: Ik moet er wel bij zeggen dat de auto flink wat roestplekjes had en niet eens zo oud was, de lak die er op zat was nou niet echt van bijzonder goeie kwaliteit, maar wat wil je voor die prijs. Plekjes had die even bewerkt en verder niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 09:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 05-11-2005 @ 21:50 :
koop sowieso geen aziaat, in de versnellingsbak kan je roeren alsof het een bak noodlesoep is!
neuh, suzuki, toyota/lexus, mazda, mitsubishi, nissan, allemaal kutauto's natuurlijk...

overigens vind ik daewoo's ook niks, maar de TS baseert zijn mening over 'aziatische auto's' nu wel op maar 1 ervaring met 1 merk en 1 model, volgens mij.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 09:42
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Q schreef op 06-11-2005 @ 00:44 :
Toevallig is een maat van mij zeer te spreken over Daewoo, gewoonweg omdat hij ze goedkoop vind en weinig problemen dr mee heeft. Dus we zijn laatst wezen kijken voor een daewoo 'bendenaamffkwijt' en hij heeft er een gekocht voor 750 euro en ik moet zeggen dat was een goeie deal.

Edit: Ik moet er wel bij zeggen dat de auto flink wat roestplekjes had en niet eens zo oud was, de lak die er op zat was nou niet echt van bijzonder goeie kwaliteit, maar wat wil je voor die prijs. Plekjes had die even bewerkt en verder niets aan de hand.
mijn zus had anders een peugot 205 voor 500 euro ofzo, wel ouder waarschijnlijk maar ziet er nog gewoon goed uit. geen roest ofzo.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 09:53
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 06-11-2005 @ 10:42 :
mijn zus had anders een peugot 205 voor 500 euro ofzo, wel ouder waarschijnlijk maar ziet er nog gewoon goed uit. geen roest ofzo.
geen zichtbare roest, denk ik.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 10:09
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Mijn enige ervaring met een Koreaan is die 20 lessen die ik heb gehad. Ik had niet het idee dat dat ding slecht reed ofzo. Schakelen ging ook vloeiend. Nou was het wel een net nieuwe, dus aan slijtage was hij nog niet onderhevig. Wel was het wat simpel afgewerkt, lelijk plastic dashboard enzo.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 10:43
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2005 @ 10:12 :
neuh, suzuki, toyota/lexus, mazda, mitsubishi, nissan, allemaal kutauto's natuurlijk...

overigens vind ik daewoo's ook niks, maar de TS baseert zijn mening over 'aziatische auto's' nu wel op maar 1 ervaring met 1 merk en 1 model, volgens mij.
ik vind ze wel kut zeker de iets oudere zit ik gewoon kut in, alles voelt goedkoop aan (dashboard ect)..

nee gewoon niet mijn ding
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 11:46
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 06-11-2005 @ 11:43 :
ik vind ze wel kut zeker de iets oudere zit ik gewoon kut in, alles voelt goedkoop aan (dashboard ect)..

nee gewoon niet mijn ding
dan betwijfel ik of jij ooit in een oude lexus gereden hebt, als je beweert daar kut in te zitten.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:24
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2005 @ 12:46 :
dan betwijfel ik of jij ooit in een oude lexus gereden hebt, als je beweert daar kut in te zitten.
ik heb nog nooit in een lexus gereden, dit geef ik ook direct toe. maar doe mij maar een VAG auto hoor.. vind ik toch wel wat mooier en fijner
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 06-11-2005 @ 14:24 :
ik heb nog nooit in een lexus gereden, dit geef ik ook direct toe. maar doe mij maar een VAG auto hoor.. vind ik toch wel wat mooier en fijner
je weet niet wat je mist. echt niet, en da's best jammer.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 13:52
paco
Avatar van paco
paco is offline
haha, ford is toch ook niet chinees of europees? Das zware kutte amerikaanse sjit.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Volgens mij is het niet zo handig om Japanse en Koreaanse auto's over één kam te scheren. Japanse auto's bieden wel degelijk goede kwaliteit (Toyota, Lexus, et cetera), terwijl Koreaanse auto's echte rotzooi is. Bij Koreaanse auto's merk je gewoon dat het allemaal zo goedkoop mogelijk in elkaar is gezet. Prima als je een goedkope auto wilt, maar ik hou er niet zo van. Bovendien is de afschrijving zo beroerd dat je voor hetzelfde geld uiteindelijk een keurige Europeaan rijdt.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:20
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 06-11-2005 @ 18:08 :
Volgens mij is het niet zo handig om Japanse en Koreaanse auto's over één kam te scheren. Japanse auto's bieden wel degelijk goede kwaliteit (Toyota, Lexus, et cetera), terwijl Koreaanse auto's echte rotzooi is. Bij Koreaanse auto's merk je gewoon dat het allemaal zo goedkoop mogelijk in elkaar is gezet. Prima als je een goedkope auto wilt, maar ik hou er niet zo van. Bovendien is de afschrijving zo beroerd dat je voor hetzelfde geld uiteindelijk een keurige Europeaan rijdt.
5 jaar geleden zou ik je gelijk hebben gegeven. De afschrijving op een Hyundai valt namelijk best mee, en die zitten al behoorlijk dicht in de buurt van europese auto's. (de afwerking van een van onze getzjes is toch echt beter dan van de C3 van de buurvrouw, bijvoorbeeld). Toegegeven, de afwerking is nog niet op hetzelfde niveau als bijvoorbeeld een Mercedes, maar daar betaal je inderdaad ook niet voor.

de afschrijving op een Kia is inderdaad om te huilen, en van een landwind is de waarde na het kopen volgens mij nog maar een fractie van de nieuwprijs.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:55
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zo'n Hyundai Getz is dan ook bijna net zo duur als zijn Europese tegenhangers. Daarmee vervalt natuurlijk ook de grootste motivatie om een Koreaanse auto te rijden...
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2005, 09:52
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-11-2005 @ 10:12 :
neuh, suzuki, toyota/lexus, mazda, mitsubishi, nissan, allemaal kutauto's natuurlijk...

overigens vind ik daewoo's ook niks, maar de TS baseert zijn mening over 'aziatische auto's' nu wel op maar 1 ervaring met 1 merk en 1 model, volgens mij.
jij hebt zeker nog lang niet in de gaten dat er ook LUXE modellen worden gemaakt, die beter rijden dan jouw Golf uit de jaren '70...?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 09:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 05-11-2005 @ 21:50 :
koop sowieso geen aziaat, in de versnellingsbak kan je roeren alsof het een bak noodlesoep is!
Ik weet niet wat voor noodles jij eet, maar onze Toyota schakelt perfect
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-11-2005 @ 10:52 :
jij hebt zeker nog lang niet in de gaten dat er ook LUXE modellen worden gemaakt, die beter rijden dan jouw Golf uit de jaren '70...?
waar slaat die opmerking nou weer op ? nee hoor, een lexus IS is geen luxe auto, een 13-in-een-dozijn passat is natuurlijk veel beter.

(en alles rijdt beter dan een golf; ik hoop dat je sarcastisch bent als je denkt een golfje als referentiepunt aan te halen voor 'luxe' of 'goede auto'. zelfs een nieuwe golf is ronduit een saaie, lelijke, vervelende auto om in te rijden.)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:26
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-11-2005 @ 12:07 :
(en alles rijdt beter dan een golf; ik hoop dat je sarcastisch bent als je denkt een golfje als referentiepunt aan te halen voor 'luxe' of 'goede auto'. zelfs een nieuwe golf is ronduit een saaie, lelijke, vervelende auto om in te rijden.)
ja natuurlijk, maar je trapt me (ik, enthousiaste Mitsubishi rijder) wel op m'n staart. Moet ik uiteraard even terugspammen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 12:31
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-11-2005 @ 12:07 :


(en alles rijdt beter dan een golf; ik hoop dat je sarcastisch bent als je denkt een golfje als referentiepunt aan te halen voor 'luxe' of 'goede auto'. zelfs een nieuwe golf is ronduit een saaie, lelijke, vervelende auto om in te rijden.)
Een golf is geen luxe maar zeker wel een goede degelijke auto sportline versie heeft dan ook nog eens een super goede wegligging. het uiterlijk is inderdaad saai maar het is heus niet vervelend om in te rijden! zeker niet met een 2 liter benzine/diesel!

dit is toch wel gewoon een eindeloze discussie tussen VAG mensen en mensen die van die aziatische meuk houden.. maargoed..
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 13:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-11-2005 @ 13:26 :
ja natuurlijk, maar je trapt me (ik, enthousiaste Mitsubishi rijder) wel op m'n staart. Moet ik uiteraard even terugspammen
ik moet mn sarcasme eens inhouden, want je hebt me duidelijk verkeerd begrepen. Mn opmerking over 'kutauto's' was namelijk niet letterlijk bedoelt, en ik dacht, 'dat begrijpt iedereen hier wel'. Feitelijk zijn wij het met elkaar eens, je wist t alleen nog niet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 19:10
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-11-2005 @ 14:12 :
ik moet mn sarcasme eens inhouden, want je hebt me duidelijk verkeerd begrepen. Mn opmerking over 'kutauto's' was namelijk niet letterlijk bedoelt, en ik dacht, 'dat begrijpt iedereen hier wel'. Feitelijk zijn wij het met elkaar eens, je wist t alleen nog niet.
okay, zal ik proberen minder snel te gaan stoken. Damn, ik had me nog zó voorgenomen om in 2005 geen zinnige berichten meer te plaatsen
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Welke auto's heb jij bezeten/in gereden?
Verwijderd
24 30-09-2010 14:32
Verkeer & Vervoer Hulp bij auto uitzoeken
Balance
56 23-08-2006 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.