Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2004, 18:57
Verwijderd
Wat is in Nederland gebruikelijk qua fooi voor restaurants?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 18:58
Tommie/Aligogo
Avatar van Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
2-5 Euro, ligt eraan hoeveel werk ze aan je hadden
__________________
How about a nice cup of shut the fuck up?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:01
Go
Avatar van Go
Go is offline
Niks (bij mij dan ).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:01
Verwijderd
10% van wat je moet betalen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:05
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
zodat het een mooi afgerond getal wordt wat je kan betalen?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:07
Remqo
Avatar van Remqo
Remqo is offline
wisselgeld tot 5 euro afgerond
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 02-05-2004 @ 20:05 :
zodat het een mooi afgerond getal wordt wat je kan betalen?
zo doe ik het meestal Dus het kan variëren van 20 cent tot een paar euro.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:08
PV
PV is offline
niks, dat zit allemaal in prijs verrekend imo
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:08
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
10 % is gebruikelijk (iig in het buitenland), maar vaak is afronden het makkelijkst of gewoon geen fooi.

Alsof ze al niet genoeg verdienen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:09
jet
Avatar van jet
jet is offline
ligt er oko aan of je een drankje op een terras koopt, of een 5-gangen maaltijd eet
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:10
jet
Avatar van jet
jet is offline
en ze verdienen zeker neit genoeg, bij genoeg horeca medewerkers is een fooi echt een deel van hun salaris
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:10
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-05-2004 @ 20:01 :
10% van wat je moet betalen ofzo?
Ik vind 10% behoorlijk veel. Stel dat je uit eten bent en voor 100 euro afrekent, dan betaal je dus maar liefst 10 euro .

Heeft er misschien ook mee te maken dat ik nogal zuinig ben.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:11
Tommie/Aligogo
Avatar van Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Citaat:
gerwin schreef op 02-05-2004 @ 20:10 :
Ik vind 10% behoorlijk veel. Stel dat je uit eten bent en voor 100 euro afrekent, dan betaal je dus maar liefst 10 euro .

Heeft er misschien ook mee te maken dat ik nogal zuinig ben.
10 Euro fooi is gewoon veel hoor
Maar ik denk dat 5 euro wel redelijk is
__________________
How about a nice cup of shut the fuck up?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:12
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
jet666 schreef op 02-05-2004 @ 20:10 :
en ze verdienen zeker neit genoeg, bij genoeg horeca medewerkers is een fooi echt een deel van hun salaris
Maar minder dan het minimum krijgen ze toch nooit .
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:12
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 02-05-2004 @ 20:11 :
10 Euro fooi is gewoon veel hoor
Maar ik denk dat 5 euro wel redelijk is
Vind ik nog veel
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 02-05-2004 @ 20:10 :
Ik vind 10% behoorlijk veel. Stel dat je uit eten bent en voor 100 euro afrekent, dan betaal je dus maar liefst 10 euro .

Heeft er misschien ook mee te maken dat ik nogal zuinig ben.
zo duur ben ik nog nooit uit eten geweest, ik weet ook niet of ik zoveel zou geven hoor.
Maar ik dacht dat 10% aangehouden werd als richtlijn zeg maar
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:21
Verwijderd
Hangt er natuurlijk wel vanaf of er leuke serveersters zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 02-05-2004 @ 20:12 :
Vind ik nog veel
Dan heet het geen zuinigheid meer maar gierigheid...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2004, 19:34
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-05-2004 @ 20:27 :
Dan heet het geen zuinigheid meer maar gierigheid...
Ik ben vast niet de enige die 5 euro voor een fooi veel vindt, dan zijn er dus heel wat gierige mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:35
Mea Culpa
Avatar van Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
gerwin schreef op 02-05-2004 @ 20:34 :
Ik ben vast niet de enige die 5 euro voor een fooi veel vindt, dan zijn er dus heel wat gierige mensen.
Nederlanders geven weinig voor inderdaad, vergeleken met mensen in andere landen dan.
Als we duitsers in het cafe hadden kreeg ik ook altijd veel meer fooi.
__________________
"Ga weg, ga d'r uit! Laatste woorden zijn voor dwazen die niet genoeg gezegd hebben."
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:36
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
5 euro is (te) veel fooi. Je krijgt ook betaalt als je in de horeca werkt hoor.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:26
Verwijderd
Ik geef nooit fooi. Net of dat ze niet betaald krijgen voor hun werk.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:29
Daan
Avatar van Daan
Daan is offline
De fooi is in Nederland al bij de prijs inbegrepen.
Maar de meeste mensen geven gewoon 2 tot 10 € fooi ook als je voor €300 eet.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:32
Verwijderd
10% van de totaalprijs hoor ik vaak zeggen. maar das wel veel. als je voor 200 euro eet moet je dan 20 euro fooi geven. das VEEL. maarja, ik ben dan ook een heel gierige nederlander
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 20:53
Seven of Wands
Avatar van Seven of Wands
Seven of Wands is offline
10% van het totaalbedrag is te veel!
Als je uit eten gaat, rond je gewoon af op een mooi rond getal
__________________
--- oculis sunt in amore duces ---
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2004, 20:56
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In een restaurant geef ik geen fooi, tenzij je een bedrag moet betalen dat eindigt op 70 eurocent tot en met 95 eurocent, dan ga je uiteraard niet pietluttig doen over die centen.
Bij uitgaan geef ik soms 20 eurocent en 50 eurocent. Dat hangt wel van de tent af waar je bent, waar je zitten te zeiken geef ik meestal wel wat, waar ze het niet erg vinden als je nix geeft, geef ik ook meestal nix.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:11
zwoesj
zwoesj is offline
Niemand geeft mij fooi bij de Albert Heijn, dus ik geef ook niemand fooi.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 02-05-2004 @ 22:11 :
Niemand geeft mij fooi bij de Albert Heijn, dus ik geef ook niemand fooi.
ik krijg nooit geld van goede doelen dus ik geef ze ook niets!?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:13
tjaaah
tjaaah is offline
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 02-05-2004 @ 20:11 :
10 Euro fooi is gewoon veel hoor
Maar ik denk dat 5 euro wel redelijk is
Dat ligt eraan...voor een cola'tje op een terras vind ik dat wel veel hoor!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
tjaaah schreef op 02-05-2004 @ 22:13 :
Dat ligt eraan...voor een cola'tje op een terras vind ik dat wel veel hoor!
]

colaatje voor 3 euro
+ 5 euro fooi
8 euro
das toch heel redelijk
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:14
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
STUFF schreef op 02-05-2004 @ 21:32 :
10% van de totaalprijs hoor ik vaak zeggen. maar das wel veel. als je voor 200 euro eet moet je dan 20 euro fooi geven. das VEEL. maarja, ik ben dan ook een heel gierige nederlander
Ja want dan heb je ook extreem veel of extreem duur gegeten.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 02-05-2004 @ 22:14 :
Ja want dan heb je ook extreem veel of extreem duur gegeten.
je kan ook met een groep uit eten zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 21:20
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
In Nederland geef ik af en toe fooi, lang niet altijd. Op een terrasje in de zomer geef ik vaak wel fooi, en bij goede bediening ook. In restaurants is het waarschijnlijk toch al ver in de prijs doorgerekend, en dan vind ik het onzin om te doen.

Wat in Nederland gebruikelijk is qua fooi in restaurants? ik denk zo'n 2 tot 4 euro...
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 22:36
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
10% als ze het goed doen (eten goed, niet te duur en goede service) anders wat extra wisselgeld als fooi en als ze het matig tot slecht doen natuurlijk geen fooi.

Als ik met mijn vriendin ergens ga eten en zij gaat over de fooi, komt het meestal uit op geen fooi omdat ze vindt dat men al genoeg de prijzen heeft verhoogd sinds de euro, al gaf ze de laatste keer zo'n 15% fooi.
__________________
Koffie
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:21
Lionheart
Citaat:
Tofke_H schreef op 02-05-2004 @ 20:05 :
zodat het een mooi afgerond getal wordt wat je kan betalen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 23:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind fooi één grote onzin. In elk bedrijf werken ze hard, maar de mensen in de horeca zou je nog extra moeten geven naast wat je al betaald? Doen ze aan m'n kassa anders ook nooit.
Meestal dus geen fooi of alleen afronden zodat het hele euro's worden. Maar meer dan 0.99 is het dus nooit bij mij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2004, 23:58
Verwijderd
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:01
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
[zeikende horecamedewerkster mode]
als je in een restaurant gaat eten, en je wordt gezellig bediend, en het eten is lekker, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een fooi geeft. iedereen werkt voor zn geld, en ik ook. want als ik mijn fooi bij mn salaris reken, verdien ik ongeveer evenveel als mijn vriendinnen. het is dus zeker wel een deel van mn salaris.
doordat de euro is ingevoerd, en de prijzen omhoog zijn gegaan, is het echt niet zo dat mijn baas me nu meer betaald. ook al zou hij de prijzen hebben doorgerekend.
[einde zeikende horecamedewerkster mode]
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:01
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-05-2004 @ 00:56 :
Ik vind fooi één grote onzin. In elk bedrijf werken ze hard, maar de mensen in de horeca zou je nog extra moeten geven naast wat je al betaald? Doen ze aan m'n kassa anders ook nooit.
Meestal dus geen fooi of alleen afronden zodat het hele euro's worden. Maar meer dan 0.99 is het dus nooit bij mij.
Je hebt eigenlijk gelijk ja. Ikzelf doe het vooral omdat het 'hoort'. Tenminste, zo ben ik opgevoed, dat het onbeleefd is geen fooi te geven tenzij de bediening enzo klote is.

En waarom betaal ik de ober extra als de kok zich juist heeft uitgesloofd?..
__________________
Koffie
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
suikerprinses schreef op 03-05-2004 @ 01:01 :
[zeikende horecamedewerkster mode]
als je in een restaurant gaat eten, en je wordt gezellig bediend, en het eten is lekker, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een fooi geeft. iedereen werkt voor zn geld, en ik ook. want als ik mijn fooi bij mn salaris reken, verdien ik ongeveer evenveel als mijn vriendinnen. het is dus zeker wel een deel van mn salaris.
doordat de euro is ingevoerd, en de prijzen omhoog zijn gegaan, is het echt niet zo dat mijn baas me nu meer betaald. ook al zou hij de prijzen hebben doorgerekend.
[einde zeikende horecamedewerkster mode]
Dat jij minder verdient dan je vriendinnen vind ik eigenlijk geen argument. Dat is namelijk een zaak tussen jouw baas en jou, daar hoeven klanten niet extra voor op te draaien.

De eerlijkheid gebiedt mij overigens te zeggen dat ik inderdaad principiëel tegen fooien ben, maar dat ik in de praktijk toch vaak fooi geef omdat ik te slap ben om het niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:09
suikerprinses
Avatar van suikerprinses
suikerprinses is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-05-2004 @ 01:06 :
De eerlijkheid gebiedt mij overigens te zeggen dat ik inderdaad principiëel tegen fooien ben, maar dat ik in de praktijk toch vaak fooi geef omdat ik te slap ben om het niet te doen.
omdat je het toch ziet, als iets dat hoort.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
suikerprinses schreef op 03-05-2004 @ 01:01 :
[zeikende horecamedewerkster mode]
als je in een restaurant gaat eten, en je wordt gezellig bediend, en het eten is lekker, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je een fooi geeft. iedereen werkt voor zn geld, en ik ook. want als ik mijn fooi bij mn salaris reken, verdien ik ongeveer evenveel als mijn vriendinnen. het is dus zeker wel een deel van mn salaris.
doordat de euro is ingevoerd, en de prijzen omhoog zijn gegaan, is het echt niet zo dat mijn baas me nu meer betaald. ook al zou hij de prijzen hebben doorgerekend.
[einde zeikende horecamedewerkster mode]
[zeikende kassamiepmodus]
Als ik mensen heel snel help, aardig ben, dingen voor hen opzoek en men er op wijst dat er een actie 2-voor-de-prijs-van-1 is en ze er dus nog één mogen pakken, krijg ik ook geen extra geld. Wat is het verschil tussen een goede bediende in een restaurant en een goede bediende in een winkel? En de salarissen die ik vaak hoor van horecapersoneel zijn ook zonder fooi al hoger dan die van mij, dus volgens mij valt het wel mee met dat de fooi bij het salaris inbegrepen zit. Zonder die fooi komen ze echt niet tekort.
[/zeikende kassamiepmodus]
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
CharismaticBass schreef op 03-05-2004 @ 01:10 :
Je vergeet dat serveersters en obers vaak hulp geven, adressen geven, vertellen waar wat te doen is, etc enz.
Dus als een serveerster of ober dat niet gedaan heeft, maar echt alleen het eten gebracht heeft, hoef je geen fooi te geven?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 03-05-2004 @ 01:10 :
Biaaatch

Je vergeet dat serveersters en obers vaak hulp geven, adressen geven, vertellen waar wat te doen is, etc enz.

Het is een teken van respect

Mensen die mij geen fooi achterlaten groet ik gewoon uit principe niet, mits het jongeren zijn.
als mensen in de winkel mij vragen om batterijen, vertel ik ze dat wij die niet hebben. Vervolgens vertel ik waar ze die wel hebben en leg ik heel de weg uit hoe ze bij die winkel kunnen komen.
verdien ik dan ook fooi?

een fooi vind ik geen teken van respect. het is een teken dat je te lui bent om die centen bij elkaar te zoeken en dat je makkelijk omgaat met je geld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:18
Verwijderd
Respect is sowieso wel het laatste waar ik aan denk. Ik heb juist geen respect voor mensen die domweg blindelings een gewoonte aanhangen zonder dat ze weten waar die gewoonte op berust.

Zo vind ik een fooi onzin omdat we in Nederland genoeg bescherming van werknemers hebben, door allerlei wetten die het minimumloon en de maximale werktijden enz. beschermen.

Als je dan nog vindt dat je in de horeca te weinig verdient, moet je niet in de horeca gaan werken. Verder vind ik het wijzen van toeristen op plaatsen waar ze heen kunnen gaan gewoon wellevendheid, en die hoeft niet apart betaald te worden in de vorm van een fooi.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 03-05-2004 @ 01:20 :
Och jij bent dus vast zo een persoon die tot op de cent toe gepast betaald en met een dikke nep smile de deur wordt gewezen

Ik werk hard, en laat bij mijn mede serveersters en obers ALTIJD 5 euro of meer achter als ik uit ga eten.

Serveren is erggg stressvol, veel stresvoller dan in een winkel werken. Je moet talen spreken, er netjes uiztien grappen maken, dingen pikken.

Dat verdient gewoon een fooi, klaar.

Ben je het er niet mee eens dan ben je gewoon gierig,.
dat laatste zal ik ook absoluut niet ontkennen en vind ik een positief iets. ik kan niet tegen mensen die de lach van anderen moeten 'kopen' door met hun portemonnee te zwaaien. Je kan dus best gelijk hebben dat ik met een nep smile de deur wordt gewezen, maar dat heb ik liever dan dat ik die zogenaamde smile van hen moet kopen. Als zij geen smile kunnen opbrengen voor het geld wat ik hen (idd op de cent af) geef, dan toch niet?
En ik mis nog steeds het verschil tussen in een winkel werken en in de horeca, want dat stressvol, netjes zijn, grappen maken en dingen pikken heb ik ook absoluut in mijn werk. Zelfs de buitenlandse talen spreken af en toe, hoewel ik toe moet geven dat die situaties maar erg zeldzaam zijn. Maar om voor dat laatste nou geld neer te leggen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 03-05-2004 @ 01:30 :
Jij snapt het gewoon niet.

Vandaag lieten 3 zeer homosexuele maar ontzettend lieve jongens 1 euro fooi achter. het kon me niet schelen. Toen 2 seconden erna 1 van de 3 binnenkwam gerend met 5 euro omdat hij 1 euro te weinig vond wist ik gewoon zeker dat het aardige lui waren die gewoon extra aardig willen zijn, omdat ze het op prijs stellen dat ik ze goed bedien.

fama est: die ene euro vond ik genoeg. zelfs vonden ze dat ze meer moesten geven.
ik snap jouw mening perfect, laat alleen ook de mijne zien.
voor jou is fooi een teken van waardering en respect. Dat is duidelijk. maar dat is gewoon niet mijn mening. Klaar.
Als ik de bediening of het eten zo geweldig vind, dan kom ik vaker terug en dan betaal ik dan dus ook vaker de prijzen die jij vraagt voor je gerechten. Dat is mijn blijk van waardering. Ik vind het strooien met geld gewoon onzin.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 00:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 03-05-2004 @ 01:42 :
Vind je 2 euro weggeven stooien met geld!?

Te weinig snoepgoed van Sinetrklaas gekregen ofzo...
ja. dat zal het idd vast zijn.

...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 06:46
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
jet666 schreef op 02-05-2004 @ 20:09 :
ligt er ook aan of je een drankje op een terras koopt, of een 5-gangen maaltijd eet
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 07:31
Sponstanietje
Avatar van Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ook al is het voor mij vanzelfsprekend om te geven, is het een extra. Ik vind het een beetje raar wanneer mensen zich haast beledigd voelen dat wanneer je iets extra's geeft jij daarop afgekeurd kan worden omdat het te weinig zou zijn. Ik kom het vaak tegen ook in de vorm van favors doen voor een ander en dat ik er dan wordt op afgerekend omdat mijn behulpzaamheid een limiet blijkt te hebben.

Het idee van een smile kopen spreekt mij ook niet zo aan maar dat is het principe geloof ik niet achter de fooi. Nou begrijp ik wel dat als je als horecamedewerker bijvoorbeeld 5 cent krijgt als fooi dat je zoiets hebt van: laat me dan maar in mijn waardigheid en hou die aalmoes van je maar (da's trouwens ook de reden waarom ik uitga van 10% fooi).

Dat er rekening mee wordt gehouden door werkgevers dat jij fooi krijgt is een probleem van de maatschappij vind ik zelf. Dat gesjoemel en gereken zie ik op andere plaatsen ook wel voorkomen.

Ik vind wel dat mensen die met klanten te maken hebben zich wat meer mogen inspannen. De beloning is bij mij in iedergeval mond tot mond reclame en dat ik terugkom als klant. Al komt dat de laatste tijd niet vaak voor. Als je al bijvoorbeeld boos wordt aangekeken in de blokker omdat je iets wilt kopen en als ik mensen ken waarvan gevraagd werd of ze op willen rotten ipv iets te kopen, tsja..
Daarintegen kan het ook andersom. Ik herinner me dat mijn ma weleens een 'fooi' heeft gegeven aan een vietnamese loempia verkoper omdat hij zo buitengewoon vriendelijk was tegen zijn klanten.

Ik denk dat de fooi wat dat betreft een uiting van respect kan wezen waarbij je de kans krijgt een serveerster iets extra's te geven voor de manier waarop zij zich inzet voor haar klanten. Of je zulk respect mag eisen van je klanten vraag ik mij dan af..
__________________
Koffie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/...
Axel11
62 06-10-2016 16:33
Eten & Drinken Service in de horeca
RHCP_NAC
11 24-08-2009 23:15
Lifestyle Fooi
DG
58 22-08-2005 12:05
Werk, Geld & Recht fooi verdeling.
very drunk driver
41 10-10-2004 09:18
Werk, Geld & Recht Zijn hier nog supermarkt-miepen?
Verwijderd
41 19-07-2003 17:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen heeft iemand de samenvatting van Het Jongensmeisje???
Kibah
2 11-01-2002 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.