Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2011, 15:03
Verwijderd
Ik zit waarschijnlijk met een blaasontsteking, omdat ik pijn heb bij het plassen en ook vaak maar paar druppels plas. Soms is er bloed in mijn urine.
We gaan maandag naar de dokter, maar ik ben bang dat ik een urine test zal moeten ondergaan. Ik rook af en toe wel is een joint en heb dan ook afgelopen vrijdag 2 joints greookt met mijn vrienden. Valt dit dan te zien op de urine test dat ik drugs heb gebruikt ?
Ik heb wel zaterdag zeker 2l water gedronken en vandaag ben ik er ook goed opweg naar.

Wat moet ik doen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2011, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Ik zit waarschijnlijk met een blaasontsteking, omdat ik pijn heb bij het plassen en ook vaak maar paar druppels plas. Soms is er bloed in mijn urine.
We gaan maandag naar de dokter, maar ik ben bang dat ik een urine test zal moeten ondergaan.
Hoezo ben je daar bang voor?? Heeft de dokter aanleiding om jou op andere dingen te testen? Daarnaast, wordt er bij een blaasontsteking wel een urinetest afgenomen?
Citaat:
Ik rook af en toe wel is een joint en heb dan ook afgelopen vrijdag 2 joints greookt met mijn vrienden. Valt dit dan te zien op de urine test dat ik drugs heb gebruikt ?
Als je weinig en onregelmatig blowt, duurt het ongeveer 2-3 dagen voor het niet meer in je urine terug te zien is. Als ze morgen je urine op drugs zouden testen, zal het waarschijnlijk nog net te vinden zijn.
Citaat:
Ik heb wel zaterdag zeker 2l water gedronken en vandaag ben ik er ook goed opweg naar.
Daar kun je mee stoppen, dat helpt echt niet om de thc sneller af te breken.
Citaat:
Wat moet ik doen ?
Jezelf geen zorgen maken! Als je morgen al een urinetest moet doen, dan is dat om dingen over je eventuele blaasontsteking te onderzoeken. De dokter zoekt alleen naar voor hem relevante dingen, en in dit geval zijn drugs dat niet. Als je gewoon met de klachten van een blaastest komt, zal de dokter niet jouw urine op drugs gaan testen; dat gebeurt alleen als daar specifiek om gevraagd wordt of als daar goede reden toe is.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 15:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als er niet op cannabis getest wordt, valt dat ook niet op. Wordt daar wel op getest, dan is er geen ontsnappen aan; het hele punt achter een drugstest is zorgen dat mensen drugsgebruik niet kunnen verhullen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-05-2011, 17:27
Verwijderd
Waarom zou de dokter in vredesnaam gaan kijken of er thc in je bloed zit? Hij heeft wel betere dingen te doen.

Nergens druk om maken dus.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 18:23
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
Je dokter test je urine waarschijnlijk niet eens, hij kijkt vaak alleen naar de kleur en doorzichtigheid.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 19:59
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
In ieder geval goed dat je richting de 2 liter water per dag komt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2011, 20:41
Verwijderd
Ok, de dokter was vandaag afwezig.
Dus we gaan morgen gaan, mijn ouders verdenken me wel van druggebruik.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 00:05
Verwijderd
Gelukkig maar dan dat die test daar totaal los van staat.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 08:42
Verwijderd
De dokter gaat kijken of er cellen in je urine zitten en of je urine nitriet bevat, dat is een stofje dat wordt uitgescheiden door de e.coli bacterie.
Hij gaat geen drugstest doen als hij daar geen medische aanleiding voor heeft, en ouders die zeggen 'kunt u ook even kijken of ze geblowd heeft' zijn geen medische aanleiding. Bovendien kunnen huisartsen niet eens zelf een drugstest doen, daarvoor zou de urine naar het ziekenhuis of de GGD opgestuurd moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 19:01
Verwijderd
Ik kom net van de dokter, mijn vader ging mee. En hij heeft specifiek gevraagt om een volledige controle te doen van de urine. Hij heeft dan ook verteld dat hij me verdacht van cannabis-gebruik. Ik heb een potje meegekregen waar ik in moet plassen en het wordt naar het labo opgestuurd.
Dus zoiezo dat ze iets gaan vinden omdat het amper 4-5 dagen geleden is. En als ik knoei met de test gaan ze het zien in het labo ?
Dus zou ik een vriendin die clean in mijn plaats laten plassen ?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 21:20
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Hopen dat die vriendin van je niet net een ernstige ziekte zal hebben. Hoewel ze het dan ook wel van te voren weet. Wat is dat überhaupt voor een huisarts? Drugstest uitvoeren for the sake of it? Hebben ze niet iets serieuzers te doen?
Ben je 16? (kan niet kijken, het forum forceert me op een verlepte vorm van scholieren) Is het dan niet allemaal jouw keus? Als mijn ouders dat zouden vragen zou ik het al niet mewr doen vanwege het vertrouwen van ze. Gewoon heel verontwaardigd zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 22:02
Verwijderd
Ze beschuldigde me van drugsgebruik, en ik moest hoe dan ook zo overtuigend mogelijk overkomen omdat ik al eerder betrapt ben geweest met het bezit van drugs. Dus zonder eraan te denken dat ik al naar de dokter moest, heb ik gezegt dat ze een urinetest op me mogen uitvoeren. Natuurlijk doen ze dat dan ook, nu kan ik moeilyk weigeren eh.

btw ik word dit jaar nog 16
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 00:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hebben ze niet iets serieuzers te doen?
De vraag of je kind aan de drugs is of niet lijkt me nogal relevant. De TS is nog niets eens 16, en nu al aan de cannabis. Ik zie genoeg van dat soort figuren voorbij komen die daardoor al op hun 16e van school getrapt worden, zijn gaan stelen om aan geld voor drugs te komen, enz. Mensen onderschatten hoe verslavend en gevaarlijk cannabis is.
Citaat:
En als ik knoei met de test gaan ze het zien in het labo ?
Ja. Er worden allerlei aparte testen gedaan om te zien of er gerommeld is met de test. Verdunnen valt bijvoorbeeld op door de mand op de kreatine waarden.

Als men denkt dat jij andermans plas inlevert, kan je ook onder toezicht getest worden, of een speekseltest te doen.


De enige echt werkzame manieren om een urinetest negatief uit te laten vallen draaien om het innemen van giftige zure stoffen als bleekwater of schoonmaakazijn om het te maskeren, maar zelfs daarop wordt tegenwoordig vaak getest. Bovendien is dat heel erg gevaarlijk voor je gezondheid. Je zou de eerste niet zijn die acuut naar het ziekenhuis moet met vergiftigingsverschijnselen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 14:00
Verwijderd
Stoppen met drugs.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 14:58
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De vraag of je kind aan de drugs is of niet lijkt me nogal relevant. De TS is nog niets eens 16, en nu al aan de cannabis. Ik zie genoeg van dat soort figuren voorbij komen die daardoor al op hun 16e van school getrapt worden, zijn gaan stelen om aan geld voor drugs te komen, enz. Mensen onderschatten hoe verslavend en gevaarlijk cannabis is.
Ja, ik zie ook figuren die op hun veertiende aan de cannabis zitten en later natuurkundig ingenieur worden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 15:07
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Ja, ik zie ook figuren die op hun veertiende aan de cannabis zitten en later natuurkundig ingenieur worden.
Wat T_ID daar weer op te zeggen heeft is dat die kinderen anders een IQ van 300 zouden hebben en zo geconcentreed zijn op alles dat ze.. Eehm?
Iedereen weet toch best dat cannabis doodsoorzaak nummer 1 is..

Nee echt, een huisarts heeft zijn beroep te doen en ik vind niet dat hij zomaar iets extra's gaat testen zonder inspraak van de getestte.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 16:34
Verwijderd
Hoevaak blow(de) je ongeveer, Lnicasie? Hoe lang is de voorlaatste keer geleden, dus de keer voor de laatste keer (vorige week vrijdag)? De tijd dat het nog in je urine aantoonbaar is dat je geblowd hebt, is sterk afhankelijk van hoeveel en in hoelang je dat gerookt hebt. Als je zelden blowt duurt dat maar 2-4 dagen, als je vaker blowt een week tot een maand, en als je jarenlang addicted wiet rookt kan het zelfs maanden duren.
Citaat:
Dus zou ik een vriendin die clean in mijn plaats laten plassen ?
Citaat:
Als men denkt dat jij andermans plas inlevert, kan je ook onder toezicht getest worden, of een speekseltest te doen.
Tip voor TS.. je kan het proberen. Als ze erachter komen dat je plas van je vriendin ingeleverd hebt, kun je misschien net genoeg tijd rekken om te zorgen dat het niet meer aantoonbaar is.
note: ik zeg niet dat je dit moet doen en ik maak me hiermee niet verantwoordelijk voor eventueel gezeik wat je met je ouders kan krijgen. of je voor deze manier met meer risico kiest is aan jou!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Hoevaak blow(de) je ongeveer, Lnicasie? Hoe lang is de voorlaatste keer geleden, dus de keer voor de laatste keer (vorige week vrijdag)? De tijd dat het nog in je urine aantoonbaar is dat je geblowd hebt, is sterk afhankelijk van hoeveel en in hoelang je dat gerookt hebt. Als je zelden blowt duurt dat maar 2-4 dagen, als je vaker blowt een week tot een maand, en als je jarenlang addicted wiet rookt kan het zelfs maanden duren.Tip voor TS.. je kan het proberen. Als ze erachter komen dat je plas van je vriendin ingeleverd hebt, kun je misschien net genoeg tijd rekken om te zorgen dat het niet meer aantoonbaar is.
note: ik zeg niet dat je dit moet doen en ik maak me hiermee niet verantwoordelijk voor eventueel gezeik wat je met je ouders kan krijgen. of je voor deze manier met meer risico kiest is aan jou!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2011, 11:41
Verwijderd
Oh, als het aan onze ex-liberalen ligt zijn binnenkort ook je vriendjes de lul:
Citaat:
Bij signalen van drugsgebruik moeten middelbare scholen de mogelijkheid hebben een speekseltest af te nemen bij leerlingen. De ouders of de medezeggenschapsraad moeten hier dan wel mee instemmen.

VVD-Kamerlid Ton Elias zal het voorstel donderdag inbrengen tijdens een overleg in de Tweede Kamer over de veiligheid in het onderwijs.

Elias zegt rekening te willen houden met privacy. ''Maar we moeten ook niet wegkijken van dit probleem. Scholen moeten minder bang zijn voor hun reputatie en zich realiseren dat drugsgebruik overal plaatsvindt en dus ook overal bestreden moet worden.''

Bij een goede signalering van drugsgebruik op scholen zou ook het meldpunt ‘Meld Misdaad Anoniem’ kunnen worden betrokken, aldus het VVD-Kamerlid.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 12:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja, ik zie ook figuren die op hun veertiende aan de cannabis zitten en later natuurkundig ingenieur worden.
Hoe is dat relevant voor mijn stelling? Het zorgt niet dat alle probleemgevallen opeens verdwijnen. Volgens mij bestaat die situatie bij gratie van reacties zoals de jouwe 'oh, het is maar wiet'. Als het even serieus genomen werd als, zeg, heroïne, dan zouden er veel minder kinderen verslaafd aan raken, en dat bedoel ik met onderschatten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:23
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoe is dat relevant voor mijn stelling? Het zorgt niet dat alle probleemgevallen opeens verdwijnen. Volgens mij bestaat die situatie bij gratie van reacties zoals de jouwe 'oh, het is maar wiet'. Als het even serieus genomen werd als, zeg, heroïne, dan zouden er veel minder kinderen verslaafd aan raken, en dat bedoel ik met onderschatten.
Alcohol is veel schadelijker en in tegenstelling tot cannabis wel verslavend. "Geestelijk verslavend" is gewoon een eufemisme dat gebruikt wordt voor mensen met een zwakke persoonlijkheid die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun beslissingen en daarom maar zeggen dat ze "verslaafd" zijn zodat ze de schuld buiten zichzelf kunnen plaatsen. Als alle zware alcoholgebruikers zouden overstappen op iedere dag blowen zou dat een hoop mensenlevens schelen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Hoe is dat relevant voor mijn stelling? Het zorgt niet dat alle probleemgevallen opeens verdwijnen. Volgens mij bestaat die situatie bij gratie van reacties zoals de jouwe 'oh, het is maar wiet'. Als het even serieus genomen werd als, zeg, heroïne, dan zouden er veel minder kinderen verslaafd aan raken, en dat bedoel ik met onderschatten.
Jij kan echt geen normale vergelijkingen maken geloof ik. Hoe kan je de schadelijkheid van heroïne op één lijn trekken met cannabisgebruik?
Hoe vaak moet dit diagram nog geplaatst worden?


Kan iemand dat trouwens even quoten want volgens mij sta ik op zijn negeerlijst.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 13:47
Verwijderd
beste iedereen... voor dit weer verzandt in een overloze discussie over relevantie, de schadelijkheid van blowen en kinderen die op hun 3e wiet roken wil ik jullie verzoeken dat geblaat af te kappen en in plaats daarvan de TS te helpen met haar probleem.

topic gaat namelijk over een urine test omzeilen, en niet over de geestelijke verslaving van cannabis or whatsoever. oke?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 16:29
Aletta Jacobs
Avatar van Aletta Jacobs
Aletta Jacobs is offline
Citaat:
Jij kan echt geen normale vergelijkingen maken geloof ik. Hoe kan je de schadelijkheid van heroïne op één lijn trekken met cannabisgebruik?
Hoe vaak moet dit diagram nog geplaatst worden?
[afbeelding]


Kan iemand dat trouwens even quoten want volgens mij sta ik op zijn negeerlijst.
volgens mij staat half onzin op zijn negeerlijst, maar hey! Het valt te proberen!
__________________
Does it offend you, yeah?! | Riders on the storm.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 21:17
Verwijderd
Citaat:
beste iedereen... voor dit weer verzandt in een overloze discussie over relevantie, de schadelijkheid van blowen en kinderen die op hun 3e wiet roken wil ik jullie verzoeken dat geblaat af te kappen en in plaats daarvan de TS te helpen met haar probleem.

topic gaat namelijk over een urine test omzeilen, en niet over de geestelijke verslaving van cannabis or whatsoever. oke?
Verlicht me even met je mededeling over blaten. Wat bedoel je daar precies mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2011, 21:24
Verwijderd
Ok ik heb gewoon toegegeven dat ik heb geblowed,
ze waren natuurlijk teleurgesteld, maar niet boos omdat ik de waarheid heb verteld
Ik heb dan ook belooft om te stoppen met blowen, alz probere te stoppen ;p
Uiteindelijk zou ik er zonder wel mee kunnen leven, ik was niet echt een regelmatigere blower.
Gewoon soms is voor de fun, ofcourse
Met citaat reageren
Oud 26-05-2011, 21:24
Verwijderd
Weet overmorge de uitslag
Met citaat reageren
Oud 27-05-2011, 02:34
Verwijderd
Citaat:
Verlicht me even met je mededeling over blaten. Wat bedoel je daar precies mee?
ok:
Citaat:
De vraag of je kind aan de drugs is of niet lijkt me nogal relevant.
Citaat:
Ja, ik zie ook figuren die op hun veertiende aan de cannabis zitten en later natuurkundig ingenieur worden.
Citaat:
Iedereen weet toch best dat cannabis doodsoorzaak nummer 1 is..
Citaat:
Jij kan echt geen normale vergelijkingen maken geloof ik.
offtopic geblaat. gelieve ontopic te blijven.
Citaat:
Ok ik heb gewoon toegegeven dat ik heb geblowed,
ze waren natuurlijk teleurgesteld, maar niet boos omdat ik de waarheid heb verteld
Ik heb dan ook belooft om te stoppen met blowen, alz probere te stoppen ;p
Uiteindelijk zou ik er zonder wel mee kunnen leven, ik was niet echt een regelmatigere blower.
Gewoon soms is voor de fun, ofcourse
eerlijk van jou! goede keus. fijn ook dat je ouders die eerlijkheid weten te waraderen. schaamtelijk eigenlijk dat niemand dit in dit topic genoemd heeft, maar sowieso wel het eerlijkste van wat je opties waren. maar wil je nu stoppen omdat je dat echt zelf wilt of omdat je je ouders niet teleur wilt stellen?

en ik ben wel benieuwd naar de testuitslag.. laat maar weten als je wilt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Ok ik heb gewoon toegegeven dat ik heb geblowed,
ze waren natuurlijk teleurgesteld, maar niet boos omdat ik de waarheid heb verteld
Ik heb dan ook belooft om te stoppen met blowen, alz probere te stoppen ;p
Uiteindelijk zou ik er zonder wel mee kunnen leven, ik was niet echt een regelmatigere blower.
Gewoon soms is voor de fun, ofcourse
Kijk, dat is de volwassen manier om het aan te pakken goedzo.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 13:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ok ik heb gewoon toegegeven dat ik heb geblowed,
ze waren natuurlijk teleurgesteld, maar niet boos omdat ik de waarheid heb verteld
Ik heb dan ook belooft om te stoppen met blowen, alz probere te stoppen ;p
Uiteindelijk zou ik er zonder wel mee kunnen leven, ik was niet echt een regelmatigere blower.
Gewoon soms is voor de fun, ofcourse
Goed gedaan, al vind persoonlijk stoppen voor je ouders geen goede keuze.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 17:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ok ik heb gewoon toegegeven dat ik heb geblowed,
ze waren natuurlijk teleurgesteld, maar niet boos omdat ik de waarheid heb verteld
Ik heb dan ook belooft om te stoppen met blowen, alz probere te stoppen ;p
Uiteindelijk zou ik er zonder wel mee kunnen leven, ik was niet echt een regelmatigere blower.
Gewoon soms is voor de fun, ofcourse
Een veel betere oplossing dan dat je het probeert te verstoppen of een test manipuleren zou ik zeggen.
Als het via die weg had gemoeten of ze nog verder hadden moeten zoeken had het een stuk vertrouwen tussen jou en je ouders weg geslagen, en dat vertrouwen is een groot goed.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Een veel betere oplossing dan dat je het probeert te verstoppen of een test manipuleren zou ik zeggen.
Als het via die weg had gemoeten of ze nog verder hadden moeten zoeken had het een stuk vertrouwen tussen jou en je ouders weg geslagen, en dat vertrouwen is een groot goed.
Het is een tiener. Ga toch lopen met je vertrouwen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2011, 21:41
Verwijderd
Ik testte dus negatief op de test.
Vrijdag 2 joints gesmoort, woensdag test binnen gebracht
Die vrijdag de resultaten gekregen en ze waren negatief
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 17:45
emmaxiloveyou
emmaxiloveyou is offline
hoe maak ik me eigenvraag??
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 17:52
emmaxiloveyou
emmaxiloveyou is offline
ik zit met het zelfde probleem
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 17:55
Verwijderd
Citaat:
ik zit met het zelfde probleem
Nou, dan is je probleem dus ook al opgelost als je even leest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.