Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 14:38
Verwijderd
ik bedoel, hebben jullie dr een? en zo ja, doe je er ook iets mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 15:01
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ja,
ik geloof in mijzelf.
En ja,
daar doe ik heel veel mee.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:18
Verwijderd
maar, je bent niet gelovig? ik ben gewoon benieuwd of er (bijv!) veel katholieken mensen hier zijn, en of er hier ook apostolische mensen zijn?!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:43
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ik geloof helemaal niets
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
ik geloof in mijn iegen herrineringen aan vorige levens en in mijn herrinering aan een wezen te zijn zo machtig als God.
kortom ik ben god.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:56
faan
Avatar van faan
faan is offline
Als je helemaal niets gelooft is het wel heel raar dat je dan op dit soort forum zit. En een geloof hoeft geen algemeen opgeschreven iets te zijn... Als jij gelooft dat als je veel rookt de kans groter is op blabla.. dan geloof je nog steeds in die gedachte. Toch?

Ik weet niet hoe mijn geloof heet maar het is iig iets in de trant van het geloof in de wetenschap.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:08
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
wicca
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:25
Verwijderd
ik geloof nergens in en ik ben een satanist (snappen we het nog? )
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 16:27
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
faen schreef:
Als je helemaal niets gelooft is het wel heel raar dat je dan op dit soort forum zit. En een geloof hoeft geen algemeen opgeschreven iets te zijn... Als jij gelooft dat als je veel rookt de kans groter is op blabla.. dan geloof je nog steeds in die gedachte. Toch?

Ik weet niet hoe mijn geloof heet maar het is iig iets in de trant van het geloof in de wetenschap.
We hadden het over religies toch? Niet over sigaretten oid. Waarom zou het raar zijn dat ik hier zit als ik helemaal niets geloof?
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef:
We hadden het over religies toch? Niet over sigaretten oid. Waarom zou het raar zijn dat ik hier zit als ik helemaal niets geloof?
ja idd je mag het toch wel interesant vinden
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 17:52
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ik geloof in mijn iegen herrineringen aan vorige levens en in mijn herrinering aan een wezen te zijn zo machtig als God.
kortom ik ben god.
Yep. Dat geloof ik ook.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 18:23
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik geloof niet direct in een god, maar ik ontken zijn bestaan ook niet. dit lijkt alsof ik een twijfelaar ben, maar het komt er op neer dat god in mijn leven gewoon geen rol speelt. ik interesseer me wel voor religie, maar dan echt voor de religie, niet voor de god die er bij hoort.

ik ga er van uit dat als er een god zou bestaan die goed is, hij mijn keuze om zelf keuzes te maken de goede vind. omdat ik een individu ben en geen 'aanhangsel' van een god oid. als hij mij slecht zou vinden omdat ik hem niet aanbid is het een god die aan wie ik niet eens aandacht zou wíllen besteden.

hmm ik weet niet of ik nou echt precies op geschreven heb wat ik wilde en wat ik bedoel

nou ja het komt er ong op neer dat ik me niet druk maak om het wel of niet bestaan van een god. denk ik (dat het daar op neer komt)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 19:39
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik geloof het voornaamste in mijzelf, daarna in de mens
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:01
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
sublime schreef:
hmm ik weet niet of ik nou echt precies op geschreven heb wat ik wilde en wat ik bedoel
Ik denk anders dat je het heel behoorlijk hebt verwoord sublime

Citaat:
Ik ga er van uit dat als er een god zou bestaan die goed is, hij mijn keuze om zelf keuzes te maken de goede vind. Omdat ik een individu ben en geen 'aanhangsel' van een god oid. Als hij mij slecht zou vinden omdat ik hem niet aanbid is het een god die aan wie ik niet eens aandacht zou wíllen besteden.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 20:58
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik denk anders dat je het heel behoorlijk hebt verwoord sublime
well, thank you
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 23:51
notbonefish
notbonefish is offline
Discordia!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 05:09
Verwijderd
en ik ben gewoon lekker envangelish
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:47
*Burning water*
*Burning water* is offline
Ik ben geen aanhanger van een religie ofzo. Wel agnostica. en ik geloof ook wel in mezelf. Maar dat vind ik weer niet een echte religie, gewoon een gevolg van zelfvertouwen. Al kan het ook in zekere mate een leidraad in je leven zijn.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2003, 10:53
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
*Burning water* schreef:
Ik ben geen aanhanger van een religie ofzo. Wel agnostica. en ik geloof ook wel in mezelf. Maar dat vind ik weer niet een echte religie, gewoon een gevolg van zelfvertouwen. Al kan het ook in zekere mate een leidraad in je leven zijn.
Wat houd dat dan in? Dan in jezelf geloven? Wat geloof je dan precies?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
ik geloof niet direct in een god, maar ik ontken zijn bestaan ook niet. dit lijkt alsof ik een twijfelaar ben, maar het komt er op neer dat god in mijn leven gewoon geen rol speelt. ik interesseer me wel voor religie, maar dan echt voor de religie, niet voor de god die er bij hoort.

ik ga er van uit dat als er een god zou bestaan die goed is, hij mijn keuze om zelf keuzes te maken de goede vind. omdat ik een individu ben en geen 'aanhangsel' van een god oid. als hij mij slecht zou vinden omdat ik hem niet aanbid is het een god die aan wie ik niet eens aandacht zou wíllen besteden.

hmm ik weet niet of ik nou echt precies op geschreven heb wat ik wilde en wat ik bedoel

nou ja het komt er ong op neer dat ik me niet druk maak om het wel of niet bestaan van een god. denk ik (dat het daar op neer komt)
ja, dat geloof ik ook, *dat god dus misschien bestaat*maar ik ben ook elke zondag (onder druk van me ouders...) in de 'kerk' te vinden... iemand van jullie?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:04
Thomas
Thomas is offline
Ben atheist.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:32
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
ja, dat geloof ik ook, *dat god dus misschien bestaat*maar ik ben ook elke zondag (onder druk van me ouders...) in de 'kerk' te vinden... iemand van jullie?
hmm, het is voor mij niet direct 'misschien bestaat hij' alswel 'of hij bestaat of niet het doet me niets' > het is niet zo dat ik een twijfelaar ben > ik weet zeker dat het me niets doet, ik zie de vraag of god wel of niet bestaat als niet te beantwoorden.

kging vroeger elke week naar de kerk (maar wel vrijwillig) > weten je ouders hoe jij denkt over het geloof?
en hoe zie jij die kerkdiensten; als een verplichtte oplegging van het geloof?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 22:40
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Ik geloof alleen corrie eh, als corrie het zegt dan is het ook zo
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 10:44
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
ik geloof niet direct in een god, maar ik ontken zijn bestaan ook niet. dit lijkt alsof ik een twijfelaar ben, maar het komt er op neer dat god in mijn leven gewoon geen rol speelt. ik interesseer me wel voor religie, maar dan echt voor de religie, niet voor de god die er bij hoort.

ik ga er van uit dat als er een god zou bestaan die goed is, hij mijn keuze om zelf keuzes te maken de goede vind. omdat ik een individu ben en geen 'aanhangsel' van een god oid. als hij mij slecht zou vinden omdat ik hem niet aanbid is het een god die aan wie ik niet eens aandacht zou wíllen besteden.

hmm ik weet niet of ik nou echt precies op geschreven heb wat ik wilde en wat ik bedoel

nou ja het komt er ong op neer dat ik me niet druk maak om het wel of niet bestaan van een god. denk ik (dat het daar op neer komt)
Oftewel je bent een agnosticus

Ik ben een atheïst.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Wat houd dat dan in? Dan in jezelf geloven? Wat geloof je dan precies?
Dat je jezelf bent, dat je goed bent, dat je je leven waard bent, dat jij het belangrijkste in jouw leven bent, dat je dingen kunt bereiken als je dat wil... wat niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2003, 14:03
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
hmm, het is voor mij niet direct 'misschien bestaat hij' alswel 'of hij bestaat of niet het doet me niets' > het is niet zo dat ik een twijfelaar ben > ik weet zeker dat het me niets doet, ik zie de vraag of god wel of niet bestaat als niet te beantwoorden.

kging vroeger elke week naar de kerk (maar wel vrijwillig) > weten je ouders hoe jij denkt over het geloof?
en hoe zie jij die kerkdiensten; als een verplichtte oplegging van het geloof?
de vraag of god bestaat is ook niet te beantwoorden(vind ik)
het is bij ons normaal om tot je 18e mee te gaan, en dan beslis je of je blijft of niet, ik zie het niet als een ramp, het is wel gezellig, want bij ons kent iedereen elkaar, mijn ouders weten dat ik het niet fantastisch vind, en ik denk dat als ik het echt niet zo willen, ik ook niet zou hoefen, maar dan wel ruzie met mijn ouders zou krijgen.
mijn broer bijvoorbeeld, die is nou 24, en die heeft dus rond en 18e gezegd dattie niet meer zou komen, nou dat is dan ook gewoon oke.maar ik blijf tot men 18e gewoon volgen, en dan zie ik wel of ik dat ook voor de rest van mijn leven wil.
je kan het geloof toch nooit helemaal wegdenken, want mijn ouders zijn dus ook apostolisch, en zo ben ik dus ook opgevoed.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 15:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Oftewel je bent een agnosticus

ind
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 15:07
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Riannuhh schreef:
de vraag of god bestaat is ook niet te beantwoorden(vind ik)
het is bij ons normaal om tot je 18e mee te gaan, en dan beslis je of je blijft of niet, ik zie het niet als een ramp, het is wel gezellig, want bij ons kent iedereen elkaar, mijn ouders weten dat ik het niet fantastisch vind, en ik denk dat als ik het echt niet zo willen, ik ook niet zou hoefen, maar dan wel ruzie met mijn ouders zou krijgen.
mijn broer bijvoorbeeld, die is nou 24, en die heeft dus rond en 18e gezegd dattie niet meer zou komen, nou dat is dan ook gewoon oke.maar ik blijf tot men 18e gewoon volgen, en dan zie ik wel of ik dat ook voor de rest van mijn leven wil.
je kan het geloof toch nooit helemaal wegdenken, want mijn ouders zijn dus ook apostolisch, en zo ben ik dus ook opgevoed.
wel gelukkig dan je dan als je 18 bent zonder veel problemen kunt zeggen 'nee toch maar niet' > een vriendin van mij wordt uit r familie gestoten als ze dat zegt, echt kut

maar wat houdt apostolisch nou precies in? ik hoor er wel vaker over, maar weet nooit precies wat het is
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
wel gelukkig dan je dan als je 18 bent zonder veel problemen kunt zeggen 'nee toch maar niet' > een vriendin van mij wordt uit r familie gestoten als ze dat zegt, echt kut

maar wat houdt apostolisch nou precies in? ik hoor er wel vaker over, maar weet nooit precies wat het is
uuhhm.. tja.. moeilijk uit te leggen.. daar denk ik nog even over na, het antwoord volgt... ik kan je wel al vertellen, dat we dus elke zondag naar de 'kerk' gaan, en daar zin altijd de zelfde mensen.dan heb je een soort van pastoor die dan staat te praten, en die leest ook altijd een 'weekbrief' voor.
wij (van 7 tot 18 ofzow) zijn ook elke donderdag (kleintjes:vrijdag) in dat gebouw te vinden, dan praten we met z´n allen over een bepaald onderwerp dat van tevoren is vastgelegd. zodat het overal in het hele land hetzelfde is.

wat ik wel een groot verschil vind(en wat eigenlijk niks met wat wij geloven te maken heeft) is dat heel veel mensen elkaar kennen, ook uit andere delen van het land.

zoals ik al zei, men uitleg volgt nog.

xxx, Rianne
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:31
faith666
faith666 is offline
Ik ben van huis uit protestants, maar ben nog een beetje mijn eigen geloof aant zoeken....ik vind het boeddhisme wel wat hebben, niet met het karma en het lijden enzo maar verder wel.....van het niet doden en hun manier van reincarnatie enzo..

Wij gana toruwens soms naar de kerk, dit jaar een paar keer geweest maar daarvoor was het heel lang geleden. Tot ik 7 was gingen we eigenlijk elke zondag....maar ik heb er geen hkel aan, we hebben een fijne dominee die niet van die kange preken heeft enzo...
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 18:36
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Zelf ben ik een meta-agnosticus: ik vind het onbeslisbaar dat het onbeslisbaar is dat er een god is.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:13
Verwijderd
Ik heb geen godsdienst als je dat bedoelt, ik geloof zoveel.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 19:19
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Dat je jezelf bent, dat je goed bent, dat je je leven waard bent, dat jij het belangrijkste in jouw leven bent, dat je dingen kunt bereiken als je dat wil... wat niet?
Sorry maar is da nie een bietje egoistisch?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:56
Judici0us
Judici0us is offline
Ik geloof in de wetenschap, niet in verhaaltjes. net als elk ander helder denkend mens, verhaaltjes zijn leuk, meer niet.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 20:57
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Judici0us schreef:
Ik geloof in de wetenschap, niet in verhaaltjes. net als elk ander helder denkend mens, verhaaltjes zijn leuk, meer niet.
en wie zegt dat wetenschap waarheid is?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:03
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
sublime schreef:
en wie zegt dat wetenschap waarheid is?
De wetenschap is wel waarheid,
maar heeft gewoon heel veel nog niet ontdekt,
en zal heel veel ook nooit kunnen ontdekken, omdat het niet zichtbaar. Geloven in de wetenschap, wat ik ook doe, moet, vind ik, ook zeker inhouden, geloven in de waarheid die de wetenschap nooit zal kunnen vaststellen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2003, 21:07
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Evito schreef:
De wetenschap is wel waarheid,
maar heeft gewoon heel veel nog niet ontdekt,
en zal heel veel ook nooit kunnen ontdekken, omdat het niet zichtbaar. Geloven in de wetenschap, wat ik ook doe, moet, vind ik, ook zeker inhouden, geloven in de waarheid die de wetenschap nooit zal kunnen vaststellen.
onzin (sorry ) dat de wetenschap per definitie waarheid is; vroeger heel lang geleden was het waarheid dat het onweerde omdat er een god in een wagen langs de hemel denderde en dat aardbevingen ontstonden doordaat poseidon sjagerijnig was...

wij zien nu de wetenschap als waarheid, maar wie kan bewijzen dat we over 1000 jaar niet gigantisch uitgelachen worden?

(tis trouwens niet zo dat ik de hele wetenschap ontken)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:10
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik denk dat de wetenschap waarheid is voor de regels die we voor ons gecreeerd hebben. Als we aannemen dat er een wiskunde is en een natuurkunde, een scheikunde met grootheden, eenheden en meetmethoden, als we aannemen dat er atomen zijn, en moleculen, als we ervan uitgaan dat deze wereld echt bestaat en dat zij geen illusie is, als wij ons houden aan de waarden en constanten, de rekenmethoden en gegevens die men voor ons bedacht heeft, is de wetenschap denk ik wel waarheid.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:12
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik denk dat de wetenschap waarheid is voor de regels die we voor ons gecreeerd hebben. Als we aannemen dat er een wiskunde is en een natuurkunde, een scheikunde met grootheden, eenheden en meetmethoden, als we aannemen dat er atomen zijn, en moleculen, als we ervan uitgaan dat deze wereld echt bestaat en dat zij geen illusie is, als wij ons houden aan de waarden en constanten, de rekenmethoden en gegevens die men voor ons bedacht heeft, is de wetenschap denk ik wel waarheid.
maar dat is als gevolg van iets wat je aanneemt, dus wat je niet zeker weet.

dus het bestaan van god is dan ook waarheid, zodra je aanneemt dat hij bestaat. en toch zijn er veel mensen die het geloof in god belachelijk vinden en het geloof in de wetenschap normaal...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:14
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
sublime schreef:
maar dat is als gevolg van iets wat je aanneemt, dus wat je niet zeker weet.

dus het bestaan van god is dan ook waarheid, zodra je aanneemt dat hij bestaat. en toch zijn er veel mensen die het geloof in god belachelijk vinden en het geloof in de wetenschap normaal...
Wetenschap is toch wel waarheid voor wat we kunnen zien? We kunnen toch proeven doen en dat met onze zintuigen waarnemen?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:22
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Evito schreef:
Wetenschap is toch wel waarheid voor wat we kunnen zien? We kunnen toch proeven doen en dat met onze zintuigen waarnemen?
wie zegt dat waarnemingen waarheid zijn?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:24
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
sublime schreef:
wie zegt dat waarnemingen waarheid zijn?
Waarheid voor wat we kunnen waarnemen!

Maar ook niet meer dan dat. Daarom zeg ik ook, dat als je in de wetenschap gelooft, je ook moet geloven in wat niet waarneembaar is!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Evito schreef:
Waarheid voor wat we kunnen waarnemen!

Maar ook niet meer dan dat. Daarom zeg ik ook, dat als je in de wetenschap gelooft, je ook moet geloven in wat niet waarneembaar is!
dus vanuit dat oogpunt zou eigenlijk bijna de hele wereldbevolking wel in bv god moeten geloven. en in geesten en in het paranomale etc...

want ik denk dat het merendeel van de wereldbevolking wel in de wetenschap gelooft
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 21:45
Verwijderd
de mens heeft alles in deze wereld ingedeeld in cijfers, moleculen, breedtes en lengtes...
dit alles om het chaotische in deze wereld wat te minderen.
op die manier wordt alles makkelijker te overzien, te rangschikken en te beoordelen.
1 van de belangrijkste indelingen is 'tijd'.
als niemand zou weten welk uur het is en zou moeten afgaan op de stand van de zon ed, dan kan er ook veel moeilijker afspraken gemaakt worden en zo.
men onderzoekt idd alles omtrent deze wereld en er rond, alles wat zichtbaar is dan wel, alles wat bij wijze van spreken grijpbaar is.
de resultaten worden dan weer ingedeeld in cijfers....
zo wordt alles wat overzichtelijker.
dat is nu eenmaal de methode dat men vroeger gekozen heeft om te onderzoeken. en het is nu eenmaal onze waarheid, omdat we geen andere methoden kennen.
of het nu betrouwbaar is of niet, of we nu uitgelachen worden binnen zoveel jaar of niet, dat is natuurlijk niet te voorspellen, maar wel goed mogelijk.
onze theoriën kunnen mss kloppen in onze logica, maar onze logica is daarom niet perse de juiste.

nu met godsdiensten en geloof.
ik denk dat alle godsdiensten toch wel hetzelfde uitgangspunt hebben, nl, geloof dat er iets meer is.
sommige godsdiensten delen die zo in, andere anders (nl monotheïsme, ...)
ik geloof ook wel dat er iets meer is, maar kan me niet echt vinden in het katholiscisme, oa door de conservativiteit van onze paus. over andere godsdiensten heb ik niet genoeg kennis, dus daar zal ik me niet over uitspreken.

ik hoop dat je mijn logica een beetje kunt volgen, daarmee bedoel ik niet dat je akkoord moet gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Sorry maar is da nie een bietje egoistisch?
Nee, egocentrisch, en wat is daar mis mee? Waarom zou je leven niet om jou mogen draaien?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:24
Judici0us
Judici0us is offline
Citaat:
Sublime schreef:
onzin (sorry ) dat de wetenschap per definitie waarheid is; vroeger heel lang geleden was het waarheid dat het onweerde omdat er een god in een wagen langs de hemel denderde en dat aardbevingen ontstonden doordaat poseidon sjagerijnig was...

wij zien nu de wetenschap als waarheid, maar wie kan bewijzen dat we over 1000 jaar niet gigantisch uitgelachen worden?

(tis trouwens niet zo dat ik de hele wetenschap ontken)
dit is pas onzin..... toen hadden we nog niet de mogelijkheden om dingen zoals wolken e.d. nader te onderzoeken, nu kan dat wel, net zoals heel veel dingen nu kunnen worden onderzocht, en ja sommige dingen zijn nog theoreties (superstring theory e.d.) maar ontzettend veel aardse dingen zijn wetenschappelijk onderbouwd in tegen stelling tot het geloof dat enkel en alleen bedoeld is voor naieve mensen die niet in de positie staan (zoals een welvarend land) dan wel de hersencapaciteit niet hebben om ruimtelijk inzicht in dit soort dingen te creeeren, daarom werden geniale mensen als archimedes etc vermoord door de ACHTERLIJKE godsdienst, terwijl alles wat zij dachten later of dan wel in de goede richting of te wel helemaal goed was 'de aarde is rond', nee zei de kerk die is plat (LOL idioten)... godsdienst zal uiteindelijk sterven dankzij de welvaart die uiteindelijk alles en iedereen zal bevatten tenzij de aarde omverhoopt door een ramp wordt vernietigd (meteoriet e.d. nee niet door de hand des gods want die onzin bestaat niet)...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:33
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Judici0us schreef:
dit is pas onzin..... toen hadden we nog niet de mogelijkheden om dingen zoals wolken e.d. nader te onderzoeken, nu kan dat wel, net zoals heel veel dingen nu kunnen worden onderzocht, en ja sommige dingen zijn nog theoreties (superstring theory e.d.) maar ontzettend veel aardse dingen zijn wetenschappelijk onderbouwd in tegen stelling tot het geloof dat enkel en alleen bedoeld is voor naieve mensen die niet in de positie staan (zoals een welvarend land) dan wel de hersencapaciteit niet hebben om ruimtelijk inzicht in dit soort dingen te creeeren, daarom werden geniale mensen als archimedes etc vermoord door de ACHTERLIJKE godsdienst, terwijl alles wat zij dachten later of dan wel in de goede richting of te wel helemaal goed was 'de aarde is rond', nee zei de kerk die is plat (LOL idioten)... godsdienst zal uiteindelijk sterven dankzij de welvaart die uiteindelijk alles en iedereen zal bevatten tenzij de aarde omverhoopt door een ramp wordt vernietigd (meteoriet e.d. nee niet door de hand des gods want die onzin bestaat niet)...
slachtoffer van de wetenschap

zoals ik al zei, ik ontken niet de hele wetenschap, ik vind het alleen belachelijk om de wetenschap De Waarheid te noemen, omdat je dat eigenlijk niet kunt weten. op dit moment zijn een boel dingen waarheid, maar dat is onderzocht dmv onderzoeken ook uit deze tijd; natuurlijk zijn er wel waarheden, ook ik ben er van overtuigd dat de aarde rond is en ook ik vind de evolutie theorie geloofwaardiger dan god's schepping in 7 dagen. het is alleen dat ik niet alles wat de wetenschap zegt voor waar aan wil nemen. je kunt wel alles geloven omdat er toevallig onderzoek naar gedaan is, maar wie zegt dat dat onderzoek waar(heid) is.

het is niet zo dat je alles in twijfel moet trekken, maar je moet ook niet alles zomaar geloven.
> wat religie betreft, ik denk niet dat dat zo snel uitsterft omdat veel mensen er hoop uit putten... en het geloof heeft veel moorden op 'zn geweten' , maar er zijn ook veel mensen vermoord omdát ze ergens in geloofden...

en verder, ik vind dat je open moet staan voor verschillende levensbeschouwingen; jij gelooft niet in een god, maar zoveel mensen wel, dat je het imo niet zomaar achterlijke idiote onzin kunt gaan noemen. zelfs als het ind geen waarheid zou blijken te zijn...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:37
Judici0us
Judici0us is offline
nee et zal zeker nog zo'n 100.000 jaar duren voor alle godsdiensten voorbijgekomen zijn.. en wie weet geloven mensen dan in andere dingen.. wie weet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:11
Verwijderd
idd westerse wereld is nogal materialistisch en vooral kapitalistisch, zijn we daarom allemaal debielen die elkaar doodschieten? dacht van niet hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:24
Verwijderd
nogal pessimistisch ingesteld niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Vraag voor de gelovigen onder ons
Joyfulness
51 19-11-2005 21:40
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderd
106 17-09-2005 22:06
Flora & Fauna Wat vinden jullie hiervan?
Eend
22 06-02-2005 15:39
Liefde & Relatie Wat vinden jullie hiervan?
Some
7 24-07-2003 08:27
Levensbeschouwing & Filosofie Wie of wat is God?
Troenk
72 13-07-2002 10:58
Liefde & Relatie Wat denken jullie hiervan?
stefanietje
11 10-06-2002 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.