Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2006, 03:39
Verwijderd
Waarom niet gewoon een subforum aanmaken in plaats van een centrale topic? Een forum is immers bedoeld voor een verzameling onderwerpen.

Een centraal topic is gewoon veel minder overzichtelijk en mensen worden ook minder snel nieuwsgierig om er te kijken omdat ze de (denkbeeldige) titels niet zien.

Misschien lijkt het zo dat er nu niet veel vraag is naar een Linux subforum, maar het kan zijn dat als het subforum eenmaal aangemaakt is er meer interesse ontstaat.

En anders kun je altijd nog besluiten om het onderwerp van het subforum een beetje breder te maken. Maak bijv. een subforum over 'alternatieve besturingssystemen' of iets in die strekking, een wat pakkendere naam misschien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2006, 05:52
Verwijderd
Ik denk dat daar zeer weinig animo voor is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 08:30
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
12Trix schreef op 05-07-2006 @ 04:39 :
Waarom niet gewoon een subforum aanmaken in plaats van een centrale topic? Een forum is immers bedoeld voor een verzameling onderwerpen.

Een centraal topic is gewoon veel minder overzichtelijk en mensen worden ook minder snel nieuwsgierig om er te kijken omdat ze de (denkbeeldige) titels niet zien.

Misschien lijkt het zo dat er nu niet veel vraag is naar een Linux subforum, maar het kan zijn dat als het subforum eenmaal aangemaakt is er meer interesse ontstaat.

En anders kun je altijd nog besluiten om het onderwerp van het subforum een beetje breder te maken. Maak bijv. een subforum over 'alternatieve besturingssystemen' of iets in die strekking, een wat pakkendere naam misschien.
toch wel een goed idee hoor
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 10:31
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
12Trix schreef op 05-07-2006 @ 04:39 :
(...)En anders kun je altijd nog besluiten om het onderwerp van het subforum een beetje breder te maken. Maak bijv. een subforum over 'alternatieve besturingssystemen' of iets in die strekking, een wat pakkendere naam misschien.

dat lijkt me al heel wat beter, alhoewel ik betwijfel of aanwezigheid van een subforum het animo verhoogt
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 11:44
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 05-07-2006 @ 09:30 :
toch wel een goed idee hoor
Dat vnd ik ook, alleen had ik vanochtend haast omdat mijn bus niet op mij wacht, dus ik kon het er niet bijzeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 05-07-2006 @ 12:44 :
Dat vnd ik ook, alleen had ik vanochtend haast omdat mijn bus niet op mij wacht, dus ik kon het er niet bijzeggen.
Maar als er een subforum aangemaakt zou worden plaatst men toch niet minder vragen dan in een centrale topic.

En wat maakt het uit als er een wat minder bezocht (sub)forum is?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 09:10
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een subforum vind ik een slecht idee. Ten eerste: dan kun je voor elk onderwerp wel een subforum gaan maken, ik zie niet in wat Linux/alternatieve besturingsystemen nou zo speciaal maakt dat het een subforum verdient. En ten tweede moet je natuurlijk niet aan de strekking van dit forum voorbij gaan: namelijk dat dit een scholierenforum is, geen uitgebreid techforum.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 09:24
Verwijderd
Voor dat subforum is echt gewoon te weinig animo, daarom zal het er (waarschijnlijk) niet doorkomen. Het blijft inderdaad een scholierenforum, mar dat wil niet zeggen dat we dit forum kunnen optimaliseren. Ik weet niet hoe er meer mensen met linux problemen hier kunnen komen, misschien als we de forumbeschrijving veranderen?
Huidig:
Problemen met Windows? Virusje opgelopen? Vragen over websites maken en grafisch ontwerp? Dit, en meer.
Voorstel:
Problemen met Windows of GNU/Linux? Virusje opgelopen? Vragen over websites maken en grafisch ontwerp? Dit, en meer.

Dat misschien een idee? Het zal natuurlijk nooit zo drukbezocht worden als een van de ubuntu user groups, maar wellicht dat we het op deze manier (en eventueel meer veranderingen) kunnen verbeteren?


Vertel, geef ideeën, etcetera.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 13:13
pc nerd
pc nerd is offline
Ik vind centrale topics irritant. Er lopen meerdere vragen door elkaar heen en zo krijg je dus niet altijd duidelijke antwoorden op je vraag of zelfs geen antwoord. Meestal word er alleen maar op de laatste vraag gereageerd.

Ik vind het een heel goed idee om in dit forum wat subforums te maken.

Het zou ook handig zijn dat er dan ook van de 2 centrale topics die er al zijn ook 2 subforums van gemaakt worden. centrale topics zijn echt niks.

Maak dus ook een subforum: webdesign (html/css/php/asp/javascript, dreamweaver/flash enz.) en sitechecks.
Dit is veel te breed voor een centraal topic.

en ook een subforum over virussen, spam, spyware, adware

Zo zal dit forum echt verbeterd worden.


edit:
@piloff: zou je jou leeftijd niet veranderen?

Laatst gewijzigd op 06-07-2006 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 06-07-2006 @ 14:13 :
edit:
@piloff: zou je jou leeftijd niet veranderen?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:31
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 06-07-2006 @ 10:10 :
Een subforum vind ik een slecht idee. Ten eerste: dan kun je voor elk onderwerp wel een subforum gaan maken, ik zie niet in wat Linux/alternatieve besturingsystemen nou zo speciaal maakt dat het een subforum verdient. En ten tweede moet je natuurlijk niet aan de strekking van dit forum voorbij gaan: namelijk dat dit een scholierenforum is, geen uitgebreid techforum.
Op het forum staan een boel onderwerpen die niet specifiek voor scholieren bedoeld zijn.

Er zijn veel verschillende fora gemaakt om zo veel mogelijk scholieren te boeien.

Wat zou het nadeel van een subforum zijn? Er blijven geen mensen weg door.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:49
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
12Trix schreef op 06-07-2006 @ 20:31 :
Op het forum staan een boel onderwerpen die niet specifiek voor scholieren bedoeld zijn.

Er zijn veel verschillende fora gemaakt om zo veel mogelijk scholieren te boeien.

Wat zou het nadeel van een subforum zijn? Er blijven geen mensen weg door.
waarschijnlijk is het nogal een gedoe om het te laten werken, dus zou et zonde zijn als et vervolgens weer weg moet omdat niemand er post
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 20:27
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 06-07-2006 @ 20:49 :
waarschijnlijk is het nogal een gedoe om het te laten werken, dus zou et zonde zijn als et vervolgens weer weg moet omdat niemand er post
Neu zoveel moeite is dat nou ook weer niet.

Ik vind het op zich geen gek idee om een subforum te openen speciaal gericht op besturingssystemen. Een subforum of zelfs een centraal topic puur en alleen over Linux vind ik veel te overdreven aangezien er praktisch geen topics over zijn geweest de laatste tijd.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 21:48
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 06-07-2006 @ 20:49 :
waarschijnlijk is het nogal een gedoe om het te laten werken, dus zou et zonde zijn als et vervolgens weer weg moet omdat niemand er post
Ik vroeg mij ook al af of dat zo'n gedoe is.

Een subforum toevoegen op zich komt toch gewoon neer op het invoegen van een rij in een database?

Nou ja, en misschien het aanwijzen van een of meer beheerders, moderators, forumbazen of wat dan ook maar.

Of zit er toch meer aan vast? Zaken van een niet-technische aard?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 21:51
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 06-07-2006 @ 21:27 :
Neu zoveel moeite is dat nou ook weer niet.

Ik vind het op zich geen gek idee om een subforum te openen speciaal gericht op besturingssystemen. Een subforum of zelfs een centraal topic puur en alleen over Linux vind ik veel te overdreven aangezien er praktisch geen topics over zijn geweest de laatste tijd.
Voor mij hoeft het ook niet per se hoor.

Maar waarom zou je het niet doen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 06-07-2006 @ 21:27 :
Neu zoveel moeite is dat nou ook weer niet.

Ik vind het op zich geen gek idee om een subforum te openen speciaal gericht op besturingssystemen. Een subforum of zelfs een centraal topic puur en alleen over Linux vind ik veel te overdreven aangezien er praktisch geen topics over zijn geweest de laatste tijd.
Ja inderdaad, wat breder.

En zoals eerder ook al gelezen, ook subfora ter vervanging van andere centrale topics.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 22:04
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Een nadeel is dat de rest van het forum een beetje erg naar beneden wordt gedrukt. Neem als voorbeeld het eindexamenforum. Er staan daar "maar" 3 subforums en toch nemen deze al flink wat ruimte in beslag.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 22:14
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
12Trix schreef op 06-07-2006 @ 22:51 :
Voor mij hoeft het ook niet per se hoor.

Maar waarom zou je het niet doen?
Omdat het nou ook niet echt iets toevoegt. Zo vreselijk veel topics over besturingssystemen zijn er nou ook weer niet dus als je er dan een speciaal subforum voor opent is het nog maar de vraag of het dan druk bezocht gaat worden.

Plus het feit dat er dan nog domme idioten op deze aardbol rondlopen die totaal niet snappen hoe het werkt en dus alsnog blindelings hun topic op S&M posten. Dit levert ergernis op onder de andere leden omdat die het wel snappen plus dat er extra werk aan vast zit voor de forumbazen.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 06-07-2006 @ 23:14 :
Omdat het nou ook niet echt iets toevoegt. Zo vreselijk veel topics over besturingssystemen zijn er nou ook weer niet dus als je er dan een speciaal subforum voor opent is het nog maar de vraag of het dan druk bezocht gaat worden.

Plus het feit dat er dan nog domme idioten op deze aardbol rondlopen die totaal niet snappen hoe het werkt en dus alsnog blindelings hun topic op S&M posten. Dit levert ergernis op onder de andere leden omdat die het wel snappen plus dat er extra werk aan vast zit voor de forumbazen.
Nou ja, dat tweede heb je ook bij centrale topics.

Maar laat maar zitten. Het hoeft van mij ook niet zo nodig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 23:06
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
misschien kan er dan beter een subforum voor alles over besturings-systemen (en evt. de bijbehordende onderdelen, denk aan WMP ed.)

Bovendien, ik zou nu geen topic over een bepaald OS plaatsen, maar als er een subforum was zou ik dat misschien wel doen, ik zit soms wel met wat korte vragen, het zou misschien handig zijn om iets te hebben waar iedereen die vragen kan stellen, en waar we dus dingen ff snel op kunnen zoeken, voor een snel antwoord.

Zoiets als freyk hier al postte is in ieder geval wel handig. Ook een idee is een soort wiki, ipv een subforum (ik geloof dat daarover al eerder discussie is geweest). Ik ben op zich wel voorstander van iets waar we snel wat dingen op kunnen zoeken op 1 centraal punt.
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 21:29
Verwijderd
Ik ben echt fan van linux en van het kiezen van alternatieve opties (zeker nu, ik moest vandaag windows incluis alle programma's installeren op een pc) en zie erg graag dat er voldodende discussiemogelijheid voor is. Die hele open source stuff krijg je echt goed als alles netjes op elkaar is afgestemd en er genoeg ruimte is voor discussie, vragen, etc.
Bij nieuwe fora is het gebruikelijk om het als wisselforum te zetten en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor OSsen een lachertje zal worden. Het lijkt me wel handig om alles goed in te delen: een apart deelforum voor OSsen, eentje voor spyware, etc, alleen, wat is hier de meerwaarde van? Het lijkt mij alleen maar erg handig dat alle linux topics dan zijn plaatsje hebben er er een deel voor dat spyware is, maar ik vraag me af of het wel zal leven. KIijk, in het centrale spyware topic is de gang van zaken vrij voorspelbaar:
[user met probleem zegt dat zijn of haar pc traag is ] [juister vraagt om een hijjackthislogje] [user post hijjackthislog] [juister saves the day].

Ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is voor een deelforum speciaal voor spyware. Voor sitechecks kan ik me voorstellen dat het iets toevoegt, voor OSsen zeker ook. Hoe mijn collega's erover denken weet ik niet, maar ik ben benieuwd. De drempelwaarde die dan weg is, zoals namnatulco zegt, lijkt me ook een voordeel.

Namnatulco, jij zei dat er eerder een discussie over een soort wiki is geweest, kan je jezelf pijnigen door te proberen dat op te zoeken? De zoekfunctie werkt bagger, maar misschien weet je nog wat keywords? Of wie de thread startte?
Lijkt me goed om daarop verder te gaan, zoiets had ik in het andere topic ook gezegd:
Citaat:
Piloff schreef op 01-07-2006 @ 22:08 :
Misschien is het makkelijker om gewoon een uitgebreide "howto" te schrijven en daar in het announcement naar te linken. Nu bedoel ik uiteraard niet dat je alle standaard linux howto's moet gaan herschrijven, maar dar je ze noemt, er naar linkt.
En wat advies geeft over de meest gangbare distro's, etc.

Een centraal topic lijkt me geen goed idee, maar wel een gejat idee daarvan: hou een weekje een topic sticky waarin mensen tips kunnen geven voor die "howto". Zo heb je een redelijk uitgebreide mogelijkheid om de meest voorkomende, basic problemen aan te pakken, zonder dat je dat elke keer moet copy/pasten.

En voor diegenen die er vragen over hebben, er is dan al een punt waar ze gewoon kunnen kijken. Wellicht dat dit de meeste vragen uitsluit?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 17:29
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 07-07-2006 @ 22:29 :
Namnatulco, jij zei dat er eerder een discussie over een soort wiki is geweest, kan je jezelf pijnigen door te proberen dat op te zoeken? De zoekfunctie werkt bagger, maar misschien weet je nog wat keywords? Of wie de thread startte?
Lijkt me goed om daarop verder te gaan, zoiets had ik in het andere topic ook gezegd:
ik geloof dat freyk met een wiki-idee kwam, maar dan niet exclusief voor 1 onderwerp, ofzo
ik zal nog ff zoeken, ik kan et zo snel niet vinden
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 18:02
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 08-07-2006 @ 18:29 :
ik geloof dat freyk met een wiki-idee kwam, maar dan niet exclusief voor 1 onderwerp, ofzo
ik zal nog ff zoeken, ik kan et zo snel niet vinden
zoeken op "wiki" levert dit topic op .
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 17:45
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 08-07-2006 @ 19:02 :
zoeken op "wiki" levert dit topic op .
Offtopic: jah sorry ik had haast
maar het gaat dus vooral om de verzameling van informatie, waar je snel iets kunt opzoeken (voor guild wars addicts is gw.gamewikis.org waarschijnlijk een goed voorbeeld).
over incorrecte info op een wiki: de meeste wiki's hebben ook "Talk" of "Discussion" waar gediscusseerd kan worden over de pagina's.
__________________
www.mastermovies.nl
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 00:01
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 07-07-2006 @ 00:06 :
Bovendien, ik zou nu geen topic over een bepaald OS plaatsen, maar als er een subforum was zou ik dat misschien wel doen (...)
Waarom zou je dat nu niet doen dan? Wat maakt die drempel om een topic te openen blijkbaar zo hoog?

Ik zie eerlijk gezegd nog steeds niet zoveel in een onderverdeling in subfora. Mensen hebben soms nu al moeite om het onderscheid te maken tussen software en hardware, dus dat probleem vererger je in feite als mensen óók nog eens kunnen kiezen tussen verschillende subfora. Bovendien heb ik mijn twijfels bij de onderwerpen: waarom moeten besturingsystemen een apart forum, waarom moet spyware een apart forum? Ik vind ook nog steeds dat je het niet te uitgebreid moet willen maken, dit is immers geen techforum maar meer een forum met over van alles wat, gericht op mensen die er over het algemeen niet zo heel veel vanaf weten. Dan heb je misschien hoogstens 10 mensen die in het Linux-subforum posten, daar schiet je natuurlijk niet zoveel mee op.

En een wiki is wel geinig, als je daar tijd voor hebt en zin in hebt. Ik heb dat eerlijk gezegd niet, en ik denk eigenlijk ook dat het iets teveel moeite is; ik herinner me nog dat iemand ooit een 'forum-FAQ' maakte, en dat is na een tijdje ook doodgebloed, simpelweg omdat niemand er interesse in had en/of zin had om het door te spitten. Wat misschien een beter idee zou zijn is een sticky (gesloten) FAQ topic met daarin vaak terugkomende vragen over bijvoorbeeld audio, video en besturingssystemen. Het zou ook niet zo heel veel werk zijn om dat te maken en bij te houden en het geeft in ieder geval minder gedoe dan zo'n Wiki-geval. De drempel om het te lezen zal ook wel lager liggen, aangezien het geen extern iets is, maar gewoon een topic op dit grote gele forum. Maar ook bij zoiets kun je je afvragen: waar doe ik het eigenlijk voor, wie leest het ook daadwerkelijk?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2006, 12:46
namnatulco
Avatar van namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
M@rco schreef op 11-07-2006 @ 01:01 :
Waarom zou je dat nu niet doen dan? Wat maakt die drempel om een topic te openen blijkbaar zo hoog?
Omdat het voor korte vragen onzin is om een topic te maken. Een wiki/FAQ met antwoorden op korte vragen is lekker makkelijk .
Offtopic:
Citaat:
M@rco schreef op 11-07-2006 @ 01:01 :

ik herinner me nog dat iemand ooit een 'forum-FAQ' maakte, en dat is na een tijdje ook doodgebloed, simpelweg omdat niemand er interesse in had en/of zin had om het door te spitten.
De persoon die het gemaakt had ging weg, zie mijn eerdere post over de wiki, het staat in dat topic

Citaat:
M@rco schreef op 11-07-2006 @ 01:01 :

Wat misschien een beter idee zou zijn is een sticky (gesloten) FAQ topic met daarin vaak terugkomende vragen over bijvoorbeeld audio, video en besturingssystemen. Het zou ook niet zo heel veel werk zijn om dat te maken en bij te houden en het geeft in ieder geval minder gedoe dan zo'n Wiki-geval. De drempel om het te lezen zal ook wel lager liggen, aangezien het geen extern iets is, maar gewoon een topic op dit grote gele forum. Maar ook bij zoiets kun je je afvragen: waar doe ik het eigenlijk voor, wie leest het ook daadwerkelijk?
ook een goed idee, meer van, alle antwoorden die al gegeven zijn in 1 topic pleuren (bij wijze van spreke ). Je kunt mensen net zo goed verplichten dit te lezen en daarna een topic aan te maken ipv eerst de Centrale topics te lezen (wat enorm veel meer leeswerk is) en daarna daar te posten.
__________________
www.mastermovies.nl

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 13:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.