Oud 05-11-2018, 18:32
Kamrocks
Kamrocks is offline
Hallo Iedereen!

Ik ben 22 jaar oud en heb een lange afstandsrelatie met een meisje uit Zuid-Korea. op 23 maart is ze hier gekomen en ze is weer weggegaan op 26 oktober. In die tijd heeft ze gewoond bij mijn moeder waar ik ook woon. Het was dus een flinke stap voor mijn familie maar ik heb ze goed begeleid en meestal waren we samen of ergens heen dus hadden ze niet zoveel last van ons. Echter zijn er toch wat problemen met mijn zusje opgetreden waardoor mijn vriendin en mijn zusje elkaar niet meer kunnen luchten of zien. Hierdoor is mijn relatie ook bijna in de problemen gekomen omdat mijn vriendin een vriendje wil hebben die een goede familie heeft.

Ik weet eigenlijk niet hoe de problemen tussen hun zijn gekomen. Mijn moeder zegt omdat het komt dat we niet op mijn zusje haar verjaardag waren. Echter vieren we nooit verjaardagen en kwamen daarnaast de ouders van mijn zusje haar vriendje die we liever wouden vermijden. We mogen haar vriendje namelijk ook niet echt maar hier hebben we dan ook onze redenen voor. Als ik vraag aan mijn zusje waarom ze mijn vriendin niet mag zegt ze weet ik niet. In de tijd van maart tot en met oktober heeft mijn vriendin en ik echt een band geprobeerd op te bouwen met mijn zusje. We gaven cadeaus en probeerden contact te leggen. Echter heeft ze een paar maanden na het geven van de cadeaus voor haar verjaardag het cadeautje van mijn vriendin verkocht. Hier ben ik later nog achtergekomen. Mijn vriendin is nu terug naar Korea en ze heeft eigenlijk geen zin om terug te gaan naar Nederland als ze mijn zusje weer moet zien. Wat kan ik doen om de relatie tussen die twee te verbeteren? Aan het begin dachten we nog dat mijn zusje zich niet zo op haar gemak voelde met het spreken van Engels maar dit is nog steeds zo. Daarnaast heeft mijn zusje niks anders gezegd tegen mijn vriendin dan "thank you". Wat kan ik doen of denken jullie dat het beter is om die twee te vermijden? Als ik nu nog terugdenk aan het gedrag van mijn zusje schaam ik me en begin ik mij zelfs een beetje misselijk te voelen. Ik vind dat ze zich echt heeft misdragen in die periode tot het punt dat mijn vriendin niet meer terug wil komen en onze relatie bijna ten einde was door haar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2018, 18:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe oud is je zusje?

Daarnaast is cadeautjes geven nog al een crappy manier om een relatie op te bouwen, daar moet je tijd in steken, dat kan je niet afkopen. Het lijkt heel aardig om iets te geven, maar als het daarbij blijft kan ik me goed voorstellen dat je zusje er weinig waarde aan hecht.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2018, 20:10
Verwijderd
Mooi verhaal van jouw kant, vriend.

Kom maar even op met de details:

Hoe kom jij aan een vriendin in Zuid-Korea?
Waarom willen jullie de ouders van je zusje niet zien?
Waarom mag je het vriendje van je zusje niet?
Waarom woon je op je 22e nog bij je moeder?
Waarom ben je niet op de verjaardag van je zusje, maar krijgt je zusje blijkbaar wel cadeautjes?
Hoe oud is je zusje?
Waarom mag zij eigenlijk geen cadeaus verkopen? Veel mensen doen dat, hoor, als ze het cadeau eigenlijk niet leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2018, 21:05
Kamrocks
Kamrocks is offline
@Elin3

Mijn zusje is 19 jaar en ik snap dat cadeautjes niet de meest ideale manier is om een relatie op te bouwen. Dit is ook niet het enige wat wij gedaan hebben. Zo heeft mijn vriendin ook voor ons gekookt inclusief mijn zusje en hebben we telkens geprobeerd een gesprek te beginnen die vervolgens weer afgekapt wordt met een simpele ja of nee. Totaal geen interesse.

@Straatmeid

Hoe kom jij aan een vriendin in Zuid-Korea?
Ik heb vorig jaar een tussenjaar van mijn studie genomen en ben een klein jaartje weggeweest in Zuid-Korea. Dit land sprak me vanaf jongs af aan al aan. Daar heb ik een studie Koreaans gevolgd en vrienden ontmoeten. Hier heb ik mijn vriendin ook ontmoet

Waarom willen jullie de ouders van je zusje niet zien?
Dit is haar cultuur niet en ik wou haar niet direct in het diepe gooien. Ze heeft zich al erg veel moeten aanpassen en heeft tot nog toe helemaal niks te maken met de ouders van mijn zusje haar vriend.

Waarom mag je het vriendje van je zusje niet?
Lang verhaal. Kort uitgelegd is het zijn houding en gedrag.

Waarom woon je op je 22e nog bij je moeder?
Is makkelijker. Woon op 45 minuten van mijn universiteit. Daarnaast heeft mijn moeder steun nodig door de heftige scheiding met mijn vader.

Waarom ben je niet op de verjaardag van je zusje, maar krijgt je zusje blijkbaar wel cadeautjes?
Sorry, had ik beter moeten uitleggen. Normaliter vieren we verjaardagen niet. Dit keer dus ook niet maar nu opeens valt mijn zusje mij hierop aan terwijl hier niet over gesproken is. We vieren mijn verjaardag ook niet. Daarnaast waren we wel op mijn zusje haar verjaardag in de ochtend en na 5 uur.

Hoe oud is je zusje?
19

Waarom mag zij eigenlijk geen cadeaus verkopen?
Natuurlijk mag ze cadeaus wel verkopen maar ik ben van mening als (een vrij duur) cadeau zomaar verkocht wordt van de vriend/vriendin van je broer/zus dat dit erg disrespectvol overkomt tegenover diegene. Mijn zusje wist dat ik en mijn moeder niet achter deze keuze stonden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2018, 21:51
Verwijderd
Citaat:
@Elin3

Mijn zusje is 19 jaar en ik snap dat cadeautjes niet de meest ideale manier is om een relatie op te bouwen. Dit is ook niet het enige wat wij gedaan hebben. Zo heeft mijn vriendin ook voor ons gekookt inclusief mijn zusje en hebben we telkens geprobeerd een gesprek te beginnen die vervolgens weer afgekapt wordt met een simpele ja of nee. Totaal geen interesse.
Zou het kunnen zijn dat ze zich echt niet zo goed kan uitdrukken in het Engels?

@Straatmeid

Citaat:
Hoe kom jij aan een vriendin in Zuid-Korea?
Ik heb vorig jaar een tussenjaar van mijn studie genomen en ben een klein jaartje weggeweest in Zuid-Korea. Dit land sprak me vanaf jongs af aan al aan. Daar heb ik een studie Koreaans gevolgd en vrienden ontmoeten. Hier heb ik mijn vriendin ook ontmoet
Ok.

Citaat:
Waarom willen jullie de ouders van je zusje niet zien?
Dit is haar cultuur niet en ik wou haar niet direct in het diepe gooien. Ze heeft zich al erg veel moeten aanpassen en heeft tot nog toe helemaal niks te maken met de ouders van mijn zusje haar vriend.
Dit is haar cultuur niet? Sorry?
Ze heeft zich al erg veel moeten aanpassen? Sorry?

Volgens mij hebben jouw zusje en jouw moeder (in een heftige scheiding nota bene!) zich al heel veel moeten aanpassen aan deze situatie.

Citaat:
Waarom mag je het vriendje van je zusje niet?
Lang verhaal. Kort uitgelegd is het zijn houding en gedrag.
En nu de lange uitleg?

Citaat:
Waarom woon je op je 22e nog bij je moeder?
Is makkelijker. Woon op 45 minuten van mijn universiteit. Daarnaast heeft mijn moeder steun nodig door de heftige scheiding met mijn vader.
Je bent psycholoog?

Citaat:
Waarom ben je niet op de verjaardag van je zusje, maar krijgt je zusje blijkbaar wel cadeautjes?
Sorry, had ik beter moeten uitleggen. Normaliter vieren we verjaardagen niet. Dit keer dus ook niet maar nu opeens valt mijn zusje mij hierop aan terwijl hier niet over gesproken is. We vieren mijn verjaardag ook niet. Daarnaast waren we wel op mijn zusje haar verjaardag in de ochtend en na 5 uur.
Waarom vieren jullie geen verjaardagen?

Citaat:
Hoe oud is je zusje?
19
Oud genoeg om haar eigen mening te hebben.

Citaat:
Waarom mag zij eigenlijk geen cadeaus verkopen?
Natuurlijk mag ze cadeaus wel verkopen maar ik ben van mening als (een vrij duur) cadeau zomaar verkocht wordt van de vriend/vriendin van je broer/zus dat dit erg disrespectvol overkomt tegenover diegene. Mijn zusje wist dat ik en mijn moeder niet achter deze keuze stonden.
Dat is jouw mening. Haar mening is dat ze dit kan verkopen, omdat ze hoogstwaarschijnlijk niks aan de cadeaus heeft.

Waarom zijn jullie niet gewoon in een hotel gaan zitten met zijn tweeën?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 08:15
Verwijderd
Ja, dat zit er dik in hè, als je iemand uit een totaal vreemde cultuur een half jaar in je gezin dropt. Nota bene een gezin dat het moeilijk heeft met een scheiding. Wat had je nou verwacht? Vind het persoonlijk vreemd dat je dit überhaupt zelf zou willen, maar dat is jouw keuze. Waarom je dat je moeder en zusje aandoet is me een raadsel. Lesson learned: volgende keer lekker een flatje huren of zo.

Je beschrijft het verder allemaal extreem eenzijdig zoals straatmeid ook al probeert aan te geven. Je vraag is wat je kan doen om de relatie tussen die twee te verbeteren maar in letterlijk alles dat je beschrijft leg je de schuld bij anderen dan jezelf (of je vriendin). Dan zijn er twee opties:

- het ligt inderdaad allemaal echt aan anderen. Onwaarschijnlijk natuurlijk, maar stel dat het zo is: dan is er ook niet zo veel dat jullie kunnen doen buiten die zus negeren. Dat gaat het gemakkelijkste door niet meer een half jaar bij je moeder te gaan zitten. Als het allemaal aan anderen ligt, ligt het buiten jullie macht. Accepteren is dan het enige dat je kan.
- Andere optie, natuurlijk veel waarschijnlijker: het ligt in ieder geval deels aan jullie zelf. Met als overduidelijk verbeterpunt: NIET EEN HALF JAAR BIJ JE MOEDER GAAN ZITTEN MET JE KOREAANSE VRIENDIN.

Serieus, ben je zelf echt nog niet op dat idee gekomen?

Er zijn vast nog andere verbeterpunten maar deze is wel zo extreem obvious...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 08:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet heel gek dat men thuis niet staat te springen om jouw vriendin welkom te heten, eerst knijp je er een jaar tussenuit en laat je je moeder en zusje zomaar achter (ondanks de moeilijke situatie met de scheiding). En nu moet je ineens thuis wonen, om je moeder te steunen, en o ja, woont jouw vriendin uit een compleet andere cultuur ook bij jullie thuis...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 09:42
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Mooi verhaal van jouw kant, vriend.

Kom maar even op met de details:

Hoe kom jij aan een vriendin in Zuid-Korea?
Waarom willen jullie de ouders van je zusje niet zien?
Waarom mag je het vriendje van je zusje niet?
Waarom woon je op je 22e nog bij je moeder?
Waarom ben je niet op de verjaardag van je zusje, maar krijgt je zusje blijkbaar wel cadeautjes?
Hoe oud is je zusje?
Waarom mag zij eigenlijk geen cadeaus verkopen? Veel mensen doen dat, hoor, als ze het cadeau eigenlijk niet leuk vinden.
Lol 22 is heel normaal als je nog geen goed inkomen hebt of hoest jij zo ff 800 euro huur op?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 09:57
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
De huurprijzen worden hoger, maar je kan ook huurtoeslag aanvragen. Maar dan moet je huur niet hoger zijn dan €417,34
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Lol 22 is heel normaal als je nog geen goed inkomen hebt of hoest jij zo ff 800 euro huur op?
Ik denk inderdaad dat Straatmeid zo even 800 euro huur ophoest. Maar zoals wel vaker bij jou, is je punt gewoon niet zo relevant, of het nou juist of onjuist is doet er niet eens toe.

De oorzaak van de problemen is voor zover wij kunnen inschatten overduidelijk het een half jaar bij de moeder wonen. Er zullen wellicht redenen voor zijn dat TS niet ergens anders is gaan wonen met zijn vriendin, maar dat maakt het nog niet minder de oorzaak. In dit geval kun je redelijk duidelijk zeggen: als er geen financiële ruimte was om een half jaar ergens anders te gaan zitten, had dat halve jaar wellicht niet moeten doorgaan. Dat is niet leuk, maar wel reëel.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 13:36
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Ik denk inderdaad dat Straatmeid zo even 800 euro huur ophoest. Maar zoals wel vaker bij jou, is je punt gewoon niet zo relevant, of het nou juist of onjuist is doet er niet eens toe.

De oorzaak van de problemen is voor zover wij kunnen inschatten overduidelijk het een half jaar bij de moeder wonen. Er zullen wellicht redenen voor zijn dat TS niet ergens anders is gaan wonen met zijn vriendin, maar dat maakt het nog niet minder de oorzaak. In dit geval kun je redelijk duidelijk zeggen: als er geen financiële ruimte was om een half jaar ergens anders te gaan zitten, had dat halve jaar wellicht niet moeten doorgaan. Dat is niet leuk, maar wel reëel.
Tnx dat je voor straatmeid spreekt
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 13:36
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
De huurprijzen worden hoger, maar je kan ook huurtoeslag aanvragen. Maar dan moet je huur niet hoger zijn dan €417,34
Sta je langer dan de halfjaar op een wachtlijst ook nog eens
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Tnx dat je voor straatmeid spreekt
Als je niet wilt dat iemand anders reageert op een bericht van je, moet je het niet op een openbaar forum zetten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Lol 22 is heel normaal als je nog geen goed inkomen hebt of hoest jij zo ff 800 euro huur op?
Op mijn 22e deed ik een fulltime studie en werkte ik voor de universiteit. Ik had een relatie met een Nederlandse man en ging nooit op vakantie. Tuurlijk wilde ik wel naar het buitenland, maar dat geld had ik niet. Voor mij was het onmogelijk om bij mijn ouders te wonen.

Denk je dat een reis naar Zuid-Korea niks gekost heeft?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2018, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Tnx dat je voor straatmeid spreekt
Toevallig weet hij wel wie ik ben, dus prima dat hij voor me spreekt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-topic #160
JustADreamer
480 18-01-2011 13:21
Psychologie M'n zusje
ofniet
44 01-06-2004 23:05
Liefde & Relatie dringend Advies gevraagd over gecompliceerde situatie
Lady_L
55 29-10-2003 20:08
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 12:57
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 11:39
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.