Oud 09-02-2003, 13:37
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
thuis zijn we best streng opgevoed, we werden snel geslagen, mochten onze emoties niet uiten, als we begonnen te huilen dan werd ons letterlijk en figuurlijk de kop ingedrukt *klets* "stel je niet aan en houd je kop dicht". op een gegeven moment kwamen m'n ouders er wel achter dat het dus heel verkeerd was wat ze deden en ze sloegen ons niet meer, maar emoties uiten mocht nog steeds niet. mijn broertje is altijd al een vreselijk onderdrukt, agressief en gefrustreerd ventje geweest, maar wat wil je als je van kleins af aan wordt ingeprent dat je je emoties niet mag uiten. en vanaf zijn geboorte hebben onze ouders al ruzie met elkaar. zo heeft mijn zusje hen ook nooit 'liefhebbend' tegenover elkaar meegemaakt. ik weet niet of zij bang zijn voor mensen die kwaad zijn door wat ze mee hebben gemaakt, maar ik iig wel. mn broertje had als het ware geen opvoeding, iig geen opvoeding met regelmaat en liefde(ook al hielden mn ouders wel van hem) en vrijheid. het enige waar hij zijn frustratie dus op af kon reageren was mijn zusje, die maar heel klein en onschuldig is. ik weet niet hoe oud ze waren toen het begon... denk vanaf de tijd dat mijn ouders ons niet meer sloegen, mijn broertje kon niks hebben, sloeg mijn zusje, schopte haar, om de meest belachelijke redenen, als zij bijvoorbeeld de laatste lolly had gepakt en hij dus niks had. mijn ouders haalden hen alleen uit elkaar maar praten er verder niet over. ik kon het niet begrijpen, je gaat er dan toch over praten??? maar nee zo waren zij niet ingesteld, er werd bij on nergens over gepraat alleen over koetjes en kalfjes. zo ging het dus al die jaren maar door. 2 en een half jaar geleden zijn onze ouders gescheiden, het was een rotzooi, de ruzies tussen hen werden alleen maar nog erger en erger terwijl ik dacht dat we eindelijk rust hadden. dageslijks lagen mijn broertje en zusje weer met elkaar overhoop, blauwe plekken, wonden had mn zusje er van, het enige wat mijn moeder zei was "robin dat doe je toch niet?" alsof hij daar wat aan had, dat boeide hem dus niet. of ze ook aan het vechten waren bij mijn vader thuis weet ik niet, ik kwam er nooit zo vaak.
een half uur geleden was het weer raak, mijn zusje was op mn broertjes kamer met de gamecube van een vriendje aan het spelen, komt mn broertje boven die schopt haar er letterlijk achter weg, mn zusje huilen die loopt naar beneden, hij schopt haar nog een keer na, tegen haar hoofd, alleen omdat hij vond dat zij niet op zijn kamer met de gamecube mocht spelen. ik werd helemaal misselijk en licht in mn hoofd, ik kan er na al die jaren nog steeds niet tegen als iemand word geslagen of als er iemand kwaad is, dan word ik helemaal gek van binnen. maar dit kan toch ook niet? een jongen van 13 tegen zijn onschuldige zusje van 9! mijn moeder doet er niks aan! elke keer weer, dan zeg ik "mam jij bent de moeder doe er eens wat aan, praat met hem!" "jaja" zegt ze dan, maar het enige wat hij te horen krijgt is "robin wat heb je nu weer gedaan!!? dit is toch van de zotte!" allemaal beschuldigingen. ipv van dat ze nu eens normaal MET hem gaat PRATEN ipv dat ze TEGEN hem gaat lopen SCHREEUWEN...
nog steeds zit ik misselijk achter de computer en ben licht in mn hoofd en het huilen staat me nader dan het lachen, mn broertje is het huis uitgevlucht en mn zusje zit sipjes op de bank tv te kijken, m moeder ligt op de bank te slapen...

(pff kmoet even mn verhaal kwijt) maar goed... wat moet ik hier nu mee??..
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 13:53
-Meisje-
Avatar van -Meisje-
-Meisje- is offline
Praat erover met je moeder... Neem ze een keertje apart en vertel hoe de situatie in mekaar zit en dat ze er echt wel iets moet aan doen hoor, desnoods doe jij het! (als je dat zelf aankunt) Maar deze situatie is niet goed voor jullie allemaal. Jij wordt er zot van, je broertje gaat eeuwig zo agressief blijven doen (hou je vast als hij ouder is en zelf misschien kinderen heeft) en je zusje kan getraumatiseerd raken voor de rest van haar leve

Dus je mama moet echt wel inzien dat het fout loopt.

Sterkte ermee

*knuf*
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:11
light fighter
light fighter is offline
probeer er in iedergeval over te praten. maar als ik jou verhaal zo lees is dat haast niet mogelijk bij jouw thuis.

wat je ook kunt doen is hulp van buiten af zoeken, want ook jij heb nooit geleerd om je emoties te uiten, en daar kun je veel last van krijgen later.

verder weet ik ik niet zoveel

heelveel succes
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:12
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Ik zou ook met je broertje gaan praten en natuurlijk ook met je moeder en/of je vader. Als dat niet helpt zou ik met een volwassene gaan praten die er makkelijker iets aan kan doen, een psycholoog of een vertrouwenspersoon op school of je tante/oom/opa/oma. Sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:35
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
mag ik vragen hoe jouw rol binnenshuis is?

zoals ik het begrijp zie je het vaak gebeuren, dat je broertje je zusje slaat, kan je het niet aanzien hoe hij dat allemaal doet en ga je daarna vaak naar je moeder om haar over te halen wat te doen met jouw broertjuh, zoals praten, bestraffen en normen en waarden bijbrengen die in jouw referentiekader passen...klopt dat, of zit ik er helemaal naast?
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:46
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
je broertje eens even een lesje leren
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:55
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
je broertje eens even een lesje leren


je kunt idd het beste praten met je moeder ofzo...
anders weet ik t ook niet sorry

en neem shoarmaschaap aub niet serieus...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:32
Verwijderd
Praat er over met je moeder. En met je zusje. En als het gebeurd, kun je misschien iets voor haar doen (er tussen springen oid?)? En als echt niks helpt, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten of hij een idee heeft van wat je er aan zou kunnen doen...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:13
Verwijderd
Je kan met je moeder praten tot je een ons weegt lijkt me.
Zorg dat je broertje naar het Riagg, een boksschool of het leger gaat. Hij moet van zijn agressie afkomen.
Je moeder kan hem zo vaak hard, zacht of hoe dan ook toespreken, hij blijft kwaad. Zorg dat hij die woede kwijtraakt.

Bovendien: Je broertje heeft geleerd dat fysiek geweld de manier is om je zin te krijgen/ anderen af te straffen. Laat hem andere mogelijkheden zien.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:58
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:


je kunt idd het beste praten met je moeder ofzo...
anders weet ik t ook niet sorry

en neem shoarmaschaap aub niet serieus...
jewel, neem mij aub heel serieus. Gewoon rammen dat kind, zo leert ie dat het niet mag.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:10
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
jewel, neem mij aub heel serieus. Gewoon rammen dat kind, zo leert ie dat het niet mag.
ooit over gedahct dat hij zn zusje dan msischien wel MEER zou gaan slaan.. hij reageert zich af op zn zusje.. als hij geslagen word heeft hij nog meer om zich over af te reageren
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:11
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
jewel, neem mij aub heel serieus. Gewoon rammen dat kind, zo leert ie dat het niet mag.
Dan doe je toch hetzelfde als hij? Waarom mag hij het niet en zij wel? Je geeft dan dus het verkeerde voorbeeld, ik denk niet dat je daar iets meer op schiet. Integendeel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:16
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
dat is t m nouw juist, mn moeder wil er niks van horen want volgens haar doet zij het allemaal 'perfect' eergisteren weer hetzelfde liedje, ik zei tegen haar dat ze er echt iets aan moest doen "jahaa dat doe ik ook wel" "ja maar dan blijkbaar niet op de goeie manier want het gaat al veel te lang zo" "laat mij het lekker zelf oplossen daar heb ik niemands hulp niet bij nodig" "als je niemands hulp nodig was dan liep het nu heel anders, jij beschuldigd hem heel de tijd ipv dat je normaal met hem gaat praten over hoe hij zich voelt en waarom hij zo doet etc." "je hoeft mij niet op de vingers te tikken! ik los het ook wel op!!! anders doe jij het maar als je het beter weet!" en toen flipte ze "doe eens rustig ik zeg niet dat ik het beter weet ik zeg alleen dat het anders kan want die 2 kindjes hebben het al zo moeilijk en lisa is al gewoon bang voor dr eigen broer. en jij bent de moeder dat hoor ik niet te doen dat zei je vroeger altijd al tegen mij" zei ik. "hij mag best weten waar hij mee bezig is! ik mag best zeggen dat hij dat niet mag doen" "je zegt het niet, je blert tegen hem, hij krijgt niet eens de kans om MET jou te kunnen praten" "hij mag best eens op zijn vingers getikt worden" "o en jij zeker niet?" "door mijn eigen dochter??" kolerewijf. alsof ik 100 niveaus lager sta dan jij

met haar kan ik dus absoluut niet praten... met mn broertje erover praten..ik kan het proberen maar ik vind toch dat mijn moeder het moet doen. of hij ook zo is bij mn vader weet ik niet, mijn vader heeft dat soort dingen ook meer in de hand volgens mij
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:18
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
jewel, neem mij aub heel serieus. Gewoon rammen dat kind, zo leert ie dat het niet mag.
weet jij hoe ziek dat is om een kind te slaan??!! wij zijn vroeger al geslagen en het enige wat wij eraan over hebben gehouden dat zijn trauma's! en jij denkt dat er nog wat valt te leren door meer te slaan?! dan sla je er meer in als dat je slechte manieren eruit slaat !
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:22
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
Citaat:
Jadie schreef:
Je kan met je moeder praten tot je een ons weegt lijkt me.
Zorg dat je broertje naar het Riagg, een boksschool of het leger gaat. Hij moet van zijn agressie afkomen.
Je moeder kan hem zo vaak hard, zacht of hoe dan ook toespreken, hij blijft kwaad. Zorg dat hij die woede kwijtraakt.

Bovendien: Je broertje heeft geleerd dat fysiek geweld de manier is om je zin te krijgen/ anderen af te straffen. Laat hem andere mogelijkheden zien.
mn broertje had pas een afspraak bij zo'n centrum, niet het riagg maar iets anders wat er ook heel veel op lijkt, ik weet alleen niet of hij er nog weer naar toe gaat, geloof van wel. mn vader wilde hem meenemen naar een andere therapeut (waar ik ook zit en die helpt heel goed)
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:23
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Praat er over met je moeder. En met je zusje. En als het gebeurd, kun je misschien iets voor haar doen (er tussen springen oid?)? En als echt niks helpt, kun je misschien eens met je huisarts gaan praten of hij een idee heeft van wat je er aan zou kunnen doen...
het gebeurt altijd zo snel dat er nooit iemand tussen kan springen. af en toe praat ik er ook wel over met haar
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:25
lake bodom
lake bodom is offline
hmz, misschien met je broertje erover praten.. pf jou gezin is echt niet goed... je moeder al helemaal niet.. die hoort voor jullie te zorgen... sorry dak t zo zeg misschien kan je hulp van buitenaf zoeken .. kindermishandeling bellen ofzo hm weet t verder dan ook niet zo...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:27
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
Citaat:
Kazanka schreef:
mag ik vragen hoe jouw rol binnenshuis is?

zoals ik het begrijp zie je het vaak gebeuren, dat je broertje je zusje slaat, kan je het niet aanzien hoe hij dat allemaal doet en ga je daarna vaak naar je moeder om haar over te halen wat te doen met jouw broertjuh, zoals praten, bestraffen en normen en waarden bijbrengen die in jouw referentiekader passen...klopt dat, of zit ik er helemaal naast?

mijn rol in huis, die heb ik niet echt, ik zonder me zoveel mogelijk af.
mijn moeder normen en waarden bijbrengen die in mijn referentiekader passen?? hm... nee, dat niet zozeer, alleen probeer ik haar in te laten zien dat ze verkeerd bezig is maar dan flipt ze helemaal tegen me
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2003, 11:28
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
Citaat:
lake bodom schreef:
hmz, misschien met je broertje erover praten.. pf jou gezin is echt niet goed... je moeder al helemaal niet.. die hoort voor jullie te zorgen... sorry dak t zo zeg misschien kan je hulp van buitenaf zoeken .. kindermishandeling bellen ofzo hm weet t verder dan ook niet zo...
geeft niet dat je het zo zegt het is immers wel zo, ik vind ook dat ze een waardeloze moeder is
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:28
Static Dollie
Avatar van Static Dollie
Static Dollie is offline
iig heel erg bedankt voor jullie reacties lief
__________________
||| =Black Reina ||| *verkering met Freakinaround ende PinkLemonade* ||| *plathuppel*
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:29
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Gadver wat erg zeg!

Aangezien jouw moeder niet van plan is er echt serieus iets tegen te doen zul jij toch wel wat moeten gaan doen. Jij gaat er zo aan kapot, je broertje is al redelijk ingestort lijkt het en je zusje gaat er ook aan kapot.

__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 11:58
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Neem het op voor je zusje en praat veel met je broertje over de gevolgen. Als je zusje onder zit met blauwe plekken, haal je broertje erbij en laat het hem zien. Laat hem de gevolgen zien en praat dan met hem over waarom hij dat doet.

Neem de rol van je moeder over want duidelijk doet zij dat niet.

Ik weet dat dit super moeilijk is en zeker omdat het eigenlijk jouw taak niet is.

De gevolgen laten zien dat lijkt me het beste, maar of dat nog tot hem doordringt?

Jongen enorm enorm veel sterkte en we mogen blij zijn dat er nog mensen zijn zoals jij die iets willen doen, je had ook net zo goed het huis uitkunnen gaan en iedereen in zijn sop te laten gaarkoken.
Sterkte jongen en zet hem op! *knuffel*
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.