Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 18:33
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Dit is geen, zoals de titel misschien deed vermoeden, gedicht over spoken, maar een topic over de poëzievorm 'spoken word,' wat betekent, om wikipedia maar eens even te quoten:

Spoken word is a form of literary art or artistic performance in which lyrics, poetry, or stories are spoken rather than sung. Spoken-word is often done with a musical background, but emphasis is kept on the speaker.

Het houdt als 't ware in dat je een gedicht of ander soort enigszins poëtische tekst voordraagt / opneemt / hoe dan ook hoorbaar maakt. Het gaat om creativiteit met tekst en geluid en is tot nu toe vooral in de VS populair. Maar dit kunnen wij ook.

Zelf ben ik sinds kort met deze vorm van poëzie bezig en het leek me dus leuk als we op DoP hier ook eens mee te maken zouden krijgen. Ik zou zeggen: Ga op zoek, experimenteer, neem op, laat ons horen! Je kunt natuurlijk ook 'gewoon' een gedicht oplezen en dan opnemen.

TS begint uiteraard, dus here goes mijn audiopoëzie-probeersel:

Iedereen is een Napoléon

Bestanden kun je uploaden via http://rapidshare.de/ - negeer alle lelijke adds en zeg dat je gratis wil uploaden/downloaden, wacht een paar seconde en vul de gegeven code in. Wie een betere (nederlandse) topictitel weet is welkom zijn of haar suggestie openbaar te maken


De voorgedragen gedichten van DoP'ers tot nu toe:
=zwart wit= - Zonder Titel
Ave - Ik heb een hekel aan de liefde
Ave - Liefde wordt niet oud
CSN - Iedereen is een Napoléon
gezweetwel - op zoek naar werk en liefde
Sketch - Zonder Titel
xineof - Eerst daar waar de dwaas zich vrijwaant.


Tot slot een lijst met links naar luisterwaardige audiobestanden van 'anderen' (post of PM je eigen favorieten zodat ik ze in deze beginpost kan toevoegen):

Nicole Blackman - In the movie now
Sylvia Plath - November Graveyard
Nicole Blackman / Bill Laswell - Hashish poem
DALGOO
Fisher - Mad Girl's Love Song (een gedicht van Sylvia Plath op muziek)
Twee gedichten van Simon Vinkenoog (doorklikken naar het concert van Spinvis, waarin Simon Vinkenoog twee gedichten voordraagt)
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 12:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 18:36
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 16-02-2006 @ 19:33 :
bestanden kun je uploaden via http://rapidshare.de/ en wie een betere (nederlandse) topictitel weet is welkom zijn of haar suggestie openbaar te maken
titel: spinvis
muzikale poezie
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ha, omdat TF eindelijk gestopt is met zeuren, en omdat dit zo'n gaaf topic wordt, mijn langverwachte, hoewel niet meer zo verwachte, en ook niet bijzonder lange, ingesproken gedichtselding.

clicketieclickding

Ik klink een beetje alsof ik verkouden ben. Dat komt omdat ik verkouden ben.

Oh en ik vind die van CSN wel heel erg gaaf.

Laatst gewijzigd op 16-02-2006 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:53
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Kun je goed, Lieke. Niet dat ik verstand heb van spoken word, maar het klinkt overtuigend. Ik hoor alleen niet wat je zegt op 8/9 seconden en daar ben ik heel benieuwd naar. Maar, knap.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:27
Verwijderd
leuk csn en sketch
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 16-02-2006 @ 19:51 :
Ha, omdat TF eindelijk gestopt is met zeuren,
Nou ja

Maar, geweldig, topic CSN, en wat leuk van jullie allebei *gaat vaker luisteren*

Yannick, je klinkt wel grappig als je verkouden bent En dat je het uiteindelijk toch gedaan hebt <3
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:09
Waltz
Avatar van Waltz
Waltz is offline
Ik vind het heel leuk. Het voegt toch iets toe, zeker bij uitroepen (van emotie) e.d. En herhaling is zo ook heel effectief, als je hetzelfde woord op verschillende manieren uitspreekt.

Sketch heeft een lieve stem.

Citaat:
CSN schreef op 16-02-2006 @ 19:33 :

Sylvia Plath - November Graveyard
(dit is misschien niet echt een goed voorbeeld maar het is nogal interessant zo'n relatief oude opname te horen)
[/SIZE] [/B]
Is dat echt Sylvia Plath, die daar praat?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 07:02
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
word up

Misschien dat ik me er ook aan waag. CSN heeft wel gevoel voor drama en Sketch praat te zwoel
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 09:37
Verwijderd
Ik wil nog steeds mijn DVD met mijn optreden .

Overigens: Dalgoo en Bite the Gnatze!

DALGOO
HESTER BOVERHUIS voice, LEONID VLASSOV voice, JASPER LE CLERCQ violin, viola, TOBIAS KLEIN alto saxophone, clarinet, bass clarinet, LOTHAR OHLMEIER tenor saxophone, bass clarinet, MEINRAD KNEER double bass, MILO FELL drums
Het Amsterdamse platenlabel TryTone grossiert in eigenzinnige eigentijdsheid. En Dalgoo kwalificeert als een van de eigenzinnigste, meest eigentijdse bands uit de TryTone-stal. Op zijn debuutalbum experimenteerde het kwartet al volop met literaire technieken zoals cuts, flashbacks en dialoog. New Anatomy is daar een logisch vervolg op. De plaat is getrapeerd rond het werk van de Russische dichter-schrijver Daniil Charms. De teksten (...) worden met gepast gevoel voor drama vertolkt door de vocalisten Hester Boverhuis en Leonid Vlassov. New Anatomy klingt hierdoor bij vlagen als een meertalig hoorspel. Maar de composities van rietblazer Tobias Klein en bassist Meinrad Kneer zijn meer dan Gerauschmacherei. Daardoor wortd het project ver uitgetild boven het niveau van aangeklede verhalenvertellerij.
(Edo Dijksterhuis, Jazz Nu)

De cd New Anatomy is een aanrader. Die is gesigneerd in mijn bezit

http://home01.wxs.nl/~pallesen.p/home.html
Bite the Gnatze. Ze hebben al een nieuwe cd en beiden zijn ook in mijn bezit, ook gesigneerd ^^.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 16:56
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Citaat:
Waltz schreef op 16-02-2006 @ 23:09 :
Ik vind het heel leuk. Het voegt toch iets toe, zeker bij uitroepen (van emotie) e.d. En herhaling is zo ook heel effectief, als je hetzelfde woord op verschillende manieren uitspreekt.

Sketch heeft een lieve stem.



Is dat echt Sylvia Plath, die daar praat?

Ja, ze is het echt
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 17:12
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
'Je bent pas ziek als iedereen een kaart heeft gestuurd
pas oud als iedereen dat vindt
pas koud als de dokter je pols heeft gevoeld
en vooral als iedereen heeft gehuild'

Dit is echt zó briljant, evenals nog een paar andere stukken. Serieus, écht écht heel erg goed. Ik kan er naar blijven luisteren.

Sketchie, je hebt een mooie stem, je gedicht is heel erg mooi <3. Het einde is ijzersterk, maar ik mis nog wat variatie in toon en in zinnen.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 21:00
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Oh mensen, let er wel op dat de lijst met voordrachten in de openingspost af en toe wordt aangevuld met nieuwe dingen.


Citaat:
xineof schreef op 17-02-2006 @ 18:12 :
ik mis nog wat variatie in toon en in zinnen.
Ja, ik ga het denk ik maar overnieuw doen als ik niet meer verkouden ben.

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 00:45
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Sketch schreef op 17-02-2006 @ 22:00 :
Oh mensen, let er wel op dat de lijst met voordrachten in de openingspost af en toe wordt aangevuld met nieuwe dingen.
Ik ga zo snel mogelijk mijn 'Eerst daar waar de westerling zich vrij waant' inspreken, ik ben de afgelopen zes uur bezig geweest met iets belangrijkers, namelijk een gedicht met inhoud .
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 08:53
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
xineof schreef op 18-02-2006 @ 01:45 :
Ik ga zo snel mogelijk mijn 'Eerst daar waar de westerling zich vrij waant' inspreken, ik ben de afgelopen zes uur bezig geweest met iets belangrijkers, namelijk een gedicht met inhoud .
Gaaf De westerling? De dwaas toch?

Maar ik bedoelde eigenlijk het lijstje met links dat CSN in haar eerste post geeft, met Nicole Blackman en Fisher en Sylvia Plath ed.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 14:21
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Het spijt me vreselijk voor m'n soms-hoog-soms-laag-stemmetje. Ik ben niet verkouden. Ik ben gewoon zo O ja, als West-Vlaming heb ik wat moeite met de h en de g. En andere zaken. Lol, eigenlijk ben ik geen voorlezer. Foert. Leuk topic!

op zoek naar werk en de liefde

O ja, ik heb geopteerd voor simpel-saai-voorlezen...

Edit: Sketch, wat heb je een radiostem zeg Waarom kunnen alle Nederlanders zo mooi voordragen?
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:06
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Omg Vlaams is toch zo verschrikkelijk tof he, mooi voorgedragen! Zou je de tekst hier kunnen plaatsen? Zo hier en daar hoor ik het niet helemaal
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:09
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
CSN schreef op 18-02-2006 @ 19:06 :
Omg Vlaams is toch zo verschrikkelijk tof he, mooi voorgedragen! Zou je de tekst hier kunnen plaatsen? Zo hier en daar hoor ik het niet helemaal
Haha, wat subtiel Het gedicht op zichzelf is niet zo bijzonder:

op zoek naar werk en de liefde

het lichaam is een pak waar je elke ochtend in wakker ziekt
van kop tot teen een en al waterdicht - open ogen:
ziet de wereld er al verbeterd uit?
rijkdom kost een vermogen

naakt is eigenlijk ook maar aangekleed

god schiep ook mij naar zijn evenbeeld
ik rijd op je treinen naast lege plekken
iemand heeft mijn ge-
breken oneerlijk verdeeld
- ik heb de buik vol vadervlekken

mij maken was het bleekste wat hij deed

ik tel mijn ribben, heeft adam er echt een meer?
de dagen worden langer onze levens
korter
kijk in mijn kamers vol stof ik word er weer

alles bleef maar sterven tot ik overleed
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:10
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
CSN schreef op 18-02-2006 @ 19:06 :
Omg Vlaams is toch zo verschrikkelijk tof he, mooi voorgedragen! Zou je de tekst hier kunnen plaatsen? Zo hier en daar hoor ik het niet helemaal

Inderdaad ! Ik vind het erg aangenaam om naar te luisteren. Maar ik heb ook niet alle woorden gehoord.
Ik vind jouw, CSN, stuk ook erg mooi en krachtig voorgedragen. Af en toe wat snel zodat ik het niet helemaal volgen kon, maar dat die snelheid gaf er juist iets extra's aan. En na een paar keer luisteren, kon ik het steeds beter volgen.
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-02-2006, 18:42
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Vlaamse voordracht, bijzonder. Het doet me denken aan vroeger, maar ik weet niet waarom. Het is zo maf om iemand Nederlands te horen spreken, maar héél anders dan 'gewoon'. Je kunt wel van die sprookjesbandjes voor kinderen in gaan spreken, Gezweetwel, fijne stem.

Maar als Eva uit een rib van Adam gemaakt zou zijn, dan heeft Adam er toch juist één minder? Of bedoel je voordat Eva werd gemaakt? Of moet ik gewoon niet zo moeilijk doen?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 18:45
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Verdorie, Porcelain, je hebt gelijk Ik moet meer op de hoogte blijven van bijbelverhalen.

(trouwens, IK spreek gewoon Nederlands, jullie niet )
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:04
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
OMG dat Vlaams

Wat Porce zei, het doet me denken aan cassettebandjes die ik vroeger luisterde. <3

En ohja, WIJ spreken gewoon Nederlands, dat van jou heet niet voor niets Vlaams
(behalve CSN, die heeft een plat Amsterdams accent af en toe)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:13
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Citaat:
Sketch schreef op 18-02-2006 @ 20:04 :


En ohja, WIJ spreken gewoon Nederlands, dat van jou heet niet voor niets Vlaams
Het is ook niet voor niets dat Amerikanen in komische series jullie accent uitlachen, en niét het onze

Nee, ik vind jullie accent echt een beetje vreemd, maar het past wel bij de "extraverte persoonlijkheid van de Nederlanders" of zo.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:13
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
NIET WAAR NIET WAAR ik praat ook ABN ok dus ik heb een gooise r af en toe dat is het enige so what mijn vaderrr is toch niet rijk ik praat niet plat


ik kan natuurlijk wel een plat amsterdams accent faken
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:18
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Volgens Xineof, die zelf een Zweeds accent heeft, is er niet zoiets als ABN, want dat zou betekenen dat dialecten niet beschaafd zijn. Tsja, dat zou ik ook zeggen in haar geval.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 19:19
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 18-02-2006 @ 20:13 :
Het is ook niet voor niets dat Amerikanen in komische series jullie accent uitlachen, en niét het onze
Amerika is geen goed argument.

Citaat:
CSN schreef op 18-02-2006 @ 20:13 :
NIET WAAR NIET WAAR ik praat ook ABN
^^
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 02:11
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 18-02-2006 @ 20:18 :
Volgens Xineof, die zelf een Zweeds accent heeft, is er niet zoiets als ABN, want dat zou betekenen dat dialecten niet beschaafd zijn. Tsja, dat zou ik ook zeggen in haar geval.
Heel goed . Het is ipv ABN AN geworden, de 'beschaafd' hebben ze weggelaten want anders zou dat impliceren dat dialecten niet beschaafd zijn.

Zweeds accent to the bee-queen ja! En Sketch, oeh wat een heerlijke zin: Amerika is geen goed argument. <3.

Ik ga pizza eten en slapen.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 02:17
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ok ik moet dit even met jullie delen. Er is serieus, om kwart over drie, een programma over poëzie op 'preview tv'. BAAAAH. Zo'n vent die zegt:

'Het maakt me niet uit wat het betekent. Als iemand schrijft over zijn lief: 'Ik vloog: er waren bomen en vleugels', dan is dat een metafoor! Een metafoor! De dichter zegt het in een metafoor!'

Hihi.
Nihilismus .

Omg dit was mijn 4444e post . En nu ga ik slapen. Slapen. beeh! p[fff.
__________________
eight days a week

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 02:33.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:47
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 18-02-2006 @ 15:21 :
Het spijt me vreselijk voor m'n soms-hoog-soms-laag-stemmetje. Ik ben niet verkouden. Ik ben gewoon zo O ja, als West-Vlaming heb ik wat moeite met de h en de g. En andere zaken. Lol, eigenlijk ben ik geen voorlezer. Foert. Leuk topic!

op zoek naar werk en de liefde

O ja, ik heb geopteerd voor simpel-saai-voorlezen...

Edit: Sketch, wat heb je een radiostem zeg Waarom kunnen alle Nederlanders zo mooi voordragen?
hij's wel leuk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 09:15
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ik kon natuurlijk niet achterblijven, vandaar mijn wedstrijdgedicht in uitspraak:

Eerst daar waar de dwaas zich vrij waant.

Huiver!
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 09:27
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Jeeh! \o/
Zoals ik al zei, hij is echt gaaf.
Zo voorgedragen is het veel krachtiger dan de tekstversie. En de wisseling tussen fluisteren en schreeuwen en ertussenin is goed gedaan, en de toon.

Vooral
"WANT. Voor mij weet ik de liefde!
En schreeuwende killende tranen kwamen,
wanneer ik dacht – na overmoed - ‘Is díe waarde dan, dan… niet?’
Zij is er wel, mijn lief, zij is er!
Houd me vast, maar huilt wanneer u bezint;

Leg mij toch de liefde uit."
vind ik knap gedaan.


Deze versie is inderdaad de beste. En die koekoeksklok ertussendoor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 12:13
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
oh mijn god wat tooof: het gefluister het gehuil de dramatiek druipt er vanaf, nee, stroomt! er vanaf.

‘Gij zijt Petrus en op deze steenrots zal ik mijn kerk bouwen.’

en de momenten waarop je zo immens gekweld klinkt zijn het allerbest.

Enne, xin en ik mogen dan een beetje een accent hebben volgens jullie, geef toe: dat maakt het veel persoonlijker



Who's up next?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 13:13
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
'sterrven', csn . je hebt idd wel een lichtelijk amsterdams accentje. verder vind ik 'm erg gaaf, op zich en in voordracht. weg- weg- weg- gerot, onder de grond gedonderd, alles weg, alles alles (yes).
sketch praat echt typisch.. officieel. goede luisterstem.
gezweetwel , geweldig, wat klinkt dat correct. ja. het heeft wel iets.
kraak, verbinding met xineof. oke. volgens mij praten jullie hier allemaal vaag. je leeft je goed in hoor. einde <3.

dit is een vet leuk idee, zeg ik.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 14:42
guppi
Avatar van guppi
guppi is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 18-02-2006 @ 19:09 :
Haha, wat subtiel Het gedicht op zichzelf is niet zo bijzonder:

op zoek naar werk en de liefde

het lichaam is een pak waar je elke ochtend in wakker ziekt
van kop tot teen een en al waterdicht - open ogen:
ziet de wereld er al verbeterd uit?
rijkdom kost een vermogen

naakt is eigenlijk ook maar aangekleed

god schiep ook mij naar zijn evenbeeld
ik rijd op je treinen naast lege plekken
iemand heeft mijn ge-
breken oneerlijk verdeeld
- ik heb de buik vol vadervlekken

mij maken was het bleekste wat hij deed

ik tel mijn ribben, heeft adam er echt een meer?
de dagen worden langer onze levens
korter
kijk in mijn kamers vol stof ik word er weer

alles bleef maar sterven tot ik overleed

Je hebt mijn hart gestolen.

edit: dit is inderdaad een geniaal topic. Hulde aan CSN!
__________________
some people never go crazy. What boring lives they must lead.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 17:46
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 18-02-2006 @ 19:45 :
Verdorie, Porcelain, je hebt gelijk Ik moet meer op de hoogte blijven van bijbelverhalen.

(trouwens, IK spreek gewoon Nederlands, jullie niet )
Hahaha. Wat jammer, want dat zeg je juist zo leuk, 'heeft Adam er echt één meer?'.

Xineof, die van jou vind ik toch wel echt heel prachtig! 'Zij is er wel, mijn lief, zij is er,' ik kan me niet voorstellen dat iemand daar niet diep door geraakt wordt <3.
Huldeee. En hoe je zowel Engels als Duits als Nederlands netjes uitspreekt en nergens over je tong heen struikelt, heel knap. Volgens mij kan menig actrice nog wat van je leren.

Die klok :')
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 18:33
dromenvanger
Avatar van dromenvanger
dromenvanger is offline
Ik heb net het gedicht van CSN proberen te beluisteren. En ik dacht dat ík rap sprak. Om eerlijk te zijn, ik heb alleen dat stukje dat Xineof geplaatst heeft verstaan, en dan nog waarschijnlijk omdàt ze dat had geplaatst Verder vind ik wel dat je goed voorleest, zou no leuker zijn als ik het begreep

De rest later, ga nog maar eens een beetje leren
__________________
and all memories are sweeter 'cause they're gone
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 18:34
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ohh is het té snel? Ik kan de tekst hier plaatsen als je wilt?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-02-2006, 19:09
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
CSN schreef op 20-02-2006 @ 19:34 :
Ohh is het té snel? Ik kan de tekst hier plaatsen als je wilt?
graag
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 19:23
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Iedereen is een napoléon.

Laat alles opdonderen wegrotten alles alles alles maar toch vooral iedereen val allemaal een heel diep eind de wereld in zoals de nacht hier als een baksteen valt V of toen ik klein was en ik zei steeds stik toch in je eigen spuug nog denkend dat dat kon dat dat kan dat jouw lichaam niet in zou grijpen als ik zei laat haar dood gaan laat haar dood zijn laat haar zo erg sterven dat ze alleen nog maar dood is geweest V maar het mocht niet ik weet niet van wie niet maar het leven laat je alleen ongewild met rust V het leven laat je alleen met de hulp van buitenaf als alles buiten je je oud of ziek laat worden V je bent pas ziek als iedereen je kaarten stuurt pas oud als iedereen het vindt pas koud als de dokter je pols heeft gevoeld en vooral als ze allemaal al hebben gehuild V dus zeg ik laat ze zelf maar kapot vallen kapot breken bleek als een lijk lijken als wij dan de enige overlevenden overgeblevenen zijn kunnen we op de grond gaan liggen zo geel zo vol wormen schimmel verrotterigheid als we maar willen V van pijn onze botten weer aan elkaar gillen V ogen dicht mond open ogen open mond dicht mijn binnenste komt eruit gelopen maar niemand die kan zeggen ‘die worden niet meer wakker’ want iedereen is weg weg weggerot onder de grond gedonderd alles weg alles alles alles en dan toch vooral iedereen.



Edit: Ohh, ik moest trouwens nog zeggen dat de titel, 'Iedereen is een Napoléon,' komt van het lied 'Napoleon' van Ani DiFranco (zij zingt dan: Everyone is a fucking Napoleon).
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG

Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:23
Verwijderd
Mmm niet veel reacties meer gehad hiero. Ik heb geen spoken word file, maar ben zondag wel op de radio te horen, mochten jullie mn stem willen horen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:57
Verwijderd
Jammer dat wij geen microfoon hebben, zal kijken of ik er 1 kan regelen want heb wel iets liggen wat eigenlijk geen gedicht is, maar misschien geschikter is om voor te dragen..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 13:57
gezweetwel
Avatar van gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik heb 't met m'n mp3-speler gedaan.
__________________
http://vreemdewereld.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
gezweetwel schreef op 03-03-2006 @ 14:57 :
Ik heb 't met m'n mp3-speler gedaan.
Slim idee
Nu even wachten tot er niemand meer thuis is..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Ave schreef op 03-03-2006 @ 15:12 :
Nu even wachten tot er niemand meer thuis is..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 03-03-2006 @ 15:13 :
Wát? niet het hele huis hoeft mee te genieten..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:17
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik snap wat je bedoelt! Als ik iets opneem wacht ik ook altijd tot er niemand meer in de buurt is.

(Eigenlijk wel vreemd dat het hele internet wél mee mag genieten, maar de mensen met wie we het meest vertrouwd zijn niet)
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
CSN schreef op 03-03-2006 @ 15:17 :
Ik snap wat je bedoelt! Als ik iets opneem wacht ik ook altijd tot er niemand meer in de buurt is.

(Eigenlijk wel vreemd dat het hele internet wél mee mag genieten, maar de mensen met wie we het meest vertrouwd zijn niet)
haha idd
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:29
Verwijderd
Poging 1:

Liefde wordt niet oud

Verbeterd:

Liefde wordt niet oud

Poging 2:

Ik heb een hekel aan de liefde

Excuus: ik ben ziekig en verkouden voor het geval iemand iets wil zeggen over hoe ik klink.

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 14:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
zwartwit308 klik

en ave, herkenning hoor . ik ben het nu alleen zat. jullie doen het er maar mee.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:02
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 03-03-2006 @ 15:56 :
zwartwit308 klik

en ave, herkenning hoor . ik ben het nu alleen zat. jullie doen het er maar mee.
Aah ik hou jou niet bij. Maar je hebt wel een fijne stem.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 15:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Ave schreef op 03-03-2006 @ 16:02 :
Aah ik hou jou niet bij. Maar je hebt wel een fijne stem.
ik moest (ook een beetje) de 60 seconden halen..
(vanwege camerageluidsmemoopneemfunctiebeperkingen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.