Oud 27-02-2006, 10:23
fieldgar
fieldgar is offline
Hello

Ik val maar direct met de deur in huis:

Mijn vriend en ik worden beiden 21 jaar. We hebben bijna 2 jaar een relatie. Die zit echt wel goed en we zijn gelukkig samen.

Maar ik ben voor hem zijn allereerste vriendin. Was dus op alle gebied totaal onervaren, had ook nog nooit "gewoon" met een meisje gezoend..

Met andere woorden, hij kent niets anders buiten mij. Nu vroeg ik hem gisteren: "denk je niet dat je ooit iets gaat gemist hebben? Ben je niet nieuwsgierig naar iets anders? Omdat ik in alles je eerste vriendin ben,..." ?

Waarop hij zei: "Misschien op seksueel gebied" .. Waarop ik wss een beetje een rare blik trok of raar keek (had dat antwoord niet echt verwacht denk ik).

Hij zei van: "nu heb ik daar geen behoefte aan. Later , dat kan ik niet weten natuurlijk, maar ik denk van niet. Ik ben zo geen jongen, anders had ik vóór ik jou kende ook al wel kunnen rotzooien."

Maar 'k weet niet. Ergens blijft dees een beetje in mijn hoofd rondspoken. Dus ik zou graag eens horen van mensen die nu ook bij hun eerste vriend(in) zijn, en ook wel eens zulke gedachten hebben...

Denk je wel eens aan het feit dat dit mss de enige persoon is waar je seks mee zal hebben voor gans het leven? Denk je er wel eens aan om je relatie hiervoor op te geven en te proeven van de wereld, zeg maar..

Alle meningen welkom! 'k Wil er zo veel mogelijk!

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 10:44
Verwijderd
Zeg tegen hem dat het door je hoofd spookt! Dan kan hij je geruststellen
Ik zelf heb nooit tijdens mijn eerste relatie de behoefte gehad om te ervaren hoe anderen 'zijn'. Nu heb ik wel verschillende relaties gehad en met verschillende personen seks gehad, dus misschien heb ik geen recht van spreken, maar ikzelf heb nooit die behoefte gehad en zou het ook niet erg hebben gevonden als mijn huidige vriend mijn enige vriend zou zijn geweest.
Al denk ik dat mijn vriend dat soort gevoelens wel zou hebben gehad mochten wij elkaars eerste zijn (eerste relatie, eerste seks, etc).

Maar zeg het tegen hem! Hou het niet voor jezelf, want hij snapt het waarschijnlijk niet als jij (bewust of niet) toch iets anders gaat reageren ofzo.
Dat is mijn ervaring in ieder geval (dus dat ga ik vandaag ook maar weer eens uitvoeren )
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:19
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Zelfs als ie nieuwsgierig is wil dat niet zeggen dat ie het meteen uit wil/gaat proberen, toch?
Ik ben ook best nieuwsgierig naar seks met een meisje, maar ik ben hartstikke gek op m'n vriend en wil niks anders. Of heeft ie gezegd dat als ie nieuwsgierig wordt dat ie het dan wil uitproberen?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:24
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb het wel eens aan mijn ouders gevraagd. Die hebben allebei nooit een relatie met een ander gehad, leerden elkaar al jong kennen, zijn jong getrouwd en nog steeds heel gelukkig samen. Mijn vader maakt het helemaal niks uit, hij is gelukkig zo en kan zich eigenlijk haast niet voorstellen dat hij een relatie met een ander zou hebben (gehad). Mijn moeder vindt het wel eens jammer, dat ze dat hele verliefdzijn-gebeuren, het elkaar leren kennen en het lichamelijike maar 1 keer heeft meegemaakt. Maar ook zij is hartstikke gelukkig en dit is voor haar echt nooit een reden geweest om met de relatie te stoppen.

Maar kan me dus wel voorstellen dat die nieuwsgierigheid of de gedachten daaraan een keer door je hoofd spelen. Maar de vraag is natuurlijk maar wat je daarmee doet. Ik heb zelf ook meerdere partners gehad, maar heb tijdens een relatie nooit het idee gehad dat ik behoefte had aan meer of iets anders. Daarna echter wel, was ik heel benieuwd of ik nog een keer zoiets met een ander op kon bouwen of zelfs nog een niveau hoger. Maarja, dat is ook voor iedereen weer anders natuurlijk. Als jij gewoon het idee hebt dat jullie relatie goed zit, zou ik me er totaal geen zorgen over maken hoor. Oke, hij heeft zijn gedachten er nu over uitgesproken, maar toch ook aangegeven dat het nu totaal niet speelt en dat hij ook helemaal niet weet of hij het ooit wel als een probleem gaat ervaren? Het is nu totaal niet aan de orde, dus het zou zonde zijn als je je daar nu zorgen over gaat maken
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:25
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
snoopy schreef op 27-02-2006 @ 11:19 :
Of heeft ie gezegd dat als ie nieuwsgierig wordt dat ie het dan wil uitproberen?
Nee, dat heeft hij niet gezegd.

Hij heeft gezegd dat hij dat wel kan worden. Maar wat ie gaat doen als hij eenmaal die nieuwsgierigheid heeft, daar hebben we het niet meer over gehad. Ik wou er niet echt meer over praten, maar ga dit de volgende keer dat ik hem zie, zeker wel doen!

Natuurlijk denkt hij nu al wel eens hoe seks met een andere meisje zou zijn. Maar écht nieuwsgierig is hij er nog niet naar geworden. Maar het kan wel.. Enja, wat doet een mens dan??
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:28
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-02-2006 @ 11:24 :
Het is nu totaal niet aan de orde, dus het zou zonde zijn als je je daar nu zorgen over gaat maken
Dat is waar. Maar als hij binnen x-aantal jaar ofzo plots wel die behoefte krijgt, zit ik met een verschrikkelijk waste of time. Dan heb ik al die tijd in een jongen gestoken die me plots zou kunnen laten vallen voor een portie seks bij een ander ofzo.. Dat wil ik niet, lijkt mij een verschrikkelijke gedachte gewoon..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:30
-bambi-
Avatar van -bambi-
-bambi- is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat dat verlangen of die vraag van "hoe zou het zijn..." wel ooit gaat komen.
Niet nu ofzo, maar dat jullie echt met elkaar trouwen, huisje boompje beestje enzovoorts, dan denk ik dat hij zich dat toch af gaat vragen.
Maar je weet natuurijk nooit.
De ouders van mijn beste vriendin zijn sinds hun 16e bij elkaar en volgens mij zijn ze nog steeds super gelukkig samen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:30
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
fieldgar schreef op 27-02-2006 @ 11:25 :
Maar wat ie gaat doen als hij eenmaal die nieuwsgierigheid heeft, daar hebben we het niet meer over gehad.
Misschien weet hij dat zelf ook nog niet? Hij heeft immers nog niet in die situatie gezeten, dus ik kan me voorstellen dat hij nu ook nog niet goed weet hoe hij daar op reageert. Maar is dat ook al belangrijk om nu te weten? Wat ik net al zei, het is nu nog helemaal niet aan de orde, dus misschien ga je je dan wel heel erg zorgen om niks lopen maken.

Citaat:
Natuurlijk denkt hij nu al wel eens hoe seks met een andere meisje zou zijn. Maar écht nieuwsgierig is hij er nog niet naar geworden. Maar het kan wel.. Enja, wat doet een mens dan??
Dat is voor iedereen verschillend en kunnen wij weinig over zeggen. Wij weten helemaal niet hoe jouw vriend verder in elkaar zit. Als je het echt wil weten, kun je het er natuurlijk altijd nog eens met hem over hebben. Maar als hij je dan ook verzekerd dat je je gen zorgen moet maken, doe dat dan ook niet. laat het daar bij en ga lekker verder waar jullie gebleven waren.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:32
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Zoals al gezegd. Praat erover met hem. Maak hem echt duidelijk dat je hiermee zit en laat hem je maar overtuigen van het tegendeel (vat dit niet verkeerd op ik bedoel niet dat je een soort kruisverhoor moet houden ofzo maar gewoon op een normale manier erover praten).

Ik snap wel wat je bedoeld maar als hij zegt dat het niet zo is dan zal je daar op moeten vertrouwen. Als je zelf het vertrouwen er niet in hebt dan zal hij dat (al dan niet bewust) merken en zich zorgen maken en dan gebeurd mischien juist datgene waar je je zo druk over maakt.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:34
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
fieldgar schreef op 27-02-2006 @ 11:28 :
Dat is waar. Maar als hij binnen x-aantal jaar ofzo plots wel die behoefte krijgt, zit ik met een verschrikkelijk waste of time. Dan heb ik al die tijd in een jongen gestoken die me plots zou kunnen laten vallen voor een portie seks bij een ander ofzo.. Dat wil ik niet, lijkt mij een verschrikkelijke gedachte gewoon..
Kan. Maarja, dat weet je nu nog niet. En als jullie nu gewoon een hartstikke goede relatie hebben zou het toch ook zonde zijn geweest om daar 2 jaar terug niet aan begonnen te zijn, omdat hij mogelijk nieuwsgierig zou worden naar een ander? Dan had je deze hele tijd met elkaar gemist, waarin jullie wel gelukkig zijn geweest. Tuurlijk begin je een relatie vaak met de gedachte dat die heel lang gaat duren. Maar ook als dat niet zo is, waarom zou je dan niet genieten van de tijd die je wel hebt gehad?

Ik krijg nu een beetje het idee dat jij je heel graag wil settelen en heel bang bent dat hij daar nog helemaal niet aan toe is.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 11:43
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 27-02-2006 @ 11:34 :
Ik krijg nu een beetje het idee dat jij je heel graag wil settelen en heel bang bent dat hij daar nog helemaal niet aan toe is.
Daar praten we wel eens over.. Hij gaat nu afstuderen, en ik moet nog 1 jaartje verder studeren. Daarna zou ik nog één jaar gaan werken, en dan zouden we graag gaan samen wonen. Stiekem denk ik zelfs dat hij het ietsje rapper wilt doen, omdat we zo ver van elkaar wonen en elkaar alleen maar in het weekend zien. Dan kan toch beginnen wegen.. Maar hij zei: we moeten het volhouden zo, we moeten.

Dusja, nu settelen is idd nog niet aan de orde. Maar daar gaat het niet echt over, denk ik.

Ik ben gewoon bang dat hij toch nog echt nieuwsgierig wordt. Hij heeft het goed met mij zegt hij, waarom dan iemand anders willen.

Maar op seksueel vlak zou hij het niet erg hebben gevonden indien hij meer ervaring had opgedaan vóór mij.
Ik kan dus eigenlijk alleen maar hopen dat hij hier niet nog meer nieuwsgierig naar wordt?

Hij is totaal zo geen jongen die dat zou doen, maar het blijft natuurlijk wel een jongen.. Dusja, nu pieker ik wel een beetje, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wil.

Argh, kwil een gesprek met hem, maar zie hem pas vrijdag..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
fieldgar schreef op 27-02-2006 @ 11:28 :
Dat is waar. Maar als hij binnen x-aantal jaar ofzo plots wel die behoefte krijgt, zit ik met een verschrikkelijk waste of time. Dan heb ik al die tijd in een jongen gestoken die me plots zou kunnen laten vallen voor een portie seks bij een ander ofzo.. Dat wil ik niet, lijkt mij een verschrikkelijke gedachte gewoon..
Ehm, relaties kunnen altijd eindigen, is het dan tijdverspilling geweest? Wil je per se een degelijke 'return on investment' voor je eraan begint?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:46
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-02-2006 @ 12:39 :
Ehm, relaties kunnen altijd eindigen, is het dan tijdverspilling geweest? Wil je per se een degelijke 'return on investment' voor je eraan begint?
Natuurlijk niet. Het is de manier waarop. Kan je perfect gelukkig zijn, is de drang naar iemand anders net iets groter en bam, alles gedaan. Dat is zowat de lulligste reden die ik kan bedenken om aan de kant te worden geschoven.

'k Heb altijd gedacht dat het leuk is om voor hem de eerste en enigste te zijn. Met dit had ik nooit rekening gehouden. Ookal kan het niets zijn natuurlijk. Want ik blijf het zeker: het is niet het type jongen dat zoiets daadwerkelijk gaat doen. Maar ergens kan het natuurlijk altijd ...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 12:58
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
het zou zuur voor de t.s. zijn als inderdaad haar vriend opeens de drang krijgt 'in iets anders', hoe plastisch het ook mag klinken. maar wellicht bevalt het uitstapje niet, en komt ie weer terug naar de 'thuisbasis'.

sorry als ik dit nogal bot verwoord, maar ik kan t even niet mooier omschrijven... soms zijn kleurrijke metaforen beter dan gestileerd taalgebruik.
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 13:02
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 27-02-2006 @ 12:58 :
het zou zuur voor de t.s. zijn als inderdaad haar vriend opeens de drang krijgt 'in iets anders', hoe plastisch het ook mag klinken. maar wellicht bevalt het uitstapje niet, en komt ie weer terug naar de 'thuisbasis'.
Ik denk niet dat hij dan nog welkom is in die thuisbasis..
Maar dat hoor je inderdaad vaker. Mannen wagen de sprong, maar achteraf blijkt het dik tegen te vallen. Alleen, dan is het meisje weg natuurlijk..

Edit: zijn er hier echt geen jongens die in hun eerste relatie zitten, die alles serieus menen, maar die toch ook wel eens denken aan "iemand anders" .. Graag meningen!

Laatst gewijzigd op 27-02-2006 om 13:05.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 13:24
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Het was 1 van de hoofdredenen waarom mijn relatie na 3 jaar is uitgegaan. Ik had met hem vanaf mijn 15e en op een gegeven moment ging het gevoel me benauwen dat ik nooit meer met een ander zou zoenen/sex hebben... en dat als het zo door zou gaan ik de rest van leven bij hem zou blijven...
Dat wilde ik niet, het gevoel dat ik 'vrij' wilde zijn overheerste terwijl ik nog wel van hem hield...
Mijn vriend had deze nieuwsgierigheid helemaal niet...
Ik heb er geen spijt van dat ik het uit heb gemaakt...

Maar er zijn ook vriendinnen van mij die die nieuwsgierigheid helemaal niet hebben

tja alles kan
__________________
Dromendief
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 14:19
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
zoalng de seks wel goed is/blijft zou ik t niet hebebn denk ik, ik denk ook dat je t gevoel zowiezo kan hebben in die zin van hoe zou t zijn met een meisje of met iemand anders die je gewoon aantrekkelijk vind, dat zijn gevoelens die je of beheerst of waardoor je vreemdgaat en in t laatste geval is dat dus naar mijn merning niet te wijten aan het feit dat je de 1e voor iemand bent maar aan de vreemdganger in kwestie

btw sorry dat kt toch kwijt moet, je vroeg er zelf om bij je vriend en ook al had je t niet echt verwacht t is echt niet zown vreemd antwoord van hem, t lijkt mij niet dat hij er een probleem van maakt, hij begon er tenslotte niet over, maar jij gaat nu nogal zitten miepen over iewts waar je zelf nieuwsgierig naar was, vragen naar iets wat je eigelijk niet wil horen dus.....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 15:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Mijn vriend heeft het om die (logische) reden uitgemaakt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2006, 15:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik denk dat iedereen daar wel nieuwsgierig naar is, zelf zou ik nooit een goede relatie op het spel zetten of verbreken door mijn nieuwsgierigheid
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 27-02-2006 @ 15:00 :
Mijn vriend heeft het mede om die (belachelijke) reden uitgemaakt...
Wij waren elkaars eerste echte relatie en toen ik hem vroeg wat hij erover dacht, zei hij eigenlijk hetzelfde als jouw vriend. Het hoeft voor hem verder natuurlijk niet hetzelfde te zijn (misschien is hij wel iets volwassener en weet hij wel wat hij wil, dat weet ik niet).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:16
fieldgar
fieldgar is offline
Ik weet dat hij het NU nooit voor die reden zou uitmaken!

Maar ik weet wel dat hij er nieuwsgierig naar is, maar niet in de mate dat hij er ons voor zou opgeven.

Maar ik ben bang dat die gedachte zich vergroot en dat hij dan WEL mss om die reden een slipper begaat of het effectief daarom gaat uitmaken. Ik bedoel, we zijn beiden nog jong en als hij er nu soms aan denkt of nieuwsgierig naar is, hou je dat dan een gans leven vol zonder het daadwerkelijk dan uit te voeren? ...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:09
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind het dom als je om die reden een relatie die gewoon goed is verbreekt, dan spoor je niet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:22
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik ben ook gesettled met mijn one and only , en natuurlijkj spookt die gedachte weleens door mijn hoofd, maar ik ben gelukkig in deze relatie, en zolang ik dat ben, ga ik niets met die gedachte doen.

Ik kan me voorstellen dat je als man zijnde, misschien iets meer met die gedachte speelt , maar zoals ik al zei; als je in een gelukkige relatie zit, stelt die gedachte niet veel voor...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:52
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Ik denk dat je je er niet zo druk om moet maken.. Ik zit nu ook in mijn eerste relatie en het is nogal logisch dat nieuwsgierig bent naar hoe bepaalde dingen met een ander zouden zijn (al was ik niet zo 'groen' als jouw vriend was voordat je iets met hem kreeg). Maar mijn nieuwsgierigheid is lang niet groot genoeg om er mijn relatie voor op het spel te zetten, en in jouw geval klinkt het ook niet zo.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 18:00
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik heb welliswaar al meerdere relaties achter de rug, maar toch heb ik - door omstandigheden - dat gevoel nooit zo gehad. Dat is dan ook één van de redenen waarom ik mijn vriend veelal als 'eerste' zie, al is hij dat feitelijk gezien niet. Maargoed.

Ik speel ook weleens met de gedachten, en vraag me ook weleens af hoe het met een ander zou zijn; De seks, de omgang of eigenlijk gewoon de relatie in het geheel. Maar ik denk dat een dergelijke gedachte in een gelukkige relatie zoals ik die heb, gewoon verdomd weinig voorstelt. Het is voor mij ook meer dat ik het op zich wel zou willen ervaren, maar niet met een andere jongen, en dan vooral omdat ik daar gewoon geen vertrouwen in zou hebben. Ja klinkt heel raar, dat weet ik. Maar momenteel zou ik sowieso niemand anders dan mijn vriend willen. Ik zou het gevoel wel willen ervaren, maar ik zou niet willen zeggen dat ik er inmiddels alweer 4 versleten heb zegmaar - het word steeds vager- .

Zolang mijn huidige relatie goed & gelukkig is, zou ik niets met mijn gedachten doen, simpelweg omdat het mijn interesse nu niet heeft.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 18:45
Verwijderd
Hij zou óf apatisch zijn óf dom óf frigide als hij daar niet nieuwsgierig zou zijn. Wees blij dat-ie dat niet is. Nieuwsgierig ergens naar zijn is iets heel anders dan het van plan zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 19:05
fieldgar
fieldgar is offline
Ja oké, maar komt die nieuwsgierigheid dan niet naar boven zodat je het daadwerkelijk tot uitvoering wil brengen?

Ik bedoel.. Het kan toch gaan knagen dat je in gans u leven zelfs nog maar met 1 meisje gekust hebt.. ?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-02-2006 @ 18:45 :
Hij zou óf apatisch zijn óf dom óf frigide als hij daar niet nieuwsgierig zou zijn. Wees blij dat-ie dat niet is. Nieuwsgierig ergens naar zijn is iets heel anders dan het van plan zijn.
Juist. Ik ben ook best wel es nieuwsgierig, maar om het uit te voeren, daar moet ik niet aan denken.
Eigenlijk best tegenstrijdig
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-02-2006 @ 20:41 :
Juist. Ik ben ook best wel es nieuwsgierig, maar om het uit te voeren, daar moet ik niet aan denken.
Eigenlijk best tegenstrijdig
Och, ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe het zou zijn als er een atoombom op Nederland zou vallen, maar dat wil ik toch ook niet uitproberen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-02-2006 @ 21:00 :
Och, ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe het zou zijn als er een atoombom op Nederland zou vallen, maar dat wil ik toch ook niet uitproberen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 09:20
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Je vraagt het hem, hij geeft eerlijk antwoord. Blijf er dan niet tegen hem over doordrammen, dat is zo godgruwelijk irritant.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 09:58
fieldgar
fieldgar is offline
Citaat:
adon1s schreef op 28-02-2006 @ 09:20 :
Je vraagt het hem, hij geeft eerlijk antwoord. Blijf er dan niet tegen hem over doordrammen, dat is zo godgruwelijk irritant.
Nee, ons gesprek is niet afgerond geweest. Dus ik denk dat er niets mis mee is als ik er dit weekend nog eventjes over begin..
Praten is juist goed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 14:29
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
adon1s schreef op 28-02-2006 @ 09:20 :
Je vraagt het hem, hij geeft eerlijk antwoord. Blijf er dan niet tegen hem over doordrammen, dat is zo godgruwelijk irritant.
Dat heeft iedereen toch wel eens? Dat je een vraag stelt, maar tegelijkertijd bang bent voor het antwoord?
En tuurlijk moet je dan de eerlijkheid van de ander waarderen, maar dat betekent niet dat je je niks van het antwoord hoeft aan te trekken?

@ T.S.: weet niet hoeveel ervaring jij hebt op allerlei gebied, maar het kan toch ook gebeuren dat jij naar iets anders gaat verlangen? Dat je een leuke jongen tegenkomt en je af gaat vragen hoe het met hem zou zijn? Dat hoeft dan niet meteen te betekenen dat je ook iets wil gaan ondernemen, maar die nieuwsgierigheid kan je toch ook hebben als je al weet ik veel wat hebt mee gemaakt? Misschien zou jij zelfs wel eerder naar iets kunnen verlangen dan hij: hij weet niet beter en als hij het nu fijn heeft, waarom zou hij dan iets anders zoeken? Jij hebt miscshien veel meer meegemaakt/ervaren waar vast op sommige gebieden iets tussen zat wat je meer behaagt dan wat je nu bij je vriend krijgt!? Naar zoiets uit het verleden kan een ervaren iemand toch ook gaan verlangen? Omdat je weet dat het ook anders kan zijn?
Ik denk dus dat je die onzekerheid altijd kan hebben, ongeacht de mate van ervaring van de ander. Je kan er alleen zo weinig aan doen: alleen misschien praten. Mocht hij ergens naar gaan verlangen, iets wat hij bij jou niet krijgt; praat erover en misschien dat jullie samen iets kunnen verzinnen zodat ieder toch krijgt waar hij naar verlangt?
Oftewel: goed idee om er in ieder geval binnenkort nog eens met je vriend over te praten, zodat het onderwerp wat jou betreft ook even afgesloten kan worden!
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 16:58
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-02-2006 @ 18:45 :
Hij zou óf apatisch zijn óf dom óf frigide als hij daar niet nieuwsgierig zou zijn. Wees blij dat-ie dat niet is. Nieuwsgierig ergens naar zijn is iets heel anders dan het van plan zijn.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 02:07
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
*wijst naar Sarah*


Zij heeft bijna altijd gelijk op dit gebied *nod*
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.