Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 13:26
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje en het is misschien een beetje ingewikkeld, maar ik zal m'n best doen het zo duidelijk mogenlijk te stellen.

Stel je eet een taartje met pakweg 300 calorien. Je komt dan dus (een heel klein beetje) aan voor 300 calorien.

Nu is mijn vraag: Als je dat taartje had laten staan.. Was je dan afgevallen voor 300 calorien? Was het dan zo geweest dat je wat je er aan gewicht aangegeten zou hebben nu afvalt? Of niet?

Ik hoop dat het duidelijk is

xxx
Eefje

[Dit bericht is aangepast door Me_Myself_and_I (13-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:33
mif
mif is offline
Je hebt elke dag een bepaald aantal calorieen nodig. Stel x. Eet je meer dan dat aantal, dan kom je wat aan. Eet je minder dan val je af.
__________________
'You have to have respect for someone who can spell February, even if he spells it wrong.' -Rabbit
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 13:52
PV
PV is offline
Citaat:
mif schreef:
Je hebt elke dag een bepaald aantal calorieen nodig. Stel x. Eet je meer dan dat aantal, dan kom je wat aan. Eet je minder dan val je af.
maar als je minder eet, gaat je lichaam zich daarop instellen. (je komt toe met steeds minder)

zoiets heb ik tenminste gelezen, of het waar is weet ik ook niet, maar het klinkt wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 14:49
beestje
beestje is offline
ik denk dat als je dat taartje eet, en je hebt zegmaar al "genoeg" calorieen binnengekregen die dag, dat je er dan van aan kunt komen,

en dat als je nog niet een hoeveelheid calorieen binnen hebt gekregen die nodig is, en je eet dat taartje dan, dat je er dan niet van aankomt, dat je dan meteen afvalt, lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij je verder ook minder calorieen binnenkrijgt dan je nodig hebt..

hmmz lekker vaag maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 14:51
sanne60
sanne60 is offline
Eeuumm..beeetje vage vraagstelling maar iig, als je bv op je dagelijks aanbevolen hoeveelheid van bv 2300 kcal zit en je eet dan je gebakje van 300kcal, zou je duz 300 kcal 'teveel'hebben gegeten en kom je dus aan (nja, 0,05 kg ofzo ). Als je dat gebakje duz zou laten staan, gebeurt r 'nix'.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:51
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
beestje schreef:
ik denk dat als je dat taartje eet, en je hebt zegmaar al "genoeg" calorieen binnengekregen die dag, dat je er dan van aan kunt komen,

en dat als je nog niet een hoeveelheid calorieen binnen hebt gekregen die nodig is, en je eet dat taartje dan, dat je er dan niet van aankomt, dat je dan meteen afvalt, lijkt me niet waarschijnlijk, tenzij je verder ook minder calorieen binnenkrijgt dan je nodig hebt..

hmmz lekker vaag maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...
Ik snap het Je hebt wel gelijk denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 21:55
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
PV schreef:
maar als je minder eet, gaat je lichaam zich daarop instellen. (je komt toe met steeds minder)

zoiets heb ik tenminste gelezen, of het waar is weet ik ook niet, maar het klinkt wel logisch.
Jah dat klopt.
Ik heb zelf een eetstoornis en eet vaak 5 dagen totaal nix.
Je zult denken, die moet helemaal dubbel van de buikpijn (honger) liggen.
Nee, dat is niet zo.
Je lichaam past zich aan en je hebt idd steeds minder nodig.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 11:46
Verwijderd
t klinkt vaag, maar probeer gewoon genoeg te eten, en ook zeker niet te weinig.
Want als je steeds minder eet past je lichaam zich hieraan aan (tot op zekere hoogte), eet je dan een keer veel, dan zal je lichaam als een gek alles gaan oplaan voor als er weer tijden aanbreken dat je weinig eet. Je komt dan dus heel veel aan. Het is dus veel belangrijker dat je steeds dezelfde hoeveelheid eet, die bij je past, dan dat je echt gaat lijnen en alles laat staan.
En natuurlijk is gezond, gevarieerd eten heel belangrijk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 15:39
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
bigmoi schreef:
t klinkt vaag, maar probeer gewoon genoeg te eten, en ook zeker niet te weinig.
Want als je steeds minder eet past je lichaam zich hieraan aan (tot op zekere hoogte), eet je dan een keer veel, dan zal je lichaam als een gek alles gaan oplaan voor als er weer tijden aanbreken dat je weinig eet. Je komt dan dus heel veel aan. Het is dus veel belangrijker dat je steeds dezelfde hoeveelheid eet, die bij je past, dan dat je echt gaat lijnen en alles laat staan.
En natuurlijk is gezond, gevarieerd eten heel belangrijk

Heeee daar zit misschien best wat in! Nooit zo over gedacht.. Daardoor komt het dus dat als je stopt met lijnen je nog meer aankomt dan dat je afgevallen bent!

Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Echte liefde, onverwoestbaar, zelden saaiker maar nooit gewoon #1779
Verwijderd
502 06-02-2013 11:55
De Kantine de meest stomme namen
Tio3a
500 31-07-2004 23:31
Lifestyle joodse lifestyle
poesiefox
65 22-07-2003 14:35
Psychologie ff beetje ingewikkeld doen
load_harmony
8 07-04-2003 09:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NWQ] Vragen 1 t/m 5
Tampert
14 07-01-2002 13:42
Verhalen & Gedichten de zin van onzin
de wijze jodokus
13 09-12-2001 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.