Oud 14-10-2010, 11:48
Verwijderd
Bijna iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon. In 2009 waren er maarliefst 125 mobiele telefoonaansluitingen per 100 inwoners. Het merendeel van de Nederlanders gaat dan ook niet zonder mobiel de deur uit (64%), een derde gaat ermee naar bed. 3 procent van de Nederlanders heeft geen mobiele telefoon, 5 procent heeft er twee.

Zo hebben kinderen op vrij jonge leeftijd ook al een mobiele telefoon, beginnende bij een leeftijd van ongeveer 9 jaar oud. Hierover zijn de meningen verdeeld, is dit goed, of juist niet?

Voor kinderen en de ouders is het juist heel handig dat het kind een mobiele telefoon mee heeft als hij of zij van huis gaat. Ten eerste geeft het een gevoel van veiligheid, dat je overal waar je bent te bereiken bent en iedereen kunt bereiken.
Maar ook is het vaak zo dat kinderen een lang stuk naar school moeten fietsen, onderweg kan er natuurlijk van alles gebeuren, in dat geval kunnen ze naar huis bellen en in erge gevallen 112, des te sneller er ingegrepen kan worden.

Een mobiele telefoon is er niet alleen goed voor de veiligheid, maar ook voor de onderlinge sociale contacten, ze kunnen met elkaar bellen en smsen op elke moment van de dag. Een leuk smsje van een vriendje of vriendinnetje krijgen geeft een kind een goed gevoel, het gevoel van waardering, dat iemand je graag mag.

Al met al is het misschien wel helemaal niet zo verkeerd dat kinderen op vroege leeftijd al een mobiele telefoon hebben, en dan heb ik het niet over een leeftijd van 6 jaar, maar vanaf 10 zou het best kunnen. Dit hangt natuurlijk ook geheel van het gebruik af. Het is wel de taak van de ouders om het kind ermee om te leren gaan, dat ze weten wat bijvoorbeeld beltegoed is en dat het geld is, dus er voorzichtig mee om moet gaan. Ook is het zo dat kinderen moeten weten dat een telefoon niet een middel is om je klasgenootje even lekker mee te pesten. Dus als ouders beslissen hun kind een mobieltje te geven, is het ook hun plicht om ze te leren ermee om te gaan.




Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2010, 11:55
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Heb je ook een vraagstelling of moet iedereen hier zijn mening droppen over op welke leeftijd kinderen aan de mobiele telefoon moeten?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 16:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Eigenlijk vind ik één topic waar men over mobieltjes kan discussiëren wel genoeg voor dit subforum. Ik stel voor dat je één van je twee topics zo aanpast dat alle twee je stellingen/vragen erin staan (zowel deze over kinderen en mobieltjes als je topic 'mobieltjes nemen de wereld over') dan sluit ik het andere topic.

En ik weet niet of tieners & pubers zin hebben om zo'n hele lap tekst door te lezen, zeker niet eentje vol met cijfers en officiële woorden. Dat is misschien meer iets voor Hardware & Elektronica of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 18:57
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Eigenlijk vind ik één topic waar men over mobieltjes kan discussiëren wel genoeg voor dit subforum. Ik stel voor dat je één van je twee topics zo aanpast dat alle twee je stellingen/vragen erin staan (zowel deze over kinderen en mobieltjes als je topic 'mobieltjes nemen de wereld over') dan sluit ik het andere topic.

En ik weet niet of tieners & pubers zin hebben om zo'n hele lap tekst door te lezen, zeker niet eentje vol met cijfers en officiële woorden. Dat is misschien meer iets voor Hardware & Elektronica of zoiets.
Inderdaad, dit is een veel te grote en naar mijn mening niet op Tieners & Puber niveau geschreven tekst.
Ik zou het op een ander forum proberen.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 19:15
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Je weeet togh da we soown stukk neit lezn wlln veeeeeeel te langh
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 20:59
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind dat plaatje zo leuk <3
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Nederlands
larress
5 04-03-2014 19:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote 'terrorisme in Rusland' topic!
Verwijderd
353 30-09-2004 16:04
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 23:08
Lifestyle pappie of self made man
Ninnoc
133 20-09-2003 17:20
Lifestyle De jeugd van tegenwoordig
Verwijderd
21 11-05-2003 15:41
De Kantine leven zonder een mobiele telefoon?
mis_saartje
65 27-01-2003 14:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.