Oud 12-01-2011, 08:01
harveydwijs2
harveydwijs2 is offline
hallo iedereen,

Ik zit nu in mijn eerste leerjaar op het MBO.

(30-10-1992 18 jaar)

Wist niet zeker of ik de juiste keuze had gemaakt met het kiezen van een opleiding maar ben het uiteindelijk toch wel gaan doen.

na een half jaar op school wil ik toch stoppen met mijn opleiding.
Ik ben naar mijn mentrix toe gegaan en ik had gevraagd of ik kon stoppen met mijn opleiding,
en dat ik dan voor een half jaar bij mijn bijbaantje fulltime ga werken.

Volgens mijn mentrix kan dat niet omdat ik nog geen kwalificatieplicht heb, en dat ik dan wordt ingeschreven bij de (naam vergeten) als afwezige op school.

dus ik heb op internet gekeken,

(vriend van mij heeft ook geen diploma en hij kon wel van school weg en een half jaartje werken)

hij zit wel in de 2de van het MBO en zit op een andere opleiding en ik in de 1ste bij ICT
hij heeft geen diploma zegt hij

nu staat er dit op wikipedia:

Jongeren onder de 18 jaar zijn verplicht om onderwijs te volgen totdat ze een startkwalificatie (havo-, vwo-, mbo-diploma niveau 2 of hoger) hebben.

heeft mijn mentrix toch gelijk en kan ik nog niet echt stoppen met school?

of kan ik wel gewoon stoppen en een half jaartje werken?

alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 12-01-2011 om 08:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2011, 09:48
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Dat is een goeie vraag inderdaad...

Want ik heb een vriend die is ook gestopt met school en is voor een half jaar gaan werken en dat kon gewoon maar dan hebben we het over wel een andere opleiding maar dat lijkt mij niet zoveel uit te maken...

Maar volgens mij is dit ook nieuw maar dat weet ik niet zeker...
Ben benieuwd wie hier meer van weet
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:43
harveydwijs2
harveydwijs2 is offline
iemand anders misschien een idee?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 00:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Na je 18e verjaardag geldt die verplichting niet meer inderdaad. Maar waarom niet gewoon je jaar afmaken? Als je goede cijfers hebt kun je dat zo op je CV zetten. Je weet nooit wanneer het van pas komt.

En die paar euro die je nu met ongeschoold werk scoort wegen niet op tegen wat je later mét diploma binnen kan slepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 09:30
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
En die paar euro die je nu met ongeschoold werk scoort wegen niet op tegen wat je later mét diploma binnen kan slepen.
Ben ik het mee eens.

Ik heb zelf nu mijn niveau 3 diploma en ik wil gewoon wat meer centen gaan verdienen dus ik ga zelf nog langer door xD

Maar ontopic...

Ik las in de krant dat die dochter van hazes nu ook 18 is en stopt met der HAVO en zich gaat richten op haar zangcarriere...
Dus zei heb ook geen diploma dus dan zou dat in jou geval ook niet nodig zijn en zou jij ook gewoon kunnen stoppen en gaan werken.
Maar het slimste is gewoon een opleiding doen, want het is misschien nu wel lekker verdienen maar later heb jij veel minder geld dan wat de mensen om je heen verdienen die wel een diploma hebben gehaald.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 12:21
harveydwijs2
harveydwijs2 is offline
ik heb nog 2 vragen,

1. is het dan mogelijk om te stoppen met deze opleiding en dan een bbl opleiding te gaan volgen? kan ik dat ook in een volgend schooljaar doen? of is het een slecht idee?

2. het is dus niet slim als ik nu ga stoppen? ik heb het nog even aan mijn mentrix gevraagd en ze zei tegen mij "als je nu stopt moet ik je wel opgeven voor VSV (vroegtijdige school verlaters)"

het punt is, ik vind 2 vakken van mijn opleiding niet leuk.

netwerk en html + css

html + css heb ik volgende week een herkansing toets (vorige keer een onvoldoende gehaald)

en heb ook een herkansing voor netwerk (het vak wat ik dus vreselijk haat)

daar had ik een ZWARE onvoldoende voor.
ik wil wel doorgaan.. maar als ik voor 1 van die vakken eeen onvoldoende haal moet ik gelijk een andere opleiding doen, dus je mag geen onvoldoendes hebben op je rapport.

en ik snap er echt geen &^*$ van het vak netwerk
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 16:22
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Er zijn altijd vakken die je niet leuk vind daar moet je rekening mee houden.
Ik had bijvoorbeeld Microbiologie.
Nou boeit mij echt niet wat er in een klein dingetje zit waarin nog een klein dingetje zit waarin je nog iets kan ontdekken.
Daarbij moet je gewoon proberen te schade beperkt te houden ik sta er ook net een vijfje voor.
Maar BBL....Dat zou je op school moeten navragen of dat mogelijk is.
Ik ga het zelf misschien ook doen voor men niveau 4 omdat ik in de praktijk veel makkelijker informatie oppik dan in theorie dus ze raden me het misschien zelfs aan.

Ik zou het navragen op school of BBL mogelijk is lijkt me het meest verstandig.
Of je gaat niveau 3 doen dat duurt maar 2.5 jaar heb je in ieder geval een diploma
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 17:54
harveydwijs2
harveydwijs2 is offline
"Of je gaat niveau 3 doen dat duurt maar 2.5 jaar heb je in ieder geval een diploma"

bedoel je bbl niveau 3 of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:41
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Hebben jullie geen decaan-achtig persoon op school?
Want vraag het gewoon eens aan iemand anders... een second-opinion...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
2. het is dus niet slim als ik nu ga stoppen? ik heb het nog even aan mijn mentrix gevraagd en ze zei tegen mij "als je nu stopt moet ik je wel opgeven voor VSV (vroegtijdige school verlaters)"
Welnu, als je je huidige opleiding niets vind, ga je dat VSV echt niets vinden. Dat is de bewaarschool voor complete losers, waar je dus waarschijnlijk tussen allerlei ongemotiveerd tuig mag zitten.

Ik zou gewoon je huidige opleiding minimaal het jaar afmaken, en ondertussen zoek je naar een opleiding die je wel leuk vindt, en die ga je dan volgend jaar doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:49
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
Welnu, als je je huidige opleiding niets vind, ga je dat VSV echt niets vinden. Dat is de bewaarschool voor complete losers, waar je dus waarschijnlijk tussen allerlei ongemotiveerd tuig mag zitten.

Ik zou gewoon je huidige opleiding minimaal het jaar afmaken, en ondertussen zoek je naar een opleiding die je wel leuk vindt, en die ga je dan volgend jaar doen.
Klopt.
Dat is echt allemaal tuig dat niks aan school doet en ooit zal gaan doen die uiteindelijk achterop een vuilniswagen komen of bij de Roteb komen te werken.

Bij ons op school (MLO=Middelbaar Laboratorium Onderwijs) ga je totaal een jaar op stage als je niveau 3 doet.
Eerst 1.5 jaar gewoon school volgen en daarna krijg je een half jaar 3 dagen stage 2 dagen school en dan nog een half jaar 4 dagen stage 1 dag school.
Ik weet niet hoe dat zit met andere scholen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met opleiding als minderjarige
Mamasexo
10 21-01-2017 08:36
Studeren 17 jaar, stoppen met opleiding MBO
Reyell
4 26-11-2013 01:34
Studeren stoppen met opleiding
jacky1993
3 23-10-2010 15:46
Studeren Misschien verplicht moeten stoppen met opleiding!
brands
2 04-02-2010 18:47
Algemene schoolzaken Stoppen met school? :(
sharpay098
16 06-01-2009 15:57
Algemene schoolzaken Stoppen met opleiding
Winnetoe
11 31-05-2005 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.