Oud 03-03-2019, 12:31
Verwijderd
Hoihoi,
Vandaag weer een van mijn leuke dingen die in mijn dagelijkse leven gebeuren.
Mn gf is 13, ik 14.
Zij viert carnaval, ik ben hier in een gat op dit Texel waar niks gebeurt.
Nu appte ze dus dat ze morgen naar de 15+ carnaval mag, leuk en aardig(beter dan hier op dit texel), samen met haar vader, van haar vader mag ze vandaag en morgen blijkbaar gewoon bier drinken. En ze heeft daar blijkbaar nog zin in ook. Later wil ze ook al gewoon op haar 16de regelmatig bier drinken.
Nu ben ik 100% nix pro tot 18(of later) door mijn vader die verslaafd is aan bier en me ook veel heeft verwaarloosd, daardoor ook tijdelijk ouderlijk recht bij hem is verwijderd paar jaar geleden(dat nu weer terug is). Overdrijf ik door te denken dat haar ouders absoluut gestoord zijn door haar uberhaupt bier aan te bieden? En wat de fuck ze wil bier op haar ZESTIENDE regelmatig gaan drinken?
Excuse me wTF!¿
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2019, 12:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit hoort op drugs en alcohol. Ik verplaatst het daarheen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 14:07
Verwijderd
Zoek professionele hulp.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 14:08
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Hoihoi,
Vandaag weer een van mijn leuke dingen die in mijn dagelijkse leven gebeuren.
Mn gf is 13, ik 14.
Zij viert carnaval, ik ben hier in een gat op dit Texel waar niks gebeurt.
Nu appte ze dus dat ze morgen naar de 15+ carnaval mag, leuk en aardig(beter dan hier op dit texel), samen met haar vader, van haar vader mag ze vandaag en morgen blijkbaar gewoon bier drinken. En ze heeft daar blijkbaar nog zin in ook. Later wil ze ook al gewoon op haar 16de regelmatig bier drinken.
Nu ben ik 100% nix pro tot 18(of later) door mijn vader die verslaafd is aan bier en me ook veel heeft verwaarloosd, daardoor ook tijdelijk ouderlijk recht bij hem is verwijderd paar jaar geleden(dat nu weer terug is). Overdrijf ik door te denken dat haar ouders absoluut gestoord zijn door haar uberhaupt bier aan te bieden? En wat de fuck ze wil bier op haar ZESTIENDE regelmatig gaan drinken?
Excuse me wTF!¿
who cares
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 14:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk niet dat haar ouders gestoord zijn, zij hebben simpelweg een andere visie op alcoholgebruik als jij. Een onverstandige visie, want je vriendin is nog jong, en dan kan alcohol flinke schade aanrichten.

Heb jij wel eens met je vriendin besproken waarom jij geen alcohol wil drinken? Welke ervaringen jij daar in de familie mee hebt?

Sowieso zal niet iedereen die regelmatig een biertje drinkt een verslaving opbouwen. Ik begrijp je angst, maar ik denk niet dat deze heel rationeel is.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat haar ouders gestoord zijn, zij hebben simpelweg een andere visie op alcoholgebruik als jij. Een onverstandige visie, want je vriendin is nog jong, en dan kan alcohol flinke schade aanrichten.

Heb jij wel eens met je vriendin besproken waarom jij geen alcohol wil drinken? Welke ervaringen jij daar in de familie mee hebt?

Sowieso zal niet iedereen die regelmatig een biertje drinkt een verslaving opbouwen. Ik begrijp je angst, maar ik denk niet dat deze heel rationeel is.
Ja inderdaad, mijn visie op alcoholgebruik is mischien anders(en streng, zoals het hoort) vanwege mijn verleden met familileden en bier gebruik en trauma's daarmee. En ja ik heb het er met mijn vriendin over gehad. Maar al wil ze dat ik mee doe, doe ik dat niet. ik blijf nix 18 of zelfs langer
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 16:58
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
En ja ik heb het er met mijn vriendin over gehad. Maar al wil ze dat ik mee doe, doe ik dat niet. ik blijf nix 18 of zelfs langer
Hoe ging dat gesprek?

Begrijpt en respecteert je vriendin wel dat jij niet drinkt? En snapt ze ook jouw bezorgdheid?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 16:59
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja inderdaad, mijn visie op alcoholgebruik is mischien anders(en streng, zoals het hoort) vanwege mijn verleden met familileden en bier gebruik en trauma's daarmee. En ja ik heb het er met mijn vriendin over gehad. Maar al wil ze dat ik mee doe, doe ik dat niet. ik blijf nix 18 of zelfs langer
Zolang ze maar je beslissingen respecteert.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe ging dat gesprek?

Begrijpt en respecteert je vriendin wel dat jij niet drinkt? En snapt ze ook jouw bezorgdheid?
Ze respecteerde wel maar ze vond wel jammer want dat kan bestwel gezellig zijn zei ze, ik kan dan 0.0 nemen als we toch zo'n avondje moeten doen maar 0.0 mag toch officieel ook niet?
Over ik die waarshijnlijk verslavings gevoellig is: ze zei dat ze daarom wel snapte dat ik niet wil en bezorgd was maar ze kwam wel met het argument van zoveel jaar geleden was die grens op alcohol toch lager dus maakt niet uit, wat ik een slecht argument vind want waarom zou de leeftijd anders omhoog zijn gegaan als er daarvoor toch niks aan de hand was?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:20
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ze respecteerde wel maar ze vond wel jammer want dat kan bestwel gezellig zijn zei ze, ik kan dan 0.0 nemen als we toch zo'n avondje moeten doen maar 0.0 mag toch officieel ook niet?
0.0 mag gewoon
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Zolang ze maar je beslissingen respecteert.
Jawel maar ze vind nogsteeds dat ik overdrijf
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:21
Verwijderd
Citaat:
0.0 mag gewoon
Als je bij de super daar mee komt aanzetten word ik niet ge accepteerd hoor.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:25
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ze respecteerde wel maar ze vond wel jammer want dat kan bestwel gezellig zijn zei ze, ik kan dan 0.0 nemen als we toch zo'n avondje moeten doen maar 0.0 mag toch officieel ook niet?
Over ik die waarshijnlijk verslavings gevoellig is: ze zei dat ze daarom wel snapte dat ik niet wil en bezorgd was maar ze kwam wel met het argument van zoveel jaar geleden was die grens op alcohol toch lager dus maakt niet uit, wat ik een slecht argument vind want waarom zou de leeftijd anders omhoog zijn gegaan als er daarvoor toch niks aan de hand was?
Waarom vind zij het best wel gezellig als jij en je vriendin samen alcohol gaan drinken?

Laatst gewijzigd op 03-03-2019 om 18:15.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:27
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
0.0 mag gewoon
Of je koopt een biertje. Dan leeg je de bierfles, was je het, en daarna schenk je wat appelsap in.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 17:35
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Of je koopt een biertje. Dan leeg je de bierfles, was je het, en daarna schenk je wat appelsap in.
Dat kan je ook doen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het best wel gezellig als jij en je vriendin samen alcohol drinken?
Vind zij
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 18:14
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Vind zij
whoops, ik heb het verbeterd.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2019, 23:14
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Jawel maar ze vind nogsteeds dat ik overdrijf
dan respecteert ze het dus niet
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2019, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Als je bij de super daar mee komt aanzetten word ik niet ge accepteerd hoor.
Dat heb ik ook weleens eerder gehoord. Geen idee of het een structureel iets is. Maargoed, alcoholvrij bier is nou natuurlijk ook geen vervanging voor alcohol ofzo. Drink dan gewoon helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 08:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Je mag wel 0.0 drinken <18 maar supermarkten mogen het niet meegeven.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 09:17
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Je mag wel 0.0 drinken <18 maar supermarkten mogen het niet meegeven.
Krijg je gewoon mee redbull doen ze moeilijker op
Met citaat reageren
Oud 04-03-2019, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Krijg je gewoon mee redbull doen ze moeilijker op
Abaha nee ik krijg geen 0.0 mee maar ez een 24-pack energy(uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2019, 22:08
PussyDestroyerr
PussyDestroyerr is offline
https://www.vraaghetdepolitie.nl/dra...jarig-ben.html

Je mag gewoon 0.0 kopen onder 18
Met citaat reageren
Oud 06-03-2019, 13:40
Verwijderd
Ontopic: zit er in ieder geval niet teveel over in. Als ik in dezelfde situatie zou zitten als jouw vriendin, dan zou ik er begrip voor hebben dat jij zo denkt, maar zou het me te ver gaan om mij te vertellen wat ik wel of niet moet drinken. Tenzij daar aanleiding naar is na ervaringen waarbij ze echt over de scheef is gegaan, bijvoorbeeld. Zeker als haar ouders het wel goedkeuren, moet jij je er niet teveel mee bezig houden, ik denk niet dat het in dit geval jouw taak is.

Je hebt natuurlijk een voorbeeld gehad vanuit je vader, wat erg dichtbij komt, maar hoeveel mensen zijn nu werkelijk alcoholistisch? Hoe ik het zie, is dat je met wekelijkse consumptie niet snel verslaafd raakt aan alcohol (correct me if I'm wrong). Volgens mij is dat juist met dagelijkse inname. Er zijn enorm veel jongeren / studenten die op een avond liters achterover tikken zonder dat daar een verslaving bij te pas komt.

Ik denk dat het zou helpen als jij naar feiten gaat zoeken, wat ik nu duidelijk niet gedaan heb, zoals: hoeveel mensen worden er verslaafd aan alcohol? Op welke leeftijd komt dit het vaakst voor? Welke hoeveelheid moet daarvoor worden ingenomen en met welke frequentie? Deze statistieken zijn vast wel ergens te vinden (CBS ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2019, 13:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ergens denk ik wel dat je wat betreft alcohol gebruik een beetje op één lijn moet zitten. Het is natuurlijk prima als de één wel wil drinken, en de ander niet (en je dat van elkaar accepteert), maar als alcohol voor je partner echt onmisbaar is voor een gezellige avond, en jij fel tegen alcohol bent, dan gaat dat wel problemen opleveren. Jij vind het dan steeds stom dat zij wel drinkt en zij maakt er een probleem van dat jij niet "gewoon gezellig" meedrinkt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2019, 14:00
Verwijderd
Kan me wel vinden in jouw opmerking dat ze best op één lijn moeten zitten. Daar heb je zeker een punt, want juist op die leeftijd is alcohol een belangrijke factor voor een gezellige avond. Alleen zijn ze nog jong en moeten ze zelf ontdekken dat alcohol bijzaak is om gezelligheid te creëren.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2019, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ontopic: zit er in ieder geval niet teveel over in. Als ik in dezelfde situatie zou zitten als jouw vriendin, dan zou ik er begrip voor hebben dat jij zo denkt, maar zou het me te ver gaan om mij te vertellen wat ik wel of niet moet drinken. Tenzij daar aanleiding naar is na ervaringen waarbij ze echt over de scheef is gegaan, bijvoorbeeld. Zeker als haar ouders het wel goedkeuren, moet jij je er niet teveel mee bezig houden, ik denk niet dat het in dit geval jouw taak is.

Je hebt natuurlijk een voorbeeld gehad vanuit je vader, wat erg dichtbij komt, maar hoeveel mensen zijn nu werkelijk alcoholistisch? Hoe ik het zie, is dat je met wekelijkse consumptie niet snel verslaafd raakt aan alcohol (correct me if I'm wrong). Volgens mij is dat juist met dagelijkse inname. Er zijn enorm veel jongeren / studenten die op een avond liters achterover tikken zonder dat daar een verslaving bij te pas komt.

Ik denk dat het zou helpen als jij naar feiten gaat zoeken, wat ik nu duidelijk niet gedaan heb, zoals: hoeveel mensen worden er verslaafd aan alcohol? Op welke leeftijd komt dit het vaakst voor? Welke hoeveelheid moet daarvoor worden ingenomen en met welke frequentie? Deze statistieken zijn vast wel ergens te vinden (CBS ofzo?)
Tuurlijk kan je wel alcoholverslaafd zijn als je alleen maar in het weekend drinkt. En die studenten, ja die zijn ook gewoon alcoholverslaafd.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2019, 02:14
Verwijderd
Ik heb even de grens opgezocht van verslaafd zijn met betrekking tot alcoholverslaving. Tot mijn verbazing zijn er zelfs 'kwartaaldrinkers'. Dat is dan een lichte vorm van geestelijke afhankelijkheid. Ook wel epsilon-alcoholisme genoemd.

Uit al wat ik gelezen heb kan ik wel concluderen dat een erg grote groep van de bevolking mogelijk verslaafd is zonder dat zijzelf of iemand anders dat dan ook in de gaten hebben. Interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.