Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 14:33
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Hoi hoi!

Eindelijk is het zo ver! Mijn vriend en ik hebben samen een plek gevonden waar ook onze Frits (kater) mee kan. Natuurlijk houden we hem de eerste tijd binnen om hem te laten wennen, maar het is wel de bedoeling dat hij weer buiten kan rondlopen. De wijk is rustig, dus dat is geen probleem.
Ik zit er wel mee dat Frits bij mijn oude kamer is komen aanlopen. Ik heb geen idee waar hij in het echt vandaan komt en ik zie het niet zitten dat hij weer weg loopt. Hij is wel heel goed aan ons gewend en als er ook maar iemand thuis is, is hij het ook. Ik hoop dus niet dat hij er weer vandoor gaat. Maar stiekem ga ik hier niet van uit.

Nu we veel meer ruimte hebben, zit ik er over na te denken om er nog een katje (het liefst een kruising Noor) bij te nemen. Is het verstandig om die dan meteen te nemen (zodat Frits zowel aan de nieuwe kat went en aan een nieuw huis) of wachten tot Frits helemaal gewend is?
Frits gaat goed om met de buurkatten hier, het is een sociale kat en ook constant op zoek naar aandacht.

Groetjes, Es
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2008, 06:33
Verwijderd
Als je dichtbij je oude adres gaat wonen, zou ik hem 6 weken binnen houden. Anders 2 tot 3 weken. Langer is meestal toch onpraktisch. Het hangt wel een beetje van de soort kat af. Bepaalde soorten raskatten hebben veel minder tijd nodig om te wennen omdat ze zich meer aan de personen dan de huizen vinden horen, zoals bij de meeste kortharige bastaardrassen.

Een kitten zou ik ook even mee wachten, omdat je jezelf nog niet helemaal 'thuis' gaat voelen en andere dingen aan je hoofd heb. Don't worry, over twee a drie maanden zijn er toch pas volop nestjes en dan kan het ook nog prima
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 10:28
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Het is hemelsbreed niet ver. Hij zou dan alleen de spoorbrug moeten oversteken. Maar hij best schuw en ik denk niet dat ie dat durft. De kat is wel erg aan ons gehecht nu.
Frits is ook erg speels en ontzettend beledigd wanneer ik lang (6uur) weg ben. Dan moet hij minstens een uur spelen en vechten, een kitten die hem bezighoud is dan inderdaad wel een idee. Ik ga over een tijd wel voor een asiel of andere herplaatsingskat.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 15-03-2008, 10:05
Verwijderd
Als hij echt vecht, weet ik niet of ik echt een kitten zou nemen...

Ook zou ik er niet vanuit gaan dat hij de kitten automatisch een leuk speelmaatje zal vinden, de kans is net zo groot dat hij er niets van moet hebben of er zelfs vijandelijk naar is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 18:43
Sora
Avatar van Sora
Sora is offline
Onze katten (bastaard en 2 siamezen) konden prima meeverhuizen. Ik denk dat ze wel zo slim waren om te weten wie ze hun dagelijkse voer kwam voorschotelen. Moeite moeten doen om terug te lopen en het risico niks daar te krijgen is genoeg voor onze uitgekookte exemplaren.
__________________
<3 Faded-away
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi pinguins zijn awesome mk.II #1882
Verwijderd
500 12-07-2016 07:54
Flora & Fauna Hoe leer je best oude kat met hond kennismaken
Intergalactchic
20 28-08-2008 21:49
Werk, Geld & Recht problemen met huisbaas/huisgenoten
Poepkind
36 07-03-2008 10:06
Flora & Fauna hoe laat ik 2 katten aan elkaar wennen
prinses32
4 11-11-2006 21:28
Flora & Fauna Kat & verhuizen
Saarah
21 14-09-2005 15:58
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.