Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 17:18
Verwijderd
mijn kat heeft een redelijk temperamentje, maar als ik met vlooiendruppels (zo'n pipetje van Bolfo) aan kom zetten dan is hij helemaal niet meer te houden. in mijn eentje lukt het me echt niet om hem te ontvlooien en met zijn tweeen is het nog een uitdaging en een hele achtervolging door het huis heen, wat eindigt in een bloedig gevecht met een in een handdoek gewikkelde kat die de rest van de dag boos is. hij reageert uitermate heftig op het ontvlooiingsmiddel, en uit verschillende verhalen van andere mensen met katten kan ik waarschijnlijk concluderen dat mijn kat allergisch is voor dit geneesmiddel. de vacht in zijn nek blijft ook nog weken na het toedienen minder lekker aanvoelen, alsof dat plekje vies is.

het probleem is alleen dat hij dus wel vlovrij moet worden. een spray krijg ik ook niet op hem gespoten, de pipetjes vind ik wreed (hij doet echt als of ik hem martel) en verder weet ik geen goede oplossing.
heeft iemand ervaring met zo'n kreng van een kat of andere anti-vlo middelen? het liefst wil ik een soort pilletjes die naar vlees smaken. deze heb ik als ontwormingsmiddel en dat is het enige geneesmiddel wat ik bij hem naar binnen krijg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2008, 06:37
Verwijderd
Pilletjes kan ook! Dat ruwe plekje hoort, hebben die van mij ook soms nog na twee weken, en de hond ook.

Pilletjes toebrengen is meestal nog bloederiger als hij al niet tegen druppels kan. Ik zal eens foto's maken hoe ik dat altijd met een paniekkat van mijn moeder doe, dat scheelt al heel veel.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 07:53
Verwijderd
Misschien een keer een ander merk proberen? Of even overleggen met de dierenarts, misschien dat zij iets weten/hebben waar hij misschien minder last van heeft? Of het anders laten doen als je toch bij de dierenarts bent voor de jaarlijkse inenting (dat doen wij met het antiwormmiddel, wij hebben één kat waar je dat met geen mogelijkheid naar binnen krijgt...zelfs niet in pastavariant en zelfs die pastavariant dierenarts in de meeste gevallen niet (die toch aardig wat ervaring heeft met lastige katten, zoals ze zelf zei)).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 16:54
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Mijn ouders hebben ook een kat die allergisch is voor hun vlooienmiddel (Frontline). Zij hebben overlegd met de dierenarts, en onze kat krijgt nu bij zijn gewone check idd een of ander anti-vlooienmiddel van daar. Kost wel wat meer, maar scheelt veel gedoe.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 12-03-2008, 20:46
Verwijderd
ik heb nu één of andere pasta gehaald die je door het voer moet mengen. en tot mijn verbazing at hij het in één keer op en kwam hij vragen om meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.