Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2010, 17:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Telegraaf ma 19 apr 2010, 14:42

Icelandair vliegt vrolijk door.
AMSTERDAM, maandag - Terwijl KLM en andere Europese maatschappijen zuchten onder het vliegverbod vliegt de IJslandse maatschappij Icelandair alsof er niets aan de hand is vrolijk de wereld over.

De maatschappij meldde gisteren vol trots dat het luchtruim boven het eiland open is en er rond het vliegveld van Reykjavik geen wolkje aan de lucht is.

Zo zijn vandaag zonder problemen diverse vluchten uitgevoerd naar Noord-Amerika en Scandinavië. ,Het leven hier gaat zijn gewone gang”, zo laat de maatschappij weten.
Aansprakelijkheid, that is the question.
Ja, er zijn gevaarlijke situaties geweest in de Filippijnen en Alaska, maar daar vlogen vliegtuigen direct de aswolk in, vlakbij de vulkaan.
Ik heb echter nooit een dergelijke hysterische maatregel gezien als er weer eens een zandberg vanuit Noord Afrika over Nederland uitgestort wordt.
Wie durft er weer te zeggen: "alles is veilig" of: "met de volgende restricties is het veilig"? Het lijkt erop dat er niemand meer een beslissing durft te nemen zonder 100% zekerheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2010, 18:06
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Tja, mensen moeten natuurlijk wel even informatie inwinnen of vliegen veilig is, en dat duurt efkes. Niemand wil natuurlijk het op zijn geweten hebben als straks er eentje naar beneden valt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Tja, mensen moeten natuurlijk wel even informatie inwinnen of vliegen veilig is, en dat duurt efkes. Niemand wil er straks natuurlijk verantwoordelijk zijn als straks er eentje naar beneden valt.
Fixed it for you
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 06:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Fixed it for you
thanks
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 12:37
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Niemand wil er straks natuurlijk verantwoordelijk zijn als straks er eentje naar beneden valt.
Het is dat nooit te bewijzen zal zijn OF het gevaarlijk is geweest, maar ik denk dat als dezelfde mensen verantwoordelijk zouden zijn voor de economische schade, ze waarschijnlijk andere beslissingen hadden genomen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 14:22
Verwijderd
het is meer hysterie dan gevaar, maar ik weet de verhouding niet tussen het aantal asdeeltjes en een veiligheidsnorm voor een vliegtuig.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 18:13
Steelpan
Avatar van Steelpan
Steelpan is offline
ach, als er een naar beneden was gevallen. was het weer te onverantwoordelijk geweest volgens jullie. veiligheid voorop
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 15:20
Verwijderd
Als ik dan de vergelijking met de Mount St Helens hoor valt dit behoorlijk mee en kan er gewoon gevlogen worden. Maar zoveel weet ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 18:54
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
het is meer hysterie dan gevaar, maar ik weet de verhouding niet tussen het aantal asdeeltjes en een veiligheidsnorm voor een vliegtuig.
Hoe kun je dan ooit beweren dat het meer hysterie dan gevaar is?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 20:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ach hysterie, waar rook is is vuur
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Het is dat nooit te bewijzen zal zijn OF het gevaarlijk is geweest, maar ik denk dat als dezelfde mensen verantwoordelijk zouden zijn voor de economische schade, ze waarschijnlijk andere beslissingen hadden genomen.
Jawel, het is bekend dat asdeeltjes voor schade kunnen zorgen.


Typisch nederlands slap gelul dit. Een situatie, zodat je vier dagen de voorpagina kan vullen, en dan een paar dagen de pagina's twee en drie vullen met mediageile "deskundigen" die het beter denken te weten.

En dan nog, dan was het Nederlandse luchtruim open gebleven. En dan?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 08:11
Verwijderd
Citaat:
Jawel, het is bekend dat asdeeltjes voor schade kunnen zorgen.


Typisch nederlands slap gelul dit. Een situatie, zodat je vier dagen de voorpagina kan vullen, en dan een paar dagen de pagina's twee en drie vullen met mediageile "deskundigen" die het beter denken te weten.

En dan nog, dan was het Nederlandse luchtruim open gebleven. En dan?
Was er 1,3 miljard verdiend
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 10:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Het is volgens mij hetzelfde als met elektronische apparatuur die je niet in vliegtuigen mag gebruiken. Het is nooit bewezen dat er iets mis kan gaan maar voor de zekerheid mag niemand bellen in een vliegtuig. Ik heb liever dat ze wat voorzichtiger doen dan dat er straks een kist uit de lucht valt. En ik vond het ook helemaal niet erg dat de luchthavens dicht waren. Mag van mij elk jaar wel een keer gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 17:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Mag van mij elk jaar wel een keer gebeuren.
Behalve als jij net je vakantie hebt gepland natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Was er 1,3 miljard verdiend
Nee? De vliegtuigen konden nergens heen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 20:11
Verwijderd
Citaat:
En ik vond het ook helemaal niet erg dat de luchthavens dicht waren. Mag van mij elk jaar wel een keer gebeuren.
Nee, natuurlijk. Jij hoeft even niet te vliegen. :')
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 13:27
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mag van mij elk jaar wel een keer gebeuren.
Ach van mij mag er elk jaar een natuurramp een paar miljoen levens eisen, maar dat soort dingen zeg je niet
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Nee? De vliegtuigen konden nergens heen namelijk.
Tuurlijk wel, alleen Noord-Europa niet. Maar bedenk ook even de extra inkomsten doordat iedereen op Nederland was gaan vliegen om vanuit daar verder te gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2010, 15:02
Verwijderd
Nee, Nederland had net als Frankrijk, Duitsland en Engeland het luchtruim dicht. En als het luchtruim dicht is, vliegt er helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 16:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Behalve Bernie Ecclestone en Micheal Schumacher!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, Nederland had net als Frankrijk, Duitsland en Engeland het luchtruim dicht. En als het luchtruim dicht is, vliegt er helemaal niks.
Dude, ik beantwoord je vraag wat het voordeel zou zijn als nederland het luchtruim open gehouden had
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 09:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dude, ik beantwoord je vraag wat het voordeel zou zijn als nederland het luchtruim open gehouden had
als België, Duitsland en Engeland het luchtruim dicht houden, en Nederland niet, dan kun je nog weinig

retourvluchtjes Schiphol - Eindhoven en Rotterdam - Maastricht leveren geen 1,3 mld op in vier dagen


voor de rest was het vooral grappig hoe de verwende mensch even in paniek raakt als even iets niet meer kan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 13:51
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
werkelijk gevaarlijke hysterie
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
als België, Duitsland en Engeland het luchtruim dicht houden, en Nederland niet, dan kun je nog weinig

retourvluchtjes Schiphol - Eindhoven en Rotterdam - Maastricht leveren geen 1,3 mld op in vier dagen


voor de rest was het vooral grappig hoe de verwende mensch even in paniek raakt als even iets niet meer kan.
Gelukkig grenst Nederland dan ook aan zee
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 17:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
voor de rest was het vooral grappig hoe de verwende mensch even in paniek raakt als even iets niet meer kan.
ja want alles kan gewoon ook twee dagen later, fuck de ondernemers.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2010, 10:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Gelukkig grenst Nederland dan ook aan zee
en daar is niemand de baas? daar mag je vliegen wat je wil? en Nederlandse vliegtuigen kunnen Europa verlaten zonder het luchtruim dat door een ander land beheerd wordt te doorkruisen?

Citaat:
ja want alles kan gewoon ook twee dagen later, fuck de ondernemers.
ach ja, waarom niet, worden we er weer even aan herinnerd dat niet alles vanzelfsprekend is.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
en daar is niemand de baas? daar mag je vliegen wat je wil? en Nederlandse vliegtuigen kunnen Europa verlaten zonder het luchtruim dat door een ander land beheerd wordt te doorkruisen?
Je kan prima vanuit Nederland naar bijvoorbeeld de VS vliegen zonder door een gesloten luchtruim te vliegen. Je moet dan alleen om het VK heen vliegen wat wel wat extra tijd en benzine kost.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:26
fractuur
fractuur is offline
Ik woon onder een van de aanvliegroutes van Schiphol, dus ik kon het ook wel een weekendje waarderen. Maar goed, ook veel gestrande en vrienden die niet op vakantie konden enzo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 18:44
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik woon onder een van de aanvliegroutes van Schiphol, dus ik kon het ook wel een weekendje waarderen. Maar goed, ook veel gestrande en vrienden die niet op vakantie konden enzo.
Iets zegt mij dat die aanvliegroute er al was voordat je (of je ouders) er ging wonen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Iets zegt mij dat die aanvliegroute er al was voordat je (of je ouders) er ging wonen.
Dus hij mag het niet waarderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.