Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2010, 07:57
ganralph
ganralph is offline
Als jullie verder willen discussiëren dan mag dat op vriendelijke toon, zonder persoonlijke aanvallen en bij voorkeur zonder te gooien met krachttermen.

Kortom: reageer inhoudelijk en onderbouwd, of reageer niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2010, 18:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
snappen jullie het nou nog niet, dit conflict draait allerminst om israël-palestina, het gaat om global politics en zo lang dat zo is hebben bepaalde facties belang bij onstabiliteit in die regio, belang bij een militair sterk klein land als israël, belang bij arme "terroristen" in gaza, iran, irak, pakistan, afghanistan etc.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 06:00
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
snappen jullie het nou nog niet, dit conflict draait allerminst om israël-palestina, het gaat om global politics en zo lang dat zo is hebben bepaalde facties belang bij onstabiliteit in die regio, belang bij een militair sterk klein land als israël, belang bij arme "terroristen" in gaza, iran, irak, pakistan, afghanistan etc.
waarom terroristen tussen aanhalingstekens?
en ik neem aan dat je daarbij ook europa en amerika bedoeld? wij zijn namelijk altijd de grote slechterikken he...
die landen zijn instabiel uit zichzelf. het doordat ze niet weten hoe ze religie en staat moeten scheiden. het komt omdat ze een minder regelmatige regenval hebben en daarbij dus ook vaker mislukte oogsten. het komt ook omdat ze niet hoeven te veranderen omdat ze toch geld krijgen voor de olie die ze verkopen.
het westen is alleen maar gebaat bij een stabiel midden oosten, daarom blijven we die bodemloze put ook vullen met geld
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 07:13
Verwijderd
Ja, net zo instabiel als Engeland, die ook religie en staat niet weet te scheiden. Not.
Ik denk dat ''terroristen'' tussen aanhalingstekens staat omdat hij bedoelt, dat het een nogal subjectief begrip is.

Laatst zag ik echt een coole James Bondfilm, waarin James Bond nog maar net aan de Russen konden ontsnappen, ja, aan die gemene Russen, die in Afghanistan zaten. Gelukkig werd James Bond gered door de nobele vrijheidsstrijders met verzetsdaden (zoals bomaanslagen).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 07:51
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Een terrorist is niet zo moeilijk te herkennen; het is iemand die bewust en gericht burgers aanvalt. Dit in tegenstelling tot verzetsstrijders, die zich richten op militairen (in functie) van een bezettingsmacht.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 14:36
Verwijderd
Dus eigenlijk zijn de soldaten van de verenigde naties ook terroristen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:21
Verwijderd
Citaat:
We moeten ophouden om Israel als een westerse democratie te zien. Dat zijn ze namelijk niet.
Van welk belang is het of "we" Israël als "westerse democratie" zien?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Een terrorist is niet zo moeilijk te herkennen; het is iemand die bewust en gericht burgers aanvalt. Dit in tegenstelling tot verzetsstrijders, die zich richten op militairen (in functie) van een bezettingsmacht.
Verzetsstrijders in Nederland tijdens WO2 richtten zich regelmatig op burgers, bijvoorbeeld NSB'ers (die geen militaire functie hadden). Dat waren dus terroristen?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
En Israëlies zijn niet verdeeld? Hou toch op. Straks ga je me nog vertellen dat we in het buitenland onze excuses moeten aanbieden omdat een minderheid op Wilders heeft gestemd. Bull-Shit.

En dan kan je wel lekker gaan drogredeneren over wie er Gandhi geweest zou zijn, dat weten we niet. Feit is dat ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen en dat het beter zonder ze is dan met ze. Ik kijk er nu vrij objectief naar en als twee volken over een periode van 50 jaar elkaar zó behandelen, dan verdienen ze het leven niet.
In Noord-Ierland had je ook een langlopend religieus-getint conflict, en daar lijkt het ook goed gekomen te zijn. Het is wel overdreven pessimistisch om te denken dat dit conflict nog eeuwen gaat aanhouden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:16
Verwijderd
Citaat:
In Noord-Ierland had je ook een langlopend religieus-getint conflict, en daar lijkt het ook goed gekomen te zijn. Het is wel overdreven pessimistisch om te denken dat dit conflict nog eeuwen gaat aanhouden.
Nee, voor de tijd heeft de ene partij de andere al uitgemoord
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, voor de tijd heeft de ene partij de andere al uitgemoord
Welnee, er vallen nu vrij weinig doden, relatief tot andere doodsoorzaken tenminste.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Van welk belang is het of "we" Israël als "westerse democratie" zien?
Omdat het afhangt van de manier waarop we hen benaderen. Maarja, met de Israel lobby en ons eeuwig schuldgevoel over de WOII, kun je niet 1 2 3 je houding ten opzichte van Israel veranderen. Iets wat wel zou moeten.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Welnee, er vallen nu vrij weinig doden, relatief tot andere doodsoorzaken tenminste.
Hoeveel miljoen Palestijns vluchtelingen kennen we niet? Hoeveel doden zijn er onlangs nog in Gaza gevallen? En hoeveel mensen sterven er indirect door de muur en isolatie opgelegd door Israel?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel miljoen Palestijns vluchtelingen kennen we niet? Hoeveel doden zijn er onlangs nog in Gaza gevallen? En hoeveel mensen sterven er indirect door de muur en isolatie opgelegd door Israel?
Hoe groot is mijn care?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Hoe groot is mijn care?
Niet bijzonder groot vermoed ik, maar dat is je goed recht .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 06:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
.. en ons eeuwig schuldgevoel over de WOII.
Volgens mij zaten er bij de instroom ook honderddduizenden Jemenieten, Irakezen, Iranezen, Ethiopiërs en Russen bij. Nu weet ik dat schuldgevoel bij die landen nihil is maar; wat heeft dat met WOII te maken? I.p.v. dankbaar dat ze hun land verlaten hebben....
En v.w.b. de vele doden in de Gaza en de reden waarom de muur er staat verwijs ik je naar alle voorgaande topics over dit onderwerp. Als je geschoren wordt moet je stilzitten.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Omdat het afhangt van de manier waarop we hen benaderen. Maarja, met de Israel lobby en ons eeuwig schuldgevoel over de WOII, kun je niet 1 2 3 je houding ten opzichte van Israel veranderen. Iets wat wel zou moeten.
In Nederland zijn veel mensen wel kritisch tegenover de politiek van Israël, dus daar zal het niet aan liggen. Verder lijkt me het politieke systeem in Israël niet het probleem. Israël is voor een groot deel afhankelijk van de VS, dus lijkt het me van groter belang dat de mensen aldaar kritischer gaan kijken naar de Israëlische overheid en er in de VS de broodnodige democratische hervormingen komen.
Citaat:
Hoeveel miljoen Palestijns vluchtelingen kennen we niet? Hoeveel doden zijn er onlangs nog in Gaza gevallen? En hoeveel mensen sterven er indirect door de muur en isolatie opgelegd door Israel?
Nou, waar zal het om gaan op jaarbasis? 5000 Misschien? Bij lange na niet genoeg om de Palestijnen uit te roeien, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 17:21
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
waarom terroristen tussen aanhalingstekens?
Omdat het een lege kreet is zoiets als "heksen"

milities zou m.i. een betere term zijn, zowel aan israëlische kant als aan de kant van fatah als aan de kant van hamas, verschil is dat de ene milities beter uitgerust zijn dan de andere, en dat komt weer door de steun die ze krijgen.

Citaat:
en ik neem aan dat je daarbij ook europa en amerika bedoeld? wij zijn namelijk altijd de grote slechterikken he...
europa heeft met dit conflict vrij weinig te maken, misschien met uitzondering van Groot brittanië die na de 2e wereldoorlog nooit de fout had moeten maken een stuk land voor de joden af te bakenen.

maar het is absoluut geen geheim dat de VS israël openlijk steunt (en terecht) tegen hamas, en ook tegen de rest van palestina gecontroleerd door fatah (onterecht)

Citaat:
die landen zijn instabiel uit zichzelf. het doordat ze niet weten hoe ze religie en staat moeten scheiden.
Mwao dat is niet helemaal waar, er zijn tijden waarbij in jerusalem religies naast elkaar kunnen leven zonder enig probleem, bovendien heeft de staat daar weinig mee te maken, de hele miscommunicatie tussen religies en hun "stad in het midden van de aarde" is van een andere orde, maar ook daarom zou het beter zijn er een muur omheen te bouwen en het vol te storten met beton, immers naar rednatie wordt toch niet geluisterd in die contreien.

Citaat:
het komt omdat ze een minder regelmatige regenval hebben en daarbij dus ook vaker mislukte oogsten.
Dat is technologisch op te lossen, en zeker israël heeft daar de bronnen voor.

Citaat:
het komt ook omdat ze niet hoeven te veranderen omdat ze toch geld krijgen voor de olie die ze verkopen.
O?

Citaat:
het westen is alleen maar gebaat bij een stabiel midden oosten, daarom blijven we die bodemloze put ook vullen met geld
Natuurlijk niet, in het midden oosten zit zo veel materiële en militaire potentie dat landen als de VS, rusland maar ook in mindere mate China en de EU er absoluut baat bij hebben om het gehele midden oosten instabiel te houden zodat ze elkaar daar met regelmaat decimeren.

dreigt een land stabiel te worden of te veel naar 1 partij te hangen dan is het wachten op al dan niet openlijke steun in wapens of financiën of een inval.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 22:58
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Omdat het een lege kreet is zoiets als "heksen"

milities zou m.i. een betere term zijn, zowel aan israëlische kant als aan de kant van fatah als aan de kant van hamas, verschil is dat de ene milities beter uitgerust zijn dan de andere, en dat komt weer door de steun die ze krijgen..
dan zou je het misschien beter partizanen kunnen noemen?
en ik vind de naam terrorist toch wat terechter, aangezien terreur zaaien toch het voornaamste doel is

Citaat:
europa heeft met dit conflict vrij weinig te maken, misschien met uitzondering van Groot brittanië die na de 2e wereldoorlog nooit de fout had moeten maken een stuk land voor de joden af te bakenen.
al voor de 2de wereldoorlog was er een enorme immigratiegolf van joden naar israel op gang, en ik geloof dat als brittanie niet vervroegd weg moest gaan dat de situatie later misschien wat stabieler zou zijn geweest.


maar het is absoluut geen geheim dat de VS israël openlijk steunt (en terecht) tegen hamas, en ook tegen de rest van palestina gecontroleerd door fatah (onterecht)


Citaat:
Mwao dat is niet helemaal waar, er zijn tijden waarbij in jerusalem religies naast elkaar kunnen leven zonder enig probleem, bovendien heeft de staat daar weinig mee te maken, de hele miscommunicatie tussen religies en hun "stad in het midden van de aarde" is van een andere orde, maar ook daarom zou het beter zijn er een muur omheen te bouwen en het vol te storten met beton, immers naar rednatie wordt toch niet geluisterd in die contreien.
dat is waar, volges mij was dat vooral de tijd waarin brittanie het land regeerde? ottomaanse rijk was ook nog behoorlijk stabiel trouwens.
ja en een muur er om heen bouwen moet gewoon niet serieus genomen worden....

Citaat:
Dat is technologisch op te lossen, en zeker israël heeft daar de bronnen voor.
nou ik geloof dat geografie er ook mee te maken heeft, het is niet zo erg als in centraal afrika maar de omstandigheden zijn nog lang niet zo goed als in europa etc.

O?


Citaat:
Natuurlijk niet, in het midden oosten zit zo veel materiële en militaire potentie dat landen als de VS, rusland maar ook in mindere mate China en de EU er absoluut baat bij hebben om het gehele midden oosten instabiel te houden zodat ze elkaar daar met regelmaat decimeren.

dreigt een land stabiel te worden of te veel naar 1 partij te hangen dan is het wachten op al dan niet openlijke steun in wapens of financiën of een inval.
nou potentie? de industrie is niet ver ontwikkeld, ik bedoel welke merken ken jij uit het midden oosten? of hoe vaak zie jij made in iran? sorry maar ik denk niet dat ze de potentie hebben om erg machtig te worden. bovendien, als je kijkt hoe warm het daar vaak is is dat niet echt een goede stimulans om van 8 tot 5 te gaan werken he?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Omdat het een lege kreet is zoiets als "heksen"
Wat is er leeg aan?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 17:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat is er leeg aan?
Je kan de benaming voor elke militante groep/individu gebruiken, daardoor verliest het snel zijn waarde, zeker op de manier waarop het de afgelopen jaren is misbruikt.

Citaat:
dan zou je het misschien beter partizanen kunnen noemen?
en ik vind de naam terrorist toch wat terechter, aangezien terreur zaaien toch het voornaamste doel is
Lijkt me niet terecht, immers die "terroristen" behoren wel degelijk tot een politieke groep, dat die politieke groep niet erkent wordt als zodanig is een ander verhaal.

Citaat:
al voor de 2de wereldoorlog was er een enorme immigratiegolf van joden naar israel op gang, en ik geloof dat als brittanie niet vervroegd weg moest gaan dat de situatie later misschien wat stabieler zou zijn geweest.
Misschien, waarschijnlijk niet, immers het veranderd niets aan het gemor tussen de grote wereldreligies over de eufraat en jerusalem in het bijzonder, te vergelijken met babylon in vroegere tijden.

Citaat:
dat is waar, volges mij was dat vooral de tijd waarin brittanie het land regeerde? ottomaanse rijk was ook nog behoorlijk stabiel trouwens.
onder de britten was het christendom staatreligie, uiteraard is dat een illusie van stabiliteit.
ottoman is de grondlegger van de seculiere staat, met hem daar had het nog wat kunnen worden, nu blijft het de komende 2000 jaar nog een kruitvat.
Citaat:
ja en een muur er om heen bouwen moet gewoon niet serieus genomen worden....
ach, het is meer een "ik ben klaar met die idioten" reactie, hoe lang zijn er al "vredesonderhandelingen" "beloften" "resoluties" en hoeveel helpt het?

Citaat:
nou ik geloof dat geografie er ook mee te maken heeft, het is niet zo erg als in centraal afrika maar de omstandigheden zijn nog lang niet zo goed als in europa etc.
Misschien maar dat is gewoon een kwestie van watermanagement en technologie op de juiste manier toepassen.

Citaat:
nou potentie? de industrie is niet ver ontwikkeld, ik bedoel welke merken ken jij uit het midden oosten? of hoe vaak zie jij made in iran? sorry maar ik denk niet dat ze de potentie hebben om erg machtig te worden. bovendien, als je kijkt hoe warm het daar vaak is is dat niet echt een goede stimulans om van 8 tot 5 te gaan werken he?
Eerst antwoord op je vraag, er wordt zat geproduceerd in israel, alleen wel onder "westerse" merknamen.

echter dat is natuurlijk niet waar ik het over had dus nogmaals: de militaire potentie in het midden oosten is groot, smokkel is simpel, corruptie overdadig aanwezig, veel verschillende underground groepen, veel ruzie over stukken grond, weinig nationaliteitszin en misschien het allerbelangrijkste, een cultuur die geweld verheerlijkt.

mocht de regio uit kunnen groeien tot een stabiele macht van proportie dan zou dat vergaande gevolgen hebben voor de VS, EU, China en Rusland.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 09-09-2010 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Je kan de benaming voor elke militante groep/individu gebruiken, daardoor verliest het snel zijn waarde, zeker op de manier waarop het de afgelopen jaren is misbruikt.
Het gaat niet om de waarde om de definitie. Als we tegen iedereen 'Hey Koning' zeggen dan worden die personen koning noch verliest het zijn waarde. Jij hangt er een onbelangrijk waardeoordeel aan.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 20:32
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Eerst antwoord op je vraag, er wordt zat geproduceerd in israel, alleen wel onder "westerse" merknamen.

echter dat is natuurlijk niet waar ik het over had dus nogmaals: de militaire potentie in het midden oosten is groot, smokkel is simpel, corruptie overdadig aanwezig, veel verschillende underground groepen, veel ruzie over stukken grond, weinig nationaliteitszin en misschien het allerbelangrijkste, een cultuur die geweld verheerlijkt.

mocht de regio uit kunnen groeien tot een stabiele macht van proportie dan zou dat vergaande gevolgen hebben voor de VS, EU, China en Rusland.
ja israel heeft naar mijn mening wel potentie,

het punt is dat de grond daar sowiezo al minder vruchtbaar is, dus dat betekend dat er meer mensen nodig zijn om hetzelfde stuk land te bebouwen,
dat kan weer ertoe leiden dat ze meer moeten importeren, wat veelal slecht is voor de economie.... dat bedoelde ik dus met economie.
de cultuur is inderdaad ook niet bevorderlijk,
persoonlijk iniatief word niet genoeg gestimuleerd en door de slechte infrastuctuur en het ontbreken van waterwegen zal de handel ook niet geweldig zijn
er zal dus nog heeeeel veel moeten veranderen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
ja israel heeft naar mijn mening wel potentie,

het punt is dat de grond daar sowiezo al minder vruchtbaar is, dus dat betekend dat er meer mensen nodig zijn om hetzelfde stuk land te bebouwen,
dat kan weer ertoe leiden dat ze meer moeten importeren, wat veelal slecht is voor de economie.... dat bedoelde ik dus met economie.
de cultuur is inderdaad ook niet bevorderlijk,
persoonlijk iniatief word niet genoeg gestimuleerd en door de slechte infrastuctuur en het ontbreken van waterwegen zal de handel ook niet geweldig zijn
er zal dus nog heeeeel veel moeten veranderen
Tegenwoordig heeft landbouwpotentieel weinig belang voor een economie, Singapore bijvoorbeeld verbouwt nauwelijks eten maar is toch relatief rijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2010, 22:59
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ja maar dat is ook een eiland... dat is een handelscentrum,
maar dat komt door die geweldige ligging van singapore.
en landbouw is nog steeds de basis voor elk groot land
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 08:03
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
ja israel heeft naar mijn mening wel potentie
Hoe bedoel je? Volgens mij staat de Israëlische economie er beter voor dan de Nederlandse.
Heb je enig idee welke producten uit Israël komen of in Israël uitgevonden zijn? Neem even 8 minuten de tijd.
Dat Israël in het midden oosten ligt wil nog niet zeggen dat ze "evenveel" potentie hebben als de omringende landen. Want inderdaad, wat kunnen we zeggen over het oh zo stabiele Libanon? Dat hun humus de beste van de wereld is?
Waar het aan ligt? Waarom draait de economie van Israël als een tierelier en bakken de buren er niks van? Zeg jij 't maar..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 15:17
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
sorry joh maar je hebt me helemaal verkeerd begrepen,
ik bedoel daarmee dat de israelische industrie wel fatsoenlijk is.
maar ik heb begerepen dat het vooral veel op wapenproductie geconcentreerd is.
ik bedoel de merkava tank of al die andere israelische wapens.
maar ik verwacht dat als de vijandelijkheden verminderen dat israel ook een behoorlijk grote exporteur van high tech electronica kan worden ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Hoe bedoel je? Volgens mij staat de Israëlische economie er beter voor dan de Nederlandse.
Hoe kom je op dat idee? Nederland staat op nummer 7 in de lijst van landen met het hoogste BNP per hoofd van de bevolking. Israël staat op 28. (IMF 2009) Daarnaast kent Israël zeer hoge werkloosheid.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 21:34
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
De bal ligt uiteindelijk toch echt bij Israel als sterkste partij zijnde, helaas wordt er gewoon doorgebouwd in bezet gebied. Nu heb ik geen wetbundel bij de hand, maar ik weet vrijwel zeker dat dit een misdaad zal zijn.
Pas wanneer dit stopt en de Palestijnen hun gebied, wat beide partijen overeengekomen zijn, terugkrijgen kan er pas sprake zijn van vredesonderhandelingen. Helaas pindakaas gaat dit niet gebeuren, dus over een jaar kan ik hetzelfde bericht schrijven. Of over 5 jaar. Of over 10 jaar. Of over 15 jaar..
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 01:23
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
De bal ligt uiteindelijk toch echt bij Israel als sterkste partij zijnde, helaas wordt er gewoon doorgebouwd in bezet gebied. Nu heb ik geen wetbundel bij de hand, maar ik weet vrijwel zeker dat dit een misdaad zal zijn.
Pas wanneer dit stopt en de Palestijnen hun gebied, wat beide partijen overeengekomen zijn, terugkrijgen kan er pas sprake zijn van vredesonderhandelingen. Helaas pindakaas gaat dit niet gebeuren, dus over een jaar kan ik hetzelfde bericht schrijven. Of over 5 jaar. Of over 10 jaar. Of over 15 jaar..
waarom zou het verboden zijn voor mensen uit israel om zich in de gaza strook te vestigen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 11:43
Verwijderd
Waarom zou het verboden zijn voor mensen uit Nederland om zich met behulp van een groot leger in België te vestigen?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 13:59
Verwijderd
Aangezien Israël gewoon zelf wetten kan maken binnen hun eigen grenzen kan het natuurlijk ook niet "verboden" zijn. Hoogstens tegen internationaal recht, maar dat is voor Israël niet bindend.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 18:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
waarom zou het verboden zijn voor mensen uit israel om zich in de gaza strook te vestigen?
Waarom is het verboden voor mensen die geen Nederlands staatsburger zijn zich zomaar in Nederland te vestigen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 19:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Het gaat niet om de waarde om de definitie. Als we tegen iedereen 'Hey Koning' zeggen dan worden die personen koning noch verliest het zijn waarde. Jij hangt er een onbelangrijk waardeoordeel aan.
Gaat het niet om, de benaming "terrorist" wekt de indruk dat gewapende palestijnen en dan vooral in het door hamas gecontroleerde gebied van de gazastrook puur geweld gebruiken gericht tegen burgers, wat natuurlijk onzin is.

Behalve het "onderhouden" van smokkelroutes, waarbij wederom politieke belangen van omliggende landen en globale verhoudingen belangrijk zijn, is het geweld feitelijk gericht tegen "de politiek" van israël of preciezer het blok VS/GB/Israel en niet zo zeer tegen de burgerbevolking.

de waarde die de benaming terrorist verliest komt niet omdat het tegen iedereen gezegd wordt, je bent te wijs om dat te veronderstellen, dat waardeverlies komt door de manier waarop media, en met name amerikaanse media de term "terrorist" zijn gaan gebruiken post 9/11, bijvoorbeeld als benaming voor de complete taliban, terwijl ook hier weer het geweld van de taliban niet zo zeer gericht is tegen burgers maar juist een politiek doel heeft.
Je zou dan de feitelijke suicidebombers terroristen kunnen noemen aangezien zij wel hun actie richten tegen burgerdoelen, dat er voor de opdrachtgever een hoger doel is staat daar los van.

maargoed dan komt de hypocrisie zo weer, want waarom noemen ze een bombing uitgevoerd door een amerikaan geen "act of terrorism".
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 19:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ja israel heeft naar mijn mening wel potentie,

het punt is dat de grond daar sowiezo al minder vruchtbaar is, dus dat betekend dat er meer mensen nodig zijn om hetzelfde stuk land te bebouwen,
dat kan weer ertoe leiden dat ze meer moeten importeren, wat veelal slecht is voor de economie.... dat bedoelde ik dus met economie.
de cultuur is inderdaad ook niet bevorderlijk,
persoonlijk iniatief word niet genoeg gestimuleerd en door de slechte infrastuctuur en het ontbreken van waterwegen zal de handel ook niet geweldig zijn
er zal dus nog heeeeel veel moeten veranderen
Je snapt overduidelijk niet wat ik bedoel met het midden oosten heeft een groot militair potentieel, dat heeft namelijk vrij weinig met een geweldigesupereconomie zijn te maken.

bovendien is zoals al gezegd grond kunstmatig vruchtbaar te maken en kan je de benodigde arbeid voor een groot deel verminderen door technologische aplicaties.
maargoed niet dat het er iets mee te maken heeft.

Citaat:
RHCP_NAC schreef:
wat beide partijen overeengekomen zijn
volgens mij is dat nou net het probleem.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 19:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Je snapt overduidelijk niet wat ik bedoel met het midden oosten heeft een groot militair potentieel, dat heeft namelijk vrij weinig met een geweldigesupereconomie zijn te maken.
Och, het schijnt dat technologisch superieure wapens, goed opgeleide troepen, en meer wapens allemaal een invloed hebben op wie oorlogen wint. Raar maar waar.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 19:49
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
dat heeft weinig te maken met het militaire potentieel dat in het midden oosten aanwezig is en waarom daardoor grote globale spelers niet willen dat het midden oosten stabiliseert.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:07
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
dat heeft weinig te maken met het militaire potentieel dat in het midden oosten aanwezig is en waarom daardoor grote globale spelers niet willen dat het midden oosten stabiliseert.
jij overschat dat militaire potentieel echt enorm,
er is daar niet de kennis om geavanceerde wapens te maken en die zal er ook niet komen.
en daarom heb ik het over de andere economie,
je kan geen groot defensieapparaat hebben als je land er niet de economie voor heeft om het te behouden.
kijk nou naar amerika, china of rusland... die hebben een groot leger omdat ze veel verschillende grondstoffen in het land hebben. daarom is de economie vaak een stuk groter dan in landen met een arme grond zoals in het midden oosten.
en je kunt natuurlijk wel de landbouw beter maken door technologische verbeteringen. maar je kan nog steeds niet van een woestijn een aardappelveld maken zegmaar.
daarnaast is de culturele grondleg er ook niet voor, de islam past zich lang niet genoeg aan aan de moderne tijd.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:25
Verwijderd
Als Saoedi Arabië een beetje moeite doet hebben ze over drie jaar een werkende kernbom, bakfiets.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 06:57
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Als Saoedi Arabië een beetje moeite doet hebben ze over drie jaar een werkende kernbom, bakfiets.
saudi arabie heeft dan ook altijd goede contacten gehad met amerika en groot brittanie.
en een bom maken is nog lang niet zo moeilijk als een 4.5 generation fighter te maken ofzo
die dingen moeten ze nog steeds importeren en dan krijgen wij weer geld...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 07:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dat heeft weinig te maken met het militaire potentieel dat in het midden oosten aanwezig is en waarom daardoor grote globale spelers niet willen dat het midden oosten stabiliseert.
Wat bedoel je dan wel met potentieel
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 15:27
Verwijderd
ha, eindelijk weer topic over Israel en Palestina. De enige die nog ontbreekt om het amusant te maken is TID. Die is inmiddels weer van zijn ban af, dus wellicht komt hij het topic binnenkort weer opleuken.

Maar ontopic: ik ben het met Deadlock eens. Bom erop en klaar. Die twee partijen komen nooit bij elkaar. Hoewel.

Na even nadenken ben ik toch niet zo voor een externe bom. Nee, ik denk eerder dat we als Westen het veel intelligenter kunnen spelen. We huren een wapensmokkelaar in, om zowel de Palestijnen als de Israeliers te voorzien van een enorme hoeveelheid wapens en munitie, we evacueren de directe omgeving en de dieren, en we laten ze een paar maanden lekker hun gang gaan. De restanten worden in genade weer opgenomen in de wereldbevolking.

Groot monument neerzetten ter herinnering aan menselijke dwaasheid en klaar.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 17:35
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
ha, eindelijk weer topic over Israel en Palestina. De enige die nog ontbreekt om het amusant te maken is TID. Die is inmiddels weer van zijn ban af, dus wellicht komt hij het topic binnenkort weer opleuken.

Maar ontopic: ik ben het met Deadlock eens. Bom erop en klaar. Die twee partijen komen nooit bij elkaar. Hoewel.

Na even nadenken ben ik toch niet zo voor een externe bom. Nee, ik denk eerder dat we als Westen het veel intelligenter kunnen spelen. We huren een wapensmokkelaar in, om zowel de Palestijnen als de Israeliers te voorzien van een enorme hoeveelheid wapens en munitie, we evacueren de directe omgeving en de dieren, en we laten ze een paar maanden lekker hun gang gaan. De restanten worden in genade weer opgenomen in de wereldbevolking.

Groot monument neerzetten ter herinnering aan menselijke dwaasheid en klaar.
vergeet niet dat we er eventjes bij zullen zeggen dat ze nooit vegeten worden en dat we er voor gaan zorgen dat dit nooit weer gaat gebeuren
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 18:04
Verwijderd
Citaat:
vergeet niet dat we er eventjes bij zullen zeggen dat ze nooit vegeten worden en dat we er voor gaan zorgen dat dit nooit weer gaat gebeuren
dat heb ik met opzet weggelaten. Want we hebben er sinds de tweede wereldoorlog helemaal niet voor gezorgd dat er geen volkeren meer massaal worden uitgemoord.

Zie Rwanda, zie voormalig Joegoslavie, zie Israel en Palestina.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:04
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Zie Rwanda, zie voormalig Joegoslavie, zie Israel en Palestina.
Je wou zeggen dat Israël systematisch het palestijnen"volk" uitroeit?
Dan bakken ze er erg weinig van. Er wordt per maand meer bijgefokt dan per jaar uitgeroeit.
Verder vind ik de oplossing "volstorten met beton" en "bom erop" nogal erg .... dom.
Gaan jullie met al jullie problemen zo om? Als zoon en dochter altijd ruzie hebben maar post natale abortus plegen?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Je wou zeggen dat Israël systematisch het palestijnen"volk" uitroeit?
Dan bakken ze er erg weinig van. Er wordt per maand meer bijgefokt dan per jaar uitgeroeit.
Verder vind ik de oplossing "volstorten met beton" en "bom erop" nogal erg .... dom.
Gaan jullie met al jullie problemen zo om? Als zoon en dochter altijd ruzie hebben maar post natale abortus plegen?
Als daar continu doden bij vallen; Ja.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Je wou zeggen dat Israël systematisch het palestijnen"volk" uitroeit?
Dan bakken ze er erg weinig van. Er wordt per maand meer bijgefokt dan per jaar uitgeroeit.
Verder vind ik de oplossing "volstorten met beton" en "bom erop" nogal erg .... dom.
Gaan jullie met al jullie problemen zo om? Als zoon en dochter altijd ruzie hebben maar post natale abortus plegen?
Nee, dat wilde ik niet zeggen, ik wilde precies zeggen wat ik schreef.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 17:32
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Nee, dat wilde ik niet zeggen, ik wilde precies zeggen wat ik schreef.
hahhaaa droogkloot xD

israel heeft de toekomst,
israel is misschien niet perfect maar als je de 2 vergelijkt dan wint israel op vrijwel elke grond
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 18:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Als daar continu doden bij vallen; Ja.
Zo kun je de VS/Afghanistan/Pakistan/Ethiopië/Sudan ook wel volgieten met beton.
Komen we denk ik een ietwat tekort.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 19:20
Verwijderd
Nou, er zijn anders kogels genoeg om ook daar de storende elementen te verwijderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.