Oud 20-02-2014, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Bij het ontstaan van de aarde waren er nog geen mensen bij om te registreren of God ergens wel of niet 24 uur over deed. En naar mijn idee staat God zelf ook buiten de tijd, dus de exacte 7 dagen van schepping neem ik niet letterlijk.
Bij het ontstaan van de aarde waren er ook geen mensen om te registreren of en hoe de aarde geschept zou zijn. Waarom, als ik vragen mag, ben jij bereid om de 7 dagen met een korrel zout te nemen maar geen vraagtekens zet bij het deel dat insinueert dat god de aarde geschept zou hebben?

Allicht heeft hij alleen de mensen en dieren geschept en heeft hij de aarde, die al bestond, simpelweg gebruikt als z'n template?

Citaat:
Ik geloof liever in een God die een doel heeft met deze aarde, dan in toeval.
Ik zou ook liever geloven dat geld aan bomen groeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2014, 19:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bij het ontstaan van de aarde waren er ook geen mensen om te registreren of en hoe de aarde geschept zou zijn. Waarom, als ik vragen mag, ben jij bereid om de 7 dagen met een korrel zout te nemen maar geen vraagtekens zet bij het deel dat insinueert dat god de aarde geschept zou hebben?
Geschapen.

Ik zie persoonlijk de "dagen" zoals ze in de Bijbel staan als perioden van een voor mij onbekende duur, i.p.v. letterlijk als dagen van 24 uur. Deze 24 uur worden ook niet letterlijk in de Bijbel genoemd, er word in Genesis slechts gesproken over "de >bepaald rangtelwoord< dag" (in het Nederlands vertaald, ik weet niet wat er in de grondtekst staat hierover). Het is ook, naar mijn idee, geen heel belangrijk punt. De duur van de schepping bewijst of sluit niet uit dat God schepper is.
Op veel verschillende plaatsen in de Bijbel wordt wel aangehaald dat God de schepper van de aarde is. Ik geloof dan ook in God als schepper van de aarde van van het heelal.

Citaat:
Allicht heeft hij alleen de mensen en dieren geschept en heeft hij de aarde, die al bestond, simpelweg gebruikt als z'n template?
Om even jouw theorie hierover te volgen, jij stelt hier dat het heelal en de aarde zonder inmengingen van God ontstaan zijn, maar dat er dan ineens wel een God is om bevolking op de aarde te zetten? Die vervolgens ook nog heel stoer in de Bijbel laat neerzetten dat Hij zelf de schepper is?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 15:18
Vittorio
Avatar van Vittorio
Vittorio is offline
Volgens mij is de bijbel en koran geschreven door personen die teveel ophadden, constante onzin, dat mensen hun hele leven laten afhangen van een boek? Ik dacht dat volwassen mensen niet meer in sprookjes geloofden...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 21:02
Verwijderd
Ik snap uberhoubt niet welke mochol er in een verzonnen 'lul' uit een voorleesboek gelooft.
ik bedoel:
Wie heeft hem of wat het dan ook voor iets is ooit gezien?,
Zijn er bewijzen behalve een boek?........................... Nee, kortom, geloof niet in die shit. en leid een normaal leven.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Ik snap uberhoubt niet welke mochol
..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 23:22
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
God is bedacht om een antwoord op alle nog niet bewezen vragen te hebben. Denk daar maar eens over na.

Dat boek is door iemand verzonnen en dan ben ik altijd nieuwsgierig wat de reden ervan is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2014, 08:21
Verwijderd
Citaat:
God is bedacht
Dat boek is door iemand verzonnen
Met citaat reageren
Oud 05-10-2014, 11:59
Verwijderd
Ik heb het nog nooit gelezen, maar ik geloof in de koran omdat ik flinke problemen heb als ik dit niet doe.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2014, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is de bijbel en koran geschreven door personen die teveel ophadden, constante onzin, dat mensen hun hele leven laten afhangen van een boek? Ik dacht dat volwassen mensen niet meer in sprookjes geloofden...
Ga alsjeblief niet zo over islam praten
http://youtu.be/GyxN38StguE?list=UU4...ScVeLqkf7dQ_eA
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 07:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb het nog nooit gelezen, maar ik geloof in de koran omdat ik flinke problemen heb als ik dit niet doe.
Problemen binnen je sociale kring omdat men het niet zou accepteren als je het niet gelooft, of echt geestelijke problemen?

Angst lijkt mij óverigens niet echt een prettige basis voor geloof...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-10-2014, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nog nooit gelezen, maar ik geloof in de koran omdat ik flinke problemen heb als ik dit niet doe.
Dan geloof je dus niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.