Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2014, 13:52
moontje5
moontje5 is offline
Voor een onderzoek ben ik bezig uit te zoeken hoe belangrijk mensen onrecht/armoede in de wereld vinden. Je zou me ontzettend helpen door deze korte enquette in te vullen.

https://docs.google.com/forms/d/1ssb...TJbS8/viewform

Grafieken van de resultaten zullen hier later verschijnen,
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2014, 20:06
Verwijderd
Sorry ik vul hem niet in. Ik ga niet al mijn gegevens achterlaten (voornaam, achternaam, geboortejaar, adres, woonplaats en emailadres)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 19:59
DEE-no
Avatar van DEE-no
DEE-no is offline
Citaat:
Sorry ik vul hem niet in. Ik ga niet al mijn gegevens achterlaten (voornaam, achternaam, geboortejaar, adres, woonplaats en emailadres)
Mee eens.. naar mijn mening is die poll net iets te persoonlijk.
__________________
Each time that I find myself flat on my face I pick myself up and get back in the race.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2014, 00:19
Verwijderd
Ik heb de poll nu een keer of zeven ingevuld met verschillende antwoorden. Als je mijn gegevens wil hebben kan je ze allemaal krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de poll nu een keer of zeven ingevuld met verschillende antwoorden. Als je mijn gegevens wil hebben kan je ze allemaal krijgen.
en ik dan?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 12:29
Verwijderd
Ja voor een pak voor je broek ja. Ik had je vader kunnen zijn. Pas op met wat je op internet zegt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2014, 12:43
Verwijderd
Ik vind armoede in de wereld erg belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 13:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ik vind armoede meestal stinken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ja voor een pak voor je broek ja. Ik had je vader kunnen zijn. Pas op met wat je op internet zegt.
dat is niet waar jij kon onmogelijk mijn vader zijn
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 21:55
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Arme mensen moeten gewoon wat meer geld verdienen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 22:17
Verwijderd
Citaat:
dat is niet waar jij kon onmogelijk mijn vader zijn
Tenzij je ouder bent dan 20 is dit echt grote bullshit. Zoals zo vaak gezegd; Die cijfertjes betekenen niet dat het ook iemands echte leeftijd is. Dus nogmaals; LET OP.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 22:49
Verwijderd
Ik vind het kut.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2014, 22:49
Verwijderd
Aanpassing en uitleg: ik vind de vraagstelling in de titel nogal dommig. Zoiets is niet veel over te vinden + het gaat over gevoelens. Beter zou ik vinden: houdt het je bezig, probeer je er bewust mee bezig te zijn?

Laatst gewijzigd op 03-05-2014 om 07:47.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2014, 11:53
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Voor de mensen die erin leven vind ik het rot, voor mij is het fijn, doet me beseffen hoe goed ik het heb.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2014, 13:11
Verwijderd
Ik geniet met volle teugen van andermans armoede.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2014, 10:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Er is geen sprake van armoede in de wereld er is sprake van een uitert inefficiente verdeling van grondstoffen.

Overigens kan inmiddels 80% van de wereld lezen en schrijven, dropt het geboorteaantal en kinderdoden in azie en inmiddels ook in grote delen van afrika gestaag en staan 'we' er inmiddels beter voor dan 30 jaar terug... maar een volledig verkeerde immorele inefficiente menselijke ontwikkeling tegenhoudend inefficient systeem van grondstofverdeling en toepassing dus.

Oorzaak: Menselijke concurentie voor inkomen uit arbeid en de vervanging van die arbeid voor mechanische arbeid.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2014, 10:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
als je overigens een enquete wil hebben moet je dus gaan vissen naar de "want"

Ik weet bijvoorbeeld best te vertellen wat die want is, maar dat is een zaak waar je zo 6 jaar studie aan kan wijden, de meeste mensen denken er nauwelijks over na en ik ben laatst zelf fysiek bedreigd door iemand omdat diegene zo kwaad werd dat ik het er niet mee eens was dat "afrika nu eenmaal arm moet zijn zodat wij het goedhebben"

Je kan een stuk betere vragen stellen, vooral over misconcepties en schuldgevoel onder "het westen", het systeem van niveleren nu, hoe dat beter kan, en welke concepten die we nu hanteren gewoonweg niet kloppen (zoals groei zonder einde).
Je kan specifiek ingaan op dynastiën, politieke verhoudingen, oorlogen en de daaruitvolgende 'dealtjes'
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 04-05-2014, 12:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
maar een volledig verkeerde immorele inefficiente menselijke ontwikkeling tegenhoudend inefficient systeem van grondstofverdeling en toepassing dus.
Waar heb je het over?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-05-2014, 04:59
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
over;
Een volledig verkeerde immorele inefficiente menselijke ontwikkeling tegenhoudend inefficient systeem van grondstofverdeling en toepassing dus.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 16:15
dafkolpa
dafkolpa is offline
Op mijn blog heb ik net een stelling gepost: De geldstroom moet eerlijker verdeeld worden

Over ongelijkheid in armoede en rijkdom.

http://dafkolpa.wordpress.com/
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 16:19
dafkolpa
dafkolpa is offline
Citaat:
Voor de mensen die erin leven vind ik het rot, voor mij is het fijn, doet me beseffen hoe goed ik het heb.
Fijn dat jij je goed voelt bij de gedachten dat er kinderen zijn die alleen maar honger kennen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat jij je goed voelt bij de gedachten dat er kinderen zijn die alleen maar honger kennen.
Fijn dat jij je trash blog hier komt spammen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 18:25
dafkolpa
dafkolpa is offline
Citaat:
Fijn dat jij je trash blog hier komt spammen.
Ja mijn blog over dit onderwerp waar mensen die dit forum lezen veel meer aan hebben dan die gênante naïeve reactie.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Ja mijn blog over dit onderwerp waar mensen die dit forum lezen veel meer aan hebben dan die gênante naïeve reactie.
Hou alsjeblieft je smoel. Jij bent precies het probleem met deze wereld. Gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:45
dafkolpa
dafkolpa is offline
Citaat:
Hou alsjeblieft je smoel. Jij bent precies het probleem met deze wereld. Gadverdamme.
ik snap dat in jou ogen ik zo veel invloed heb op de wereld, maar laten we het niet overdrijven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2014, 23:51
Verwijderd
Citaat:
ik snap dat in jou ogen ik zo veel invloed heb op de wereld, maar laten we het niet overdrijven
Nee, je holier than thou-attitude.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Voor een onderzoek ben ik bezig uit te zoeken hoe belangrijk mensen onrecht/armoede in de wereld vinden. Je zou me ontzettend helpen door deze korte enquette in te vullen.

https://docs.google.com/forms/d/1ssb...TJbS8/viewform

Grafieken van de resultaten zullen hier later verschijnen,
Alvast bedankt!
Wat is armoede? Ik denk eerder dat we elkaar armoede aanpraten dan dat er ook daadwerkelijk armoede is in de wereld.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 13:03
dafkolpa
dafkolpa is offline
Citaat:
Wat is armoede? Ik denk eerder dat we elkaar armoede aanpraten dan dat er ook daadwerkelijk armoede is in de wereld.
hoe wil je het dan noemen dat er mensen zijn die geen geld hebben om eten en drinken te kopen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 16:34
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
hoe wil je het dan noemen dat er mensen zijn die geen geld hebben om eten en drinken te kopen?
overpriced food! klinkt ook veel hipper
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 17:16
dafkolpa
dafkolpa is offline
Citaat:
overpriced food! klinkt ook veel hipper
en rijkdom bestaat ook niet? onderprijzige zwembaden

Hoe heten de mensen dan die geen eten kunnen betalen en de mensen die zwembaden kunnen betalen?
Arm en rijk is makkelijk dan vind ik maar je mag ook wat anders verzinnen als jij daar gelukkig van wordt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 19:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat is armoede? Ik denk eerder dat we elkaar armoede aanpraten dan dat er ook daadwerkelijk armoede is in de wereld.
Dat is statistische nonsense, in realistische zin maar in het westen overdrijven mensen de staat van de wereld wel.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 13:54
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
100% belasting op de rijken. Dat zal ze leren. [/sarcasm]
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 07:32
Verwijderd
Belasting van 100% op wat precies?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 10:42
Verwijderd
Op de rijken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 11:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Koninkrijken? Frankrijken?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 11:25
Verwijderd
Waarom ook stoppen op 100%? De rijken kunnen vast wel meer dan dat betalen, ze zijn immers rijk!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2014, 16:31
Verwijderd
Citaat:
[/sarcasm]
OT; ik denk dat in veel westerse landen meer het probleem is dat de levensstandaard te hoog is, dan dat er daadwerkelijk sprake van armoede is. Luxe is vanzelfsprekend geworden voor velen, maar dat is het niet.

In ontwikkelingslanden (Afrika, delen van Azie, delen van Amerika) vind je nog wél echte armoede imo.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 18:12
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
OT; ik denk dat in veel westerse landen meer het probleem is dat de levensstandaard te hoog is
Nee veel te laag net zoals in de rest van de wereld...

De levensstandaard is "relatief" goed maar je leeft nog steeds in een monarchie met een staatreligie waar je als betalende OV klant als schijt door omhooggevallen BOAtjes wordt behandeld ookal heb je minimaal het 80 voudige aan tijd aan je ontwikkeling besteed.

Citaat:
dan dat er daadwerkelijk sprake van armoede is. Luxe is vanzelfsprekend geworden voor velen, maar dat is het niet.
Nee consumentengoederen zijn gemeenschap geworden, ook in afrika trouwens, mobiele telefoons a-plenty maar een beetje goede riolering of behuizen ho maar.

Bovendien is luxe niet wat de meeste mensen willen ze willen comfort en maar voor een heel klein deel van de mensen betekent dat luxe (luxe = welvaartsartikelen die overbodig zijn dus bv niet een computer in mijn ogen wel bv. 20 computers in 1 huis)

De meeste mensen willen wat meemaken, plezier beleven, een idee uitwerken, lekker bijkomen, tijd krijgen om te ontdekken wat ze interessant en mooi en nuttig vinden, je kan het prima voor elkaar hebben in deze wereld en gewoonweg geen tijd over hebben voor jezelf.

Citaat:
In ontwikkelingslanden (Afrika, delen van Azie, delen van Amerika) vind je nog wél echte armoede imo.
In nederland zijn er 36000 zwerfjongeren, het is nogal een open deur intrappen om te stellen dat er in afrika minder kapitaal is, echter het verschil tussen ontwikkeling en geen ontwikkeling in Afrika (ik ga er over 5 weken weer heen) is een fiets.
Het verschil hier is kwalificaties, een goed netwerk, ervaring, de juiste persoonlijkheid en een zekere mate van materieel bezit (telefoon, bankrekening etc allemaal onmisbaar).
Ookal heb ik óok een matrozenkwalificatie ik kán niet concureren met een filipijn... een huis daar met een lap grond en 12 kippen kost je 20000 euro, hier niet.
Dus maak die vergelijking andersom ook niet en zet die landen in hun context, er is genoeg in de wereld mis zonder dat aangepraatte schuldcomplex van je, sommige landen zitten qua sociale politiek nog in de middeleeuwen, en de meeste landen zijn te groot en complex om van centraal bestuur te spreken... niet elk land is calvinistisch "de Nederlanden" met zn hertogdommetjes en polderlandschap.

80% van alle mensen op aarde kan lezen en schrijven, in bangladesh is een gemiddeld gezin tegenwoordig 2.5 kids en gaan zelf meisjes tot 24 naar school, in afrika is de afgelopen 30 jaar veel gebeurt.

Gaat dat in mijn ogen snel genoeg? nee dat niet maar er gaat zeker wel geld rond, niet ecologisch duurzaam maar ach je kan eenmaal niet alles hebben...

Bovendien Afrika is zeg maar enorm groot... zeg maar groter dan de VS, China en europa bij elkaar, zuid afrika met ethiopië vergelijken is nogal belachelijk.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2014, 14:21
Verwijderd
Er blijft dus staan dat de levensstandaard te hoog is en dat luxe vanzelfsprekend geworden is.

Het is geen struggle to survive meer, het is een soort recht geworden te genieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Sigaretje kost Ierse topambtenaar zijn baan"
Chimera
58 05-04-2004 16:15
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 10:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap het linkse antwoord
de doornvogel
68 02-05-2002 18:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.