Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 13:55
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Zijn er mensen hier die boulimia hebben? Wat doen jullie er aan en hebben jullie hulp?
Ik weet nu sinds een paar dagen dat er een grote kans bestaat dat ik het heb (ik voldoe aan alle kenmerken, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel) en dat was best een schok voor me, maar ook een opluchting omdat er nu eindelijk een naam voor mijn (eet)gedrag is.
Er wordt altijd aangeraden om een diagnose te laten stellen door een deskundige, maar ik weet niet of dat wel zin heeft. Ik weet van mezelf dat ik die stap niet durf te nemen... op zich wil ik het wel, maar ik voel me gewoon veilig in de situatie waarin ik nu zit en ik wil het eigenlijk ook niet veranderen. Aan de andere kant ook weer wel... argh, ik weet het gewoon even niet meer!

Ik weet ook niet waarom ik dit op psychologie zet (forumbazen, sluit dit maar als jullie dat willen), maar ik was misschien gewoon benieuwd naar ervaringen van andere mensen.
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 14:55
Verwijderd
Ik heb het niet, maar heb wel een paar keer m'n eten uitgekotst.. ik weet dat ik het niet heb omdat het geen obsessie is ofzo, het is niet zo dat ik me elke keer helemaal volvreet en dan naar de wc ren om het weer uit te kotsen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 15:03
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
Proud schreef:
(forumbazen, sluit dit maar als jullie dat willen)
Nee mag best open blijven, alleen past denk ik net iets beter op L&G

Psych -> L&G
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 16:23
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Sorry maar als je je eten uitkotst is er ook al iets niet helemaal ok hoor. daar begint het mee. Enneuh, als ik jou was zou ik wel hulp zoeken want het wordt alleen maar erger
__________________
*Doe lief*
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 18:26
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
'K heb d'r eergister een documentaire over gezien. Lijkt me echt enorm klote als je dit hebt. Dat je gewoon je eten uit 'moet' kotsen van jezelf.. Sterkte..!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:25
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Citaat:
sanne60 schreef:

Ow en btw, weten je ouders/goede vrienden oid er eigenlij wel vanaf ofzo????
Nee, niemand weet het. Tenminste... sommige vriendinnen weten wel dat ik soms 'vergeet' te eten, maar ze weten niets van mijn eetbuien enzo... mijn ouders helemaal niet!
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 21:00
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het gelukkig niet en het lijkt me dan ook vreselijk.

Je moet er echt mee naar de huisarts, dat heb ik ook gedaan.

Ik heb niet dat ik het bv. uitkots maar ik eet gewoon 5 dagen niet en probeer de 6e dag dan weer wat te eten.
Niet best maar wat doe je er niet aan?

Ga er mee naar je huisarts, dat is het enigste dat ik je zeggen kan!

Sterkte iig
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 03:42
-Will-
Avatar van -Will-
-Will- is offline
Tsja, dat niet eten is meer anorexia.

Ik heb wel 'enige' ervaring met boulimia...zorg dat je je eetmoment eerst zo veel mogelijk vermijdt; en ga je vervolgens er meer en meer aan blootstellen, zodat je toch aan eten om je heen went. Je kan best af en toe de fout in gaan, gewoon ervan genieten en weer doorgaan met je mentale krachttraining. Het is belangrijk dat je een goede geestelijke weerstand tegen je vreetaanvallen opbouwt.

Het is ontzettend slecht om je eten uit te kotsen: 1, je tandglazuur wordt aangevreten door je maagzuur. 2, je spijsvertering komt langzaam tot stilstand, en dat betekent dat je zonder hulp van medicijnen gewoon nooit meer zal kunnen afvallen. 3, het kan omslaan in anorexia, en dan ben je helemaal ver van huis.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders kan je me nog mailen (adres staat in m'n profiel...)
__________________
...and then, I smashed my sense of self on an anvil of psychedelic music.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 16:51
laula
Avatar van laula
laula is offline
Citaat:
Proud schreef:
[B] Nee, niemand weet het. Tenminste... sommige vriendinnen weten wel dat ik soms 'vergeet' te eten, maar ze weten niets van mijn eetbuien enzo... B]
Nu wel! En ik schrok me dus echt helemaal rot! Ik dacht dat het juist beter ging? Nou ja, anyway, je weet hoe ik erover denk, dat is nog steeds niet veranderd, het is alleen maar sterker geworden: jij kan dit niet alleen! Als je het wel alleen had gekund was je niet teruggevallen. Ik denk dat professionele hulp het beste is, maar van mij kan je ook alle steun krijgen die je nodig hebt! Vrijdag in de tussenuren gaan wij even met z'n tweeen naar de Poort, oke?
meisje, lief meisje toch

x
Lau


[Dit bericht is aangepast door laula (09-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:25
Verwijderd
Citaat:
SixOhFour schreef:
3, het kan omslaan in anorexia, en dan ben je helemaal ver van huis.
Volgens mij zijn anorexia en boulimia beiden erg. En niet of zo min mogelijk eten hoeft niet altijd anorexia te zijn, als je ook echt vreetbuien hebt zo wie zo niet.

Citaat:
Proud schreef:
Er wordt altijd aangeraden om een diagnose te laten stellen door een deskundige, maar ik weet niet of dat wel zin heeft.
Mag je mij uitleggen waarom dat geen zin zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:35
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
laula schreef:
met z'n tweeen
Oke. (heb alleen geen geld )

Ehm... ik weet niet of je het door had, vast wel, maar ik moest dus niet voor een frans boek naar de bibliotheek. Heb eindelijk dat boek gelezen dat jij me ooit had aangeraden over dat meisje dat toevallig ook Anne heet. Ik durfde het gewoon niet te zeggen...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:37
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Shit, heb ik toch onder mn andere naam gepost
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 21:04
laula
Avatar van laula
laula is offline
Check je mail maar even...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 13:55
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Citaat:
laula schreef:
Check je mail maar even...
Done
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 09:54
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Ik heb het aan mijn ouders verteld en we gaan hulp zoeken

Dat wilde ik even laten weten!
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 16:03
laula
Avatar van laula
laula is offline
Citaat:
Proud schreef:
Ik heb het aan mijn ouders verteld en we gaan hulp zoeken

Dat wilde ik even laten weten!
Wat goed van je! Zie je wel dat je daar sterk genoeg voor bent! En ik ben blij dat ik je nu niet hoef te slaan , want eigenlijk kan ik dat helemaal niet over m'n hart verkrijgen

x
Lau

Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie boulimia?
Verwijderd
3 01-03-2009 09:45
Psychologie onderzoek naar boulimia
sanjo
37 15-10-2008 19:03
Psychologie vriendin met boulimia
kita
19 01-06-2005 21:16
Psychologie boulimia wezen meld zich
Shitonya
71 30-03-2005 16:04
Lichaam & Gezondheid mijn vriendin heeft anorexia+boulimia en doet zichzelf pijn!
-x-Laartje-x-
23 27-09-2004 11:23
Psychologie Boulimia, mijn leven...
littlegurl
40 27-03-2004 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:13.