Oud 04-02-2004, 11:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Tijdens Ajax-ADO Den Haag waren afgelopen zondag 1600 ADO-fans meegekomen. Honderden ADO-fans konden urenlang sissen ('gasgeluiden' maken) en leuzen schreeuwen als "Heil Hitler" en "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas". Ook werd met een hakenkruisvlag gezwaaid.
Daarnaast gooiden ze bier, koffie, urine, stoelzittingen, vuurwerk en andere rommel naar de andere tribunes.
De ME betrad het vak met Haagse fans, maar trok zich snel terug. "Dergelijk gedrag is volstrekt ontoelaatbaar", zei PvdA-raadslid Klerks. "We moeten constateren dat de Haagse 'fans' hun reputatie eer aan hebben gedaan."
(www.at5.nl)

Nu is er een voorstel:

"Hard optreden tegen hooligans"
PvdA en CDA vinden dat burgemeester Cohen hard moet optreden tegen stelselmatige racistische uitingen door groepen voetbalvandalen. De partijen vinden dat voetbalfans die racistische leuzen scanderen niet meer het stadion mogen binnenkomen. Mochten ze toch al in het stadion zitten, dan moet de politie het gedrag krachtig de kop in drukken.
De partijen hebben schriftelijke vragen gesteld aan Cohen naar aanleiding het wangedrag van ADO Den Haag-fans zondag in de ArenA (zie volgende pagina).
De fracties van PvdA en CDA vinden dat burgemeesters en de KNVB hiervoor de primaire verantwoordelijkheid dragen.>>
www.at5.nl

-----------------------------------
Wat vind jij? Ik vind het heel terecht. Dat gedrag van de ADO Den Haag supporters is totaal niet te accepteren! en dat de ME zich teruggetrokken had tijdens deze raddraaiers, snap ik al helemaal niet.

Daarnaast vind ik ook gewoon dat de scheidsrechter assertiever mag optreden. Kunnen de kindjes op de tribunes zich niet gedragen? Jammer dan, maar dan wordt de wedstrijd stil gelegd.
Even later hervat. Zelfde gezeik? Weer stil gelegd, de raddraaiers moeten het stadion verlaten en terug naar huis gebracht onder zware ME bewaking en het spel kan weer rustig verder gaan met de lieve supporters die werkelijk hart voor hun club hebben en respect voor de tegenstanders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 12:00
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ach ze moeten niet zo zeuren.
Gewoon vergeten en verder gaan.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:02
walter
Avatar van walter
walter is offline
weetje die spreekkoren boeien geen fuck

maar dat ze hete koffie naar beneden gaan gooien is echt fucking asociaal, of pissen
jatcoh
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:07
number9
number9 is offline
Spreekkoren hou je tog niet tegen. In het Zuiderpark wordt elke keer gezongen: Bijv.

Kezman, Kezman, je moeder is een ****
****** boeren, *******boeren, hee, hee
of als een donkere speler: ZOENUH, ZOENUH

maar dat heeft elke club wel
__________________
Ik word gezocht in elk land ter wereld en in de provincie Groningen :D
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:16
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik vind het zo jammer voor die supporters van DH ze werden voor het begin van de competitie al bestempelt als de gevaarlijkste van Nederland terwijl er jaren niet veel was gebeurt.
Ik denk dat je het op die manier ook uitlokt, dat ze hun naam weer waar moeten gaan maken.
Dat ze de M.E. het vak hebben uitgewerkt boeit me echt helemaal niks.
Tijden Ajax - FC Groningen aantal jaar terug kwam de M.E. ook opeens een vol uitvak in en begon er op los te slaan en dat terwijl er echt helemaal niks aan de hand was. (Politie Amsterdam heeft achteraf toegegeven dat ze fout zaten)
Ik weet niet wat er allemaal gebeurt is maar ergens kan ik me de reactie van DH voorstellen.
Ik praat het echt niet goed want lieverdjes zijn ze echt niet idd, maar als er wat gebeurt in A'dam altijd meteen veel gezeik erover en vooral bij spreekkoren als 'hamas hamas joden aan het gas' en 'k*nker joden' schijnen niet te kunnen maar als wij worden uitgescholden dmv. spreekkoren als 'k*nker boeren' hoor je er niemand over.
Ajax supporters zijn ook geen perfecte voetbalsupporters.
Het hoort er allemaal bij, en mensen die er vaak een negatieve mening over hebben zijn vaak mensen die geen verstand van voetbal hebben (om maar niet te zeggen dat ze voetbalhaters zijn).
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:29
Shox
Avatar van Shox
Shox is offline
tuig dat den Haag, altijd al geweest en ut zal ook nooit veranderen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:37
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Was te verwachten, de selectieve verontwaardigheid van de politiek...
Evenals de schreeuw om een keiharde aanpak, zeker de dhr. Cohen is niet vreemd van 'krachtig' optreden tegen voetbalsupporters, nu nog de andere problemen, Rob!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 13:16:

Ik praat het echt niet goed want lieverdjes zijn ze echt niet idd, maar als er wat gebeurt in A'dam altijd meteen veel gezeik erover en vooral bij spreekkoren als 'hamas hamas joden aan het gas' en 'k*nker joden' schijnen niet te kunnen maar als wij worden uitgescholden dmv. spreekkoren als 'k*nker boeren' hoor je er niemand over.
Smijten met ziektes vind ik ook niet kunnen, maar van een iets minder graad van ernstigheid dan antisemitisme en nazistische support.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:54
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 13:49:
Smijten met ziektes vind ik ook niet kunnen, maar van een iets minder graad van ernstigheid dan antisemitisme en nazistische support.
Ajaxsupporters lokken dat zelf nog altijd uit doorzichzelf 'joden' te noemen.
Ik vind rascisme ook niet kunnen maar ze moeten niet gaan roepen dat het erg is enzo want ze noemen zichzelf zo.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 12:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 13:54:
Ajaxsupporters lokken dat zelf nog altijd uit doorzichzelf 'joden' te noemen.
Ik vind rascisme ook niet kunnen maar ze moeten niet gaan roepen dat het erg is enzo want ze noemen zichzelf zo.
Het is toch niet erg om jezelf jood te noemen?
maar wel als een ander je gaat uitschelden omdat je jood bent (ook al ben je t niet).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:01
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 13:57:
Het is toch niet erg om jezelf jood te noemen?
maar wel als een ander je gaat uitschelden omdat je jood bent (ook al ben je t niet).

Nee, dat moeten ze idd zelf weten maar om dan te gaan zeiken achteraf dat ze de hele joodse bevolking uitschelden is niet waar.
Dat begrijpt elk goed denken mens toch wel?
Ajax = Joden
K*nker Joden = Ajax

Klinkt misschien erg hard maar 'boeren' is precies hetzelfde.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 14:01:
Nee, dat moeten ze idd zelf weten maar om dan te gaan zeiken achteraf dat ze de hele joodse bevolking uitschelden is niet waar.
Dat begrijpt elk goed denken mens toch wel?
Ajax = Joden
K*nker Joden = Ajax

Klinkt misschien erg hard maar 'boeren' is precies hetzelfde.
Ja. Maar ado supporters zeiden niet alleen k*nkerjoden.

Ik citeer:

"Honderden ADO-fans konden urenlang sissen ('gasgeluiden' maken) en leuzen schreeuwen als "Heil Hitler" en "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas". Ook werd met een hakenkruisvlag gezwaaid."

Dat is toch heeeeel wat anders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:11
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Waren er op de Dam toen ook geen 75 hakenkruizen? In de demonstratie "Stop de oorlog tegen Palestina"

Kan me niet herinneren dat de gemeente Amsterdam toen wél hard heeft opgetreden. Kan met zowiezo niet herinneren dat er toen wél verschillende politieke partijen op de barricaden gingen staan om te pleiten voor een harde aanpak.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:13
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:05:
Ja. Maar ado supporters zeiden niet alleen k*nkerjoden.

Ik citeer:

"Honderden ADO-fans konden urenlang sissen ('gasgeluiden' maken) en leuzen schreeuwen als "Heil Hitler" en "Hamas, Hamas, alle joden aan het gas". Ook werd met een hakenkruisvlag gezwaaid."

Dat is toch heeeeel wat anders.

Spreekkoren en sisgeluiden kun je niet voorkomen.
Dat zo'n vlag met een hakenkruis het stadion komt is de schuld van de stewards/beveileging die moeten controleren wat er op een vlag staat.
Verder is dit volgens mij een vrij land waar je zelf mag weten wat voor dingen je zegt en doet.
Als een extreemrechte groepering een demonstratie wil houden krijgen ze daar ook toestemming voor.
Het is heel erg waar het allemaal mee samen hangt maar ik vind dat ze er min of meer zelf om gevraagt hebben. (begrijp me nu niet verkeerd want ik keur het ook af)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 04-02-2004 @ 14:11:
Waren er op de Dam toen ook geen 75 hakenkruizen? In de demonstratie "Stop de oorlog tegen Palestina"

Kan me niet herinneren dat de gemeente Amsterdam toen wél hard heeft opgetreden. Kan met zowiezo niet herinneren dat er toen wél verschillende politieke partijen op de barricaden gingen staan om te pleiten voor een harde aanpak.
Vind ik ook niet kunnen - en er is wel wat over gezegd dat dit niet kan. En nee, er was niet tegen opgetreden.

Maar dit gaat te zeer off-topic. We hebben t hier over voetbalsupporters niet over tegenstanders van Israel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 14:13:
Spreekkoren en sisgeluiden kun je niet voorkomen.


Voorkomen kan door het niet te laten tolereren!

Citaat:
Verder is dit volgens mij een vrij land waar je zelf mag weten wat voor dingen je zegt en doet.


En waarin je niet zomaar heil hitler mag zeggen enzo

Citaat:

Als een extreemrechte groepering een demonstratie wil houden krijgen ze daar ook toestemming voor.


Die toestemming moeten ze aanvragen en dan is het nog maar de vraag of ze die krijgen. Is niet vergelijkbaar met spreekkoren in het stadion.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:17
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
't Was voor mij even een uitstapje om te laten zien hoe selectief onze politiek reageert op verschillende situaties.

Want ik ben er van overtuigd, dat er die hakenkruizen op de Dam meer politieke lading hadden dan dat hakenkruis in het uitvak van FC Den Haag.

Ik wil nu niet het gedrag van enkele FC Den Haag fans goedpraten, wil alleen aangeven dat ik nogal moe wordt van de (selectieve) politieke bemoeienis.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:15:


Voorkomen kan door het niet te laten tolereren!

[/b]

En waarin je niet zomaar heil hitler mag zeggen enzo

[/b]

Die toestemming moeten ze aanvragen en dan is het nog maar de vraag of ze die krijgen. Is niet vergelijkbaar met spreekkoren in het stadion. [/B]
Wat zou je tegen spreekkoren gaan doen dan?
De uitsupporters weigeren?
Dat zou niet echt gunstig zijn voor de finacienen van beide clubs.

Mja oke dat wist ik dus niet dat je dat niet mocht zeggen, ik dacht van wel.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 13:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 14:19:
Wat zou je tegen spreekkoren gaan doen dan?
De uitsupporters weigeren?
Dat zou niet echt gunstig zijn voor de finacienen van beide clubs.


Heb je ueberhaupt wel mijn allereerste post gelezen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 04-02-2004 @ 14:17:
't Was voor mij even een uitstapje om te laten zien hoe selectief onze politiek reageert op verschillende situaties.

Want ik ben er van overtuigd, dat er die hakenkruizen op de Dam meer politieke lading hadden dan dat hakenkruis in het uitvak van FC Den Haag.

Ik wil nu niet het gedrag van enkele FC Den Haag fans goedpraten, wil alleen aangeven dat ik nogal moe wordt van de (selectieve) politieke bemoeienis.
Dat snap ik wel, maar nog geen reden om het niet af te keuren "omdat het elders wel getolereerd wordt".


Vind het terecht dat ze hiertegen willen optreden en wmb deden ze dat ook toen op de Dam.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 13:34
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 14:31:


Heb je ueberhaupt wel mijn allereerste post gelezen?
Nee


Natuurlijk wel , alleen ik word het gezeik zo langzamerhand es spuugzat want de hele politiek zit te zeiken over minder belangrijke dingen ipv de echte belangrijke dingen (zo die ik dat op dit moment)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 14:34:
Nee


Natuurlijk wel , alleen ik word het gezeik zo langzamerhand es spuugzat want de hele politiek zit te zeiken over minder belangrijke dingen ipv de echte belangrijke dingen (zo die ik dat op dit moment)


Ik zei dit namelijk:

Citaat:
Daarnaast vind ik ook gewoon dat de scheidsrechter assertiever mag optreden. Kunnen de kindjes op de tribunes zich niet gedragen? Jammer dan, maar dan wordt de wedstrijd stil gelegd.
Even later hervat. Zelfde gezeik? Weer stil gelegd, de raddraaiers moeten het stadion verlaten en terug naar huis gebracht onder zware ME bewaking en het spel kan weer rustig verder gaan met de lieve supporters die werkelijk hart voor hun club hebben en respect voor de tegenstanders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:00:


Ik zei dit namelijk:
Je kan een wedstrijd niet zomaar stil leggen. (niet herhaaldelijk (schrijf je datzo?) iig )
Maar dat heeft allemaal met tijd en geld te maken.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 15:09:
Je kan een wedstrijd niet zomaar stil leggen. (niet herhaaldelijk (schrijf je datzo?) iig )
Maar dat heeft allemaal met tijd en geld te maken.
Moeten de tranfers maar niet zo duur zijn

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:37
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 15:34:
Moeten de tranfers maar niet zo duur zijn

Ik doelde op sponseren ed. nog niet eens op tranfergeld.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2004, 14:55
Verwijderd
ach beetje fokken moet kunnen. die spelers krijgen geld zat.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:58
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Vreemd dat spreekkoren alleen een heet hangijzer zijn als het Ajax uitkomt. Vuurwerk geluiden van de kant van Ajax en Feyenoord tijdens wedstrijden van Twente, daar hoor je politici en de NOS niet over. En natuurlijk, dat hoort een beetje bij het voetbal, over en weer uitdagen moet kunnen ookal ga je soms te ver.

Over het gedoe met joden kan ik en eigenlijk iedereen kort zijn:
zolang de Ajax supporters zich uitgeven voor Joden, is elke uitlating over Joden toegestaan.

En met Ado valt het best mee, alleen dat gooien met bekers met inhoud is niet te doen, voor de rest is het een grote mond en weinig daden.

Ajax supporters die 2 jaar achter elkaar het familievak in Enschede bestormen, is dat wel goed? Maar daar hoor je niemand over.

Steek eerst de hand in eigen boezem en kom dan met commentaar!!
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:58
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Wordt wel weer erg overdreven
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 15:15
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 04-02-2004 @ 15:58:
Wordt wel weer erg overdreven
tja
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:08
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik vind het maar gezeik
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 04-02-2004 @ 18:08:
Ik vind het maar gezeik
Citaat:
Daarnaast gooiden ze bier, koffie, urine, stoelzittingen, vuurwerk en andere rommel naar de andere tribunes.
die conclusie had ik zelf ook kunnen maken
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 18:25
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 12:52:
Lap tekst
Ik vind het wel weer typisch dat deze problemen weer eens omhoog komen als het ADO supporters zijn, die zijn al 15 jaar het zwarte schaap, terwijl die van Ajax,Feyenoord,PSV etc. etc. net zo erg zijn

Er zijn gewoon teveel mensen in nederland, die geen besef meer hebben van wat normaal gedrag is, en omdat er vrijwel niks aan gedaan is, is het nu bijna "geaccepteerd" gedrag,dat zie je ook aan een aantal forummers hier die het inmiddels normaal vinden.
Het zou eens een dierbaar familielid van je moeten overkomen, kanker
dan laat je het voortaan wel uit je hoofd daarmee te schelden

De politiek moet nu maar eens de conclusie gaan trekken dat deze supporters niet zonder maatregelen zullen veranderen, de meldingsplicht voor supporters die zich misdragen moet er komen, alleen dan lopen we weer tegen de capaciteitsproblemen van de nederlandse politie/justitie aan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 19:14
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 04-02-2004 @ 18:55:
die conclusie had ik zelf ook kunnen maken

In Enschede de vuurwerk ramp, ze vinden zelf dat vuurwerk geluiden niet mogen ondertussen gooien ze vuurwerk tussen publiek in Groningen en blazen ze een eigensupporters bus op.

@Mitros: Die meldingsplicht is er maar dat zijn alleen de mensen die al gepakt zijn voor een strafbaar feit en niet de mensen die niet gepakt worden.
De politie en stewards moeten ook beter hun best doen om de 'slechten' er tussen uit te halen maar een vriend van me heeft een jaar een stadionverbod wegens het 'bedreigen' van een steward en een agent bij een uitwedstrijd, er zijn meerdere getuigen (ook stewards van fcg) die zeggen dat die jongen helemaal niks gedaan heeft en dat het geouwehoer was.
Toch zegt officier van justitie dat hij wel schuldig is en kan een jaar lang zijn club niet steunen wat dus onterecht is.
Men moet ook fouten durven toe te geven want ondank de verschillende getuigen is er niemand die er verandering in kan brengen.
Ze pakken gewoon mensen er tussen uit die ze 'lastig' vinden.
De echte voetbalcriminelen pakken ze niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 20:52
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Zeker maatregelen nemen! Dagje de cel in of stadionverbod geven en een strafbladje erbij, dat verdienen ze. Niet alleen van ADO hoor, van elke club...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 04-02-2004 @ 15:58:
Vuurwerk geluiden van de kant van Ajax en Feyenoord tijdens wedstrijden van Twente, daar hoor je politici en de NOS niet over.


Huh? Hoe maak je vuurwerkgeluiden? Eeeeeeeeeeeew poech? of zoiets?
Vaag.

Maar dat mag ook niet

Het is overigens Amsterdam die voornamelijk klaagt. Als een andere stad niet klaagt over spreekkoren dan zijn ze daar zelf bij.
Hoewel ik sowieso liever gehad hebt dat spreekkoren in het algemeen aangepakt worden. Of dat nu sisgeluiden, vuurwerkgeluiden, gooien met ziektes of weet ik veel wat is. Je kunt je tegenpartij ook op een nettere manier uitjoelen.

Citaat:

Over het gedoe met joden kan ik en eigenlijk iedereen kort zijn:
zolang de Ajax supporters zich uitgeven voor Joden, is elke uitlating over Joden toegestaan.


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mitros schreef op 04-02-2004 @ 19:25:

Er zijn gewoon teveel mensen in nederland, die geen besef meer hebben van wat normaal gedrag is, en omdat er vrijwel niks aan gedaan is, is het nu bijna "geaccepteerd" gedrag,dat zie je ook aan een aantal forummers hier die het inmiddels normaal vinden.


Ik vind t dieptriest dat het zo geaccepteerd is. Ben afgelopen jaar 1 keer naar een voetbalwedstrijd geweest. Zat in de bijna-vip ruimte. Lekker rustig
Maar goed. Heb ook wel eens wat andere wedstrijden meegemaakt en vond de supporters zelf maar irritant. Dat was gewoon helemaal niet meer leuk.

(feyenoord supporters die je aanvallen, eigen supporters die een brandje stichten op de tribune, -omdatjenietinhetanderevakkonzittenvanjeeigensupporters- irritante supporters die je benaderen alsof je hun vijand bent )

Citaat:

De politiek moet nu maar eens de conclusie gaan trekken dat deze supporters niet zonder maatregelen zullen veranderen, de meldingsplicht voor supporters die zich misdragen moet er komen, alleen dan lopen we weer tegen de capaciteitsproblemen van de nederlandse politie/justitie aan.
Net zoals raddraaiers in zwembaden en bioscopen een verbod krijgen, zou dat hier wellicht ook een oplossing kunnen zijn.
Kun je je niet gedragen? Ga dan maar in je eigen huis urine op de vloer gooien en joden verrot schelden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2004, 21:24
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ajax mag alles
Nederland mag niks
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 22:24:
Ajax mag alles
Nederland mag niks
Kunnen we dat jaloerse gedoe rondom ajax ajb even achterwege laten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:50
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 22:45:
Kunnen we dat jaloerse gedoe rondom ajax ajb even achterwege laten.
Ik ben niet jaloers op die 020'ers.
Maar het hele probleem begint er wel, als hun zich geen joden hadden genoemd had ADO geen vlaggen ect. meegenomen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:52
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 22:50:
Ik ben niet jaloers op die 020'ers.
Maar het hele probleem begint er wel, als hun zich geen joden hadden genoemd had ADO geen vlaggen ect. meegenomen.
stel nou dat de ajaxsupporters zichzelf geen "joden" maar "goden" gaan noemen, dan veranderd K*nkerjoden waarschijnlijk in K*nkergoden, dat ligt echt niet aan dat jood zijn
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 22:50:
Ik ben niet jaloers op die 020'ers.
Maar het hele probleem begint er wel, als hun zich geen joden hadden genoemd had ADO geen vlaggen ect. meegenomen.
Beetje sneu dat je het hebben van een geuzennaam de schuld geeft, terwijl het schelden toch echt bij de andere kant ligt.

Maar nogmaals. Dit was een voorbeeld (ado - ajax) t had net zo goed (ajax - twente) kunnen zijn waarbij de ajax-fans vuurwerkgeluiden maakten. t gaat om die spreekkoren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:08
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Mitros schreef op 04-02-2004 @ 22:52:
stel nou dat de ajaxsupporters zichzelf geen "joden" maar "goden" gaan noemen, dan veranderd K*nkerjoden waarschijnlijk in K*nkergoden, dat ligt echt niet aan dat jood zijn
Zeg ik wat over kanker?
Ik heb het over de hakenkruisen op die vlag.
Dat gekanker ben ik wel gewent en als kankergoden zo erg is waarom kankerboeren niet dan? want daar hoor ik dus nooit iemand over.
Tis gewoon een feit dat als er wat geroepen wordt tegen Ajax dat iedereen het zo erg vind terwijl ze ons ook uitschelden met dezelfde ziekte.

Iedereen vergeet trouwens wel dat er ook een vlag hing van DH voor Dinand en zijn kind.
En dat ze een krans hebben gelegd voor de slachtoffers van de Volendam-ramp.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-02-2004 @ 23:07:
Beetje sneu dat je het hebben van een geuzennaam de schuld geeft, terwijl het schelden toch echt bij de andere kant ligt.

Maar nogmaals. Dit was een voorbeeld (ado - ajax) t had net zo goed (ajax - twente) kunnen zijn waarbij de ajax-fans vuurwerkgeluiden maakten. t gaat om die spreekkoren.
Beetje sneu dat jij niet de kern van het probleem wil zien.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 22:26
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Voorbeeld:
Een veelgehoord liedje tegen vitesse is:
"Het zijn de homo's, yes yes"
"De homo's van VITES"
Hier hoor ik niemand over klagen
Voorbeeld 2:
Tegen willekeurig niet randstad club:
K*nk*r boeruhh
K*nk*r boeruhh
Ook hier hoor je niemand over klagen.

Terwijl k*nk*r joden niet mag volgens de meerderheid. Een groep uitschelden voor homo's is net zo discriminerend en k*nk*r boeren zit ook een erge ziekte.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:32
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Het komt Ajax en Feyenoord wel weer heel goed uit.
De wat oudere mensen(18+) kunnen zich het moment in de Kuip nog heugen. Meneer van Gaal kreeg te maken met de onmenselijkheid van het legioen. Dit werd breed uitgemeten in de pers, terecht natuurlijk. Zijn er toen n.a.v. die spreekkoren nog boetes uitgedeeld aan Feyenoord, ik kan het me niet herrinneren.

De boetes in Enschede voor het afsteken van vuurwerk, zijn weer in de bus gevallen. Veelal door pubers die zich willen bewijzen voor de grote jongens.......

En hoe je vuurwerkgeluiden nadoet: misschien maar eens proberen te fluiten op je vingers en dan met zijn drie-en dan begint het erop te lijken, niet dat iemand er mee zit, het is alleen vreemd dat daar niet tegen wordt opgetreden terwijl als de 'joden' toegezongen worden, een trein wordt terug gestuur of een wedstrijd wordt stil gelegt. De kern zit hem echt in het feit dat de supporters van Ajax zich joden noemen, elke voetbalgroepering scheld naar elkaar, dat hoort erbij k*anker joden hoort daar ook bij. Als je als Ajacied zo'n kerel bent van principes en jezelf jood wil noemen moet je daar de gevolgen van onder ogen zien, als je stopt als ajaxmensen met het joden gedoe, is die discussie over het joden gedoe ook afgelopen, daar zorgen de mensen van de oudegardes binnen de voetbalclubs wel voor........
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 04-02-2004 @ 23:09:
Beetje sneu dat jij niet de kern van het probleem wil zien.
Ik vind t ook sneu dat ajax-supporters zichzelf joden noemen terwijl ze t niet zijn, maar hoe je jezelf noemt is nog geen reden om uitgescholden te worden door antisemitische uitlatingen!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 04-02-2004 @ 23:26:
Voorbeeld:
Een veelgehoord liedje tegen vitesse is:
"Het zijn de homo's, yes yes"
"De homo's van VITES"
Hier hoor ik niemand over klagen
Voorbeeld 2:
Tegen willekeurig niet randstad club:
K*nk*r boeruhh
K*nk*r boeruhh
Ook hier hoor je niemand over klagen.

Terwijl k*nk*r joden niet mag volgens de meerderheid. Een groep uitschelden voor homo's is net zo discriminerend en k*nk*r boeren zit ook een erge ziekte.
lees eerst t topic door aub.

Het GAAT er niet om over WELKE club t gaat, maar om de spreekkoren.

En als feyenoordsupporters op een ernstige manier uitgescholden worden - en dat bevalt je niet, dan stap je toch naar de pers? Of richt je je eigen sportkrantje op of wat dan ook, zodat mensen dat te weten komen.

Jee, wat een jaloezie
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:06
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 11:00:
lees eerst t topic door aub.

Het GAAT er niet om over WELKE club t gaat, maar om de spreekkoren.

En als feyenoordsupporters op een ernstige manier uitgescholden worden - en dat bevalt je niet, dan stap je toch naar de pers? Of richt je je eigen sportkrantje op of wat dan ook, zodat mensen dat te weten komen.

Jee, wat een jaloezie
Daar gaat het wel om want alles wat de niet ajaxieden doen is fout als het tegen ajax is.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 05-02-2004 @ 11:06:
Daar gaat het wel om want alles wat de niet ajaxieden doen is fout als het tegen ajax is.
Nou niet in mijn geval.
Ik haal dit aan als voorbeeld.

Damn, is dat nu zo moeilijk.

het gaat mij om ALLE spreekkoren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 10:39
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-02-2004 @ 11:33:
Nou niet in mijn geval.
Ik haal dit aan als voorbeeld.

Damn, is dat nu zo moeilijk.

het gaat mij om ALLE spreekkoren.
Jou wel maar veel media en andere 'belangrijke' mensen niet.
Die vinden het alleen maar erg als er wat tegen ajax wordt gezegt/gezongen.
Alle spreekkoren uit de stadions krijg je nooit.
Kom alweer met een voorbeeld van Groningen (sorry daarvoor ) maar tijden Groningen - Heerenveen zingt echt meer dan de helft van het stadion Hoerenveen Hoerenveen en andere anti liederen tegen Friesland.
Wil je 10000man een SV geven ofzo?
Het hoort erbij, vroeger had je 'hondelul' dat is nu vervangen voor 'kanker'.
Vind jij dat trouwens ook dat als iemand op straat iemand anders uitscheld met een ziekte dat ie ook een boete moet krijgen? Of gaat het jou alleen om de voetbalstadions.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.