Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 02:26
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
hoi,

Het is nu 2 jaar geleden dat ik 20 kilo ben afgevallen (van 72 kilo naar 52 kilo en nu 61 kilo maar ben wel 15 cm gegroeit )

iedereen vind me nu te mager (BMI 18,83 - licht ondergewicht)
het probleem is dat ik me helemaaaaaal niet te mager vind integendeel, ik vind dat ik er nu dikker uitzie!

Mijn probleem is dat als ik zit da ik veel vel (en vet?) kan vastnemen...nu zou ik graag willen weten of dat vel overschot is of gewoon nog vet...heb ook aan mijn borstkas. Als ik rechtsta heb ik het minder..maarnog.

Moet je naar de dokter gaan ofzo om te zien of het vel of vet is?

en wat kan je eraan doen als het vel overschot is?

thanks
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 08:06
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Dat je er dikker uitziet, dat lijkt me echt de reinste onzin.
maar ik kan me wel voorstellen dat je graag van dat vel overschot afwil. dat zie je vaak bij mensen die grote hoeveelheden afvallen. wat je daaraan kunt doen, is plastisch chirurgie (ik heb een 'ernstig' geval gezien bij extreme-makeover) Maar dit word vaak gedaan bij mensen die net als jij veel los vel hebben.
een andere mogelijkheid is er niet. iig niet voor zover ik , simpele ziel, weet.
er zit geen vetweefsel meer, en daarom gaat het 'hangen' het is dus zeker geen vet. maar 'vel'
om echt een goed beeld te krijgen, moet je toch naar de dokter, die weet daar meer van.

succes!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 09:49
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Snow White schreef op 10-04-2004 @ 09:06 :
Plastisch chirurg
Het klopt helemaal wat je zegt, het enige wat je er aan kan doen is een bezoekje brengen aan de plastisch chirurg..
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 10:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-04-2004 @ 10:49 :
Het klopt helemaal wat je zegt, het enige wat je er aan kan doen is een bezoekje brengen aan de plastisch chirurg..
Helpt drastisch smeren met een of andere goede creme niet?

Trouwens een BMI van 18,83 is in orde hoor: het is geen licht ondergewicht (dat heb je pas onder de 18 )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 11:12
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-04-2004 @ 11:46 :
Helpt drastisch smeren met een of andere goede creme niet?
Nee, vergelijk het met een uitgerekte elastiek (en mijn enkelbanden ), je kan doen wat je wil (smeren, oefeningen) maar uiteindelijk zal niet helpen en is de enige oplossing de elastiek in te korten, in dit geval dus het overtollige vel weg te laten halen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 16:41
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-04-2004 @ 11:46 :
Helpt drastisch smeren met een of andere goede creme niet?

Trouwens een BMI van 18,83 is in orde hoor: het is geen licht ondergewicht (dat heb je pas onder de 18 )
Dit bmi voor een jongen van 17 is inderdaad oke. en niet te licht.
Drastisch smeren? nee dat denk ik niet . geen enkele creme volstaat voor zoveel overtollig vel. Dat kan je niet daarmee oplossen.
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 18:29
boer
Avatar van boer
boer is offline
je kan ook heel veel gaan trainen om spieren te kweken, het zal denk niet echt veel schlelen, maar misschien net dat kleine beetje waardoor het toch een heel stuk minder hangt.
__________________
ik zeg maar wat
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:47
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
jah zon operatie is dan wel t overwegen waard... maar volgs mij wel duur, kweenie hoe goed je verzekering is....
Oefeningen zou j ook kunnen proberen maar kden dat zon operatie effectiever is...

Trouwens nog ff een vraagje, ik ben 1m80 en 88 kg (was 95kg)en ik wil nog wel wat gewicht kwijt (75kg is ) maar kan je er ook op n 1 of andere manier voor zorgen dat je niet van die losse plooien krijgt? Tips? Suggestions?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:57
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Je kan er voor zorgen dat je nie tvan die losse plooien krijgt als je voldoende spieren in plaats van vet aanlegt.

Dat werkt het beste denk ik... en beetje spieren is ook best mooi
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:55
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ga sporten om spieren te kweken (wordt je strakker van) en informeer bij een drogisterij of parfumerie eens naar een verstevigende creme of gel (voor mannen), leg uit wat je probleem is.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:12
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 12-04-2004 @ 12:57 :
Je kan er voor zorgen dat je nie tvan die losse plooien krijgt als je voldoende spieren in plaats van vet aanlegt.

Dat werkt het beste denk ik... en beetje spieren is ook best mooi
precies, lijkt mij ook. Dikke en dunne mensen moeten sporten om er mooier uit te zien. Een beetje spieren is altijd mooi en vult het vel-overschot misschien op.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:58
MM2
Avatar van MM2
MM2 is offline
Heb eigenlijk hetzelfde probleem, maar dat van mij zal wel wat ernstiger zijn als dat van jou want ik ben wel meer kilo's afgevallen.
Wat ik heb gehoord is dat de operatie die je moet ondergaan een buikwand correctie is voor je buik. Voor de rest van het vel weet ik het niet.
Je blijft er wel littekens aan overhouden.
De operatie kost zo'n 3000 euro, en valt (volgens mij) niet meer onder verzekering.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:20
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
door het eten van vis zoals tonijn en zalm wordt de huid weer strakker dacht k (niet 100% zeker) daarom wordt dat ook altijd aangeraden als je veel gaat afvallen. k zou er ook bij gaan smeren
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:26
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik denk dat het wel meevalt met dat vel overschot van je. Je bent 20 kilo afgevallen, maar ook wel weer gegroeid. Ik denk eigenlijk dat het meer tussen je oren zit dan dat je echt teveel vel hebt.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 10-04-2004 @ 03:26 :

Moet je naar de dokter gaan ofzo om te zien of het vel of vet is?

en wat kan je eraan doen als het vel overschot is?

thanks
Ik zou in ieder geval door iemand anders laten beoordelen of je echt vel teveel hebt. Je klinkt niet als iemand die zijn lichaam objectief kan bekijken.
Je bent nog hartstikke jong en je huid is nog ontzettend elastisch. In principe zou het zichzelf moeten corrigeren (met een beetje training).
Maar een dokter kan je daar waarschijnlijk meer over vertellen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat heb jij vandaag gewaardeerd?
Martiño
500 21-12-2012 16:31
Seksualiteit Probleem met condoom/sex
Nikneem
4 21-06-2007 23:06
Lichaam & Gezondheid afvallen
Verwijderd
52 04-07-2006 09:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De step
Ieke
0 07-12-2003 18:42
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Frikadellen
Verwijderd
15 22-08-2002 20:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.