Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 11:23
Hakkie
Avatar van Hakkie
Hakkie is offline
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar goed.

Ik heb al een tijdje last van hoofdpijn, best wel erg enzo, dus gistermiddag belde ik naar de dokter voor een afspraak voor vandaag, of iig zo snel mogelijk.
Ik krijg een vrouwtje aan de lijn die zegt: "Voor een afspraak moet je morgenochtend tussen 8 en 10 uur bellen." Dus ik zeg dat het dringend is en dat ik gewoon zo snel mogelijk een afspraak wil maken bij mijn dokter. Maar nee, kan niet blablablabla.
Dus ik vraag of er morgen nog wel plek is bij mijn dokter. "Ja, dat is er, als je morgenochtend belt." Dus ik vraag het nog een keer uitdrukkelijk als ik morgenochtend bel dat er dan nog een plekje voor me is die ochtend. Ja, dat zou er zijn.

Dus, vanochtend gebeld. "Sorry, mevrouw, er is geen plek meer."
Uiteindelijk toch een afspraak kunnen maken, maar "dat is een uitzonderingspositie".

Grr.
Nog meer klote-ervaringen met afspraken maken?
En is het normaal dat je voor afspraken echt alleen maar tussen 8 en 10 uur 's ochtends kunt bellen? Is dat bij jullie ook zo?
__________________
But store up for yourself treasures in heaven...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 11:32
Verwijderd
Je kunt 's ochtends bellen en ook op een bepaald tijdstip 's middags geloof ik. Laatst maakte ik ook iets vaags mee, of nou ja.. m'n moeder dan. Ze had een aantal keer gehad dat het beeld wegviel bij haar ogen ofzo, heel raar. En laatst had ze dat ineens veel erger, dus ze was bang dat ze iets ergs had.

Op dat kaartje van de huisartsenpraktijk stond ook een soort spoedlijn, maar wel gewoon van die huisartsen zeg maar. Dus zij belde dat nummer en zei dat ze last had van uitvalsverschijnselen, maar ze zei nog niet wat. Zegt die vrouw "maar u belt nu de spoedlijn, u moet gewoon naar de assistente bellen."
Lekker vaag.. dat is toch ook niet echt alert. Ze had toch bij wijze van spreken een hersenbloeding ofzo kunnen hebben en zo'n mens reageert er niet eens op.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:09
Verwijderd
Bij ons kun je 's ochtends tussen 8 en 9 en 's middags tussen 1 en 2 bellen oid. Bij alle huisartsen die ik ken zijn er dat soort tijden wanneer je kunt bellen (of alleen 's ochtends of 's ochtends en 's middags), niks vreemds aan.

Met mijn huisarts en assistenten heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen...'t is alleen vreselijk irritant dat je er heel moeilijk door heen komt tijdens die twee uurtjes om een afspraak te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:15
light fighter
light fighter is offline
bij ons het idd ook van 8 tot 10 en als ik naar de dokter moet begin ik om acht uur met bellen en dan na een kwartier ben ik er eindelijk wel door maar ja... tis niet anders en ik kan er vaak ook die zeflde dag nog terecht...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:09
Verwijderd
Van 8 tot 10, tijdens het spreekuur, kan je bellen voor een afspraak. En verder is er nog een soort receptenlijn, een antwoordapparaat, die kan je altijd bellen wanneer je een herhalingsrecept nodig hebt.
Maar de assistentes zijn niet super aardig; ik belde een keer tijdens het spreekuur naar de huisarts voor een herhalingsreceptje, toen wist ik nog niet dat er een speciaal nummer voor was. En ze was meteen echt boos aan het doen, echt niet leuk. Uiteindelijk heb ik maar gewoon gezegd wat ik nodig had, en opgelegd (ze heeft het wel netjes doorgefaxt naar de apotheek, dus 't kwam wel over )

Maar goed, bij mij zijn ze dus ook wel strikt.. uitzonderingen bestaan niet.

(En m'n nieuwe huisarts zal nóg strikter zijn, schijnt... maar daar ben ik nog nooit geweest.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:19
Verwijderd
Ik hou niet van dokters, mijn moeder maakt de afspraak maar.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 14-04-2004 @ 14:19 :
Ik hou niet van dokters, mijn moeder maakt de afspraak maar.
Ik probeer ook altijd een van m'n ouders over te halen;'Oh, maar ik moet echt vroeg op, heb geen tijd om te bellen.. blabla' Maar ze trappen er niet meer in
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Bij ons kunnen de patiënten gewoon de hele dag bellen (alleen niet tussen 12 en 1) en meestal krijgen ze gewoon een afspraak voor dezelfde dag.

Heb geen slechte ervaringen, maar ik ga dan ook nooit gewoon naar een dokter.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij ons kun je alleen van 8 tot 9 bellen.
En als je om 8.50 uur belt is het eigenlijk al zinloos, want dan zijn alle plekken voor de komende dagen vol.
Je moet daarom om 8 uur meteen beginnen met bellen, maar dat weet heel het dorp, dus iedereen belt om 8 uur en je zit met z'n allen naar een ingesprektoon te luisteren
Maar ach, ik stoor me er eigenlijk nooit echt aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 00:00
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Ik heb nog nooit zoiets gehoord. Als ik bel, dan kan ik ook gewoon 'n afspraak maken.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 14:37
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ach... behalve dat die telefoon de eerste 20 keer altijd in gesprek is, niets...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef op 16-04-2004 @ 01:00 :
Ik heb nog nooit zoiets gehoord. Als ik bel, dan kan ik ook gewoon 'n afspraak maken.
Ik ook, en ik heb een hekel aan mensen die altijd regels willen omzeilen. Doe nou gewoon niet zo moeilijk en bel voor acht uur 'sochtends, dan weet je meteen waar je aan toe bent.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:48
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mijn huisarts heeft ook wel bepaalde tijden dat je kunt bellen (m'n moeder weet dat altijd wanneer dus vraag ik het haar), maar het is niet zo erg als je je daar niet aan houdt geloof ik. Een keer toen had ik heel erg hooikoorts en melde me ziek op school. Toen ik thuis de huisarts belde gaf ze me gewoon een herhalingsrecept en ze zette er iets van spoed op ofzo, dan kon ik het eerder ophalen in de apotheek. Meestal als er iets is bel ik gewoon en dan hoor ik vanzelf wel wanneer ze iets voor mij kunnen betekenen.

Het is alleen wel irritant als ze bijv. donderdag middag vrij zijn (dat had ik gister) of als er middagpauze is oid, maar zolang het niet uren duurt voordat ze weer bereikbaar zijn vind ik het wel oke.

Vandaag heb ik met het telefonische spreekuur gebeld dat ging erg goed, de huisarts kon zo vanalles voor me regelen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 16:13
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehoord van bepaalde tijden moeten bellen om een afspraak te maken
Als ik een afspraak wil of moet hebben bel ik gewoon in de tijd dat de kliniek open is, tussen 8 en 4 ofzo en maak een afspraak of ik ga dr ff langs.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:26
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-04-2004 @ 12:32 :
Je kunt 's ochtends bellen en ook op een bepaald tijdstip 's middags geloof ik. Laatst maakte ik ook iets vaags mee, of nou ja.. m'n moeder dan. Ze had een aantal keer gehad dat het beeld wegviel bij haar ogen ofzo, heel raar. En laatst had ze dat ineens veel erger, dus ze was bang dat ze iets ergs had.

Op dat kaartje van de huisartsenpraktijk stond ook een soort spoedlijn, maar wel gewoon van die huisartsen zeg maar. Dus zij belde dat nummer en zei dat ze last had van uitvalsverschijnselen, maar ze zei nog niet wat. Zegt die vrouw "maar u belt nu de spoedlijn, u moet gewoon naar de assistente bellen."
Lekker vaag.. dat is toch ook niet echt alert. Ze had toch bij wijze van spreken een hersenbloeding ofzo kunnen hebben en zo'n mens reageert er niet eens op.
In zo'n geval zou ik d'r in de auto zetten en naar de SEH gaan.

Zou inderdaad heel goed een CVA kunnen zijn, en daar kan je niet vroeg genoeg bij zijn. Beter onnodig een neurologisch onderzoek door iemand die daarin getraind is dan niet geholpen worden door een huisarts en tot de ontdekking komen dat er wél iets goed mis zat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik kan tussen 8 en 12 bellen voor afspraken, en ik kan vrijwel altijd dezelfde dag nog terecht. Na 12 uur mag ik ook bellen voor dringende zaken.

Buiten kantooruren is er de huisartsenpost. AFSCHUWELIJK.

Ik wacht liever tot m'n eigen huisarts terug is, en als dat niet kan ga ik naar de SEH.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-04-2004 @ 20:27 :
Ik wacht liever tot m'n eigen huisarts terug is, en als dat niet kan ga ik naar de SEH.
En op de EHBO zijn ze blij met al die mensen die niks hebben en niet langs de huisartsen post willen

Maar er komen steeds meer plannen om de ehbo en de huisartsenposten meer te gaan koppelen, dat is efficenter. Ik winterswijk MOET je zelfs eerst naar de huisartsenpost, daarna mag je pas naar de ehbo.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 20:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-04-2004 @ 21:07 :
En op de EHBO zijn ze blij met al die mensen die niks hebben en niet langs de huisartsen post willen

Maar er komen steeds meer plannen om de ehbo en de huisartsenposten meer te gaan koppelen, dat is efficenter. Ik winterswijk MOET je zelfs eerst naar de huisartsenpost, daarna mag je pas naar de ehbo.
Juist, dus als ik 's nachts in Groenlo iemand op straat vind die halfzijdig verlamd is, niet kan praten, geel ziet, en een heel zwakke pols heeft... Moet ik ermee naar de huisartsenpost.

(Ik zou dan geen ambulance bellen maar er [als ik een auto had] zelf mee naar Winterswijk rijden, want op een ambulance in Groenlo in de nacht kan je wel een half uur wachten.)

Mooi niet dus.

Dan gaat 'ie naar de SEH. En dat bepaal ik, en daar heb ik géén hulp bij nodig van een huisarts.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:25
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-04-2004 @ 21:51 :
Juist, dus als ik 's nachts in Groenlo iemand op straat vind die halfzijdig verlamd is, niet kan praten, geel ziet, en een heel zwakke pols heeft... Moet ik ermee naar de huisartsenpost.

(Ik zou dan geen ambulance bellen maar er [als ik een auto had] zelf mee naar Winterswijk rijden, want op een ambulance in Groenlo in de nacht kan je wel een half uur wachten.)

Mooi niet dus.

Dan gaat 'ie naar de SEH. En dat bepaal ik, en daar heb ik géén hulp bij nodig van een huisarts.
Er zijn mensen met ene gebroken enkel gewoon teruggestuurt naar de post omdat ze eerst daarlangs moetsen. Ik zeg niet dat dat goed is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:34
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
dokters zijn kut
kom je voor de morning after vraag je gewoon hoe duur het is..
wordt je afgekat dat een kind nog altijd duurder is...duuuh
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 21:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-04-2004 @ 22:25 :
Er zijn mensen met ene gebroken enkel gewoon teruggestuurt naar de post omdat ze eerst daarlangs moetsen. Ik zeg niet dat dat goed is.
Krankzinnig, want van zo iemand wéét iedereen dat er toch minstens een x-ray van moet worden gemaakt en dat een chirurg (arts-assistent chirurgie) die moet beoordelen.

Beide dingen kunnen niet op een huisartsenpost.

Dat is waarom ik tegen huisartsenposten ben: ze hebben geen diagnostische faciliteiten. Het integreren van huisartsenposten met SEH-afdelingen zou een goede oplossing zijn. Dan is er een veel kortere lijn, zodat de huisarts ook een x-ray aan kan vragen of bij een patient met vage pijn op de borst een ECG aanleggen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 23:38
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Fleet Admiral, wat doe je toch weer heerlijk interessant.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 09:43
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Lente schreef op 17-04-2004 @ 00:38 :
Fleet Admiral, wat doe je toch weer heerlijk interessant.
op zoiets was jij waarschijnlijk nooit gekomen. en als je het niet interessant vindt, rot je toch gewoon op?
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 10:16
Verwijderd
bij ons is t zo dat ie snel vol zit, maar tot 12 uur kun je bellen voor een afspraak, dat zijn de richtlijnen, maar we hebben een hartstikke toffe arts en assistente, als je s'middags belt dan kun je ook nog een afspraak maken voor een andere dag, doen ze niet zo moeilijk over, als er iemand uitvalt die dag kun je mazzel hebben dat je die zelfde dag nog kunt.

ik heb alleen een keer gehad dat er een stom wijf zat die zat te moeilijken, die heb ik maar 2 weken gezien daar daarna was ze ook opgehoepeld
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:12
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Volgens mij kan je bij mijn huisarts idd ook alleen maar tussen 8 uur (kwart over acht dus idd ) en 9 uur.

Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-04-2004 @ 10:43 :
op zoiets was jij waarschijnlijk nooit gekomen. en als je het niet interessant vindt, rot je toch gewoon op?
Hij gaat offtopic in een serieus topic.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:53
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-04-2004 @ 10:46 :
O jij bent ook zo'n webcam vriendinnetje van Fleet?
neen. ik word gewoon schijtziek van die kinderachtige reacties op FA.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Dark Psycho schreef op 17-04-2004 @ 12:53 :
neen. ik word gewoon schijtziek van die kinderachtige reacties op FA.
Maarja, jouw avatar zegt dan ook al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 16:09
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-04-2004 @ 16:28 :
Moet je eens gaan praten met een aantal mensen, dan begrijp je de reacties...
Hadden wij niet een deal gesloten? In de zin van: hou je in aub?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 16:24
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Tussen 8 en 11 kun je bellen voor een afspraak of vervolgrecepten. Als je mazzel hebt kun je dezelfde dag terecht. Kan dat niet dan is er nog een telefonisch spreekuur (nah ja half uur van 1130 tot 1200). Mocht daaruit blijken dat je kwaal ernstig genoeg is kun je eventueel alsnog dezelfde dag terecht.

Minder goed geregeld zijn de dagen dattie afwezig is. Je mag dan alleen maar voor spoedzaken een ander nummer bellen.
Helaas kom ik er vaak genoeg pas 's middags achter dat ik een receptje nodig heb, of dat ik eens een afspraakje moet maken voor een raar kuchje of zo.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 16:26
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gothic schreef op 17-04-2004 @ 17:21 :
Offtopic: Dit mag ookal niet? Mag haar reactie dan wel? Die is nog lomper dan die van mij. Die van mij was alleen offtopic
en beledigend en betrekt mensen bij vetes waar zij niets mee te maken hebben en ook niet willen hebben en die ook zeer zeker prive dienen te blijven. Antwoord op je vraag: nee en ja
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 22:06
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
ik ben zo'n type dat echt nooit bij de dokter kom. Ik heb sinds 10 jaar een nieuwe dokter en dit is de tweede keer dat ik er heen ga. Wilde ene afspraak maken om aan de pil te gaan, bel ik begin april. Kan het pas 3 mei.

kijk ik snap ook wel, de pil is niet spoedeisend. Maar een maand later is wel weer het andere uiterste!!!

(en de assistent nog een grapje maken dat er pas over een jaar weer een plekje was...haha ...flauwe humor)
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:31
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Wij hoeven niet eens te bellen, alleen als hij bij ons thuis moet komen als we echt zo ziek zijn zodat we niet buiten willen komen ofzo. Maar anders gaan we gewoon langs tussen 8uur 's morgens en 17 uur 's avonds, gaan we in de wachtzaal zitten en wachten onze beurt af. Het langst dat ik al hebben moeten wachten zijn 3 uren, je moet gewoon een beetje geluk hebben dan.
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 13:31
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
...Mhow, wat ik wel ergerlijk vind is dat je bij ons een voicemail-achtig geval moet inspreken. 'Hallo computer u spreekt met 21 januari 1986 ook wel Joyce genaamd ik wilde graag een afspraak maken omwille van blablabla'....
...Mja, onze huisarst is werkzaam voor artsen zonder grenzen geweest en vindt iets niet snel urgent genoeg om langs te komen..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 16-04-2004 @ 20:26 :
Zou inderdaad heel goed een CVA kunnen zijn, en daar kan je niet vroeg genoeg bij zijn. Beter onnodig een neurologisch onderzoek door iemand die daarin getraind is dan niet geholpen worden door een huisarts en tot de ontdekking komen dat er wél iets goed mis zat.
Inmiddels is ze wel al bij een neuroloog geweest.. waarschijnlijk is het niet iets ergs.
Onze vorige huisarts was wel echt een lul met zulke dingen trouwens. Daarom zijn we er ook weggegaan.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:34
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Beetje raar allemaal zeg zulke huisartsen praktijken van alleen 8 tot 10 de mogelijkheid is.
Ik zou nooit van me leven bij zo'n huisarts willen.
Bij ons is het van 8tot 12 en van 13.00 tot 16.00
Van 12.00 tot 13.00 kan je op antwoord apparaat inspreken en kan je bij nood naar een andere huisarts bellen waar onze huisarts mee verbonden is.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 12:11
Verwijderd
Ik heb echt geen flauw idee hoe laat je bij ons moet bellen voor een afspraak.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Extreem droge huid
KiMZz
17 06-03-2008 17:34
Psychologie Winterdepressie vs. lichttherapie
Verwijderd
64 23-01-2007 11:53
Seksualiteit rot gevoel na de seks
dead person
26 20-06-2004 21:19
Lichaam & Gezondheid Wanneer paniek ???
twirley
7 11-05-2004 19:01
Lichaam & Gezondheid ik bel de dokter.....:-S
bloemkool
21 24-01-2004 14:17
Lichaam & Gezondheid naar de dokter zonder dat je ouders erachter komen?
n3uk
26 22-04-2003 08:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.