Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 13:10
metaldready
metaldready is offline
ik doe al zolang als ik tandjes heb knarsentanden. Mijn kiezen zijn al vrij afgesleten, et gaat er snachts ruig aan toen

2 maanden geleden knoepte (?) men kaak de hele tijd als ik sprak of wat at, na een tijdje werd het vet erg en had ik het s octends egt heel erg, nu kan ik mijn mond nog maar iets van 2 cm open doen, als ik het verder doe doet mega pijn en het lijkt of hij op slot zit ofso. (ik heb alleen pijn aan men linkerkant van men kaak)

ben vorige week naar de dok geweest en et enige wat hij wilde doen zijn pijnstillers geven, niet aangenomen, pillen slikken doe ik neit graag. en dat ik maar naar de tandarts moest gaan

mjah nou ben ik nog nix wijzer, heeft iemand ook last van zijn kaak door evnentueel tandengeknars??

ik word egt gek van die pijn
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:15
Verwijderd
Ik knarste vroeger met mijn tanden in mijn slaap en had na een tijdje wel super gevoelige tanden omdat ik mijn glazuur beschadigde... maar ehm... toen ben ik vanzelf opgehouden met tandenknarsen dus erg veel heb je nu niet aan me

Ik zou in elk geval maar naar de tandarts gaan, als ik jou was...

en die pijnstillers, die zouden meer kunnen doen dan de pijn stillen; als je nu pijn in je kaken hebt kunnen daardoor je spieren verkrampen en dat doet dan weer pijn etc, dus als die pijn er niet zou zijn kunnen ze ontspannen zodat de oorspronkelijke pijn weg kan gaan. Maar dat moet je zelf weten . Heb je wel tegen de dokter gezeg dat je geen pijnstillers wilt gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:42
metaldready
metaldready is offline
Citaat:
thom green schreef op 19-04-2004 @ 14:21 :
kaakchirurg
Brrrrrrrr *eng*
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan via de tandarts van die plastic dingetjes krijgen voor over je tanden heen zodat je tanden niet beschadigen als je ligt te knarsentanden. Misschien is dat wat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 16:54
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
gespannen tiepje?????????????

naja pijnstillers, kaakchirurg of wat dan ook, ik denk dat dat een beetje wegrennen van het probleem is.

de enige oplossing is naar mijn mening stopppen met knarsetanden

ik weet t tiz moeilijk afleren, doet zelf ook, me hoektanden zijn werkelijk gevaarlijk scherp en me kaakjes doen ook best pijn, maar ja....
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 01:25
LuckieStrike
LuckieStrike is offline
Een kaakchirurg is echt niet nodig.

Wanneer je naar je tandarts gaat en hem verteld dat je veel knarst en daar last van je kaak en pijnlijke tanden door krijgt heeft hij wel een oplossing voor je.

Waarschijnlijk stelt hij een knarsplaatje oftewel opbeetspalk voor.
Dat is een plaatje kunststof wat je 's avonds voordat je gaat slapen indoet.
Dit zit over het kauwvlak van je boventanden heen en is plat aan de onderkant zodat je onderkaak gewoon kan bewegen.
Dan slijt dus hooguit dat plaatje, maar je tanden blijven heel.
Die kunststof is nl. veel zachter dan je tanden.
Om dat plaatje te maken heeft je tandarts een model van je gebit nodig, daarvoor hoeft hij alleen maar een afdruk van je tanden te nemen, niks pijnlijks dus.

Door knarsen slijten niet alleen je tanden en kiezen af, maar ook kunnen door die trillingen stukjes glazuur van je tanden afspringen waardoor je gaatjes krijgt.
Snel ff wat aan laten doen dus.

Wanneer je kaak "klik" zegt en als het pijn doet wanneer je je mond ver opent is waarsch. een stukje kraakbeen in je kaakgewricht geirriteerd of behoorlijk aan het verslijten.
Zeker als je al lang knarst is de kans dat dat botje versleten is behoorlijk groot.
Doordat je je kiezen op elkaar klemt spannen je kaakspieren aan en drukken je onderkaak hard op dat botje, doordat je beweegt slijt het dus de hele nacht
Daar is helaas weinig aan te doen.

Je kan wel de schade zoveel mogelijk beperken door oa. absoluut geen kauwgum meer te kauwen, geen vage drux te nemen waar je kaken van gaan dichtklemmen, proberen je kaakspieren te ontspannen en evt is er fysiotherapie mogelijk om jouw waarschijnlijk goed ontwikkelde kaakspieren minder sterk te maken.

Snel even naar de tandarts dus, 't is behoorlijk pijnlijk weet ik uit ervaring.
Pijnstillers is een beetje achteraf de boel fixen, ik denk eerder dat je vlak voordat je gaat slapen meer hebt aan ontspanningsoefeningen of een hele lichte spierverslapper.
Maar dat moet je echt met je dokter regelen.

Nog 1 laatste tip, wanneer er iemand naast je slaapt en die hoort dat je knarst kan hij/zij even een hand op je kaakgewricht houden, dan houd het ook eventjes op.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.