Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2007, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Nala schreef op 10-08-2007 @ 17:58 :
Ik had bedacht om al mijn katten belletjes om te hangen, zodat vogels ze zouden aan komen horen.
Maar vandaag kwam er toch echt eentje aan met een vogel
mijn kat had t belletje al na 1 uur eraf gesloopt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 17:38
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Nu ze bijna tien weken zijn, zijn er inmiddels drie kittens opgehaald. De vierde gaat waarschijnlijk vandaag weg.

Hier mama Sammie, haar buikje is al bijna weg:



Spoenk met haar nieuwe halsbandje:



En het nog naamloze katje die misschien vandaag weggaat (snik):
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:06
mystry
Avatar van mystry
mystry is offline
Jezus wat zien ze er leuk uit hmm mischien toch maar een kat erbij nemen...
__________________
life is a mysterie
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 00:55
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline


Sylvester. Een veel te dikke kat van ongeveer 12. Hij is als katje van 8 weken uit het asiel gehaald. Inmiddels heeft hij een verhuizing meegemaakt, de dood van onze andere kat (ze mochten elkaar niet) en de komst van 2 nieuwe katten.
Hij is niet zo blij met zijn nieuwe huisgenoten. Wel zielig dat ze hem plagen
Hij eet champignonnen en wordt het liefst met rust gelaten. Vroeger maakte hij de keukenkastjes en de deuren open. Hij is zelfs weleens naar buiten gewandeld door de deur die hij zelf had opengemaakt.



Pluk. Inmiddels zijn zijn ogen bruinig
Hij kan je heeel zielig aankijken. Zo van: geef mij eens aandacht. Ben ik niet heeeel zielig?
Verder eet hij alles wat je hem geeft en hij (en zijn broer ook) vindt mijn hamster erg boeiend. Verder kwijlt ie over je heen als ie blij is en hij maakt je wakker door onder het dekbed te kruipen en in je tenen te bijten.
Hij is verzot op bami en pasta. Daar gaat ie mee spelen en als Pluis te dichtbij komt, bromt hij.



Met broer Pluis.



Met Sylvester.



Pluis. Ook zijn ogen zijn inmiddels verkleurd naar bruinig.
Is de grote broer van Pluk. Eigenlijk zouden we alleen Pluk nemen, maar bij nader inzien besloten we om beide kittens te nemen. In de trein en bus heeft ie de hele tijd lopen jammeren, arm katje
Pluis heeft grappig genoeg een aantal eigenschappen die mijn overleden kat ook had. Hij is heel jaloers en bezitterig, erg arrogant, eigenwijs.
Het lijkt of hij een te grote trui aanheeft, omdat het zo over zijn pootjes heel valt, heel schattig.
Hij heeft hele mooie bruine effecten in zijn vacht.
Hij is gek van water en hij gaat ook regelmatig in de wasbak liggen. Verder 'helpt' hij met de afwas.
Beide katten zijn ook helemaal weg van de bezem.
Pluis is bang voor de stofzuiger en andere apparaten die geluid maken, terwijl Pluk denkt: Waar moet ik nou bang voor zijn?
Bij de dierenarts gaat hij keihard spinnen, want als je tegen hem praat, gaat hij keihard spinnen. Dus ook bij de dierenarts



Pluis die 'helpt'

En ja, de namen zijn expres

En de mama van beide katers. Ze is niet van mij, maar van mijn vriendje waar ze aan is komen lopen.

__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare

Laatst gewijzigd op 27-08-2007 om 01:01.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 08:26
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline


Dit is Frits, hij is een hele tijd terug aan komen lopen. Hij is vrij schuw naar vreemden, maar hij vertrouwt me nu wel. 's Avonds komt hij heerlijk naast me tv kijken. Hij is gek op tonijn en kip.
Wel vreemd dat hij altijd naar binnen komt als ik de muziek heel hard aan heb, dan gaat hij meestal slapen
Af en toe wordt hij heel blij, dan attackt hij mijn hand, houdt ie vast met 4 poten in een soort houdgreep en gaat dan als een gek lopen likken en zachtjes bijten in mijn hand. Heel schattig!
Ik hoop dat niemand m ophaald, want ik kan hem nu niet meer missen
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 12:03
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline


Onze nieuwe aanwinst. Gister gekomen, het is een mannetje en heet Tommy.
Heel lief en speels beestje, mist zijn broertje en mams nog wel erg volgens mij. Maar wat extra geknuffel maakt veel goed
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:04
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Citaat:
Spacemonkey schreef op 27-08-2007 @ 12:03 :
[afbeelding]

Onze nieuwe aanwinst. Gister gekomen, het is een mannetje en heet Tommy.
Heel lief en speels beestje, mist zijn broertje en mams nog wel erg volgens mij. Maar wat extra geknuffel maakt veel goed
Hij lijkt op mijn overleden kat die ook Tommy heette.
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 15:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hier zijn vast wat mensen die wel eens een nestje kittens gehad hebben. Mijn kat heeft een paar weken bij mijn moeder gelogeerd en is toen ze krols was ontsnapt. Erg lang kan ze nooit weggeweest zijn dus de kans dat ze zwanger is is niet erg groot, maar voor de zekerheid: hoe merk je (snel) dat een kat zwanger is? Ze eet wel wat meer de laatste twee weken, maar echt dikker wordt ze niet. Kun je het voelen op de een of andere manier? Als de kans groot is dat ze toch zwanger is ga ik uiteraard met haar naar de dierenarts, maar aangezien de kans mij vrij klein lijkt bespaar ik vooralsnog liever even €20,- aan een consult.

(Ze wordt overigens ook gecastreerd op korte termijn als blijkt dat ze nu niet zwanger is, dus daar hoef ik ook geen advies of tips over)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
(Ze wordt overigens ook gecastreerd op korte termijn als blijkt dat ze nu niet zwanger is, dus daar hoef ik ook geen advies of tips over)
Eerder was ze toch eigenlijk nog te klein en te jong daarvoor, dus zou het geen goed advies zijn geweest.

En om antwoord te geven op je vraag: ik weet niet of je het kan zien of voelen, zeker niet na zo'n korte periode, maar misschien kan je de dierenarts(assistente) even bellen om het te vragen?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 16:30
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ja sowieso was het plan om haar na de vakantie te laten helpen omdat alles dan weer wat rustiger was en ze de goede leeftijd heeft nu. Het was alleen niet de bedoeling dat ze in de tussentijd krols zou ontsnappen

De dierenarts kan ik inderdaad wel even bellen als ik weer thuis ben, maar ik was ook benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf een nestje kittens gehad hebben
Met citaat reageren
Oud 29-08-2007, 23:14
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ja sowieso was het plan om haar na de vakantie te laten helpen omdat alles dan weer wat rustiger was en ze de goede leeftijd heeft nu. Het was alleen niet de bedoeling dat ze in de tussentijd krols zou ontsnappen

De dierenarts kan ik inderdaad wel even bellen als ik weer thuis ben, maar ik was ook benieuwd naar ervaringen van mensen die zelf een nestje kittens gehad hebben
Bekend verhaal, maar bij ons was ze wel zwanger. Geen idee hoe je dat kunt voelen ofzo trouwens. Maar succes
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2007, 17:28
Verwijderd
misschien kan ik dit hier wel posten. sinds een maandje zit er elke dag een roodwitte poes bij ons in de tuin. dag en nacht. ze komt ook binnen, laatst vond ik haar op mijn bed, en ze kwam zelfs een keer uit mijn kleerkast. ze is belachelijk aanhankelijk. ze laat je niet met rust, kruipt bovenop je voor aandacht, geeft kopjes en wil altijd en alleen maar knuffelen. heel leuk en aardig allemaal, en best gezellig ook. maar wat is het verhaal achter katten die je tijdens het knuffelen en kroelen af en toe zachtjes bijten. niet hard, maar zo heeel zachtjes een hapje en dan weer verder gaan met kopjesgeven. ik vraag het me echt af, want dat doet ze de laatste dagen dus de hele tijd.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2007, 00:32
Verwijderd
Mijn poes doet dat ook wel eens. Ik denk dat het haar dan niet bevalt hoe ik haar aanraak. Het schijnt, en dat idee heb ik ook wel, dat vrouwtjes iets kattiger zijn en eerder zo reageren. Helaas ben ik er bij mijn poes nog niet helemaal achter wat ze wel of niet goed vind. Scheelt per keer.
Maar ik weet niet zeker of dat bij deze ook zo is. Ik zal nog eens kijken of ik hier toevallig nog iets vind...

En verder: Een foto van mij en mijn oudste kat, vandaag genomen. Hij is een week lang in de dierenkliniek geweest vanwege problemen met zijn blaas, en vandaag mocht hij dan eindelijk weer naar huis. Scheelt mij weer een paar nachten wakker liggen Het probleem is nog niet opgelost, maar als hij nu niet weer ziek wordt is dat misschien hopelijk ook niet nodig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Het hondentopic
fractal-illusio
45 02-09-2007 06:55
Flora & Fauna Poes doof?
Verwijderd
20 06-01-2003 20:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.