Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 09:35
Verwijderd
Wat zijn planten die je goed in potten op je balkon kunt zetten? Misschien ook handig om te weten dat het balkon op het westen is, er komt dus wel redelijk wat zon (nu hebben we een zonloos balkon, daar doet niets het ).

(Het hoeven geen hele kleine plantjes te zijn, het is een groot balkon. )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 16:26
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Misschien kan je eens bij de Intratuin / Europatuin gaan vragen of ze tips hebben of leuke/mooie planten kennen voor op je balkon.
Je kan ook eens googlen op balkonplanten of kuipplanten. Het enige nadeel bij kuipplanten is dat je ze 's winters binnen moet zetten (tenminste dat d8 ik ).
Hier is een site met een aantal kuipplanten.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 16:30
Verwijderd
Ik heb een hekel aan mensen in winkels dingen vragen.
(Bovendien weten ze vaak erg weinig. )

Gegoogled op balkonplanten heb ik en heb er wel iets uitgehaald, maar misschien heeft er hier nog iemand tips of ideeën of wat dan ook.

En planten binnen halen wil ik liever niet, staat je kamer zo vol.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-08-2005 @ 17:30 :
En planten binnen halen wil ik liever niet, staat je kamer zo vol.
Je kan ze ook laten staan en volgend jaar weer nieuwe kopen
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 07-08-2005 @ 18:14 :
Je kan ze ook laten staan en volgend jaar weer nieuwe kopen
Dat is zonde. Dan gewoon jaarplanten kopen oid.

Als ze er zijn, wil ik graag gewoon planten die het het hele jaar door doen en die je gewoon buiten kunt laten staan...dus groenblijvende dingen oid. Dan kan ik er om heen als ik dat wil nog wel wat éénjarige dingentjes planten.

En volgens mij kan het wel, op internet vond ik ergens op een site (weet niet meer welke, in word wat opgeslagen): "Kies liever voor een aantal betrouwbare vaste planten, die ook in de winter buiten kunnen blijven staan. Denk aan de winterharde buxus, varens, hosta's, (struik)klimop, laurier en kleinblijvende coniferen. "
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 17:19
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Klimop of een andere klimplant is ook leuk...maar dan moet het wel ergens langs kunnen 'klimmen'.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 22:59
Verwijderd
Buxus is idd leuk. Verder is vooral 's winters een skimmia of gaultheria best wel mooi.
Hebesoortjes zijn ook erg geschikt, net zoals heide.
Let wel op dat de meeste van dat soort planten wel graag wat zurige grond hebben.
coniferensoortjes zijn ook leuk, net als van die kleinbladige bonte klimop (woekert niet zo erg als de grote).
Verder kun je voor wat vaste plantjes kiezen als salvia die's winters afsterven en in het voorjaar weer opkomen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 11:52
Verwijderd
nu dit topic er toch is weet er iemand planten voor op een heel klein balkonnetje waar nooit zon komt?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:31
Verwijderd
Mos?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:52
Verwijderd
petunia's, geraniums (en dat hoeft heus niet oubollig te zijn, vaak zijn het leuke kleurtjes), Afrikaantjes

en zonnebloemen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 11-08-2005 @ 17:31 :
Mos?
ik heb op aanraden van mijn moeder een conifeertje en een bergtheestruikje gekocht, volgens haar krijgen coniferen geen heg-grootte als ze geen zonlicht krijgen en op het bergtheestruikje staat dat het normaal in het bos woont en ook klein blijft. Dus dat moet goed gaan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-08-2005 @ 19:05 :
ik heb op aanraden van mijn moeder een conifeertje en een bergtheestruikje gekocht, volgens haar krijgen coniferen geen heg-grootte als ze geen zonlicht krijgen en op het bergtheestruikje staat dat het normaal in het bos woont en ook klein blijft. Dus dat moet goed gaan
Lijkt mij idd ook. Bergthee, is dat niet gaultheria?

En verder zijn hortensia's ook wel aan te raden (heb je allen 's winters niets aan). Hortensia's hebben juist graag schaduw. Enige nadeel is dat ze wel redelijk veel water moeten hebben.
En een gele hosta houdt ook van schaduw, maar daar heb je 's winters ook niets aan.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-08-2005 @ 12:52 :
nu dit topic er toch is weet er iemand planten voor op een heel klein balkonnetje waar nooit zon komt?
Dat probleem hadden wij eerst dus ook...wij konden niet echt iets geschikts vinden... (Maar het is er dus wel. )
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:09
Verwijderd
mjah, zo'n plant moet er dan ook nog tegen kunnen om regelmatig 2 a 3 dagen lang geen water te krijgen, als ik bij m'n ouders ben...

de bergthee is inderdaad gaultheria.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:20
brinta
brinta is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 11-08-2005 @ 20:54 :
Lijkt mij idd ook. Bergthee, is dat niet gaultheria?

En verder zijn hortensia's ook wel aan te raden (heb je allen 's winters niets aan). Hortensia's hebben juist graag schaduw. Enige nadeel is dat ze wel redelijk veel water moeten hebben.
En een gele hosta houdt ook van schaduw, maar daar heb je 's winters ook niets aan.
OMG jij weet echt veel over dit onderwerp! Ik bewonder je kennis en de manier waarop je deze toe kunt passen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Algemeen tuin/balkontopic #1
Miekje*
80 07-03-2021 21:44
Flora & Fauna Luizen op het balkon
Ieke
3 10-07-2013 12:59
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic nummer # 151!
Atelier Madame
500 07-12-2009 15:19
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Lifestyle Inrichting!
Marlous
47 12-08-2004 15:54
ARTistiek Achter de Werkelijkheid
Inemine
33 09-06-2002 20:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.