Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2005, 18:58
Verwijderd
Jawel hoor, ik ben op 0,1 (Duits) en 0,3 (Geschiedenis) punt gezakt. Nu wil ik dus staatsexamen gaan doen volgend jaar, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe dit in elkaar zit.

- Moet je álle vakken waarvoor je onvoldoende staat voldoende halen om toch je diploma te krijgen?
- Moet je per sé meedoen aan het commissie-examen of kan je je eigen SE-cijfer houden?
- Heeft iemand ervaring met het Duits en Geschiedenis staatsexamenen? Zo ja; hoe zat dit in elkaar & wat moest je hiervoor doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 19:06
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Waarom doe je niet gewoon VAVO? een zekere begeleiding heb je toch nodig. Stel dat je vragen ofzo hebt..
slagingsregeling is hetzelfde als een normale school
2 vijven
1 vijf en 1 vier
1 in profiel andere niet.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:10
Verwijderd
Duits is een vaardigheid, en die kan ik zelfstandig oefenen. Ik heb het beide examens nèt niet gehaald, dus denk niet echt dat ik veel begeleiding nodig zal hebben. Daarnaast heb ik ook helemaal geen zin in & tijd voor schoolgezeur (:
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 19:19
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
Over het algemeen is bij VAVo geen verplichting tot 100% aanwezigheid bij lessen. Geen te laat briefjes whatsoever. Maar dat kan jezelf wel bij hun aangeven, dat vooral voor enkel advies komt of dergelijke.
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 20:46
Verwijderd
maar bij vavo moet je dan wel meerdere examens/toetsingen afleggen naast je cse en dus neem je je se-cijfer niet mee?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:53
Kurogane
Avatar van Kurogane
Kurogane is offline
ja klopt wat is je se cijfer nu dan?
__________________
If you give yourself to the journey, the journey gives itself to you
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 06:21
Verwijderd
5,6
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:54
CL Lim
CL Lim is offline
Hmmz je hoeft voglens mij alleen nog maar de certifictaten te halen die je nog mist voor het/de diploma.. Aan het einde van de aflegging van het examen moet je je cijfers opsturen en dan zetten die creatieve mensen het om tot een diploma..


Maar voor de mensen die staatsexman will afleggen:

raad ik je aan om vavo te gaan doen en geen Staatsexamen..
Ik doe dit jaar zelf helemaal zelfstandig staatsexamen en het sucks echt soms als je iets niet begrijpt. Misschien is het bij jou anders, omdat je de stof al es eerder heb gehad, maar ik had zelf achteraf toch wel liever begeleiding gewild..

En nog een pluspuntje van de vavo is dat je gelukkig bij mensen in de klas zit.. Kan je altijd nog es gezellig mensen leren kennen en vriendjes en vriendinnetjes maken.. Ook raak je door de ritme minder snel geneigd om misschien volgende jaar nog es examen te doen,.. Je weet maar nooit wat voor rare ideeen je krijgt als je teveel thuis blijft.. begrijp je wat ik bedoel?

Maar als je veel vrije tijd wil (zoals om te werken) is staatsexamen misschien wel een goede oplossing.. je heoft dan nog maar de paar vakken waar je onvoldoende heb gehaald over te doen en verder kan je doen waar je zin in heb..

:-) Groetjes van mij... en XxxXX en alles...
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 22:57
CL Lim
CL Lim is offline
Hmmz je hoeft voglens mij alleen nog maar de certifictaten te halen die je nog mist voor het/de diploma.. Aan het einde van de aflegging van het examen moet je je cijfers opsturen en dan zetten die creatieve mensen het om tot een diploma..

----->> opsturen voor het staatsexmaen dan wel..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 06:36
Ndimension
Ndimension is offline
De vavo klinkt allemaal wel geweldig, maar wie jonger is dan 18 moet wel rekening houden met het volgende:
Als je slechts 1 of 2 vakken volgt aan het vavo om zo je certificaten binnen te slepen, en je zo dus minder dan 20 uur les hebt per week, moet je staan ingeschreven bij het CWI, wil je je kinderbijslag niet kwijt raken. Ingeschreven staan bij het CWI is niet zo erg, ware het niet dat je de banen niet mag weigeren die je krijgt aangeboden.
Daarnaast, op de vavo heb je ontzettend veel vrijheid, het is nog maar de vraag of je daar mee om kan gaan.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 02-07-2005 @ 07:36 :
Daarnaast, op de vavo heb je ontzettend veel vrijheid, het is nog maar de vraag of je daar mee om kan gaan.
Als je het zelf doet via staatsexamen heb je nog meer vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 13:31
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Niet vervelend bedoelt,
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

Jij bent 17
Je moet 21 zijn.
Kortom, je moet een goede brief schrijven wil je uberhaupt Vavo mogen doen, ja ze worden strenger daar in, WANT iedereen denkt een jaar te kunnen inkorten door bijv. in 4 havo al naar t Vavo te gaan, dus daar kun je niet 'zomaar' heen.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:58
CL Lim
CL Lim is offline
Ik zou toch een poging wagen.. Als je echt niet nog een jaartje op je school wil blijven dan moe tje gewoon proberen naar de vavo te gaan..
Ik ken genoeg mensen die wel toegelaten worden,..
En 21 jaar?? Ik wist helemaal niet dat je 21 moest zijn..
Volgens mij zijn best veel mensen die nog geen 21 zijn en toch vavo doen..

Als je niet meer nog een jaartje op je school MAG blijven, dan hoor je dacht ik wel aangenomen te moeten worden. Ik weet he neit zeker, maar heb ergens gehoord..
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:11
CL Lim
CL Lim is offline
EEey een heel ander vraag hoor..

Maar voor iemand die staatsexamen heeft gedaan of er veel van weet.. Weten jullie hoe oud moet je moet zijn om staatsexamen te mogen doen?? kan het als je 14 bent??
__________________
dwdwd
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 03-07-2005 @ 14:31 :
Niet vervelend bedoelt,
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

Jij bent 17
Je moet 21 zijn.
Kortom, je moet een goede brief schrijven wil je uberhaupt Vavo mogen doen, ja ze worden strenger daar in, WANT iedereen denkt een jaar te kunnen inkorten door bijv. in 4 havo al naar t Vavo te gaan, dus daar kun je niet 'zomaar' heen.
Ja, ik snap het wel, maar zij is gezakt op 0,1 en 0,4 punt en wordt bijna of volgend jaar 18. Voor VAVO moet je 18 zijn neem ik aan. Tenminste wel bij ROC Almere..

Maar erm TS. Heb je niet zin in nog een jaartje HP met Oscar (of gaat hij ook naar VAVO o.i.d?) ? Hij is ook gezakt hoorde ik .. Maargoed omdat het maar zo'n klein verschil is weet ik niet of het nuttig is om nog een jaar lang naar school te moeten . Volgens mij is VAVO een handige oplossing zodat je toch wat begeleiding hebt..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:24
Poesket
Poesket is offline
Ik weet niet waar jullie het van daan halen maar voor Vavo moet je 18 zijn. Ik doe het zelf, ben nu 19 en begon er op mijn 18e. Toen was ik wel van de jongste. Als je 17 bent moet je speciale toelating doorstaan wat de meeste overigens wel lukt.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:44
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Eerised schreef op 04-07-2005 @ 19:24 :
Ik weet niet waar jullie het van daan halen maar voor Vavo moet je 18 zijn. Ik doe het zelf, ben nu 19 en begon er op mijn 18e. Toen was ik wel van de jongste. Als je 17 bent moet je speciale toelating doorstaan wat de meeste overigens wel lukt.
Er moet gewoon leeftijdsdispensatie worden aangevraagd en meestal lukt dat wel.
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:46
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Hoezenpoes schreef op 29-06-2005 @ 21:46 :
maar bij vavo moet je dan wel meerdere examens/toetsingen afleggen naast je cse en dus neem je je se-cijfer niet mee?
Je kan je SE-cijfer wel meenemen, een meisje uit mijn klas heeft op een school op de Nederlandse Antillen al alle schoolexamens gemaakt maar kon door omstandigheden niet blijven en is naar Nederland verhuisd. Op het ROC kon ze de lessen volgen, ze hoefde alleen nog maar de eindexamens te maken en ze is geslaagd
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-07-2005, 13:54
dinie
dinie is offline
Hoi,

Als je 18 bent, gezakt, de middelbare school zat en eigenlijk Psychologie, Recht, Economie, Bedrijf/Bestuur, Informatica, Cultuur, Milieu of Informatica had willen studeren, dan kan dat helemaal ZONDER VWO; nl. bij de Open Universiteit Nederland (www.ou.nl).
Een propedeusediploma van de OUNL geeft bovendien toegang tot het 2e jaar van dezelfde opleiding aan iedere andere universiteit! Bij andere studierichtingen word je toegelaten met vrijstellingen.
Je hebt dan natuurlijk even helemaal niks (geen vo-diploma), maar het is een vrij onbekende optie naast zittenblijven, ROC-deelcertificaten, colloquium doctum op je 21 of hbo-propedeuse ..... Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Staatsexamen
Barca1
3 10-12-2013 18:56
Algemene schoolzaken Help me! Ik ben op 1 vak gezakt! Wat moet ik doen?
wooper1992
35 29-06-2011 19:31
Studeren Staatsexamen
Kaka8
6 20-10-2010 20:14
Eindexamens 2007 gezakt => staatsexamen ?
gewoonmax
2 29-06-2007 01:51
Eindexamens 2005 Staatsexamen
pinkkashmir
24 30-06-2005 16:41
VWO Staatsexamen
Verwijderd
1 29-06-2005 20:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.