Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2010, 19:48
mustprevail:P
mustprevail:P is offline
hi everyone!

ik ben enkele jaren terug gestopt met mijn studie, en heb nu besloten om deze te hervatten.
maaaar ik moet eerst een toelatingstoets afleggen voordat ik verder kan
voor Nederlands moet ik onder andere een betoog schrijven, dus ben ik begonnen met oefenen.
ik heb hulp nodig, namelijk iemand die mijn betoog(en) voor mij kan nakijken op correctheid in structuur en grammatica.
Mijn eerst betoog (onderaan) is nogal kort, ik wil namelijk eerst concentreren op grammatica en structuur. Tijdens de toets mogen we geen andere bronnen van informatie gebruiken om de betoog te schrijven natuurlijk, dus gebruik ik ook nu alleen de kennis die ik al heb.
Mijn zwakke punten liggen voornamelijk bij grammatica (met de nadruk op interpunctie ), en structuur.
Ik hoop dat iemand me een helpend hand kan bieden!



Stelling: de verantwoordelijkheid voor deelname aan de olympische spleen in een land waar de mensenrechten worden geschonden, ligt bij de individuele sporter.

China het land met de grootste aantal inwoners en een uniek cultuur waar verschillende facties in vrede en harmonie leven, bijna alle facties, is gekozen om de olympische spellen te organiseren.
China opent de olympische spellen met een verbluffend nooit eerder getoond ceremonie die geen sportliefhebber zal vergeten.
in de tussentijd wordt in de rest van de wereld gedemonstreerd over de onderdrukking van de Tibetaanse bevolking, de media toont beelden van ongekende geweld tegen deze minderheid.
is de individuele sporter hiervoor verantwoordelijk bij deelname aan de spellen? naar mijn mening is dit niet het geval.

De individueel sporter heeft weinig invloed op een dergelijke situatie. Het klopt wel dat in geval alle deelnemers staken dit enig invloed zal uitoefenen op de Chinees regering, maar dit zal niet genoeg zijn om de Chinees standpunt te veranderen. China anders dan andere ontwikkelingslanden kan het zonder de olympische spellen doen, met een gemiddelde economische groei van 6% per jaar is het organiseren van de spellen geen “must”.

Het doel van de olympische spellen is juist om de wereld te herenigen onder een dak van entertainment en genot en niet om ons te herinneren aan de ellende in ons wereld die we het hele jaar op de nieuws zien, het is een moment van ontspanning en samenhorenheid. Daarom vind ik dat de wereld comité dit gelegenheid niet als politiek middel mag gebruiken om druk uit te oefenen op China, zoals de Amerikanen zeggen “the wrong place,te wrong time”.

Het is ook niet op zijn plaats voor landen die in het verleden hele landen (niet alleen fracties) hebben gekoloniseerd en onderdrukt om nu andere landen zoals China te vertellen wat wel en niet mag, elke samenleving heeft onderlinge conflicten gehad, en die verdwijnen vanzelf met tijd.net zoals een opgroeiende kind zijn er zaken die alleen met ervaring geleerd kunnen worden.

Dit wil niet zeggen dat de acties van China rechtvaardig zijn, ik wil alleen duidelijk maken dat we ook naar ons eigen verleden moeten kijken en begrijpen waarom dergelijk situaties ontstaan, en ook weten wanner we moeten ingrijpen en hoe wij dat het best kunnen doen zonder intimidatie en dreiging.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2010, 09:16
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Stelling: "Deelname aan de olympische spleen spelen in een land waar de mensenrechten worden geschonden is een verantwoordelijkheid van de individuele sporter."

China, het land met de het grootste aantal inwoners en een uniek unieke cultuur waar verschillende facties(factie is een politieke beweging, en aangezien alleen de communisten mogen in china bedoel je vast wat anders) groepen in vrede en harmonie leven.
In bijna alle facties/groepen, is gekozen/kwam bijval om de olympische spellen spelen te organiseren.
China opent de olympische spellen spelen met een verbluffend, nooit eerder getoond vertoonde ceremonie, die geen sportliefhebber zal vergeten. welk in het geheugen van de sportliefhebber gegrift staat.
(hier stond nu eigenlijk dat de ceremonie geen sportliefhebbers zal vergeten, beter is zoiets als: "welk geen sportliefhebber zal vergeten")

In de tussentijd wordt in de rest van de wereld gedemonstreerd over tegen (demonstreren doe je altijd voor of tegen, niet over) de onderdrukking van de Tibetaanse bevolking, de media toont beelden van ongekende geweld tegen deze minderheid.
Is de individuele sporter hiervoor verantwoordelijk bij deelname aan de spelen? naar mijn mening is dit niet het geval.
(Misschien zoiets als: "Kan de individuele sporter dit aangerekend worden wanneer hij meedoet aan de spelen, ik vind/mijns inziens/naar mijn mening is dit niet het geval)

De individueel individuele sporter heeft weinig invloed op een dergelijke situaties. Het klopt wel dat in geval als alle deelnemers staken dit enig enige invloed zal/kan uitoefenen op de Chinees Chinese regering, maar dit zal niet genoeg zijn om de het Chinees Chinese standpunt te veranderen. China, anders dan andere ontwikkelingslanden kan het zonder de olympische spellen spelen doen, met een gemiddelde economische groei van 6% per jaar is het organiseren van de spellen spelen geen "must".

Het doel van de olympische spellen spelen is juist om de wereld te herenigen/verenigen onder een dak van entertainment en genot, niet om ons te herinneren aan de ellende in onze wereld die we het hele jaar in/op het nieuws zien. ons wereld die we het hele jaar op de nieuws zien, het is een moment van ontspanning en samenhorenheid samenhorigheid. Daarom vind ik dat de het wereld comité (wat is het wereldcomite?) dit deze gelegenheid niet als politiek middel mag gebruiken om druk uit te oefenen op China.
Zoals de Amerikanen zeggen “the wrong place, the wrong time”.

Het is ook niet op zijn plaats voor landen die in het verleden hele landen (niet alleen fracties) hebben gekoloniseerd en onderdrukt (ik vind bovenstaande zin vreselijk ik stel voor: Het is voor naties die andere landen zijn binnengevallen en volkeren hebben onderdrukt niet op zijn plaats om landen zoals China te vertellen wat wel en wat niet mag.) om nu andere landen zoals China te vertellen wat wel en niet mag, elke samenleving heeft onderlinge conflicten gehad, en die verdwijnen vanzelf met tijd. net zoals een opgroeiende kind zijn er zaken die alleen met ervaring geleerd kunnen worden.

Dit wil niet zeggen dat de acties van China rechtvaardig zijn, ik wil alleen duidelijk maken dat we ook naar ons eigen verleden moeten kijken en begrijpen waarom dergelijk dergelijke situaties ontstaan en ook moeten we weten wanner wanneer we moeten ingrijpen en hoe wij dat het best kunnen doen zonder intimidatie en dreiging.
werkwoorden en bijvoeglijk naamwoorden:
Spe-len -> 1 medeklinker (l) -> klinker voor de medeklinker is lang (klinkt als spee-len)
Spel-len -> 2 medeklinkers (l) -> klinker voor medeklinkers is kort (klinkt als spel-len)

Verder maak je fouten in bijv naamwoorden
soms doe je het goed zoals bij Olympische spelen/Tibetaanse bevolking, soms fout zoals bij getoond ceremonie/uniek cultuur/ongekende geweld
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 09:25.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 12:35
mustprevail:P
mustprevail:P is offline
heel erg bedankt voor je hulp!! nu weet ik waar aan gewerkt moet worden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.