Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2011, 11:12
Verwijderd
Hey ik moet dit ergens kwijt dus srry voor het lange verhaal maar het zit me allemaal zo dwars de laatste tijd.

Vorige jaar zat ik op een mbo opleiding, nogal een onprettige tijd.
Ik was de enige meid met alleen maar jongens en was 3jr het mikpunt van seksuele pesterijen. Aan het einde van die 3jr heb ik een ongeluk meegemaakt waardoor ik thuis moest revalideren en uiteindelijk besloot nooit meer terug te willen naar die school omgeving. Ik er voor om mijn hart te volgen en te proberen een jaar eerder aangenomen te worden tot mijn droom hbo opleiding.

Het koste me enorm veel moeite om aangenomen te worden vanwege de toelatings opdrachten en omdat ik nog aan het revalideren was. Maar gelukkig was ik wel aangenomen uiteindelijk.

Nu.
Volg ik de opleiding en wordt ik knettergek van mezelf en de opleiding.
Er wordy veel van je gevraagd op deze opleiding valt me gewoon enorm zwaar.
Ik wordt er onrustig van en heb thuis het gevoel geen minuut niet aan school te mogen besteden en voel me schuldig.
(iedereen in mijn klas voelt die druk)

Nou ging het eerste half jaar wel oke, ik spring er niet boven uit maar het was allemaal net goed genoeg en in het 2e semester kreeg ik een bom over me heen over hoe slecht het wel niet ging zonder enige waarschuwing bij een tussenbeoordeling.(ik schrok me rot)
Voornamelijk had ik het gevoel dat de weken voor de beoordelingen de oorzaak waren voor die negatieve beoordeling. Ik was net op mezelf gaan wonen en dat koste me zoveel regel werk en tijd dat ik wat school dingen over het hoofd had gezien en daar was nul coma nul begrip voor van de leraren. Nu sta ik gewoon helemaal in paniek omdat ik geen idee meer heb waar ik sta.

Soms heb ik het gevoel dat ze de pik op me hebben omdat bijv. veel mensen vaak afwezig zijn en daar niet moeilijk over gedaan wordt en zodra ik een keer ziek ben en het dan netjes laat weten er een enorm probleem over gemaakt wordt dat ik er niet was.
Of bijv. mensen die een opdracht uitvoeren zonder de leraar een gedegen plan voor te leggen worden goedgekeurd en ik moet me tot op de puntjes verklaren.
Ik kan er niks aan doen maar ik wordt jaloers op de mensen die zo makkelijk door de opleiding heen zweven ik probeer het soms uit te vogelen waarom het hen zo goed afgaat en mij niet.

Ik raak hier allemaal zo gefrustreerd van dat de motivatie om daadwerkelijk naar school te gaan ook steeds moeilijker is op te brengen vooral huiswerk daar zie ik tegenop omdat het nooit goed genoeg is of de leraar het ineens toch anders wil zien bij mij.

Soms vraag ik me af of ik wel de goeie opleiding heb gekozen en van de ene kant durf ik me dit niet goed te vragen omdat ik het niet kan verkroppen weer ergens overnieuw te moeten beginnen en weer een jaar extra te moeten studeren. Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ik zou moeten doen.
(ik ben nu al 6 jaar bezig geweest om van mbo naar mbo hoger te stromen en ik wil dadelijk gewoon klaar zijn met studeren een hbo als einddoel afronden.)

Mijn hart zegt dat ik dit enorm graag wil maar mijn hoofd zegt van waarom maak je het jezelf allemaal zo moeilijk!?

Lang verhaal I know maar wat zouden jullie doen ik weet het gewoon effe allemaal niej meer en het is me teveel aan het worden ik sta al 2 dagen thuis in me uppie te janken.

xxx
marly
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2011, 11:45
Verwijderd
Dit lijkt me inderdaad een zeer moeilijke sitiuatie. Misschien wil je dit wel helemaal niet, maar wat ik een idee zou vinden is dat je toch weer terug thuis gaat wonen voor een tijdje(mits dat mogelijk is natuurlijk). Dan heb je de zorgen van op jezelf wonen even niet meer en dujs ook wat meer vrije tijd om te ontspannen! Ik weet niet hoe de relatie tussen jou en je ouders is, maar wat ook erg goed is om eens met hun een gesprek hierover aan te gaan. Geef aan dat het je allemaal wat te veel geworden is.
Zij kunnen je steunen.

Ik zou daarnaast ook sowieso in gesprek met je studiebegeleider. Als je daar de situatie ook verteld kan die misschien helpen wat school betreft. Vrijstelling zhul je misschien niet krijgen, maar alle tips zijn welkom. En dan weten ze er in ieder geval van. Misschien kunnen zij bijvoorbeeld voor wat meer structuur in het schoolwerk aanbrengen ofzo. Een soort plan van aanpak.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten verhaaltje:liefde op het tweede gezicht!? ( let op perspectiefwisseling!)
Ronella
2 08-05-2004 15:03
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Psychologie Kamp nachtmerrie..............wat moet ik nu? help me mensen.....
HelpMePlease
12 07-10-2002 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.