Oud 05-02-2019, 21:17
Scholiertje1237
Scholiertje1237 is offline
heeey,
Ik heb een beetje keuzestress voor mijn profielkeuze! Ik ga een combi-profiel doen (N&T en N&G) met de volgende vakken:
- Nederlands
- Engels Cambridge
- Latijn
- wiskunde b
- natuurkunde
- scheikunde
- biologie

Nu moet ik nog een vak kiezen uit Frans, Duits en economie. Duits is absoluut geen optie. Het probleem is dat ik nog nooit economie heb gehad (past niet meer in ons rooster). Frans vind ik opzich wel oke. Welk vak denken jullie dat het handigst is om te kiezen bij dit profiel?
Groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2019, 22:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
De keuze is dus tussen Frans en economie. Heb je een vd twee nodig voor je vervolgstudie?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2019, 22:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, Duits is geen optie. Economie heb je nooit gehad dus lijkt me niet handig om dan nu mee te beginnen, blijft Frans over.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2019, 22:04
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Het ligt er ook aan welk werk je wilt gaan doen. Wil je werken bij een bedrijf waarbij je eventueel op internationaal niveau gaat werken? Kies dan Frans. Ga je meer naar de managerkant werken, kies dan economie
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2019, 07:52
mathijsdenouden
mathijsdenouden is offline
robert, ik heb nogal moeite met het kiezen tussen het n&g en e&m profiel zou je kunnen helpen? ik zou het erg waarderen en ik kan misschien nog wel is wat terug doen! alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2019, 08:00
Verwijderd
Citaat:
heeey,
Ik heb een beetje keuzestress voor mijn profielkeuze! Ik ga een combi-profiel doen (N&T en N&G) met de volgende vakken:
- Nederlands
- Engels Cambridge
- Latijn
- wiskunde b
- natuurkunde
- scheikunde
- biologie

Nu moet ik nog een vak kiezen uit Frans, Duits en economie. Duits is absoluut geen optie. Het probleem is dat ik nog nooit economie heb gehad (past niet meer in ons rooster). Frans vind ik opzich wel oke. Welk vak denken jullie dat het handigst is om te kiezen bij dit profiel?
Groetjes!
Het maakt in feite geen bal uit. Echt niet. Als je later iets economisch gaat studeren, is de voorwaarde dat je Wiskunde op goed genoeg niveau hebt gedaan - niet dat je economie hebt gehad. Ik heb een economische studie gedaan en heb een financiële baan momenteel. Wat je op de middelbare school qua economie leert heb je op de uni in drie maanden ingehaald.

Duits of Frans zou alleen handig zijn als je in een land wil gaan wonen waar ze die taal spreken (en zelfs dan leer je het echt wel snel genoeg als je het nu niet kiest) of als je specifiek Duits of Frans wilt gaan studeren. Ik veronderstel dat dat niet zo is.

Dit hierboven allemaal overwegende en gezien dat je Duits geen optie vindt en nog nooit economie hebt gehad en dat niet in je rooster past, lijkt het me simpel: kies Frans.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2019, 08:49
Protected22
Protected22 is offline
raar dat je voor een extra taal moet kiezen bij N&T en N&G. heb dit zelf namelijk niet gehad....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2019, 19:08
girl2004
girl2004 is offline
Hoi

Ik zou kiezen voor economie, hierdoor heb je een heel breed pakket en het is ook handig voor later. Wel jammer dat je het niet hebt nu, maar ik denk dat als je het wilt het je wel lukt. Frans zou ik alleen kiezen als je het echt leuk vind en je er goed in bent. Aan Frans heb je namelijk later wel minder dan economie, tenzij je in een Frans-talig land wilt wonen of je een Franse studie wilt doen.
Succes met kiezen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze
girl2004
34 24-01-2019 17:01
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 07:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 16:25
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 11:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 22:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.