Oud 06-05-2019, 19:47
aabbccddee
aabbccddee is offline
Hey allemaal.
Ik ben dus ontzettend bang dat ik mijn komende examens niet ga halen.
Ik zit in 5HAVO en doe C&M
Mijn vakkenpakket en de bijbehorende gemiddelden zijn:

Nederlands: 6.2
Engels: 6.9
Wiskunde: 5.4
Frans: 5.8
Geschiedenis: 5.2
Aardrijkskunde: 4
Kunstgeschiedenis: 6.2
Mijn combinatiecijfer is een 7.6

Over het algemeen zijn dit redelijk goeie cijfers. Maar mijn directrice heeft mij laatst op gesprek geroepen en gevraagd "of het niet beter is als ik me net zo goed uitschrijf voor de examens, omdat dat makkelijker voor me zou zijn." En ze zei dat de leraren zich zorgen maken, maar toen ik zei dat ik er alleen zwak voorsta in drie vakken, zei ze dat ze mensen heeft zien zakken met zesjes?? Mijn vrienden zijn er van overtuigd dat ze dit zei zodat ik me zou uitschrijven, en het slagingspercentage van mijn school geen risico zou lopen (aangezien onze school een laag slagingspercentage heeft)

Maar toch ben ik heel erg onzeker en altijd heel gedemotiveerd geweest. Ik heb heel erg veel moeite met aardrijkskunde, maar wiskunde en geschiedenis zijn nog wel te doen als ik me best doe. Ik heb al wat wiskunde examens gemaakt, maar heb toch nog zo'n stem in me achterhoofd die zegt dat ik het niet ga halen.

Ik mag een 5 en een 4 staan als het gemiddelde van mijn cijfers bij elkaar een 6 is, maar bedoelen ze dat dan onafgerond? En gaat het dan over mijn CE gemiddelden of mijn eindcijfers?

En als jullie mijn lijst zo zien, hoe denken jullie er dan over?

Sorry voor de hele laptekst, alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2019, 21:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Ik zou vooral moeite in steken voor Aardrijkskunde. De andere twee vakken zal je over de 5,5 lijn moeten gooien. Ga streven voor een 6 - 6,5.

Je gaat het halen, met deze cijfers moet het kunnen.

Je moet volgens de slaag-zakregeling een 5,5 gemiddeld staan. Aangezien wiskunde een 5 is en de rest hoger dan een 6 slaag je voor de kernvakken.

Als je een 4 haalt voor je examens moet je alles een 6 of hoger halen inclusief dat je daarvoor een 6,0 gem. onafgerond staat. Dus leer heel goed voor Aardrijkskunde.

Je mag twee 5en staan en een vier, maar dan moet je gemiddelde minstens een 6 onafgerond zijn en alles moet een 6 of hoger zijn.

Aan je cijfers zie ik dat het net niet een 6 gemiddeld is.

En ja het gaat inderdaad over je CE-gemiddelden.

Bron: https://www.mijneindexamen.nl/havo/p...g-zakregeling/

Laatst gewijzigd op 06-05-2019 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 22:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Bewijs deze directrice lekker dat ze fout zat

Niet geschoten is altijd mis. Ik zou altijd examen doen. Desnoods moet je dingen herkansen of in het ergste geval helemaal opnieuw doen volgend jaar, maar in het beste geval slaag je gewoon. Als je geen examens doet weet je zeker dat je niet slaagt. Zonde! Ik zou het zeker proberen. Wat je haalt, heb je maar vast gehaald, toch?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 22:04
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Bewijs deze directrice lekker dat ze fout zat

Niet geschoten is altijd mis. Ik zou altijd examen doen. Desnoods moet je dingen herkansen of in het ergste geval helemaal opnieuw doen volgend jaar, maar in het beste geval slaag je gewoon. Als je geen examens doet weet je zeker dat je niet slaagt. Zonde! Ik zou het zeker proberen. Wat je haalt, heb je maar vast gehaald, toch?
Daarnaast heb je altijd het 2de tijdvak.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 22:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daarnaast heb je altijd het 2de tijdvak.
Ik noemde "herkansen" toch al?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 22:07
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik noemde "herkansen" toch al?
Zag ik niet
Met citaat reageren
Oud 06-05-2019, 22:41
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Scholen voeren helaas dit soort gesprekken voornamelijk voor hun eigen hachje: je valt inderdaad in een risicogroep omdat je onvoldoendes staat. Sommige scholen voeren dit soort gesprekjes met hun leerlingen. Hierbij zeggen ze dat het in het belang van de leerling is, maar het past vooral in hun eigen straatje. Hoe minder mensen uit de risico-groep examens doen, des te groter de kans op een hoog slagenspercentage (als je niet meedoet, zak je sws niet).

Dus ja, je zult waarschijnlijk even flink aan moeten trekken om je examens te halen. Maar als je je gewoon goed inzet, betekent dit echt niet dat je niet kunt slagen. Let goed op de vakken waar je nu onvoldoende voor staat: daar moet je nml op je examen op scoren om te compenseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119
Verwijderd
500 05-10-2020 19:34
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 20:34
Psychologie Angst
Kwekky
13 06-01-2007 00:49
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #30
Verwijderd
489 14-06-2005 21:05
Algemene schoolzaken klas(sen) overslaan
Verwijderd
58 21-08-2003 11:55
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 23:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.