Oud 27-01-2004, 16:42
lalalalala
HELLO!!

kheb min of meer een probleem: kmoet voor wiskunde a1 een po maken over kansbereken, maar wat moet ik in hemelsnaam berekenen?!?! Tmoet wel iets zijn, waarbij je niet in een uurtje klaar bent, dus waar je flink over kunt lullen zeg maar.

iig bedankt
dikke kus

marjo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 18:01
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Twee klasgenoten van me hadden een profielwerkstuk gemaakt over kansberekenen bij loterijen. Zoiets zou je kunnen doen, maar dan op wat kleinere schaal. Verder weet ik niet precies wat je bij wiskunde A1 aan kansberekenen krijgt (heb zelf wib12), heb je iets gehad over de normale verdeling en binomiale verdeling?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:00
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
moesten wij vorig jaar ok doen, moest je zelf een kansspel maken en dan van alles berekenen..

misschien is dat een idee: een kansspel maken
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:08
Verwijderd
dobbelstenen doen het ook altijd goed
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 20:58
Verwijderd
Daarvan heb ik nog een hele opdracht liggen, maar dat is voor wiskunde b.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 22:12
lalalalala
mmm, nou waar ging die over dan? iig, heel erg bedankt voor de suggesties bij een mooi punt draag ik m aan jullie op hehe

Meer ideeen??

xxx
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
lalalalala schreef op 27-01-2004 @ 22:12:
mmm, nou waar ging die over dan? iig, heel erg bedankt voor de suggesties bij een mooi punt draag ik m aan jullie op hehe

Meer ideeen??

xxx
Een gedeelte was over dobbelstenen gooien enzo, en het tweede gedeelte was programmeerwerk op je grafische rekenmachine. Best wel een pittige PO.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:59
Hiska_22
Avatar van Hiska_22
Hiska_22 is offline
Ej,

Ik weetniet of ut een idee is hoor, maaruhh....lampjes die het wel of neit doen kan oowk.
Als je dan bijvoorbeeld 5 lampjes hebt, hep je verschillende mogelijkheden, zoals

A-A-A-A-A
A-A-A-A-U
A-A-A-U-A
U-U-A-U-A U = uit en A=aan
en weet ik veel welke combi's ernog meer zijn?

Dit moeten wij momenteel oowk op school doen.
Niet moeilijk...ma om het in een tabel te tekenen VET SAAI
Hopelijk hep je er wat aan
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:30
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
misschien kan je wat van die feiten gaan opzoeken en verschillende nader gaan onderzoeken.

bijvoorbeeld over de meest verkochte auto's in Nederland in een bepaald jaar (die staat toevallig in mn boek)

1. opel ==> 62 437
2. Volkswagen ==> 57 081
3. Ford ==> 41722
4. Renault ==> 39 328
5. Peugeot ==> 34109

(de rest ga ik niet opschrijven).
iemand komt een winkel binnen en wil een willekeurige auto kopen (een van deze 5 merken)..

dan ga jij de kans berekenen op een peugeot bijvoorbeeld.

dit vind ik persoonlijk een saai onderwerp, maar je kan hele boeiende onderwerpen nemen hoor.

bijvoorbeeld over adoptie.
een man en een vrouw willen een kindje adopteren, ze hebben het liefst een jongetje, maar ze mogen helaas voor hen, die keuze niet zelf maken. In welk land kunnen ze dan het beste gaan zoeken voor zo'n kind (dus, ga na, op CBS of ergens anders, van verschillende landen hoeveel kinderen er gemm per jaar voor adoptie worden opgegeven, en hoeveel hiervan jongetjes zijn en hoeveel meisjes. vervolgens vergelijk je deze landen met elkaar. Bij sommige landen is hier ook een heel verhaal bij te vertellen (zoals China, waar een één kinds politiek heerst) bij wisk a1 wordt zo'n informatief verhaal altijd wel op prijs gesteld. Vervolgens verwerk je het in grafieken.

nou, daarna ga je door... De ouders hebben een kindje geadopteerd, helaas, het is een meisje geworden, maar ze zijn er evengoed hartstikke blij mee.
Een jaar later gaat het gezin op vakantie.
Ze hebben geld zat, en nog geen voorkeuren.
Zoek op welk land (in een bepaald seizoen) het meest geliefd is en stel een top 10 samen. Doe net als met die auto's en bereken de kans dat ze op vakantie gaan naar Spanje bijv. (en vertel een informatief verhaal over spanje).
het is A1, bij klasgenoten van mij die a1 po hadden, werd dat altijd op prijs gesteld.

nou, zo kan je allerlei dingen verzinnen.
ciao!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] kansberekening
koekjebest
3 21-09-2008 17:29
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde, PO loterijen
Klijn
7 27-03-2007 21:46
Huiswerkvragen: Exacte vakken ahhhh wiskunde (kansberekeningen)
Spacemonkey
12 18-05-2003 10:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken kansberekening
6 07-04-2001 00:33
Huiswerkvragen: Exacte vakken po kansberekening yathzee
1 28-03-2001 11:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.