Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2004, 11:25
druiveke
druiveke is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-03-2004 @ 10:46:
Ik ben helemaal geïnspireerd. Vanaf vandaag doe ik mee!
jij bent helemaal niet dik!
Oud 20-03-2004, 22:35
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-03-2004 @ 10:46:
Ik ben helemaal geïnspireerd. Vanaf vandaag doe ik mee!
graag minstens 5 kilo eraf, en dat gaat wel lukken (ooit).
Oud 20-03-2004, 22:38
Verwijderd
ik ben nu sinds maandag aan het lijnen.. gaat wel lekker 1.5 kilo eraf.. ik snoep gewoon niet.. eet meer fruit.. en beweeg meer..
Alleen die eerste kilo's zijn toch altijd maar vocht..

klopt het eigenlijk dat je pas na echt 4 dagen vet begint te verbranden en echt af begint te vallen?
en val je sneller af als je meer water drinkt?
Oud 21-03-2004, 08:57
Verwijderd
Volgens mij klopt het wel dat de eerste dagen voornamelijk vocht zijn. Ik ben deze week, door niet te snoepen, ook in 3 dagen 1.5 kg kwijtgeraakt en dat kan volgens mij nooit vet zijn wat verbrand is. ( i wish)

Maar ik heb gisteravond wel gesnoept en dat zit er ook gelijk weer aan. Het is nogal gevoelig dus met wat ik wel of niet eet.

Ik ga zo even langs het zwembad, kijken wanneer ze open zijn voor baantjes zwemmen =)
Oud 21-03-2004, 10:40
Verwijderd
Volgens mijn biologieleraar (als 'k het goed onthouden heb ) verlies je de zelfs de 1e een a twee weken alleen maar vocht.. En als je later stopt met lijnen kom je dus ook weer een a twee weken aan, want dan wordt dat vocht weer bijgevuld(!).

Citaat:
Moenbloem schreef op 21-03-2004 @ 09:57:
Maar ik heb gisteravond wel gesnoept en dat zit er ook gelijk weer aan. Het is nogal gevoelig dus met wat ik wel of niet eet.
het lijkt me sterk dat je dat meteen merkt eerlijk gezegd.. Je gewicht wisselt nu eenmaal van dag tot dag/uur tot uur
Succes met zwemmen
Oud 21-03-2004, 10:42
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
druiveke schreef op 20-03-2004 @ 12:25:
jij bent helemaal niet dik!
Niet dik, maar de laatste tijd wel enorm uitgedijd. Daar voel ik me niet lekker bij. Gister ging ik trouwens best goed:

ontbijt: 2 boterhammen met hagelslag (toen deed ik nog niet mee )
lunch: twee boterhammen met sla, radijs, en rookvlees (heel erg lekker is dat!)
tussendoor: een rijstwafel
avondeten: kip, aardappeltjes en wortelsla.

En ik heb een buikspierkwartier gedaan!

Ik heb alleen geen weegschaal, dus kan de resultaten niet echt meten. Maar ik pak vanmiddag mn centimeter er wel bij.

Vanmorgen heb ik trouwens ontbeten met één boterham met hagelslag en één Wasa cracker met kaas.
__________________
xxx
Oud 21-03-2004, 10:43
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Dith schreef op 20-03-2004 @ 23:35:
graag minstens 5 kilo eraf, en dat gaat wel lukken (ooit).
En deze opmerking snap ik niet...
__________________
xxx
Oud 21-03-2004, 12:04
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 21-03-2004 @ 11:43:
En deze opmerking snap ik niet...
Ik neem aan dat dat niet over jou gaat, maar over haarzelf: dat ze zelf ook geinspireerd is en er graag 5 kilo afwil (bij haarzelf dus).
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 21-03-2004, 12:17
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Blijk ik bij mn vriend thuis op de weegschaal 5 kilo lichter te zijn
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 21-03-2004, 13:15
druiveke
druiveke is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 21-03-2004 @ 13:17:
Blijk ik bij mn vriend thuis op de weegschaal 5 kilo lichter te zijn

hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Oud 21-03-2004, 13:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
nu ga ik morgen weer wegen, maar ben ik net ongesteld natuurlijk, kan ik niet eens zien hoeveel ik precies ben afgevallen

tgaat nog steeds bon... al 3 dagen 1.5 l water gedronken en alleen gister wel wat veel koekjes gegeten, maar a) was het zaterdag avond en b) was ik toen écht net ongesteld. dan mag het, vind ik

in ieder geval gaat het nogal bon
Oud 21-03-2004, 13:34
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Mijn streven: volgende week in het weekend op de weegschaal en dan wil ik toch eigenlijk wel 60 wegen..
Dus er moet nog een beetje af (daarna ook nog wel wat).
1-2 kilo in 2 weken is toch niet een te optimistisch streven?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 21-03-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-03-2004 @ 14:34:
Mijn streven: volgende week in het weekend op de weegschaal en dan wil ik toch eigenlijk wel 60 wegen..
Dus er moet nog een beetje af (daarna ook nog wel wat).
1-2 kilo in 2 weken is toch niet een te optimistisch streven?
mwah ik hoor vaak dat je een halve kilo per week kwijt raakt en dat die er dan ook afblijven als je weer redelijk normaal gaat eten. maar als je net begint gaat het er altijd iets sneller af.

Dus veel water drinken helpt ook... dan ga ik nu mn flesje vullen en zuipen
Oud 21-03-2004, 22:12
HeliumBallon
Avatar van HeliumBallon
HeliumBallon is offline
ik ben vorig jaar 22 kilo afgevallen; van 86 naar 64... ik was zó blij! ik had maatje 36/38 en ik kon alles dragen wat ik wilde, het stond leuk! maar toen kwam ik in een enorme dip, en nu ben ik binnen een half jaar bijna 20 kilo weer aangekomen! en het lukt me nu echt niet meer op af te vallen... iedereen zegt dat ik niet af hoef te vallen; omdat ik vrij lang ben, valt het niet op dat ik zoveel weeg... maar toch wil ik weer trug naar mijn oude gewicht... ik kan het alleen niet meer! ik kan geen nee meer zeggen tegen koekjes, of chips, of als iemand me iets anders lekkers aanbied. dat is echt heel moeilijk geworden voor mij... ik blijf wel proberen, en misschien gaat het wel makkelijker als ik wat lekkerder in mn vel zit... maar heeft iemand tot die tijd misschien wat tips voor me??
__________________
I Hate Hiphop Kids!
Oud 22-03-2004, 10:02
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik wordt gek van mijn gewicht. Ik schommel constant tussen de 65-70 en ben het zat. Als ik 's ochtend opsta weeg ik soms 67, en in het ergste geval als ik naar bed ga 71!

Hoe kun je op EEN dag een gewichtsschommeling hebben van 4! kilo?

ik dacht aan
1) slechte spijsvertering
2) teveel gegeten
3) teveel vocht vasthouden
4) meer spieren erbij?? ( ik sport wel veel, amar niet ZO veel)
5) zwanger?????
6) hormoonspiegelingen??? ( ik ben aan de pil)


7)of moet ik m'n weegschaal maar weggooien?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Oud 22-03-2004, 11:19
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
probeer je maar eens te wegen voordat je 3 glazen water op hebt, en na die 3 glazen.
dat scheelt echt veel hoor!

ik denk gewoon dat het eten dan nog niet verteerd is ofzo?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 11:34.
Oud 22-03-2004, 16:27
LaY-D-14
Avatar van LaY-D-14
LaY-D-14 is offline
ik ben nu al 5 maanden bezig (ja lang ik weet het...) en ik ben bijna op het gewicht dat ik wil zijn, maar nou heb ik de laatste tijd savonds opeens superhonger en dan eet ik echt ALLES wat ik tegenkom, weet iemand iets wat helpt daartegen? anders is alles voor niks geweest ?
Oud 22-03-2004, 16:41
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
JEZUS

Gewoon drie maaltijden per dag en twee tussendoortjes
Ik, 15 jaar, meisje

Ontbijt 2 boterhammen met beleg

Tussendoor : Appel, Sultana (geen twix natuurlijk)

Middageten : Twee boterhammen

Tussendoor : het liefst niets maar als het moet crackers, of nog beter popcorn, a lot of fun with less calories!!

S'avonds : zoveel je op kan, minder eens met aardappelen, 2 hele aardappels is genoeg.

TIP beGin absoluut niet aan het ATKINS DIEET!!!
Meneertje Atkins wat tonnetje rond toen hij stierf, vorige maand, AAN OVERGEWICHT!!!!

HEEL VEEL WATER DRINKEN, WATER VULT, PROBEER FRISDRANK TE MIJDEN!
Oud 22-03-2004, 17:20
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
P33N schreef op 22-03-2004 @ 17:41:
JEZUS


__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 22-03-2004, 18:07
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Op www.dieetidee.nl vind je verschillende dieten.
Nou leek het 'Max Plan' dieet daarvan me wel wat (voornamelijk de 9 kilo in 2 weken en een veranderde stofwisseling waardoor je ook niet meer aankomt trokken me wel).
Heeft iemand hier ervaring mee(met dit dieet, of een soortgelijk iets), of kan iemand me zeggen of het zou werken?

Het dieet:
Citaat:
Max Plan dieet (9 kilo in 2 weken)
1e dag
ontbijt: koffie zonder suiker en melk
middagmaal: 2 gekookte eieren spinazie, weinig zout
avondmaal: 1 groot gegrild biefstuk met sla zonder toevoeging

2e dag
ontbijt: koffie zonder suiker en melk, een droog broodje
middagmaal: 1 groot gegrild biefstuk met sla, vruchten (appel,peer,sinasappel)
avondmaal: gekookte ham zoveel als je wilt

3e dag
ontbijt: koffie zonder suiker en melk, een droog broodje
middagmaal: 2 gekookte eieren, sla en tomaten zonder toevoeging
avondmaal: gekookte ham, met sla zonder toevoeging

4e dag
ontbijt: koffie zonder suiker en melk, een droog broodje
middagmaal: 1 gekookt ei, wortelen, kaas
avondmaal: yochurt zoveel als u wit met vruchten (appel, peer, manderijn, etc)

5e dag
ontbijt: wortels met citroen, koffie zonder suiker en melk
middagmaal: gekookte vis met tomaten
avondmaal: 1 gegrild biefstuk met sla zonder toevoegingen

6e dag
ontbijt: koffie zonder melk en suiker, een droog broodje
middagmaal: gegrild haantje/kip
avondmaal: 2 gekookte eieren en wortelen zonder toevoegingen

7e dag
ontbijt: thee met citroen geen melk en suiker
middagmaal: 1 biefstuk met vruchten naar keuze
avondmaal: een maaltijd uit het week menu

op de 8e dag weer opnieuw beginnen, daarna, na 2 weken dus mag u weer normaal eten.
U verliest in deze 2 weken 9 kilo.
door dit dieet veranderd de stofwisseling waardoor u de eerste 3 jaar niet meer aankomt.
Veel water drinken anders krijgt u misschien hoofdpijn.
Als er geen hoeveelheden zijn aangegeven dan mag u het onbeperkt eten.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 22-03-2004, 18:11
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 21-03-2004 @ 14:34:
Mijn streven: volgende week in het weekend op de weegschaal en dan wil ik toch eigenlijk wel 60 wegen..
Dus er moet nog een beetje af (daarna ook nog wel wat).
1-2 kilo in 2 weken is toch niet een te optimistisch streven?

Hangt er vanaf. Zit je op het moment op een opzich goed redelijk gewicht(voor je lengte/bouw), dan is 2 kilo in 2 weken best wel erg optimistisch, denk ik.

Mag ik vragen hoe lang je bent?
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 22-03-2004, 18:13
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 19:07:
Op www.dieetidee.nl vind je verschillende dieten.
Nou leek het 'Max Plan' dieet daarvan me wel wat (voornamelijk de 9 kilo in 2 weken en een veranderde stofwisseling waardoor je ook niet meer aankomt trokken me wel).
Heeft iemand hier ervaring mee(met dit dieet, of een soortgelijk iets), of kan iemand me zeggen of het zou werken?

Het dieet:

oeh, dit dieet lijkt mij foute boel!; 9 kilo is erg Erg veel!
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...
Oud 22-03-2004, 18:25
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline


ik dacht ha! pizza eten. en het kon nog, qua punten (weightwatchers systeem), een halve pizza, tenminste. maar alhoewel ik normaal ontzettend snel vol zit van pizza was dit een vlut pizza waardoor ik nog honger had. dus ook nog maar een boterham gegeten, met gevolg dat ik over mn punten zit

/me is chagerijnig nu

en ik ben ongesteld dus kan ik niet kijken hoeveel ik afgevallen ben. en ik heb er eigenlijk helemaal geen zin meer in :


/edit: alhoewel ik sinds vandaag wel een extra motivatiemiddel heb dus ik houd natuurlijk toch nog maar even vol
Oud 22-03-2004, 18:28
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 19:07:
Op www.dieetidee.nl vind je verschillende dieten.
Nou leek het 'Max Plan' dieet daarvan me wel wat (voornamelijk de 9 kilo in 2 weken en een veranderde stofwisseling waardoor je ook niet meer aankomt trokken me wel).
Heeft iemand hier ervaring mee(met dit dieet, of een soortgelijk iets), of kan iemand me zeggen of het zou werken?

Het dieet:
Het lijkt me vreselijk, 9 kilo in 2 weken is inderdaad veel en bovendien moet je eens kijken naar wat je eet, je eet 5 eieren in 1 week en elke ochtend bijna niks, dan krijg je echt enorme honger om 11 uur, ik geloof ook niet dat zoiets je stofwisseling kan veranderen..
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 22-03-2004, 18:29
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik woog zaterdagochtend precies 55.0, wel vlák voor het (heel erg) ongesteld worden. Ik wil nu naar onder de 53, dat zou echt super zijn.
Morgen ga ik dus écht weer sporten (steeds niet goed gedaan). Vandaag wel normaal gegeten, best veel maar niet slecht. Ik heb de neiging om van mezelf vrij weinig te eten, waardoor ik eerder naar slechte dingen grijp. Heb misschien ook wel niet zoveel nodig omdat ik klein ben (1.60 meter).

Vandaag
2 boterhammen met oosterse tonijnsalade
1 glaasje cola light (ja heel slecht bij ontbij maar was t enige wat ik nog in huis had - weekend bij ouders geweest)

1 flesje v 0,5 liter appel/peer/aardbeiensap
0,5 liter water
1 appel
2 droge bruine broodjes

2 bruine broodjes met oosterse tonijnsalade
1 waterijsje

1/2 blikje cola light cafeïne vrij

avondeten - gerookte zalm en salade, een paar frietjes
2 glazen cola light

Ik moet wat meer water drinken ik weet het, maar kan maar niet wennen aan de smaak van het water hier. Ik zit nu nog op de universiteitsbibliotheek maar als ik straks thuis ben ga ik nog wat thee drinken, dat beloof ik mezelf bij deze.

Ik ga morgen sporten, ook al ben ik ongesteld, ik heb elke week wel een andere smoes gehad de laatste tijd. Moet mezelf er gewoon even overheen zetten want stiekem vind ik het als ik ga best leuk, moet gewoon weer even de spirit krijgen.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 22-03-2004, 18:35
Verwijderd
ik snap er niets meer van. ik eet de hele weeg gezond:
maandag t/m vrijdag:
-smorgens 2 boterhammen. 1 kaas, 1 ham.
-12 uur een appel
-half 3 twee boterhammen. 1 kaas, 1 ham
savonds gewoon avondeten
1,5 liter water, en 2 bekers warme melk.

en ik val niets af. in het weekend eet ik dan wel eens wat nootjes of een ijsje, maar dat kan het toch niet tegenhouden?

we hebben 2 weegschalen. een weegschaal geeft altijd 1,5 kilo meer aan dan de ander. maar de andere weegschaal vind het leuk om ook opeens 1,5 tot 2 kilo meer aan te geven, terwijl ik bovenstaande gegeten heb. dat kan toch niet?*raar vind*

zo. hart weer even gelucht. nu maar weer met goede moed beginnen dan.
Oud 22-03-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 22-03-2004 @ 19:13:
oeh, dit dieet lijkt mij foute boel!; 9 kilo is erg Erg veel!
En het eten erg weinig en bovendien nou niet bepaald gevarieerd. Lijkt me onzin dat dat werkt, laat staan blijvend, maar goed.
Oud 22-03-2004, 20:28
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Hm, dan is het misschien toch niet zo'n handig idee.
Ik zou ook niet verwachten er 9 kilo van af te vallen, dat wil ik ook niet, maar 3-4 kilo lijkt me fijn en dan zit ik op m'n streefgewicht.

Verder; ik kwam redelijk wat biefstuk (eten we nooit dus leek me ook wel eens lekker), groente, fruit en yoghurt tegen, dat vind ik allemaal lekker. (dus dat leek me al goed idee) Behalve de koffie, zeker zonder suiker vind ik dat echt niet smaken. En 5 eieren is inderdaad niet zo goed.. (was me nog niet eens opgevallen)
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 22-03-2004, 20:44
Dreamerfly
Avatar van Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 21:28:
Hm, dan is het misschien toch niet zo'n handig idee.
Ik zou ook niet verwachten er 9 kilo van af te vallen, dat wil ik ook niet, maar 3-4 kilo lijkt me fijn en dan zit ik op m'n streefgewicht.

Verder; ik kwam redelijk wat biefstuk (eten we nooit dus leek me ook wel eens lekker), groente, fruit en yoghurt tegen, dat vind ik allemaal lekker. (dus dat leek me al goed idee) Behalve de koffie, zeker zonder suiker vind ik dat echt niet smaken. En 5 eieren is inderdaad niet zo goed.. (was me nog niet eens opgevallen)
Het klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar ik vraag mij zó af, als ik jou posts zo lees(en van veel eerder), of je niet al lang op het goede gewicht zit...Hoe zit het met je eetgedrag/je lichaams(zelf)beeld(naast het willen afvallen)?.

ps: Excuse moi als ik te veel zit te vissen naar iets wat er niet is, maar ik vraag het mij gewoon erg af.
__________________
Dat je wou dat je nog kind was...

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 20:51.
Oud 22-03-2004, 21:06
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 22-03-2004 @ 21:44:
Het klinkt allemaal heel leuk en aardig, maar ik vraag mij zó af, als ik jou posts zo lees(en van veel eerder), of je niet al lang op het goede gewicht zit...Hoe zit het met je eetgedrag/je lichaams(zelf)beeld(naast het willen afvallen)?.

ps: Excuse moi als ik te veel zit te vissen naar iets wat er niet is, maar ik vraag het mij gewoon erg af.
Ik zit inderdaad op een gezond gewicht (maar van die ene maffe site (kon je ook calorienbehoefte berekenen), kan hem niet meer terug vinden mocht ik nog een kilo afvallen).
M'n eetgedrag: minstens 2 fruit, en 2 liter water, verder pap en wat brood (en ook nog wel andere dingen), normaal avondeten. (per dag) Ik denk dat het meestal tussen de 1000 en 1500 kCal zit. Ik probeer gezond te lijnen en meer tegen de 1000 kCal aan te zitten, maar lukt niet altijd (af en toe eetbui ofzo), dus dan voel ik me schuldig.
Lichaamsbeeld: verschilt heel erg, ene keer vind ik het oke, andere keer echt niet. M'n benen en bovenarmen vind ik te dik, m'n heupen wat te breed en m'n buik vind ik alleen 's ochtends vroeg wel redelijk ok.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 22-03-2004, 21:10
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
1000 kCal is toch veel te weinig? Ik heb altijd begrepen dat 2000 kCal goed is.. Ok, als je wilt afvallen moeten het er misschien iets minder zijn.. maar 1000 kCal..
Oud 22-03-2004, 21:48
druiveke
druiveke is offline
morgen moet ik weer op de weegschaal
ik heb er zo schrik voor

ik heb 2dagen zeer rijkelijk gegeten (feest)

en ik kan maar niet naar het toilet gaan (groot probleem voor me)
Oud 23-03-2004, 06:45
druiveke
druiveke is offline
niks af
Oud 23-03-2004, 08:23
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
druiveke schreef op 23-03-2004 @ 07:45:
niks af
maar ook niks erbij?
Oud 23-03-2004, 08:45
druiveke
druiveke is offline
neen

maar dan nog

Oud 23-03-2004, 08:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 22:06:
Ik zit inderdaad op een gezond gewicht (maar van die ene maffe site (kon je ook calorienbehoefte berekenen), kan hem niet meer terug vinden mocht ik nog een kilo afvallen).
M'n eetgedrag: minstens 2 fruit, en 2 liter water, verder pap en wat brood (en ook nog wel andere dingen), normaal avondeten. (per dag) Ik denk dat het meestal tussen de 1000 en 1500 kCal zit. Ik probeer gezond te lijnen en meer tegen de 1000 kCal aan te zitten, maar lukt niet altijd (af en toe eetbui ofzo), dus dan voel ik me schuldig.
Lichaamsbeeld: verschilt heel erg, ene keer vind ik het oke, andere keer echt niet. M'n benen en bovenarmen vind ik te dik, m'n heupen wat te breed en m'n buik vind ik alleen 's ochtends vroeg wel redelijk ok.
Tegen de 1000 is niet gezond afvallen... Je hebt namelijk geen ernstig overgewicht.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-03-2004, 08:57
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 22:06:
Ik zit inderdaad op een gezond gewicht (maar van die ene maffe site (kon je ook calorienbehoefte berekenen), kan hem niet meer terug vinden mocht ik nog een kilo afvallen).
M'n eetgedrag: minstens 2 fruit, en 2 liter water, verder pap en wat brood (en ook nog wel andere dingen), normaal avondeten. (per dag) Ik denk dat het meestal tussen de 1000 en 1500 kCal zit. Ik probeer gezond te lijnen en meer tegen de 1000 kCal aan te zitten, maar lukt niet altijd (af en toe eetbui ofzo), dus dan voel ik me schuldig.
Lichaamsbeeld: verschilt heel erg, ene keer vind ik het oke, andere keer echt niet. M'n benen en bovenarmen vind ik te dik, m'n heupen wat te breed en m'n buik vind ik alleen 's ochtends vroeg wel redelijk ok.
En je denkt dat dat beeld veranderd als je nog een kilo afvalt?
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Oud 23-03-2004, 09:06
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben 4-5 kilo afgevallen in de afgelopen 3 weken zonder dat ik echt geprobeerd heb om af te vallen
ik heb nu een broek aan die vroeger redelijk strak om mn buik zat, en nu zit hij heerlijk losjes

jeej
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 23-03-2004, 10:44
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
druiveke schreef op 21-03-2004 @ 14:15:
hoe groot ben je en hoeveel weeg je?
Waarom wil je dat weten? (niet kwaad bedoeld hoor )

Ik vergat erbij te zetten dat ik die 5 kilo lichter weeg daar dan dat ik thuis op de weegschaal ga staan.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 23-03-2004, 12:12
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Nou ik moest gister naar het ziekenhuis.. wegen meten... ben nu 1.87 en ik woog daar ('s middags!) 65.2 kg.. terwijl ik hier 's morgens 68 weeg... (dat is sinds een week zo, eerst woog ik 69.5, maar ben meer gaan eten en tcoh afgevallen?)
Wat betekent dat ik ondergewicht zou hebben (volgens de dokter). Terwijl ik meer ben gaan eten.. en ik zie er ook dikker uit maar ik val af... Volgens hem heb ik bijna geen vet, maar komt mijn zogenaamde buikje omdat ik een hele slappe buikwand heb omdat ik eerst heel veel sportte en dat nu niet meer mag. Vreemd.
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Oud 23-03-2004, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 22-03-2004 @ 11:02:
ik wordt gek van mijn gewicht. Ik schommel constant tussen de 65-70 en ben het zat. Als ik 's ochtend opsta weeg ik soms 67, en in het ergste geval als ik naar bed ga 71!

Hoe kun je op EEN dag een gewichtsschommeling hebben van 4! kilo?

ik dacht aan
1) slechte spijsvertering
2) teveel gegeten
3) teveel vocht vasthouden
4) meer spieren erbij?? ( ik sport wel veel, amar niet ZO veel)
5) zwanger?????
6) hormoonspiegelingen??? ( ik ben aan de pil)


7)of moet ik m'n weegschaal maar weggooien?
overdag eet je, dat komt dan in je maag en darmen terecht en heeft minstens 12 uur nodig voordat het helemaal opgenomen en deels uitgepoept is, het is volstrekt normaal om 's avonds meer te wegen dan 's ochtends
Oud 23-03-2004, 12:41
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 22-03-2004 @ 19:07:
Op www.dieetidee.nl vind je verschillende dieten.
Nou leek het 'Max Plan' dieet daarvan me wel wat (voornamelijk de 9 kilo in 2 weken en een veranderde stofwisseling waardoor je ook niet meer aankomt trokken me wel).
Heeft iemand hier ervaring mee(met dit dieet, of een soortgelijk iets), of kan iemand me zeggen of het zou werken?

Echt het goorste dieet wat er is lijkt mij.
En, hoe financieer je ingodsnaam al die Grote biefstukken?!
__________________
xxx
Oud 23-03-2004, 13:58
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-03-2004 @ 13:14:
overdag eet je, dat komt dan in je maag en darmen terecht en heeft minstens 12 uur nodig voordat het helemaal opgenomen en deels uitgepoept is, het is volstrekt normaal om 's avonds meer te wegen dan 's ochtends
4 kilo? is dat normaal? hoe weet ik dan wanneer ik afgevallen ben, en wanneer ik gewoon nog moet 'poepen' ?
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Oud 23-03-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 23-03-2004 @ 14:58:
4 kilo? is dat normaal? hoe weet ik dan wanneer ik afgevallen ben, en wanneer ik gewoon nog moet 'poepen' ?
of 4 kilo normaal is weet ik eigenlijk niet... maar om te weten wanneer je afgevallen bent is het genoeg om je steeds op ongeveer hetzelfde moment te meten; bijvoorbeeld ''s ochtends na het ontbijt' ofzo
Oud 23-03-2004, 16:04
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ja ik ga ook weer actief beginnen.
Sporten doe ik wel, maar ik wil graag nog wat meer gaan sporten (sport nu 2 a 3 keer in de week; = ongeveer 1.5 uur volleybal per keer)..
Ik vind het vaak alleen erg moeilijk om lekkere dingen te laten staan.. maar ik doe mijn best!
Veel water drinken doe ik ook, maar af en toe wordt je zo simpel van al dat water dat je gewoon eens iets lekkers wil drinken.

Hoe zorg ik dat ik geen honger-gevoel meer heb..
(ik heb vaak zo'n gevoel van honger, terwijl ik toch echt genoeg gegeten heb..) Dus hoe zorg ik voor een voller gevoel zonder te veel te eten?


Ik houd trouwens in een dagboekje bij hoe het gaat met het lijnen... Dit is voor mij best wel een houvast om het vol te houden. Ik schrijf hierin wat mijn doelen zijn (hoeveel ik wil afvallen), waarom ik wil afvallen en hoe ik van plan ben om af te gaan vallen.
Aan het einde van een dag maak ik dan een beetje de balans op van wat ik heb gegeten; Heb ik genoeg gedronken, het ik voldoende fruit gegeten, heb ik gesnoept of niet, etc?
Hierin schrijf ik ook mijn 'succeservaringen' natuurlijk, maar ook wanneer het niet zo lekker gaat..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 23-03-2004, 17:17
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Gothic schreef op 23-03-2004 @ 09:52:
Tegen de 1000 is niet gezond afvallen... Je hebt namelijk geen ernstig overgewicht.
Nee, ok, maar anders heb ik het gevoel dat ik niet afval.
Citaat:
Giovanna schreef op 23-03-2004 @ 09:57:
En je denkt dat dat beeld veranderd als je nog een kilo afvalt?
Als ik dan duidelijk kan zien dat ik dunner geworden ben, dan mag ik hopen dat dat beeld veranderd (anders klopt er iets niet in mijn gedachtengang).
Citaat:
Kronkeltje schreef op 23-03-2004 @ 13:41:
Echt het goorste dieet wat er is lijkt mij.
En, hoe financieer je ingodsnaam al die Grote biefstukken?!
Haha, voor de biefstukken: m'n moeder. Alleen het nadeel van thuis wonen is dat je ook niet zomaar een dieet kunt beginnen.
De biefstukken leken me wel lekker, die eet ik nooit (evenals kip/haan), verder vind ik alles uit het dieet lekker behalve koffie en gekookte eieren.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Oud 23-03-2004, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 23-03-2004 @ 18:17:
Nee, ok, maar anders heb ik het gevoel dat ik niet afval.
Gaat het je alleen om afvallen? Doet je gezondheid je niks?

Citaat:
Als ik dan duidelijk kan zien dat ik dunner geworden ben, dan mag ik hopen dat dat beeld veranderd (anders klopt er iets niet in mijn gedachtengang).
Ik zeg niet dat het zo is...maar ik vraag het me wel af of je wel een reëel beeld van jezelf hebt. (En helemaal als ik naar de foto in je fotoboek kijk (en volgens mij had je ergens anders ook nog een foto staan)...maar goed.)
Oud 23-03-2004, 17:53
kneisje
Avatar van kneisje
kneisje is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 23-03-2004 @ 17:04:


Hoe zorg ik dat ik geen honger-gevoel meer heb..
(ik heb vaak zo'n gevoel van honger, terwijl ik toch echt genoeg gegeten heb..) Dus hoe zorg ik voor een voller gevoel zonder te veel te eten?
*Doet ook mee*
Wat bij mij heel goed helpt tegen honger: ik neem een appel, snijd die in stukjes en die verwarm ik in een bakje in de magnetron: superlekker en het vult veel meer als 'gewoon' een appel.

Ik ben nu ongeveer een maand bezig:
Ik ontbijt met brinta en zwarte koffie, als lunch een appel en 's avonds gewoon eten.
In het weekend neem ik 's middags ook een broodje. Als ik nog honger heb maak ik dus een warme appel
Ik drink alleen zwarte koffie, thee zonder suiker, vifit(1glas) en zoveel mogelijk water.
Verder neem ik geen tussendoortjes en ga ik minstens 3 keer per week naar de sportschool (maar liefst vier keer). En het heeft resultaat
Oud 23-03-2004, 18:06
HeliumBallon
Avatar van HeliumBallon
HeliumBallon is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 23-03-2004 @ 13:41:
Echt het goorste dieet wat er is lijkt mij.
En, hoe financieer je ingodsnaam al die Grote biefstukken?!
goeie site! dank dank ik zit nu aan het "puntendieet" sinds vandaag... heb zo'n hele lijst van die site uitgeprint, met allemaal voedsel en drank waarbij staat hoeveel punten elk product is (1 punt= 25 cal.) op 1 dag mag je maximaal 40 punten binnenkrijgen zeg maar...! is best te doen!
__________________
I Hate Hiphop Kids!
Oud 23-03-2004, 18:36
Verwijderd
Citaat:
popcorn schreef op 23-03-2004 @ 18:53:
Ik ben nu ongeveer een maand bezig:
Ik ontbijt met brinta en zwarte koffie, als lunch een appel en 's avonds gewoon eten.
In het weekend neem ik 's middags ook een broodje. Als ik nog honger heb maak ik dus een warme appel
Sorry, dat ik het zeg...maar ik vind het niet echt gezond (nogal erg ongezond zelfs en nogal erg weinig (met name je 'lunch')).
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #37
Mara
500 11-03-2005 16:18
Lichaam & Gezondheid Het grote Voeding en Gezondheid topic #36
Verwijderd
500 08-03-2005 16:24
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 32!
Verwijderd
491 06-02-2005 18:21
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #30
Mara
482 22-01-2005 16:39
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.