Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 12:26
Upke
Upke is offline
FF kijken hoor. De hypofose stuurt hormonen in het bloed die op hun beurt naar het lichaam worden gebracht zodat de hormonen bepaalde lichaamsdelen laten groeien toch? En dan zijn er groeischijven die op een bepaald moment dicht gaan zitten zodat je niet meer langer word? Ja maar blijft de hypofose dan wel hormonen uitsturen naar de groeischijven? Of is het juist andersom, omdat de hypofose geen hormonen meer stuurt gaan de groeischijven langzaam maar dicht zitten? Wie weet hoe het zit?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:42
thabomb1986
Avatar van thabomb1986
thabomb1986 is offline
kheb wel biologie maar zou dat ni weten...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:34
Verwijderd
Ik geloof dat de hypofyse ophoudt met de hormonen en dat daardoor de groeischijven gaan 'dicht zitten', net zoals andere hormonen in je lichaam rond diezelfde tijd van concentratie veranderen. Maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-04-2004 @ 15:34 :
Ik geloof dat de hypofyse ophoudt met de hormonen
Ja volgens mij ook
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:49
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik weet het niet zeker, dus ik heb er mijn biologie boek maar bij gepakt. Daar staat:

Geslachtshormonen zorgen ervoor dat de kraakbeencellen in de groeischijven zich versneld omvormen tot botcellen, waardoor als alle kraakbeencellen in botcellen zijn veranderd, uiteindelijk de lengtegroei stopt.

Ik denk dus niet dat doordat de hypofyse ophoudt met het sturen van hormonen, de groei stopt.

Maar ik weet dit dus niet zeker (ik heb alleen nog maar bi1). Als sarahbressers en Roos het wel zeker weten, moet je hen maar geloven, want als ik naar hun leeftijd kijk, hebben zij waarschijnlijk wel bi2.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:11
Upke
Upke is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 12-04-2004 @ 19:49 :
Ik weet het niet zeker, dus ik heb er mijn biologie boek maar bij gepakt. Daar staat:

Geslachtshormonen zorgen ervoor dat de kraakbeencellen in de groeischijven zich versneld omvormen tot botcellen, waardoor als alle kraakbeencellen in botcellen zijn veranderd, uiteindelijk de lengtegroei stopt.

Ik denk dus niet dat doordat de hypofyse ophoudt met het sturen van hormonen, de groei stopt.

Maar ik weet dit dus niet zeker (ik heb alleen nog maar bi1). Als sarahbressers en Roos het wel zeker weten, moet je hen maar geloven, want als ik naar hun leeftijd kijk, hebben zij waarschijnlijk wel bi2.
Okee dankjewel voor alles.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53
Lichaam & Gezondheid Groeien?
Copycat
28 21-03-2004 15:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: De leider van de goden
Ieke
0 08-12-2003 20:12
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Verhalen & Gedichten Ook slavernij
Mazzie
0 22-06-2003 01:18
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.