Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 20:55
Verwijderd
indien je ze hebt, gooi ze hier neer (tenzij je het idee hebt dat je wat intiemere lichaamsdelen verru....verrekt hebt, dat hoeven we niet te weten....)

en vertel ook hoe je ermee omgaat, opdat jouw wijsheid misschien in andermans botte harsens kan doordringen, ofzo, dus als je vind dat iemand anders achetrlijk bezig is: spill your thoughts.

mijn huidige "injury" list:
- rechtervoet is echt compleet aan drek, ik heb volgens mij alles wat erin verrekt kan worden, ook daadwerkelijk flink verrekt.
ik kan de anatomie van mijn voet voelen, koel

- mijn linkerknie is licht verdraaid, best irritant.

- linker-onderste rib is (licht) gekneusd

- allebei mijn polsen zijn ook verrekt/gekneusd

- rechterschouder is ook naar de tyfus.

- ik kan al mijn wervels voelen.

en ik ga morgen gewoon naar de jiu-jitsu.
pijn is fijn, zo voel ik me tenminste "levend".
niet dat dat zonder niet wil, maar nu net wat meer.

gym deed ik ook gewoon aan mee, alleen ging het rennen niet zo goed.
*strompel-ren-spring-duik-val* is een betere weergave.
Anyway, die hard-as-nails houding geeft iig naast persoonlijke voldoening ook leuke resultaten bij andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 21:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline


* Brandwondje op m'n rechterduim. Net bijna de keuken in de fik gezet, vlam in de pan.
* Blaar onder m'n rechter grote teen.

En dat is het wel. Wow, wat ben ik gezond... Vergeleken met jou.

Nou ben ik ook niet zo actief...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 07:02
Marshall
Avatar van Marshall
Marshall is offline
zwakke enkelbanden in mn rechter enkel, en kan het niet opbrengen lang genoeg te rusten met als resultaat dat hij overgevoelig blijft
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 07:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ruim een jaar geleden mijn pols zwaargekneusd. Eerst heb ik toen nog gewoon een wedstrijd gezwommen, omdat die heel belangrijk was, maar de week erop kon ik helemaal niks meer met mijn hand. Ik ben toen naar de dokter geweest, en toen heb ik een half jaar niet meer gezwommen, behalve lesgeven. Nu train ik intussen weer gewoon, ik heb er niet meer heel veel last van, behalve bij bepaalde opdrachten. Zo duurt op de kant klimmen langer bij mij, en opdrachten waar opdrukken in voor komt, mag ik niet meer doen (nooit meer waarschijnlijk).
En verder, ach, mijn knie schiet regelmatig op slot, ik heb praktisch altijd last van mijn rug en ik ga regelmatig door mijn enkels. Meestal probeer ik dan toch wel gewoon te sporten - ik ben eigenwijs.
En ach, zwemmen schijnt dan de minst blessuregevoelige sport te zijn .
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 08:31
Verwijderd
Op dit moment valt het behalve de 'gewone dingen' (waar ik dus altijd last van heb) wel mee, alleen spelen voor m'n knie, heup en enkel de laatste tijd weer extra op. M'n gekneusde neus en vinger van de laatste wedstrijd zijn weer over.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 08:47
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-04-2004 @ 09:31 :
Op dit moment valt het behalve de 'gewone dingen' (waar ik dus altijd last van heb) wel mee, alleen spelen voor m'n knie, heup en enkel de laatste tijd weer extra op. M'n gekneusde neus en vinger van de laatste wedstrijd zijn weer over.
Doe je nu waterpolo ??

STOER
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:03
Verwijderd
Ik ben in december gevallen met m'n fiets toen het glad was en ben toen heel verkeerd op m'n enkel gevallen. Ik heb er eigenlijk nog steeds wel last van af en toe. Ik heb fysiotherapie gehad, maar nu niet meer, omdat het wel beter ging. Het gaat steeds iets beter, maar mij veel te langzaam Ik ga hier geen rust meer voor houden, want dat heb ik al zo lang gedaan
Verder heb ik een zwakke linkerknie, maar dat is opgelost door speciaal gemaakte zooltjes in m'n schoenen. Ik heb nu nergens meer last van gelukkig
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:22
Verwijderd
Ik heb steeds als ik mijn handen voor mijn lichaam hou met iets zwaars erin, dat er een hele 'scherpe' pijn door mijn schouders/rug schiet, heel even maar, maar super pijnlijk. Dat begon toen ik een verkeerd (veel te zacht, en nog dun ook) matras had, dus ik denk dat het daar aan ligt. Ik heb mijzelf dus al slapend geblesseerd. Ik ga er niet echt op een bepaalde manier mee om, nouja, ik probeer te voorkomen dat ik iets zwaars moet optillen. Probleem is dat het er hierbij niet toe doet of ik til 'vanuit mijn knieën' of 'vanuit mijn rug', want mijn schouders zal ik er hoe dan ook bij nodig hebben.
Ik heb nu een nieuw matras hoor, en 't is ook al minder .

Maar ehm, ts, op die manier is sport bepaald niet gezond. Hoe dan ook het feit dát je jezelf zo vaak blesseert betekent toch dat je echt iuets verkeerd doet, misschien beweeg je niet gecontroleerd genoeg of wil je meer doen dan je kan.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:24
light fighter
light fighter is offline
mijn linker knie is prut al meer dan een jaar heb het sporten maar op gegeven hopen maar dat de fysio met instructie van de orthopedisch chirug wel wat kan doen...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:54
kleinedraak
Nou ik ben hypermobiel dus heb altijd overal last van.
Maar de pijn aan mijn knieen heb ik dus voortdurend, niet echt een blessure maar ik noem het wel zo. Anders denken mensen toch dat ik me aanstel. Ik heb er vooral last van bij inspanningen enzo........
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:44
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik heb niet echt een blessure maar heb altijd wel ergens pijn, heel irritant. Ik sport eigenlijk niet en ben daarom nogal stijf. Ik fiets wel elke dag n half uur naar school en terug en gym op school.
Maar op dit moment heb ik een gekneusde teen, helemaal paars En een stijve nek/rug.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-04-2004 @ 11:22 :

Maar ehm, ts, op die manier is sport bepaald niet gezond. Hoe dan ook het feit dát je jezelf zo vaak blesseert betekent toch dat je echt iuets verkeerd doet, misschien beweeg je niet gecontroleerd genoeg of wil je meer doen dan je kan.
ik heb meestal schijt aan blessures, pijn doet me niks, alleen heb ik er een hekel aan als mijn spieren gewoon "niet willen".

daarom skip ik vandaag de jiu-jitsu ook maar ff
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 01:10
Daevrem
Daevrem is offline
Pijn of niet, gewrichtsbanden kunnen beschadigen.

Het is wat anders dan spierpijn. En botbreuken zijn al helemaal anders. Als je midden in vijandelijk terrein zit oke. Maar voor dat soort dingen kun je niet trainen.


Trouwens, volgens mij kun jij beter buddist worden. Pacifisme is goed.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:48
GeiteSolleWok
GeiteSolleWok is offline
Citaat:
Havock schreef op 14-04-2004 @ 21:55 :

- mijn linkerknie is licht verdraaid, best irritant.

hmm je knie verdraaid?!

volgens mij heb ik dat ook gehad 2 weken geleden, en nu zit het nog niet goed. Ik ging met een wedstrijd (volleyball) op me knie om de bal te pakken, toen knakte ik er min of meer doorheen in een draaiende beweging..kan dat hetzelfde zijn als wat jij hebt dan?!

hoelang duurt zoiets..volgens de dokter 2 weken, maar ik kan het nog erg goed voelen
__________________
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 16-04-2004 @ 02:10 :
Pijn of niet, gewrichtsbanden kunnen beschadigen.

Het is wat anders dan spierpijn. En botbreuken zijn al helemaal anders. Als je midden in vijandelijk terrein zit oke. Maar voor dat soort dingen kun je niet trainen.


Trouwens, volgens mij kun jij beter buddist worden. Pacifisme is goed.
niet.

haha, even rust gehad en alles voelt weer normaal aan.
dinsdag is het weer helemaal ok.
altijd al voordeel gehad van een snel herstellend lichaam, met alles.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 11:12
Blaatkop
Blaatkop is offline
door mijn enkel gegaan zit er nu al drie weken mee, kan me niet permiteren om 1 minuut voluit te gaan sporten (welke sport dan ook, behalve natlijk tafeltennis ofzo, dan gaat het alweer mis) naja dit duurt nog wel ff.. vandaag moesti k ook vanaf de zijkant mijn team aanmoedigen, zwaar frustrerend!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 07:31
Verwijderd
ok komt het.
k begin wel bovenaan.

neus: enigzins blauw en voelt beurs (taekwondo wedstrijd

onderlip scheur drin (taekwondo wedstrijd)

linkerschouder (2 keer uit zn kom geweest nu voel ik stekende pijn als ik er een n8je verkeerd op slaap.) ( oude turn blessure)

linkerwijsvinger: ooit een gebroken, geen gips owso, nu stekende pijn met zware belasting drop (door skiën)

rechterribben: ze waren aardig gekneusd begint al aardig te genezen. (taekwondowedstrijd)

knieen : op t moment nix mis mee, maar 1 keer dr door gaan is ernsig letsel aan kniebanden. (oude turn blessure)

scheenbenen: vol met blauwe plekken en recht aankomend scheenbeen ontsteking. (hardlopen)

linkerenkel: verrekte enkelbanden.


tjah moet wat over hebben voor 16 uur pw sporten en nog paar wedstrijdjes tussendoor

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 07:33.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 18-04-2004 @ 08:31 :
ok komt het.
k begin wel bovenaan.

neus: enigzins blauw en voelt beurs (taekwondo wedstrijd

onderlip scheur drin (taekwondo wedstrijd)

linkerschouder (2 keer uit zn kom geweest nu voel ik stekende pijn als ik er een n8je verkeerd op slaap.) ( oude turn blessure)

linkerwijsvinger: ooit een gebroken, geen gips owso, nu stekende pijn met zware belasting drop (door skiën)

rechterribben: ze waren aardig gekneusd begint al aardig te genezen. (taekwondowedstrijd)

knieen : op t moment nix mis mee, maar 1 keer dr door gaan is ernsig letsel aan kniebanden. (oude turn blessure)

scheenbenen: vol met blauwe plekken en recht aankomend scheenbeen ontsteking. (hardlopen)

linkerenkel: verrekte enkelbanden.


tjah moet wat over hebben voor 16 uur pw sporten en nog paar wedstrijdjes tussendoor
hip, jij hebt al net zo'n walsijst als ik, oeh
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 17:03
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
een nog-steeds gebroken teen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd blessure
kimmieeee
8 10-02-2002 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.