Oud 16-08-2004, 17:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga komend studiejaar in Leuven studeren en ik ga daar ook op kamers. In de residentie waar ik terecht kom kan ik wel gebeld worden op de vaste telefoon maar niet zelf bellen. Ik moet dus met mijn mobieltje bellen als ik zelf wil bellen. Ik heb op dit moment een mobieltje van Vodafone prepaid maar als ik vanuit het buitenland bel is dat ontzettend duur en ik betaal ook zelf als ik gebeld wordt. Nu wil ik graag weten wat de opties voor mij zijn om goedkoop mobiel vanuit Belgie naar Nederland te bellen (bijvoorbeeld naar mijn ouders). Ik zou een abonnement kunnen nemen bij bijv. Vodafone of een Belgische provider maar ook een Belgisch prepaid mobieltje erbij nemen. Kan iemand me vertellen wat het verstandigste is en wat de voor en nadelen zijn van deze opties of heeft iemand nog andere opties?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 17:33
Verwijderd
Ik denk dat het het voordeligst is om een gsm te kopen met belgische provider omdat ik denk dat het goedkoper is om met een Belgische telefoon naar Nederland te bellen dan wanneer je met een Nederlandse telefoon in Belgie naar Nederland belt, en wat je zelf al aangeeft; met een Belgische telefoon hoef je tenminste niet te betalen als iemand jou belt.
Maar eigenlijk weet ik er niks van.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:50
Verwijderd
Je vodafone prepaidtelefoon laten unlocken en een belgische prepaidkaart kopen. Dat kijk je dan een of 2 maanden aan en afhankelijk van hoeveel je belt kun je een goedkoop abonnement nemen of bij prepaid blijven.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-08-2004 @ 19:50 :
Je vodafone prepaidtelefoon laten unlocken en een belgische prepaidkaart kopen. Dat kijk je dan een of 2 maanden aan en afhankelijk van hoeveel je belt kun je een goedkoop abonnement nemen of bij prepaid blijven.
Volgens mij is mijn telefoon al geunlocked omdat ie oorspronkelijk van Telfort is. Dit is wel een goed idee trouwens maar is het niet zo dat als je een prepaidkaart koopt dat je er dan heel goedkoop een mobieltje bij krijgt? Dat was bij het mobieltje van mijn vodafonkaart wel zo (het kaartje koste 90 gulden, mijn mobieltje 60).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:28
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-08-2004 @ 23:03 :
Volgens mij is mijn telefoon al geunlocked omdat ie oorspronkelijk van Telfort is. Dit is wel een goed idee trouwens maar is het niet zo dat als je een prepaidkaart koopt dat je er dan heel goedkoop een mobieltje bij krijgt? Dat was bij het mobieltje van mijn vodafonkaart wel zo (het kaartje koste 90 gulden, mijn mobieltje 60).
In Nederland kosten kaartjes tegenwoordig 10 euro (voor T-Mobile en Telfort) en daar krijg je dan 15 euro beltegoed bij. Zo'n kaarjte kost dus eigenlijk niets.
Wel is het zo dat wanneer je een prepaidpakket koopt met een telefoon de telefoon dan goedkoper is dan wanneer je de telefoon los zou kopen. Dit is omdat de telefoon gelocked is en de profider dus meebetaalt aan de aankoop van het toestel omdat ze dat wel terug verdienen aan de beltoegoedkaarten die jij koopt.
Als in Belgie die pakketten ook gelocked zijn dan lijkt zo'n pakket mij dus niet erg handig, want wanneer je in Nederland bent wil je er natuurlijk een Nederlandse simkaart in omdat dit het goedkoopst is.

Ik zou doen wat Alex ook al zei, eerst prepaid en dan kijken wat voor abonnement het voordeligst zou zijn. Daar krijg je dan wel weer een leuke simlockvrije telefoon bij.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, bedankt voor je reactie.

En dan nu voor de Belgen: Wat is in Belgie een goede provider? Onder goed versta ik niet te duur en goed bereik.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:10
Verwijderd
gebruik Skype...

tegenwoordig kun je heel goedkoop bellen van pc naar telefoon en gratis van pc naar pc?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 16-08-2004 @ 23:28 :


Ik zou doen wat Alex ook al zei, eerst prepaid en dan kijken wat voor abonnement het voordeligst zou zijn. Daar krijg je dan wel weer een leuke simlockvrije telefoon bij.
Bij onze zuiderburen niet. Daar betaal je gewoon de volle prijs voor je telefoon.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:26
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-08-2004 @ 20:19 :
Bij onze zuiderburen niet. Daar betaal je gewoon de volle prijs voor je telefoon.
Dan moeten of de abonnementen een stuk goedkoper zijn in NL of die belgen worden massaal opgelicht...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Alex schreef op 17-08-2004 @ 20:19 :
Bij onze zuiderburen niet. Daar betaal je gewoon de volle prijs voor je telefoon.
Dan zou ik dus beter hier in NL een prepaidpakket kunnen kopen met mobieltje van vodafone, daar mijn oude vodafonekaartje in doen en dan mijn huidige simlockvrije telefoon kunnen gebruiken voor een abonnement in Belgie of zie ik nou iets over het hoofd?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:37
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-08-2004 @ 22:33 :
Dan zou ik dus beter hier in NL een prepaidpakket kunnen kopen met mobieltje van vodafone, daar mijn oude vodafonekaartje in doen en dan mijn huidige simlockvrije telefoon kunnen gebruiken voor een abonnement in Belgie of zie ik nou iets over het hoofd?
Dat zou kunnen ja, maar je kan ook je huidige telefoon voor beide gebruiken en gewoon ff wisselen als je de grens over gaat. Wil je een mooie telefoon dan zou je nog mooi prepaidpakketje van T-mobile (die hadden laatst nokia 6610i en sonyericsson t610 voor nog geen 150 euro) of Orange (die had ook de se t610).
Zo'n toestel laat je dan gewoon ff simlockvrij maken, mag eigenlijk niet, maar ach...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:01
Verwijderd
Het ligt er trouwens wel aan hoe je het simlock vrij maakt. Bereken je de code die nodig is dan is er niks aan de hand. Zetten ze er nieuwe software op dan mag het niet. Zodra je er zelf nieuwe software opzet vervalt de garantie wel voor een groot deel.


Ik zou het dus inderdaad zo doen zoals jij zegt. Een nieuwe vodafone prepay kopen, daar je oude kaartje in. Je nieuwe simlockvrij laten maken via vodafone (gratis, want een jaar oud) en daar het belgische kaartje inzetten.

Je voicemail zou ik wel uitzetten (als je die hebt) en je nederlandse prepay bij voorkeur ook helemaal als je de grens overgaat. (anders kost het je geld als iemand jou op je nl mobieltje belt)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Goedkoop mobiel bellen naar het buitenland, beste optie?
Diamera
11 18-02-2013 16:35
Software & Hardware [Hi Provider] Wat vraagjes over de diensten van Hi
Verwijderd
18 05-05-2007 08:06
Werk, Geld & Recht Goedkope & Goede telefoon provider
ArtemisQ
22 16-09-2005 13:45
Werk, Geld & Recht nieuw abonnement mobieltje..
dwight88
46 05-10-2004 14:30
De Kantine SMSen via internet
No Quiero
31 03-08-2004 20:52
Software & Hardware ruzie met mijn voice mail...
3 28-02-2001 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.