Oud 22-05-2006, 18:51
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Nubis schreef op 22-05-2006 @ 17:51 :
Fout in VWO geschiedenis toegegeven
Maandag 22 mei 2006
[AKN, maandag 22 mei, 16.24 uur] Over het geschiedenis examen VWO van vandaag komen al enorm veel klachten binnen.
De meest opvallende was toch echt dat het examen sprak over Korea in Zuid-Oost Azië. Nu kun je middelbare scholieren veel wijsmaken, maar enige kennis van topo is er nog wel. Gelukkig heeft CEVO, na een belletje van het LAKS, (de makers van de examens) meteen toegegeven dat ze fout zaten. Korea ligt namelijk niet in Zuid-Oost Azië. Leve de klachtenlijn!

Bron: http://www.eindexamen.nu/actueel/nieuws/
Whaha dat is eigenlijk echt heel erg dom, en ik heb er gewoon overheen gelezen.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2006, 18:51
Verwijderd
Ik weet verder niks over of die vraag dan niet meetelt ofzo, ik zag het alleen op die site staan en dacht ik post het even.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:53
5803
5803 is offline
Maar over welke vraag gaat het dan in godsnaam?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:53
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
pietapaai schreef op 22-05-2006 @ 15:32 :
ik dacht: ze zien het op tv en van reporters dat zwarten gediscrimineerd werden in het leger dus vandaar...
Wij hadden dit toevallig uitgebreid besproken in de les en het was in het nieuws geweest dat er relatief veel zwarte militairen stierven tegenover de blanken .. Daarom wilde die Clay niet vechten voor een land waar hij gediscrimineerd werd en tegen een volk dat hem nooit iets heeft misdaan ..

Soms vind ik mijn leraar de bommm
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:54
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Reem schreef op 22-05-2006 @ 18:51 :
Whaha dat is eigenlijk echt heel erg dom, en ik heb er gewoon overheen gelezen.
ik ook .. daar ga ik echt niet over nadenken ofzo
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 18:59
Tjkmjt
Tjkmjt is offline
Voor details over het Korea-gebeuren, zie het erratum correctievoorschrift van het CEVO:
http://www2.cito.nl/vo/ex2006/600043-A-12c-VW.pdf
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:13
Verwijderd
Oh lekker.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:18
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Wel jammer dat ik die antwoorden gewoon had. Maarja wel in het voordeel voor de mensen die het niet hadden
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:19
Verwijderd
nja toch weer 1 puntje meer. kan net het verschil tussen zakken en slagen zijn zeg ik altijd maar
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:22
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Tof.

Wat ik trouwens wel heel vreemd vind, is die cartoon over Johnson de tijger. Naar mijn idee hebben wel heel veel mensen, waaronder ik, deze bron heel anders geïnterpreteerd dan wat er in het correctiemodel staat. Ik vraag me af wat ze daarmee gaan doen... Ik blijf mijn interpretatie stiekem nog steeds logischer vinden dan de 'echte'.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:29
Verwijderd
ik vond de rol van Mao daarin ook zo vaag. Ik had het idee dat Mao wegrende en de eerste keer alleen toekeek, maar volgens het correctiemodel is het wegrennen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:30
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Citaat:
Reem schreef op 22-05-2006 @ 19:22 :
Tof.

Wat ik trouwens wel heel vreemd vind, is die cartoon over Johnson de tijger. Naar mijn idee hebben wel heel veel mensen, waaronder ik, deze bron heel anders geïnterpreteerd dan wat er in het correctiemodel staat. Ik vraag me af wat ze daarmee gaan doen... Ik blijf mijn interpretatie stiekem nog steeds logischer vinden dan de 'echte'.
Mee eens! Ik hoop dat ze ook punten gaan geven voor die andere interpretatie. Want ik vond het eigenlijk wel vrij logisch toen ik het opschreef, toen ik het antwoordmodel las had ik echt zoiets van ' huh'.
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:32
MiladyX
MiladyX is offline
Citaat:
Nubis schreef op 22-05-2006 @ 17:51 :
Fout in VWO geschiedenis toegegeven
Maandag 22 mei 2006
[AKN, maandag 22 mei, 16.24 uur] Over het geschiedenis examen VWO van vandaag komen al enorm veel klachten binnen.
De meest opvallende was toch echt dat het examen sprak over Korea in Zuid-Oost Azië. Nu kun je middelbare scholieren veel wijsmaken, maar enige kennis van topo is er nog wel. Gelukkig heeft CEVO, na een belletje van het LAKS, (de makers van de examens) meteen toegegeven dat ze fout zaten. Korea ligt namelijk niet in Zuid-Oost Azië. Leve de klachtenlijn!

Bron: http://www.eindexamen.nu/actueel/nieuws/
Hahahaha... volop grappig.

Ik had het niet als antwoord. Vond het ook al niet logisch toen ik het las, maar er ging geen belletje rinkelen want zo goed is mijn topo ook weer niet.

Het correctiemodel is overigens best wel raar; die vietnamezen in het legervoertuig bijvoorbeeld of vraag 7.

Ik had wel bij de prent met Johnson dat Behrendt anti-communistisch is, maar de rest heb ik niet zo goed uitgelegd vrees ik. Maar omdat Behrendt anti-communistisch is, zal hij nooit iets als een explosieve reactie van Johnson tov de communisten hebben uitgebeeld.

Ik had 10 kantjes btw.
Ik hoop rond de 66 punten te hebben. Waarschijnlijk net niet genoeg voor de 8.2 die ik wil halen om een 9 te staan.

Laatst gewijzigd op 22-05-2006 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:35
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
ja dat legervoertuig interpreteerde ik echt heel anders
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:36
Experiment
Experiment is offline
Ik heb maar 5,5 kantje volgeschreven maar dat waren wel speciale examenblaadjes, extra groot. Misschien toch wel 7 a 8 normale kantjes. Maarja, da's nog niet zoveel als ik het hier lees.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:55
Nyawa
Het is mij niet eens opgevallen dat er Korea stond .

Na streng nakijken 48 punten, dus tussen de 4.5 en 6.5. Valt nog mee, als de normering een beetje gunstig uitvalt en mijn leraar lief nakijkt heb ik die 5,0 voor een 7 wel. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MiladyX schreef op 22-05-2006 @ 19:32 :
Het correctiemodel is overigens best wel raar; die vietnamezen in het legervoertuig bijvoorbeeld of vraag 7.
Ik heb daar even over lopen denken... In een deel van je boek staat een foto met wat Vietnamezen die een brug repareren. Daarbij staat een klein tekstje over dat de Noord-Vietnamezen erg flexibel waren onder de bombardementen.

En in de lichtelijk verwrongen geest van een examenmaker is dat reden genoeg om out of the blue dat nog eens terug te vragen aan de hand van een foto.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:04
Verwijderd
Wha, ik had er ook niet bij nagedacht wat er wel of niet in zuid-oost Azië lag maar nu heeft iedereen daar dus sowieso 2 punten voor... 1tje had ik zelf al (had het communistisch worden van China al genoemd, dat laat wel zien hoe ik er over na had gedacht, not ) dus dan heb ik 1 punt extra, hoera
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:07
Yos
Avatar van Yos
Yos is offline
Citaat:
Ik heb daar even over lopen denken... In een deel van je boek staat een foto met wat Vietnamezen die een brug repareren. Daarbij staat een klein tekstje over dat de Noord-Vietnamezen erg flexibel waren onder de bombardementen.
Dat kan die echt niet naar aanleiding daarvan doen hoor.. niet iedereen heeft dat boek.
__________________
Boven wiskunde maken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:19
MiladyX
MiladyX is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-05-2006 @ 20:03 :
Ik heb daar even over lopen denken... In een deel van je boek staat een foto met wat Vietnamezen die een brug repareren. Daarbij staat een klein tekstje over dat de Noord-Vietnamezen erg flexibel waren onder de bombardementen.

En in de lichtelijk verwrongen geest van een examenmaker is dat reden genoeg om out of the blue dat nog eens terug te vragen aan de hand van een foto.
Dat ze flexibel zijn zou er wel uit te halen zijn; ze weten immers het legervoertuig voor eigen doeleinden te gebruiken.

Dat andere punt: de strijd wordt gevoerd door de hele bevolking omdat die mensen in burger zitten, kan ik niet bijkomen. Sorry hoor, maar ik zie echt maar drie mensen op die foto. En je moest het toch echt uit de bron halen.


Ik had dat de Vietnamezen moreel/geestelijk onoverwinnelijk waren: zelfs daar, in een legervoertuig, zijn ze "gelukkig" (ze zien er als een happy family uit) en blijven ze doorgaan.
En ze zijn militair overwinnelijk omdat ze een militaire overwinning hebben behaald; een voertuig hebben bemachtigd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MiladyX schreef op 22-05-2006 @ 20:19 :
Dat ze flexibel zijn zou er wel uit te halen zijn; ze weten immers het legervoertuig voor eigen doeleinden te gebruiken.
Maar ja, dat vond ik dus vergezocht in het kwadraat.

Zelf ging ik voor de uitleg dat een pantservoertuig toch niet makkelijk om te leggen is, maar de Vietnamezen het toch lukte, ergo, ze machtig zijn. Dat is zoals het gaat met propaganda. Maar ja, ik hoop dat de correctoren dat antwoord wel goed rekenen, het bezopen antwoordmodel in ieder geval niet.

Citaat:
MiladyX schreef op 22-05-2006 @ 20:19 :
Dat andere punt: de strijd wordt gevoerd door de hele bevolking omdat die mensen in burger zitten, kan ik niet bijkomen. Sorry hoor, maar ik zie echt maar drie mensen op die foto. En je moest het toch echt uit de bron halen.
Dat was dus nog zoiets dat ergens klein in je boek vermeld stond. Ik vind het alleen krankzinnig om zoiets op basis van een foto te vragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Tijdens een examen op een school in Deventer vonden een aantal niet-examenkandidaten het nodig om expres overlast te veroorzaken. Ze gingen met brommers aan de slag onder de gymzaal waar, je raad het al, het examen aan de gang was. Ook dit komt vrij veel voor. Uitzonderlijk was echter dat de school het pas na een half uur nodig vond om actie te ondernemen en de overlast veroorzakers weg te sturen.
dat was bij ons dus, etters.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 21:57
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
Ave schreef op 22-05-2006 @ 21:46 :
dat was bij ons dus, etters.
Ik zou echt zó pissed worden daarvan.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 22:09
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Ave schreef op 22-05-2006 @ 21:46 :
dat was bij ons dus, etters.
dat gaat echt te ver , en dan elkaar vet stoer vinden .. bah
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 12:41
punkstar
Avatar van punkstar
punkstar is offline
ik vond die vraag over dat legervoertuig sowieso vaag, want hij moest gebruikt kunnen worden als PROPAGANDA middel om de vietnamezen over te halen...
uit het antwoordmodel vind ik dit niet echt blijken
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 21:11
RuPcHgIrL
RuPcHgIrL is offline
Citaat:
Experiment schreef op 22-05-2006 @ 19:36 :
Ik heb maar 5,5 kantje volgeschreven maar dat waren wel speciale examenblaadjes, extra groot. Misschien toch wel 7 a 8 normale kantjes. Maarja, da's nog niet zoveel als ik het hier lees.
Wij hadden ook examenblaadjes, heb er 9 volgeschreven...daarna had ik ook echt een *haatgeschiedenis* moment. Nu eigenlijk nog steeds.
__________________
Life is what you make it :)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:22
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
pfft. voor mij niet veel te klagen, ik heb echt t gevoel dat ik de toets goed heb gemaakt

ik had iets van 14 kantjes volgeschreven
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Experiment schreef op 22-05-2006 @ 19:36 :
Ik heb maar 5,5 kantje volgeschreven maar dat waren wel speciale examenblaadjes, extra groot. Misschien toch wel 7 a 8 normale kantjes. Maarja, da's nog niet zoveel als ik het hier lees.
Maar 5 kantjes? De ideale leerling (het correctiemodel) heeft maar 3 kantjes nodig. Wees blij dat je geen 14 kantjes bent, daar moet wel heel veel quatsch tussen staan (en daarmee roep je de toorn van je correctoren over je af)
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:34
Verwijderd
Citaat:
superpoepdoosje schreef op 24-05-2006 @ 10:22 :
pfft. voor mij niet veel te klagen, ik heb echt t gevoel dat ik de toets goed heb gemaakt

ik had iets van 14 kantjes volgeschreven
maar je zult het ook niet erg vinden als je punten cadeau krijgt voor dingen die je fout had maar landelijk worden goed gerekend
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:36
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
ugh. als je antwoorden goed zijn, kan er niet veel tegenin worden gebracht. en mijn antwoorden zijn over het algemeen goed.

volgens mij achten sommigen van jullie die tweede correctoren een beetje te hoog, want sowieso kijken ze maar naar een paar leerlingen van alle leerlingen die van die school dat vak doen. En dan kijken ze ook maar naar een beperkt aantal vragen. Het gaat er louter om dat ze controleren of de leraar niet te streng/makkelijk gerekend heeft. Het is niet om de leerling af te rekenen ofzow. Juist bij mensen die blaadjes vol hebben of hebben gekliederd kijken ze neem ik aan minder: daar hebben ze geen zin in.

Dus ze rekenen je echt niet af op 14 blaadjes. En als ze dat al doen, dan is het als je idd 14 blaadjes met onzin hebt beschreven. Maar voordat dat bekend wordt, moeten ze zich er dus eerst zelf toe zetten
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 10:52
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-05-2006 @ 10:25 :
Maar 5 kantjes? De ideale leerling (het correctiemodel) heeft maar 3 kantjes nodig. Wees blij dat je geen 14 kantjes bent, daar moet wel heel veel quatsch tussen staan (en daarmee roep je de toorn van je correctoren over je af)
Het correctiemodel is getypt, dat neemt minder ruimte in dan schrijven. Maar voor de rest heb je gelijk


@ de persoon boven me: De tweede corrector kijkt wel naar alle leerlingen hoor. De organisatie die de norm bepaald kijkt alleen naar de eerste 5.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 15:58
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 24-05-2006 @ 10:52 :
Het correctiemodel is getypt, dat neemt minder ruimte in dan schrijven. Maar voor de rest heb je gelijk


@ de persoon boven me: De tweede corrector kijkt wel naar alle leerlingen hoor. De organisatie die de norm bepaald kijkt alleen naar de eerste 5.
mijn leraren zeggen andere dingen. zelfs de conrector van de bovenbouw heeft t zo verteld
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 19:39
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Mja, het zal vast genoeg gebeuren dat leraren geen zin hebben alles na te kijken als ze denken dat het wel goed is, maar volgnes mij moeten ze eigenlijk wel alles nakijken
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 19:43
Brack
Brack is offline
Citaat:
Doavid schreef op 22-05-2006 @ 21:57 :
Ik zou echt zó pissed worden daarvan.
Gewoon met een paar man naar buiten rennen en ze helemaal het ziekenhuis inslaan
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:14
beunaldinho
beunaldinho is offline
Wat moet dit nou weer voorstellen!? Normering voor Geschiedenis 0.3????

Daar gaat m'n diploma.
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:40
Mus
Mus is offline
Citaat:
beunaldinho schreef op 15-06-2006 @ 09:14 :
Wat moet dit nou weer voorstellen!? Normering voor Geschiedenis 0.3????
dat slaat echt NERGENS op. ik heb 't dan wel goed gemaakt, maar ik dacht zelf: SUPERGOED, en dat is dus niet zo. Scheiissse
__________________
Logic brings you from A to B Imagine brings you everywhere (gejat van Einstein)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:41
Nyawa
Hoe kan dat, 0.3? Terwijl iedereen hier zo liep te klagen en het antwoordmodel zó vaag was?

Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:52
Verwijderd
Ahum.., ik hoop nu dus echt heel erg dat ik na al die moeite wel m'n 7 gemiddeld haal.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:05
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 15-06-2006 @ 09:41 :
Hoe kan dat, 0.3? Terwijl iedereen hier zo liep te klagen en het antwoordmodel zó vaag was?

Ik snap het ook niet ! Gaat echt te ver .. Nou ik ben benieuwd naar vanmiddag .. Begin nou wel te spacen zeg

edit: maar die normering zal vast wel ergens op slaan dus dan is het waarschijnlijk gewoon goed gemaakt
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:24
beunaldinho
beunaldinho is offline
Hehe, inderdaad Inga. Waar ik dus bang voor was, was dat ik het examen verkeerd geïnterpreteerd had en zodoende een kutpunt heb. Maar misschien hebben leraren ook zoiets gehad van; "Dat antwoordmodel is te vaag, deze antwoorden zijn in principe ook mogelijk" waardoor goede punten zijn ontstaan en zodoende een lage norm kwam. Daar hoop ik dan maar op.
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:40
Nyawa
Citaat:
beunaldinho schreef op 15-06-2006 @ 10:24 :
Hehe, inderdaad Inga. Waar ik dus bang voor was, was dat ik het examen verkeerd geïnterpreteerd had en zodoende een kutpunt heb. Maar misschien hebben leraren ook zoiets gehad van; "Dat antwoordmodel is te vaag, deze antwoorden zijn in principe ook mogelijk" waardoor goede punten zijn ontstaan en zodoende een lage norm kwam. Daar hoop ik dan maar op.
Ja idd, want behalve die Koreavraag waren er geen errata toch?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 10:42
beunaldinho
beunaldinho is offline
Klopt. Wat ik wel verwacht had, zeker bij de intussen beruchte bronnenvraag.
__________________
===::> GamersNET.nl <::===
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:10
create
Avatar van create
create is offline
De norm valt me echt behoorlijk tegen, zo makkelijk vond ik hem niet
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 12:38
Potdikkie
Avatar van Potdikkie
Potdikkie is offline
Bleh... bij mij hangt het echt af van Geschiedenis. Als de leraren het net zo nakijken als ik haal ik het net. En anders niet. Dan heb ik nog wel mn herexamen gelukkig, dus hopelijk lukt het dan wel.
Spannenddddd!!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 13:26
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Citaat:
create schreef op 15-06-2006 @ 12:10 :
De norm valt me echt behoorlijk tegen, zo makkelijk vond ik hem niet
Indeed
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Geschiedenis
studentuser
3 14-01-2012 14:08
Algemene schoolzaken Jouw nieuwe rooster
Mr.Oizo
185 26-10-2005 18:42
Algemene schoolzaken leukste vak
afrutado
67 23-05-2005 18:14
Verhalen & Gedichten ERETOPIC II: P.C. Hooft
Halogeen
129 31-03-2005 18:35
Studeren Geschiedenis aan de VU, UU of UL
Verwijderd
13 22-03-2005 03:30
Verhalen & Gedichten Out father that art in heaven - Mark II
soulless
5 15-03-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.